[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
- Resto
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
- Model: zazwyczaj z I serii
- Silnik: inny V8
- Kolor: różniste
- Kontakt:
[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Witamy ponownie, tym razem zaprezentujemy proces odbudowy Mustanga Convertible z roku 1968 w kolorze Tahoe Turquoise.
Jest to wersja z silnikiem 289, automatyczną skrzynią C4. Samochód piękny, ale niestety po nieudanej próbie renowacji w Stanach.
Dotarł do nas w zasadzie jako projekt.
Renowacja po amerykańsku, tym razem, polegała na wycinaniu wszystkiego. Tutaj tylny błotnik.
Johnson tu był, tak mawiają chłopaki na warsztacie, gdy spotykamy się twórczą działalnością.
Widać wycięty róg wewnętrzny i wspornik podłogi - jakimś cudem samochód nie przełamał się na pół.
Wycięte (palnikiem) łączniki progów i tylnych podłużnic. Na szczęście wspornik amortyzatorów/oparcie kanapy jest w dobrym stanie
Pierwszą rzeczą jaką zrobiliśmy było wyjęcie silnika by odciążyć nadwozie.
Za kilka dni przedstawimy dalsze losy Mustanga. Ale nie martwcie się, to historia z happy endem
Więcej na temat tego projektu na stronie: http://www.mustang-resto.com/str_wew/realizacje_05.html
Jest to wersja z silnikiem 289, automatyczną skrzynią C4. Samochód piękny, ale niestety po nieudanej próbie renowacji w Stanach.
Dotarł do nas w zasadzie jako projekt.
Renowacja po amerykańsku, tym razem, polegała na wycinaniu wszystkiego. Tutaj tylny błotnik.
Johnson tu był, tak mawiają chłopaki na warsztacie, gdy spotykamy się twórczą działalnością.
Widać wycięty róg wewnętrzny i wspornik podłogi - jakimś cudem samochód nie przełamał się na pół.
Wycięte (palnikiem) łączniki progów i tylnych podłużnic. Na szczęście wspornik amortyzatorów/oparcie kanapy jest w dobrym stanie
Pierwszą rzeczą jaką zrobiliśmy było wyjęcie silnika by odciążyć nadwozie.
Za kilka dni przedstawimy dalsze losy Mustanga. Ale nie martwcie się, to historia z happy endem
Więcej na temat tego projektu na stronie: http://www.mustang-resto.com/str_wew/realizacje_05.html
- Resto
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
- Model: zazwyczaj z I serii
- Silnik: inny V8
- Kolor: różniste
- Kontakt:
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Dalszy ciąg historii Convertible 1968.
Po wyjęciu silnika, rozbroiliśmy całe nadwozie.
Kolejnym etapem było uchwycenie wszystkich wymiarów.
Teraz można już wycinać, to co już się nie przyda.
Po usunięciu wszystkich uszkodzonych połaci nadwozie wyjechało do piaskowania.
Tutaj widok komory silnika przed...
... a tu po piaskowaniu.
Piaskowanie pozwala jednoznacznie ustalić stan blacharki.
Po wyjęciu silnika, rozbroiliśmy całe nadwozie.
Kolejnym etapem było uchwycenie wszystkich wymiarów.
Teraz można już wycinać, to co już się nie przyda.
Po usunięciu wszystkich uszkodzonych połaci nadwozie wyjechało do piaskowania.
Tutaj widok komory silnika przed...
... a tu po piaskowaniu.
Piaskowanie pozwala jednoznacznie ustalić stan blacharki.
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Mam pytanie bo sie nie znam - czy nie lepiej jest Sodowac ?
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
sodowanie jest delikatniejsze (mniej nagrzewa powierzchnie), prawo EU ponoc nawet juz zabrania piaskowania sodowanie jest neutralne dla środowiska, nie pofaluje np maski... ale taka komore silnika mozna i piaskowac....
-
- Forumowicz
- Posty: 917
- Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
- Model: Mustang 67 V8, GT 07
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czerwony
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
pierwsze słyszę, ale jeśli prawo unijne zabroni używania piachu rzecznego to aż strach będzie dzieci zabrać żeby babki z piasku robiły. Czy ma ktoś zdjęcie jak metal wygląda po sodowaniu?
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
chodzi o zapylenie.... szkodliwość dla operatora.... pylica itp... a potem gdzieś taki brudny piach trzeba składować... zwiera sporo szkodliwych związków....
soda jest związkiem neutralnym i nie szkodliwym dodatkowo rozpuszcza się w wodzie, po wybrudzeniu/zużyciu latwo się jej pozbyć, zostaje tylko to co usuneliśmy np z auta... a jest tego dużo mniej niż gdyby było z piaskiem i łatwiej to zutylizować.
soda jest związkiem neutralnym i nie szkodliwym dodatkowo rozpuszcza się w wodzie, po wybrudzeniu/zużyciu latwo się jej pozbyć, zostaje tylko to co usuneliśmy np z auta... a jest tego dużo mniej niż gdyby było z piaskiem i łatwiej to zutylizować.
-
- Forumowicz
- Posty: 917
- Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
- Model: Mustang 67 V8, GT 07
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czerwony
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
w takim razie niech na piachu napiszą że może powodować raka płuc i przed użyciem skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą ;-).
