[CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2018-07-27, 09:31

po wielu innych usterkach, m.in. wycieki ze skrzyni spowodowane brakiem oringa w miejscu gdzie wkłada się bagnet, brakiem turbinki prędkościomierza, potrzebą wymiany linki prędkościomierza, cieknącą chłodnicą udało się odpalić moją quninkę :)

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2018-09-03, 00:07

Witam ponownie,
Mustang już bryka, a jak to zwykle bywa czas zmierzyć się z chorobami wieku dziecięcego, m.in.:

-olej dość szybko zmieniony na 10w60, gdyż zakupiony wcześniej 10w40 millersa był już brudny po regulacjach przeprowadzanych w warsztacie,

-zakupiona optima redtop 50 Ah rozładowała się do 6volt (prawdopodobnie z powodu zostawionych włączonych świateł mijania na kilka godzine), toteż podładowałem ją z drugiego auta na klemach przez ok. 15min do ok. 12 volt, następnie ruszyłem na trasę 15km i po przyjeździe akumulator znowu miał 6volt... dzisiaj próbowałem ładować go boschem c3, lecz ów prostownik pozwolił tylko na ładowanie "6volt" w wyniku którego doładował aku do 7volt, tak więc ponownie podładowałem optimę z drugiego samochodu do 11.5 volta, a następnie ponownie podłączyłem ją pod prostownik który w tym wypadku pozwolił mi na wybór ładowania "AGM" - tak więc w tym momencie ładuje się... Oczywiście muszę jeszcze sprawdzić jaki jest prąd w po odpaleniu silnika w mustangu. Czy to normalka dla optimy, w sensie tak głębokie rozładowanie?

-czasami zamki w drzwiach nie działają :D

-do wymiany lub regneracji prowadnice szyb bocznych (wentylacyjne i tylne kwarty były zrobione) gdyż zwłaszcza z jednej strony nie można było zamontować wewnętrznej uszczelki z powodu spuchniętej prowadnicy,

-problem z połączeniem wydechu do kolektorów wydechowych, nie pasują idealnie mocowania, przydałoby się przespawać stare mocowania do nowego wydechu?

-farba (VHT) z kolektorów wydechowych łuszczy się... miejscami z silnika również :rozpacz:

-w poprzednim warsztacie w Krośnie, który zajmował się również remontem silnika została przewiercona podłużnica w celu puszczenia przez nią przewodu paliwowego. W innym miejscu przewód paliwowy został puszczony zbyt blisko miejsca dla układu wydechowego, co również wymagało korekcji :mur:

-brakuje jakichś elementów foteli, gdyż nie da się ich w tym momencie przesuwać (jeżeli ktoś ma coś takiego na sprzedaż to szukam),

-wirniczek prędkościomierza (wraz z linką) został wymieniony, stary faktycznie był już zużyty, prędkościomierz działa, ale dla przebiegu czas zatrzymał się w miejscu,

-z dobrych wiadomości to tyle że auto już jeździ, silnik pali od strzała (choć podobno pluje trochę olejem i pokazuje się niebieski dymek), skrzynia biegów ładnie przerzuca biegi

-c.d.n.

a w międzyczasie robię wyprzedaż nowych i używanych cześci, m.in.:
viewtopic.php?f=34&t=9317" onclick="window.open(this.href);return false;
oprócz tego są jeszcze:
-4 felgi stalowe czarne 14 cali,
-ok. 8mb materiału czarny vinyl na pokrowce - sprawdzony - identyczny jak pokrowce (miałem szyte z niego zagłówki do gotowych pokrowców od TMI),
-oryginalne listwy dolne podprogowe, ryflowane do 65-66,
-chłodnicę używkę z przeciekiem, miedzianka,
-kick panele (nowe),
-kable zapłonowe czarne (nowe),
-stara wiązka elektryczna, lecz niekompletna,
-i coś tam jeszcze...



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2018-09-10, 19:56

Moja quninka po 4 latach piachu, pyłu wyjechała w słoneczną pogodę i złapał ją deszcz...
(bez photoshopa :P :D :) )
Załączniki
DSC_0368r2.jpg
DSC_0366r2.jpg
DSC_0359r2.jpg
boczek
DSC_0364r2.jpg
pupina
DSC_0361r2.jpg
pupina2



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: yoozeq » 2018-09-11, 09:08

Oko cieszy :) Czyli mamy kolejny sukces ! Gratulacje !


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Kruszon
Młodszy Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 2018-01-02, 20:32
Model: Itp...
Silnik: V6 3.7
Kolor: Niebieski

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: Kruszon » 2018-12-29, 01:11

Świetna robota! Gratuluję wytrwałości! Efekt wspaniały ✌


Karma wraca! Ile dasz tyle dostaniesz, a jak już to zrozumiesz to będzie się żyło lepiej...

Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2019-01-24, 17:33

Dzięki! :)

Tymczasem dobrze że mamy obecnie zimę, dzięki czemu jest czas na poprawki/korektę przeoczeń... otóż o ile gruntowanie podszedłem do tematu tylnych i przednich okienek trójkątnych (chromowanie z miedziowaniem, ocynk prowadnic) o tyle pominąłem okna boczne, co wyszło przy pasowaniu uszczelek, a w zasadzie braku pasowania po jednej stronie w skutek czego okienka wraz z zainstalowanymi w drzwiach uszczelkami było trzeba wyciągnąć. Demontaż okienek wraz z uszczelkami wpłynął na decyzję o zakupie kolejnego kompletu nowych uszczelek....
W końcu po wyciągnięciu szyb z prowadnic poziomych zdecydowałem się je ratować, a jeżeli się uda efekt pokażę wkrótce...
Na zdjęciach ramki oraz miejsce w którym ramka spuchła redukując prześwit dla uszczelki/uszczelek, a których ewentualna obecność wpływałaby na możliwość prawidłowego podnoszenia/opuszczania okna.
Załączniki
DSC_0381r.jpg
ramka w gorszej kondycji, od strony kierowcy
DSC_0380r.jpg
ramka w gorszej kondycji, od strony kierowcy
DSC_0379r.jpg
ramka w gorszej kondycji, od strony kierowcy
DSC_0378r.jpg
ramka w gorszej kondycji, od strony kierowcy
DSC_0377r.jpg
ramka w lepszej kondycji, od strony pasażera
DSC_0374r.jpg
ramka w lepszej kondycji, od strony pasażera



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2019-06-20, 16:33

Czas nadrobić zaległości forumowe: ramki rozebrane, jedna z nich "podklepana", a po ocynku ubytek wypełniony specjalnym klejem do metalu (jedna z nielicznych, mniej skomplikowanych rzeczy zrobionych przeze mnie), który usztywnił ramkę redukując rozchodzenie się równoległych do siebie jej powierzchni, a co w konsekwencji po założeniu ramki z szybą do drzwi zredukowało (niestety nie wyeliminowało całkowicie) opory przy podnoszeniu/opuszczaniu szyby.
Załączniki
DSC_0586r.jpg
po ocynku
DSC_0589r.jpg
ubytek
DSC_0596r.jpg
wypełnione, usztywnione



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2019-06-20, 17:20

c.d. przed szybami zaliczyłem jeszcze kolejną dostawę części w której dostałem zamiast dwóch wahaczy jeden... po interwencji w sklepie i udowodnieniu że nie ja się mylę w trakcie realizacji zamówienia przysłali lotniczą drugi na swój koszt...
i tu kolejna niespodziewajka, otóż ze względu na luzy w przegubach zamówiłem nowe wahacze, a że w przypadku rocznika `67 nie można było kupić samych przegubów, tak więc musiałem kupić całość co jak się okazało było moim szczęściem w nieszczęściu, gdyż po wymontowaniu starych wahaczy okazało się że jeden z nich było nieco bananowy, co z kolei powodowało problemy z ustawieniem zbieżności :D po zamontowaniu nowych wahaczy problem z ustawieniem zbieżności wyparował :)
Załączniki
DSC_0007r.jpg
nowa kompletna elektryka
DSC_0002r.jpg
m.in. zaginiony w akcji hamulec ręczny
DSC_0645r.jpg
kolejna paczka, m.in. przegub, specjalny głośnik po ew. klimę oraz pierścienie od kolektora wydechowego które niestety? wyciszyły qunia
IMG_20190530_164330.jpg
o! banan!



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2020-02-16, 18:47

Zapomniałem dodać zdjęcia z drobnych, aczkolwiek użytecznych i jak dla mnie niezbędnych modyfikacji:

1. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...

2. Zagłówki - kiedyś opcja, dziś standard, a ja wolę nie wiedzieć co się może stać np. gdy ktoś jadący za mną zagapi się wpatrując w słodką dupinę mojego Qunia. Zagłówki z innego współczesnego kuzyna - Mondeo :D pokryte kilka miesięcy szukanym przeze mnie materiałem i ściągniętym z USA (można kupić tylko zestaw pokrowców lub kompletne zagłówki ok. 400usd). Znaleziony przeze mnie materiał pokrywa się w 100% z tym użytym przez TMI.
P.S. Na wszelki wypadek kupiłem całą bele 10mb tego materiału, zostało mi chyba jeszcze 8mb do sprzedania.

3. Fotelik wpięty w system iso fix :) czyli kolejny "must have" :)
Załączniki
DSC_0784r.jpg
3 punktowe pasy bezpieczeństwa
DSC_0783r.jpg
zagłówek 100% match TMI ;)
DSC_0780r.jpg
bezpieczeństwo dziecka przede wszystkim!



