(empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-01-29, 22:16

Jaco - mówisz że grubo? Tak wygląda , ale czasem mam wrażenie, że może to być przerost formy nad treścią. Dlatego z niecierpliwością czekam na pierwsze odpalenie i jazdę! Nie mam wyobrażenia jakie efekty w stosunku do oryginału może dać porting głowic ze zmniejszoną objętością i zamkniętą komory spalania.

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: jaco » 2021-02-07, 21:19

empi1955 pisze:
2021-01-29, 22:16
Jaco - mówisz że grubo? Tak wygląda , ale czasem mam wrażenie, że może to być przerost formy nad treścią. Dlatego z niecierpliwością czekam na pierwsze odpalenie i jazdę! Nie mam wyobrażenia jakie efekty w stosunku do oryginału może dać porting głowic ze zmniejszoną objętością i zamkniętą komory spalania.

Obrazek
Grubo, ponieważ porting jest takim elementem układanki, który coś tam daje, ale kosztuje chyba niewspółmiernie dużo. Większe zawory to dobry ruch. Do vette zakładam alu głowice, z większymi zaworami, ale na porting już pożałowałem. Niestety jeszcze nie wiem, czy polecam.
Ciekawe ile tam elementów w oryginale zostawisz :D Jakbym swój silnik(i) widział.. Trzymam kciuki, żeby czas spędzony z uśmiechem na twarzy w trakcie jazdy, jak najszybciej zrównał się z czasem poświęconym na prace. Znam to lepiej, niż bym chciał.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-02-19, 18:19

A na froncie ? Głowice leżakują na warsztacie czekając na swoją kolejkę do obróbki. (frezowanie do nowego wymiaru gniazd i montaż prowadnic zaworów)

leżakowanie
Obrazek

Coś tam ruszyło się w sprawie tylnego mostu. Po demontażu główki i rozbiórce na części pierwsze. Zostawiamy przełożenie (koło talerzowe, wałek ataku) wjeżdża za to mechanizm z LSD no i nowe śruby, łożyska.

most
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-03-12, 22:50

Główka tylnego mostu złożona
Obrazek

Pochwa tylnego mostu przygotowana do końcowego malowania
Obrazek

Ostatnie prace przy obróbce głowic
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-03-23, 10:32

Nowe zabaweczki:

kolektor ssący i gaźnik
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-03-28, 22:17

Wreszcie!
Prace nad głowicami zakończone: gniazda zaworów ssących po obróbce , prowadnice zaworów ssących wstawione. Pozostaje uzbroić i zakładać całość na silnik.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W ostatniej chwili zmiana -zamiast oryginalnych, stalowych pokryw zaworów będą aluminiowe.
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1641
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Michał P. » 2021-03-29, 08:18

Pokrywy cieszą oko, piękna robota.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-07-19, 22:37

Jakieś tam prace przy KC trwają:

Resory pomalowane
Obrazek

bębny również , półosie z nowymi łożyskami i uszczelniaczami
Obrazek

wszystko trafia na swoje miejsce w aucie
Obrazek

Głowice wypieszczone
Obrazek

lądują na bloku silnika i na to wszystko ... kolorek
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-08-11, 21:33

Coś tam ciągle dojeżdża z nowych części. Wolno bo wolno, ale uzupełniamy wyposażenie silnika. Oczekujemy jeszcze na część niezbędną do zamknięcia silnika:
- inną miskę olejową !

smok pompy oleju
Obrazek

pompa oleju
Obrazek

pompa wody
Obrazek

dźwigienki zaworowe
Obrazek

aparat zapłonowy HEI
Obrazek

nowe kolektory wydechowe (mid-lenght tube headers)
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: pluzz » 2021-08-12, 12:12

Piękna robota. Do III Zlotu Klasyków się nie wyrobisz? ;)

Pytanko: most. 8" czy 9"? Jak 8" - to chętnie podpytam co zakupiłeś do LSD.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-08-12, 21:12

pluzz pisze:
2021-08-12, 12:12
Piękna robota. Do III Zlotu Klasyków się nie wyrobisz? ;)

Pytanko: most. 8" czy 9"? Jak 8" - to chętnie podpytam co zakupiłeś do LSD.
Jak widać ślimaczy się to wszystko okropnie! Na III Zlot nie ma szans .
Most jest 8". LSD - YDGF8-28-SM firmy Yukon ; https://www.jegs.com/i/Yukon-Gear/807/Y ... M/10002/-1


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: pluzz » 2021-08-25, 15:29

Super, dzięki za podpowiedź. Zaczynam odkładać ;)

Przy okazji: sam składałeś most?


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-08-31, 21:13

Makabra, ile to wszystko trwa !!! Wreszcie zza kałuży dotarła miska olejowa, ostatni brakujący element "ewolucji silnika". Mam nadzieję że teraz prace nabiorą tempa !

Jest!
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: stang232 » 2021-09-02, 10:51

To fabryczna miska? Czy ma jakas wieksza pojemność?


Obrazek

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2021-09-02, 22:50

stang232 pisze:
2021-09-02, 10:51
To fabryczna miska? Czy ma jakas wieksza pojemność?
Nie, to jest customowa miska firmy Canton, pojemność standard. Różni się odpowiednio ukształtowanymi przegrodami zapewniającymi lepszy spływ oleju i większą stabilność poziomu oleju podczas przyspieszeń, zakrętów. Do tego jest dedykowany smok pompy.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

ODPOWIEDZ

Wróć do „II Generacja (1974-1978)”