[CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
po wielu innych usterkach, m.in. wycieki ze skrzyni spowodowane brakiem oringa w miejscu gdzie wkłada się bagnet, brakiem turbinki prędkościomierza, potrzebą wymiany linki prędkościomierza, cieknącą chłodnicą udało się odpalić moją quninkę
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Witam ponownie,
Mustang już bryka, a jak to zwykle bywa czas zmierzyć się z chorobami wieku dziecięcego, m.in.:
-olej dość szybko zmieniony na 10w60, gdyż zakupiony wcześniej 10w40 millersa był już brudny po regulacjach przeprowadzanych w warsztacie,
-zakupiona optima redtop 50 Ah rozładowała się do 6volt (prawdopodobnie z powodu zostawionych włączonych świateł mijania na kilka godzine), toteż podładowałem ją z drugiego auta na klemach przez ok. 15min do ok. 12 volt, następnie ruszyłem na trasę 15km i po przyjeździe akumulator znowu miał 6volt... dzisiaj próbowałem ładować go boschem c3, lecz ów prostownik pozwolił tylko na ładowanie "6volt" w wyniku którego doładował aku do 7volt, tak więc ponownie podładowałem optimę z drugiego samochodu do 11.5 volta, a następnie ponownie podłączyłem ją pod prostownik który w tym wypadku pozwolił mi na wybór ładowania "AGM" - tak więc w tym momencie ładuje się... Oczywiście muszę jeszcze sprawdzić jaki jest prąd w po odpaleniu silnika w mustangu. Czy to normalka dla optimy, w sensie tak głębokie rozładowanie?
-czasami zamki w drzwiach nie działają
-do wymiany lub regneracji prowadnice szyb bocznych (wentylacyjne i tylne kwarty były zrobione) gdyż zwłaszcza z jednej strony nie można było zamontować wewnętrznej uszczelki z powodu spuchniętej prowadnicy,
-problem z połączeniem wydechu do kolektorów wydechowych, nie pasują idealnie mocowania, przydałoby się przespawać stare mocowania do nowego wydechu?
-farba (VHT) z kolektorów wydechowych łuszczy się... miejscami z silnika również
-w poprzednim warsztacie w Krośnie, który zajmował się również remontem silnika została przewiercona podłużnica w celu puszczenia przez nią przewodu paliwowego. W innym miejscu przewód paliwowy został puszczony zbyt blisko miejsca dla układu wydechowego, co również wymagało korekcji
-brakuje jakichś elementów foteli, gdyż nie da się ich w tym momencie przesuwać (jeżeli ktoś ma coś takiego na sprzedaż to szukam),
-wirniczek prędkościomierza (wraz z linką) został wymieniony, stary faktycznie był już zużyty, prędkościomierz działa, ale dla przebiegu czas zatrzymał się w miejscu,
-z dobrych wiadomości to tyle że auto już jeździ, silnik pali od strzała (choć podobno pluje trochę olejem i pokazuje się niebieski dymek), skrzynia biegów ładnie przerzuca biegi
-c.d.n.
a w międzyczasie robię wyprzedaż nowych i używanych cześci, m.in.:
viewtopic.php?f=34&t=9317" onclick="window.open(this.href);return false;
oprócz tego są jeszcze:
-4 felgi stalowe czarne 14 cali,
-ok. 8mb materiału czarny vinyl na pokrowce - sprawdzony - identyczny jak pokrowce (miałem szyte z niego zagłówki do gotowych pokrowców od TMI),
-oryginalne listwy dolne podprogowe, ryflowane do 65-66,
-chłodnicę używkę z przeciekiem, miedzianka,
-kick panele (nowe),
-kable zapłonowe czarne (nowe),
-stara wiązka elektryczna, lecz niekompletna,
-i coś tam jeszcze...
