[6t07t] 1966 coupe od nowości w Polsce

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

[6t07t] 1966 coupe od nowości w Polsce

Post autor: 6t07t » 2009-06-26, 10:19

No to wkleję parę fotek z remontu mojego 1966 coupe :hyhy:
Po kilkuletniej przerwie wznawiam prace na autkiem.
Mimo, że dziur i rdzy nie ma to usuwam ślady działalności poprzednich blacharzy, tak aby przywrócić nadwozie do stanu jak najbardziej przypominającego fabryczny.
Kilka elementów kupiłem nowych a resztę dorabiam ręcznie.
Obrazek

Czekam jeszcze na następną partię elementów na tył a teraz prace nad środkową częścią auta.

Tak wyglądała podłoga po poprzednich naprawach. (łaty, brak przetłoczeń, widoczne spawy, itp.)
Obrazek

Tu po wycince i wstawieniu jednego z elementów:

Obrazek

Tu z zewnątrz. Co ciekawe panele boczne są już jak w modelach >67.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-10-05, 11:47 przez 6t07t, łącznie zmieniany 2 razy.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-06-26, 17:03

przede wszystkim zazdroszcze Ci wiedzy i umiejętności wykonywania tego typu prac, samodzielnie odrestaurować autko to naprawdę coś !



Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-06-30, 12:29

Dokładnie jak Pavulon_ napisał - zrobienie tego samemu to naprawdę coś i szacuneczek za to ;)
3mam kciuki za dalsze postępy!


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-07-14, 14:08

Tu podłoga prawej strony juz wstawiona:

Obrazek

Silnik przed rozebraniem:

Obrazek

Nałożony dla przymiarki nowy Holley :hyhy:
Silnik teraz czeka na panewki, pierścienie, uszczelniacze, rozrząd, pompe wody, oleju, paliwa i popychacze.

:papa:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Mario78
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2008-07-09, 17:53
Model: Cougar 99
Silnik: V8 5.4
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Mario78 » 2009-07-14, 16:15

Tak z ciekawości zapytam,ile godzin potrzeba ,aby to auto było gotowe do jazdy. Rozumiem ze robisz to sam,czy z ekipą.
Szacun :padam:


[size=192][color=red][b]Zawsze ustawiaj czas wygaśnięcia postów nie wnoszących nic do tematu!!![/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-07-14, 22:00

Robię wszystko sam. Tylko malowanie nadwozia bedzie robił lakiernik. Zrobienie auta tak jak robię to ok. 4000 godz. Ale nie wiem ile mi wyjdzie dokładnie bo nie liczę tego.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-07-14, 23:28

na przyszły sezon będzie śmigał ?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-07-14, 23:40

Oj chciałbym :oczami: ale nie wiem czy znajde tyle czasu a roboty mam jeszcze duuuużo. Ale w następne lato mam nadzieje, że konik ruszy z kopyta na drogę :hyhy:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-09-17, 14:44

Prace trwają, jutro kilka nowych fotek. Od przodu do tylnej osi blacha zrobiona. Zostały do zrobienia nadkola, tylne błotniki i bagażnik.
2 tyg. temu jezdziłem świeżo zrobionym 65' coupe znajomego :D i od razu większego zapału do pracy nabrałem :hyhy:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-09-17, 23:11

Zrobiona podłoga:
Obrazek

podłoga, boczny panel i scianka ogniowa
Obrazek

podłoga i podłużnica lewej strony
Obrazek

podłoga i podłuznica prawej strony
Obrazek

podłuznica lewa
Obrazek

panel boczny lewy i próg
Obrazek


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-09-27, 09:10

no postępy w blacharce widać znaczące, silnik też będziesz robił sam ?



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-09-27, 09:48

Tak silnik tez sam zrobie. Nowe pierscienie, panewki, uszczelniacze zaworowe, pompa wody, oleju, paliwa, uszczelki, 2-rzędowy rozrząd, popychacze hydrauliczne, gaźnik Holley. No i oczywiscie strona wizualna, tzn niebieski kolorek, filtr powietrza HI-Perf. chromowane koła pasowe.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-11-18, 09:04

W miarę mozliwości czasowych na zmianę robię trochę przy blacharce i troche przy silniku.
Od przodu do tylnych foteli blacha zrobiona. Teraz nadkola, błotniki tylne i bagażnik.

Jesli chodzi o silnik to zacząłem od głowic.
Potwierdza się, że silnik nigdy nie był otwierany i remontowany. Przebiegu ma ok. 80tys.mil.
Wszystko jest jeszcze oryginalne FoMoCo. Nawet uszczelniacze zaworowe były fabryczne!!
Jak na razie lewa głowica:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zawory, spręzyny, zamki, prowadniczki, wszystko w dobrym stanie :D
Teraz wszystko trzeba ładnie wyczyscić, zawory dotrzeć, dać nowe uszczelniacze i poskładać :]

C.D.N.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-11-27, 01:12

Blok mam juz umocowany do fajnego stojaka z obrotnica, ktory sobie zrobilem. Bardzo ułatwia prace przy silniku :D
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj wyjąłem tłoki i wał. Silnik jest juz całkowicie rozebrany ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Jakkas
Młodszy Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 2009-05-30, 14:36
Model: Ford Mustang 1965 coupe
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Jakkas » 2009-11-27, 09:09

podziwiam i czoła chylę.. Nie myślałeś o zorganizowaniu tygodniowych warsztatów przy pracy nad silnikiem ;) Gdybym tylko miał kilka dni to przyjachałbym się czegoś nauczyć.


If You can't hear it before You can see it... what's the point ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”