Awatar użytkownika
Sherif
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
Model: 67' conv
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark moss green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: Sherif » 2020-02-18, 11:07

CzyTyTez pisze:
2020-02-16, 18:47
1. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...
Jakie pasy montowałeś ?
Z przodu też masz 3-punktowe ?



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2020-02-20, 22:07

Sherif pisze:
2020-02-18, 11:07
CzyTyTez pisze:
2020-02-16, 18:47
1. Standardowe 3 punktowe pasy bezpieczeństwa - dlaczego? Otóż przed remontem gdy dojeżdżałem do skrzyżowania z prędkością ok. 30 km/h lekko przyhamowałem, niestety lub stety 4 bębny przychwyciły przez co hamowanie było delikatnie gwałtowniejsze ale to wszystko wystarczyło by niczego nie spodziewający się pasażer znajdujący się na tylnej kanapie przeleciał przez przednie składające się siedzenia i wpadł na przednią szybę. Nikt z nas nie chce wiedzieć co by było gdyby prędkość była wyższa...
Jakie pasy montowałeś ?
Z przodu też masz 3-punktowe ?
hej, z przodu zostawiłem oryginalne biodrowe, niby można założyć z przodu trzy punktowce ale to już nieco większa przeróbka, pozostaje ręce trzymać twardo na kierownicy :)



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: empi1955 » 2020-02-20, 22:19

A propo pasów . Być może link znany jest większości osób. Opinie wśród użytkowników w USA pozytywne.
https://www.seatbeltsplus.com/category/ ... belts.html


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Sherif
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2018-11-22, 21:04
Model: 67' conv
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark moss green
Lokalizacja:: Warszawa

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: Sherif » 2020-02-21, 14:36

CzyTyTez pisze:
2020-02-20, 22:07
hej, z przodu zostawiłem oryginalne biodrowe, niby można założyć z przodu trzy punktowce ale to już nieco większa przeróbka, pozostaje ręce trzymać twardo na kierownicy :)
Wg instrukcji nie wygląda to skomplikowanie. Ja planuję dać na przód i tył (dzieci).
Tak kombinowałem, czy czegoś podobnego u nas nie można kupić, przecież te pasy nie są jakieś specjalne. Wysłałem zapytanie do 5 sprzedawców /naprawiaczy pasów i zero odzewu :(
empi1955 pisze:
2020-02-20, 22:19
A propo pasów . Być może link znany jest większości osób. Opinie wśród użytkowników w USA pozytywne.
https://www.seatbeltsplus.com/category/ ... belts.html
Te sam są m.in w CJPony. Jak jest promo to kosztują tyle samo.



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: CzyTyTez » 2020-02-21, 18:27

Sherif pisze:
2020-02-21, 14:36
CzyTyTez pisze:
2020-02-20, 22:07
hej, z przodu zostawiłem oryginalne biodrowe, niby można założyć z przodu trzy punktowce ale to już nieco większa przeróbka, pozostaje ręce trzymać twardo na kierownicy :)
Wg instrukcji nie wygląda to skomplikowanie. Ja planuję dać na przód i tył (dzieci).
Tak kombinowałem, czy czegoś podobnego u nas nie można kupić, przecież te pasy nie są jakieś specjalne. Wysłałem zapytanie do 5 sprzedawców /naprawiaczy pasów i zero odzewu :(
Może i nie jest to skomplikowane ale musisz gdzieś dołożyć ten trzeci punkt mniej lub bardziej profesjonalnie, co jak dla mnie zbyt mocno ingeruje w oryginalny wygląd mustanga. Na rysunkach widać mniej lub bardziej gdzieś tam sterczące pasy (w fastabacku wygląda to dużo lepiej). Natomiast z tyłu nic, nigdzie nie wisi, a czarne pasy ledwo widać. Na upartego założysz pasy z większości samochodów, tu jest raczej tylko kwestia dobrania czegoś ładnego.

Jedno co jeszcze bardzo chciałem dołożyć i czego nie zrobiłem to blokadę składania się przednich foteli, tego akurat na necie nie znalazłem zrobionego na przykładzie fotelu do `67

A ten wątek w obecnej formie nadaje się już do porad technicznych czy misz maszu, a nie Galerii ;]
Załączniki
interiorrear.jpg
11160_installed.jpg
11160_installed.jpg (17.99 KiB) Przejrzano 5010 razy



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [CzyTyTez] W końcu!! Mustang 1967 V8 Sports Sprint!

Post autor: 6t07t » 2020-02-21, 19:41

Pas, którego punkty barkowego mocowania są poniżej ramiona będzie bardzo niebezpieczny podczas wypadku.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”