Mustang już bryka, a jak to zwykle bywa czas zmierzyć się z chorobami wieku dziecięcego, m.in.:
-olej dość szybko zmieniony na 10w60, gdyż zakupiony wcześniej 10w40 millersa był już brudny po regulacjach przeprowadzanych w warsztacie,
-zakupiona optima redtop 50 Ah rozładowała się do 6volt (prawdopodobnie z powodu zostawionych włączonych świateł mijania na kilka godzine), toteż podładowałem ją z drugiego auta na klemach przez ok. 15min do ok. 12 volt, następnie ruszyłem na trasę 15km i po przyjeździe akumulator znowu miał 6volt... dzisiaj próbowałem ładować go boschem c3, lecz ów prostownik pozwolił tylko na ładowanie "6volt" w wyniku którego doładował aku do 7volt, tak więc ponownie podładowałem optimę z drugiego samochodu do 11.5 volta, a następnie ponownie podłączyłem ją pod prostownik który w tym wypadku pozwolił mi na wybór ładowania "AGM" - tak więc w tym momencie ładuje się... Oczywiście muszę jeszcze sprawdzić jaki jest prąd w po odpaleniu silnika w mustangu. Czy to normalka dla optimy, w sensie tak głębokie rozładowanie?
-czasami zamki w drzwiach nie działają
-do wymiany lub regneracji prowadnice szyb bocznych (wentylacyjne i tylne kwarty były zrobione) gdyż zwłaszcza z jednej strony nie można było zamontować wewnętrznej uszczelki z powodu spuchniętej prowadnicy,
-problem z połączeniem wydechu do kolektorów wydechowych, nie pasują idealnie mocowania, przydałoby się przespawać stare mocowania do nowego wydechu?
-farba (VHT) z kolektorów wydechowych łuszczy się... miejscami z silnika również
-w poprzednim warsztacie w Krośnie, który zajmował się również remontem silnika została przewiercona podłużnica w celu puszczenia przez nią przewodu paliwowego. W innym miejscu przewód paliwowy został puszczony zbyt blisko miejsca dla układu wydechowego, co również wymagało korekcji
-brakuje jakichś elementów foteli, gdyż nie da się ich w tym momencie przesuwać (jeżeli ktoś ma coś takiego na sprzedaż to szukam),
-wirniczek prędkościomierza (wraz z linką) został wymieniony, stary faktycznie był już zużyty, prędkościomierz działa, ale dla przebiegu czas zatrzymał się w miejscu,
-z dobrych wiadomości to tyle że auto już jeździ, silnik pali od strzała (choć podobno pluje trochę olejem i pokazuje się niebieski dymek), skrzynia biegów ładnie przerzuca biegi
-c.d.n.
a w międzyczasie robię wyprzedaż nowych i używanych cześci, m.in.:
viewtopic.php?f=34&t=9317" onclick="window.open(this.href);return false;
oprócz tego są jeszcze:
-4 felgi stalowe czarne 14 cali,
-ok. 8mb materiału czarny vinyl na pokrowce - sprawdzony - identyczny jak pokrowce (miałem szyte z niego zagłówki do gotowych pokrowców od TMI),
-oryginalne listwy dolne podprogowe, ryflowane do 65-66,
-chłodnicę używkę z przeciekiem, miedzianka,
-kick panele (nowe),
-kable zapłonowe czarne (nowe),
-stara wiązka elektryczna, lecz niekompletna,
-i coś tam jeszcze...
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Moja quninka po 4 latach piachu, pyłu wyjechała w słoneczną pogodę i złapał ją deszcz...
(bez photoshopa )
(bez photoshopa )
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Oko cieszy Czyli mamy kolejny sukces ! Gratulacje !
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2018-01-02, 20:32
- Model: Itp...
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Świetna robota! Gratuluję wytrwałości! Efekt wspaniały ✌
Karma wraca! Ile dasz tyle dostaniesz, a jak już to zrozumiesz to będzie się żyło lepiej...
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Dzięki!
