[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

[anbr64] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Resto » 2013-01-13, 17:39

Witamy ponownie, tym razem zaprezentujemy proces odbudowy Mustanga Convertible z roku 1968 w kolorze Tahoe Turquoise.
Jest to wersja z silnikiem 289, automatyczną skrzynią C4. Samochód piękny, ale niestety po nieudanej próbie renowacji w Stanach.
Dotarł do nas w zasadzie jako projekt.
Obrazek

Renowacja po amerykańsku, tym razem, polegała na wycinaniu wszystkiego. Tutaj tylny błotnik.
Obrazek

Johnson tu był, tak mawiają chłopaki na warsztacie, gdy spotykamy się twórczą działalnością.
Widać wycięty róg wewnętrzny i wspornik podłogi - jakimś cudem samochód nie przełamał się na pół.
Obrazek

Wycięte (palnikiem) łączniki progów i tylnych podłużnic. Na szczęście wspornik amortyzatorów/oparcie kanapy jest w dobrym stanie
Obrazek

Pierwszą rzeczą jaką zrobiliśmy było wyjęcie silnika by odciążyć nadwozie.
Obrazek

Za kilka dni przedstawimy dalsze losy Mustanga. Ale nie martwcie się, to historia z happy endem :D
Więcej na temat tego projektu na stronie: http://www.mustang-resto.com/str_wew/realizacje_05.html


Obrazek

Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Resto » 2013-01-17, 22:52

Dalszy ciąg historii Convertible 1968.
Po wyjęciu silnika, rozbroiliśmy całe nadwozie.
Obrazek

Kolejnym etapem było uchwycenie wszystkich wymiarów.
Obrazek

Teraz można już wycinać, to co już się nie przyda.
Obrazek

Po usunięciu wszystkich uszkodzonych połaci nadwozie wyjechało do piaskowania.
Tutaj widok komory silnika przed...
Obrazek

... a tu po piaskowaniu.
Obrazek

Piaskowanie pozwala jednoznacznie ustalić stan blacharki.
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: AluStar » 2013-01-18, 00:05

Mam pytanie bo sie nie znam - czy nie lepiej jest Sodowac ?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: lamina » 2013-01-18, 09:10

sodowanie jest delikatniejsze (mniej nagrzewa powierzchnie), prawo EU ponoc nawet juz zabrania piaskowania :) sodowanie jest neutralne dla środowiska, nie pofaluje np maski... ale taka komore silnika mozna i piaskowac....



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: arek900 » 2013-01-18, 09:28

pierwsze słyszę, ale jeśli prawo unijne zabroni używania piachu rzecznego to aż strach będzie dzieci zabrać żeby babki z piasku robiły. Czy ma ktoś zdjęcie jak metal wygląda po sodowaniu?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: lamina » 2013-01-18, 09:33

chodzi o zapylenie.... szkodliwość dla operatora.... pylica itp... a potem gdzieś taki brudny piach trzeba składować... zwiera sporo szkodliwych związków....
soda jest związkiem neutralnym i nie szkodliwym :) dodatkowo rozpuszcza się w wodzie, po wybrudzeniu/zużyciu latwo się jej pozbyć, zostaje tylko to co usuneliśmy np z auta... a jest tego dużo mniej niż gdyby było z piaskiem :) i łatwiej to zutylizować.



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: arek900 » 2013-01-18, 09:51

w takim razie niech na piachu napiszą że może powodować raka płuc i przed użyciem skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą ;-).
Jak wygląda proces sodowania? element metalowy zanurza się na jakiś czas?
Spontan wspomniał o bodajże o suchym lodzie, to byłoby genialne!