Jak wygląda proces sodowania? element metalowy zanurza się na jakiś czas?
Spontan wspomniał o bodajże o suchym lodzie, to byłoby genialne!
Jak wygląda proces sodowania? element metalowy zanurza się na jakiś czas?
Spontan wspomniał o bodajże o suchym lodzie, to byłoby genialne!
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
niczym sie nie różni od piaskowania :)... czesto to dalej nazywają piaskowaniem
po prostu zamiast piasku używa się kryształków sody która jest bardziej miękka od piasku i nie niszczy powierzchni to dalej praca mechaniczna.
po prostu zamiast piasku używa się kryształków sody która jest bardziej miękka od piasku i nie niszczy powierzchni to dalej praca mechaniczna.
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Ciekawe to sodowanie, przyzna że nie wiedziałem o takiej technice. W odległej przyszłości planuję oczyszczenie całej karoserii i nowy lakier Chyba się skuszę na sodowanie bo podobno nie uszkadza blachy - nie ma efektu pofalowania. Ale czy ta technika poradzi sobie z warstwą np. szpachlu ?
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Resto
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
- Model: zazwyczaj z I serii
- Silnik: inny V8
- Kolor: różniste
- Kontakt:
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Sodowanie jest ciekawą metodą, ale w przypadku takich strucli (cytat z właściciela) lepiej piaskować.AluStar pisze:Mam pytanie bo sie nie znam - czy nie lepiej jest Sodowac ?
Jeżeli potrzebujemy tylko zdjęć powłokę lakierniczą, to sodowanie jest najlepsze (pomijam kwestie kosztów).
Jeżeli nadwozie jest mocno skorodowane, to zdecydowanie lepiej piaskować.
Piaskowanie pozwala dokładnie wyczyścić blachy, ukazując rzeczywisty stan blacharki.
A co do falowania i nagrzewania blach - to kwestia operatora i jego doświadczenia.
Jeżeli ktoś wcześniej piaskował mosty i słupy wysokiego napięcia, to nie należy oczekiwać cudów po piaskowaniu nadwozia.
My dopiero za trzecim podejściem trafiliśmy na ekipę, w która wie o co chodzi.
Wodorowęglan sodu (soda) i dwutlenek krzemu (piasek) są tak samo naturalne i neutralne dla środowiska.lamina pisze:sodowanie jest neutralne dla środowiska
A po czyszczeniu nadwozia pozostają dokładnie takie same odpady lakiernicze w obu przypadkach.
Fakt, przy piaskowaniu pyli się bardziej. To tak a propos pomysłów oderwanych od rzeczywistości biurokratów z Brukseli.
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
O taka mi odpowiedz chodzilo !! Na pewno Brdzie pomocna .
- SPONTAN
- Forumowicz
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-09-26, 15:14
- Model: Coupe 66, 68, 69
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: złoty, srebrny, czarny
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
No cóż. biurokraci z Brukseli ?
Piasek po obróbce mechanicznej) tak samo naturalny dla otoczenia jak soda ?
itp itd
Takich informacji myślałem, że mogę się spodziewać już tylko z mniej świadomych rejonów świata.
Piasek po obróbce mechanicznej) tak samo naturalny dla otoczenia jak soda ?
itp itd
Takich informacji myślałem, że mogę się spodziewać już tylko z mniej świadomych rejonów świata.
SPONTAN-Magkri
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Faaajnie Chciałbym pracować z Wami...
Ile czasu tak mniej więcej zajmuje taki projekt do ukończenia??
Ile czasu tak mniej więcej zajmuje taki projekt do ukończenia??
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Resto
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 48
- Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
- Model: zazwyczaj z I serii
- Silnik: inny V8
- Kolor: różniste
- Kontakt:
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
Niczego takiego nie napisałem, proponuję czytać ze zrozumieniem.SPONTAN pisze:Piasek po obróbce mechanicznej) tak samo naturalny dla otoczenia jak soda ?
To oznacza, że jesteśmy właśnie z tych mniej świadomych rejonów świata.SPONTAN pisze:Takich informacji myślałem, że mogę się spodziewać już tylko z mniej świadomych rejonów świata.
Myślę, że nie ma sensu prowadzenie dyskusji w tym klimacie, bo niebezpiecznie zbliżamy się poziomu onetu.
Tak przy okazji piasek jest wydobywany ziemi i przesiewany i to wszystko. A wodorowęglan sodu produkowany jest przemysłową Metodą Solvaya, która jak powszechnie wiadomo jest neutralna dla środowiska. Chciałbym w ten sposób zakończyć ten temat, bo mocno zboczyliśmy z drogi.
NIE BĘDZIEMY PODEJMOWALI DYSKUSJI W TEJ SPRAWIE.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise
tak jak pisalem, chodzi o składowanie...
resztek lakieru i rdzy z piasku nie da sie przesiac, a sode wystarczy pomieszać z wodą i zostanie nam sam UROBEK, który mozna zutylizować.
tylko o to chodzilo
resztek lakieru i rdzy z piasku nie da sie przesiac, a sode wystarczy pomieszać z wodą i zostanie nam sam UROBEK, który mozna zutylizować.
tylko o to chodzilo