Tymczasem dobrze że mamy obecnie zimę, dzięki czemu jest czas na poprawki/korektę przeoczeń... otóż o ile gruntowanie podszedłem do tematu tylnych i przednich okienek trójkątnych (chromowanie z miedziowaniem, ocynk prowadnic) o tyle pominąłem okna boczne, co wyszło przy pasowaniu uszczelek, a w zasadzie braku pasowania po jednej stronie w skutek czego okienka wraz z zainstalowanymi w drzwiach uszczelkami było trzeba wyciągnąć. Demontaż okienek wraz z uszczelkami wpłynął na decyzję o zakupie kolejnego kompletu nowych uszczelek....
W końcu po wyciągnięciu szyb z prowadnic poziomych zdecydowałem się je ratować, a jeżeli się uda efekt pokażę wkrótce...
Na zdjęciach ramki oraz miejsce w którym ramka spuchła redukując prześwit dla uszczelki/uszczelek, a których ewentualna obecność wpływałaby na możliwość prawidłowego podnoszenia/opuszczania okna.
Tymczasem dobrze że mamy obecnie zimę, dzięki czemu jest czas na poprawki/korektę przeoczeń... otóż o ile gruntowanie podszedłem do tematu tylnych i przednich okienek trójkątnych (chromowanie z miedziowaniem, ocynk prowadnic) o tyle pominąłem okna boczne, co wyszło przy pasowaniu uszczelek, a w zasadzie braku pasowania po jednej stronie w skutek czego okienka wraz z zainstalowanymi w drzwiach uszczelkami było trzeba wyciągnąć. Demontaż okienek wraz z uszczelkami wpłynął na decyzję o zakupie kolejnego kompletu nowych uszczelek....
W końcu po wyciągnięciu szyb z prowadnic poziomych zdecydowałem się je ratować, a jeżeli się uda efekt pokażę wkrótce...
Na zdjęciach ramki oraz miejsce w którym ramka spuchła redukując prześwit dla uszczelki/uszczelek, a których ewentualna obecność wpływałaby na możliwość prawidłowego podnoszenia/opuszczania okna.
- Załączniki
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Czas nadrobić zaległości forumowe: ramki rozebrane, jedna z nich "podklepana", a po ocynku ubytek wypełniony specjalnym klejem do metalu (jedna z nielicznych, mniej skomplikowanych rzeczy zrobionych przeze mnie), który usztywnił ramkę redukując rozchodzenie się równoległych do siebie jej powierzchni, a co w konsekwencji po założeniu ramki z szybą do drzwi zredukowało (niestety nie wyeliminowało całkowicie) opory przy podnoszeniu/opuszczaniu szyby.
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
c.d. przed szybami zaliczyłem jeszcze kolejną dostawę części w której dostałem zamiast dwóch wahaczy jeden... po interwencji w sklepie i udowodnieniu że nie ja się mylę w trakcie realizacji zamówienia przysłali lotniczą drugi na swój koszt...
i tu kolejna niespodziewajka, otóż ze względu na luzy w przegubach zamówiłem nowe wahacze, a że w przypadku rocznika `67 nie można było kupić samych przegubów, tak więc musiałem kupić całość co jak się okazało było moim szczęściem w nieszczęściu, gdyż po wymontowaniu starych wahaczy okazało się że jeden z nich było nieco bananowy, co z kolei powodowało problemy z ustawieniem zbieżności po zamontowaniu nowych wahaczy problem z ustawieniem zbieżności wyparował
i tu kolejna niespodziewajka, otóż ze względu na luzy w przegubach zamówiłem nowe wahacze, a że w przypadku rocznika `67 nie można było kupić samych przegubów, tak więc musiałem kupić całość co jak się okazało było moim szczęściem w nieszczęściu, gdyż po wymontowaniu starych wahaczy okazało się że jeden z nich było nieco bananowy, co z kolei powodowało problemy z ustawieniem zbieżności po zamontowaniu nowych wahaczy problem z ustawieniem zbieżności wyparował
- Załączniki
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Zapomniałem dodać zdjęcia z drobnych, aczkolwiek użytecznych i jak dla mnie niezbędnych modyfikacji:
1. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...