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: lamina » 2013-01-18, 09:54

niczym sie nie różni od piaskowania :):)... czesto to dalej nazywają piaskowaniem :)
po prostu zamiast piasku używa się kryształków sody która jest bardziej miękka od piasku i nie niszczy powierzchni :) to dalej praca mechaniczna.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: yoozeq » 2013-01-18, 10:01

Ciekawe to sodowanie, przyzna że nie wiedziałem o takiej technice. W odległej przyszłości planuję oczyszczenie całej karoserii i nowy lakier ;) Chyba się skuszę na sodowanie bo podobno nie uszkadza blachy - nie ma efektu pofalowania. Ale czy ta technika poradzi sobie z warstwą np. szpachlu ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Resto » 2013-01-18, 11:07

AluStar pisze:Mam pytanie bo sie nie znam - czy nie lepiej jest Sodowac ?
Sodowanie jest ciekawą metodą, ale w przypadku takich strucli (cytat z właściciela) lepiej piaskować.
Jeżeli potrzebujemy tylko zdjęć powłokę lakierniczą, to sodowanie jest najlepsze (pomijam kwestie kosztów).
Jeżeli nadwozie jest mocno skorodowane, to zdecydowanie lepiej piaskować.
Piaskowanie pozwala dokładnie wyczyścić blachy, ukazując rzeczywisty stan blacharki.
A co do falowania i nagrzewania blach - to kwestia operatora i jego doświadczenia.
Jeżeli ktoś wcześniej piaskował mosty i słupy wysokiego napięcia, to nie należy oczekiwać cudów po piaskowaniu nadwozia. ;)
My dopiero za trzecim podejściem trafiliśmy na ekipę, w która wie o co chodzi.
lamina pisze:sodowanie jest neutralne dla środowiska
Wodorowęglan sodu (soda) i dwutlenek krzemu (piasek) są tak samo naturalne i neutralne dla środowiska.
A po czyszczeniu nadwozia pozostają dokładnie takie same odpady lakiernicze w obu przypadkach.
Fakt, przy piaskowaniu pyli się bardziej. To tak a propos pomysłów oderwanych od rzeczywistości biurokratów z Brukseli.


Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: AluStar » 2013-01-18, 11:24

O taka mi odpowiedz chodzilo !! :super: Na pewno Brdzie pomocna . :super:



Awatar użytkownika
SPONTAN
Forumowicz
Posty: 351
Rejestracja: 2011-09-26, 15:14
Model: Coupe 66, 68, 69
Silnik: V8 5.0
Kolor: złoty, srebrny, czarny

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: SPONTAN » 2013-01-18, 19:35

No cóż. biurokraci z Brukseli ?
Piasek po obróbce mechanicznej) tak samo naturalny dla otoczenia jak soda ?
itp itd
Takich informacji myślałem, że mogę się spodziewać już tylko z mniej świadomych rejonów świata.


Obrazek
SPONTAN-Magkri

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: stang67 » 2013-01-18, 20:37

Faaajnie :) Chciałbym pracować z Wami... :oczami:

Ile czasu tak mniej więcej zajmuje taki projekt do ukończenia?? :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: Resto » 2013-01-18, 20:50

SPONTAN pisze:Piasek po obróbce mechanicznej) tak samo naturalny dla otoczenia jak soda ?
Niczego takiego nie napisałem, proponuję czytać ze zrozumieniem.
SPONTAN pisze:Takich informacji myślałem, że mogę się spodziewać już tylko z mniej świadomych rejonów świata.
To oznacza, że jesteśmy właśnie z tych mniej świadomych rejonów świata.
Myślę, że nie ma sensu prowadzenie dyskusji w tym klimacie, bo niebezpiecznie zbliżamy się poziomu onetu.
Tak przy okazji piasek jest wydobywany ziemi i przesiewany i to wszystko. A wodorowęglan sodu produkowany jest przemysłową Metodą Solvaya, która jak powszechnie wiadomo jest neutralna dla środowiska. Chciałbym w ten sposób zakończyć ten temat, bo mocno zboczyliśmy z drogi.
NIE BĘDZIEMY PODEJMOWALI DYSKUSJI W TEJ SPRAWIE.


Obrazek

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Mustang Resto] odbudowa Convertible 68 Tahoe Turquoise

Post autor: lamina » 2013-01-18, 20:55

tak jak pisalem, chodzi o składowanie...
resztek lakieru i rdzy z piasku nie da sie przesiac, a sode wystarczy pomieszać z wodą i zostanie nam sam UROBEK, który mozna zutylizować.
tylko o to chodzilo :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”