2. Zagłówki - kiedyś opcja, dziś standard, a ja wolę nie wiedzieć co się może stać np. gdy ktoś jadący za mną zagapi się wpatrując w słodką dupinę mojego Qunia. Zagłówki z innego współczesnego kuzyna - Mondeo pokryte kilka miesięcy szukanym przeze mnie materiałem i ściągniętym z USA (można kupić tylko zestaw pokrowców lub kompletne zagłówki ok. 400usd). Znaleziony przeze mnie materiał pokrywa się w 100% z tym użytym przez TMI.
P.S. Na wszelki wypadek kupiłem całą bele 10mb tego materiału, zostało mi chyba jeszcze 8mb do sprzedania.
3. Fotelik wpięty w system iso fix czyli kolejny "must have"
1. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...
2. Zagłówki - kiedyś opcja, dziś standard, a ja wolę nie wiedzieć co się może stać np. gdy ktoś jadący za mną zagapi się wpatrując w słodką dupinę mojego Qunia. Zagłówki z innego współczesnego kuzyna - Mondeo pokryte kilka miesięcy szukanym przeze mnie materiałem i ściągniętym z USA (można kupić tylko zestaw pokrowców lub kompletne zagłówki ok. 400usd). Znaleziony przeze mnie materiał pokrywa się w 100% z tym użytym przez TMI.
P.S. Na wszelki wypadek kupiłem całą bele 10mb tego materiału, zostało mi chyba jeszcze 8mb do sprzedania.
3. Fotelik wpięty w system iso fix czyli kolejny "must have"
- Załączniki
- Sherif
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
- Model: 67' conv
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark moss green
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Jakie pasy montowałeś ?CzyTyTez pisze: ↑2020-02-16, 18:471. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...
Z przodu też masz 3-punktowe ?
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
hej, z przodu zostawiłem oryginalne biodrowe, niby można założyć z przodu trzy punktowce ale to już nieco większa przeróbka, pozostaje ręce trzymać twardo na kierownicySherif pisze: ↑2020-02-18, 11:07Jakie pasy montowałeś ?CzyTyTez pisze: ↑2020-02-16, 18:471. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...
Z przodu też masz 3-punktowe ?
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 755
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
A propo pasów . Być może link znany jest większości osób. Opinie wśród użytkowników w USA pozytywne.
https://www.seatbeltsplus.com/category/ ... belts.html
https://www.seatbeltsplus.com/category/ ... belts.html
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- Sherif
- Forumowicz
- Posty: 105
- Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
- Model: 67' conv
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark moss green
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Wg instrukcji nie wygląda to skomplikowanie. Ja planuję dać na przód i tył (dzieci).
Tak kombinowałem, czy czegoś podobnego u nas nie można kupić, przecież te pasy nie są jakieś specjalne. Wysłałem zapytanie do 5 sprzedawców /naprawiaczy pasów i zero odzewu
Te sam są m.in w CJPony. Jak jest promo to kosztują tyle samo.empi1955 pisze: ↑2020-02-20, 22:19A propo pasów . Być może link znany jest większości osób. Opinie wśród użytkowników w USA pozytywne.
https://www.seatbeltsplus.com/category/ ... belts.html
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Może i nie jest to skomplikowane ale musisz gdzieś dołożyć ten trzeci punkt mniej lub bardziej profesjonalnie, co jak dla mnie zbyt mocno ingeruje w oryginalny wygląd mustanga. Na rysunkach widać mniej lub bardziej gdzieś tam sterczące pasy (w fastabacku wygląda to dużo lepiej). Natomiast z tyłu nic, nigdzie nie wisi, a czarne pasy ledwo widać. Na upartego założysz pasy z większości samochodów, tu jest raczej tylko kwestia dobrania czegoś ładnego.
Jedno co jeszcze bardzo chciałem dołożyć i czego nie zrobiłem to blokadę składania się przednich foteli, tego akurat na necie nie znalazłem zrobionego na przykładzie fotelu do `67
A ten wątek w obecnej formie nadaje się już do porad technicznych czy misz maszu, a nie Galerii ;]
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!
Pas, którego punkty barkowego mocowania są poniżej ramiona będzie bardzo niebezpieczny podczas wypadku.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007