[bathrust] '79 FoxBody
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-09-01, 17:20
- Model: '82 Fox Notch
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: [bathrust] '79 FoxBody
No gratki ^^ przy wymianie musiałeś jeszcze jakieś graty zmieniać? Ogólnie jest parę stron opisujących zmianę 2.3 (w moim przypadku) na 5.0 V8, ale jestem ciekaw jak to w praktyce wygląda przy odrobinie czasu możesz opisać jak to u Ciebie przebiegało
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Hej, jasne, że napiszę, w weekend znajdę trochę czasu i coś naskrobię Ale teraz na szybko mogę tylko napisać, że jak się odpowiednio przygotujesz to nie ma większych problemów A jak będziesz przygotowany jak ja to trzeba się gimnastykować a to potem przysparza problemów
MIRMAL trochę mnie nakrzyczał podczas MR2012
MIRMAL trochę mnie nakrzyczał podczas MR2012
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Tu mam filmik dla posiadających fejzbuka :
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 825&type=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 825&type=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 23:04 przez bathrust, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Daj jakieś szczegóły jeśli chodzi o silnik i osiągi np max prędkość, przyśpieszenie do 100 itd;D
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Więc jak obiecałem, mając chwilę przed snem, opisuję pokrótce jak to wyglądało :)Jako, że u mnie oprócz silnika również skrzynia została wymieniona na AOD grzebania było trochę więcej, ale po kolei.GreyD pisze:No gratki ^^ przy wymianie musiałeś jeszcze jakieś graty zmieniać? Ogólnie jest parę stron opisujących zmianę 2.3 (w moim przypadku) na 5.0 V8, ale jestem ciekaw jak to w praktyce wygląda przy odrobinie czasu możesz opisać jak to u Ciebie przebiegało
Silnik sam w sobie nie przysparza wielu problemów. Najważniejszym elementem który u mnie sparaliżował prace na jakiś czas było dorobienie poduszek silnika... Nauczony doświadczeniem polecam kupić gotowe dedykowane poduch do Foxa V8. Przy okazji to na co warto zwrócić uwagę to to, z której strony masz wyjście pompy wody. U siebie chłodnicy nie wymieniałem, założyłem jedynie elektryczny wentylator ze sterowaniem i hula świetnie, nie grzeje się, cały MR prześmigałem bez problemów, łącznie z odcinkami górskimi. Kolejną przeróbką było cięgno dźwigni gazu, ale to na szczęście jest w miarę proste i nie zajmuje dużo czasu WAŻNE: Jeżeli chcesz wykorzystać tą pompę wspomagania, którą masz aktualnie wsadzoną musisz poszukać od razu mocowania tej pompy do V8, albo kupić silnik z pompą w komplecie (przewody ciśnieniowe w foxie nie pasują do starej gen. pomp), ja mam rozwiązane to na mocowaniu z V6 i to już jest mega kombinowane. Łącznie z tym, że mam rolkę napinacza chwilowo z VW, pod kątami wszystko pomontowane, żeby pasek dobrze prowadziło itd. To właściwie wszystko jeżeli chodzi o problemy przy swapie silnika... Jeżeli coś sobie przypomnę to dopiszę.
Skrzynia przysporzyła nieco więcej problemów, ale nie było tragedii, tylko trochę kombinowania. Można podobno (na pewno) kupić gotowy kit montażowy, ale ja oczywiście tego nie zrobiłem. Sprawa nr 1: Poduszka skrzyni wraz z mocowaniem. Skrzynia jest nieco dłuższa od C3, którą miałem wcześniej, dlatego mocowanie skrzyni było trzeba nieco przesunąć, jakieś 2,5 cm. Kawałek blachy (u mnie akurat 8 mm) przykręcony do starego mocowania z odpowiednio odsuniętymi nawierconymi otworami. Sprawa nr 2: Kickdown... Zamiast klasycznej dźwigni zastosowałem linkę stalową, odsyłam do sklepu rowerowego. Potrzebna linka i kawałek pancerza. Resztę można samemu wykombinować mając trochę podstawowych materiałów. Sprawa nr 3: Moim zdaniem najbardziej upierdliwa rzecz... AOD jest dużo szersza (bell housing) od manuala czy nawet C3, co skutkuje kolizją rury odprowadzającej spaliny z kolektora wydechowego ze skrzynią właśnie... Prostacko musiałem trochę ścisnąć rurę robiąc delikatny owal. Problem wystąpił przy stockowych kolektorach, nie wiem jak to wygląda przy innych.
To chyba byłoby wsio...
Więc tak:Piotrek86skc pisze:Daj jakieś szczegóły jeśli chodzi o silnik i osiągi np max prędkość, przyśpieszenie do 100 itd;D
Silnik 302 4V
Moc katalogowa 240 HP
Moc faktyczna jak i przyspieszenie nie pomierzone jeszcze
Spalanie na trasie 12,5 w mieście 18 i więcej
Prędkość maksymalna... I tu mam problem, nie wiem ile chłopacy grzali pod Wrocławiem podczas MR, ale nie odstawałem od nich za bardzo... Mi licznik kończy się na 180 niestety...
Przyjemny dla ucha pomruk V8 rekompensuje pewne niedociągnięcia jak np. gubienie oleju itp. Mam zamiar wszystko zlikwidować co by było Git Majonez, ale potrzebuję trochę czasu i miejsca. Ale to wszystko sprawia najwięcej frajdy. Niektórzy pewnie mogliby zarzucić mi chałupnicze wykonanie, ale chyba liczy się przyjemność z kombinowania i obcowania z samochodem. I tym optymistycznym stwierdzeniem kończę opowiastkę
- speedster
- Forumowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
- Model: 93' Mustang LX 5.0
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Titanium Frost
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Kurde jesteś moim idolem powoli Dzięki za filmik,uwielbiam ten "trzask" silnika kiedy już przejedzie obok kamery. Świetny wóz
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Zajebista sprawa - tym bardziej że też mam Foxa, tylko że '88, ale buzie mam jeszcze otwartą do tej pory...
Podziel się jeszcze taką sprawą - wnętrze. Jest zajebiste, dopieszczone i przede wszystkim czyściutkie - w aucie z takim bagażem wiekowym to może być trudne do ogarnięcia. Czy kupowałeś coś nowego do środka czy tylko czyszczenie, czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie? Ja u siebie mam dodatkowo poniszczone plastiki, niektóre elementy przetarte, materiały poplamione smarem (czy czymś co na detergenty nie reaguje),...
Podziel się jeszcze taką sprawą - wnętrze. Jest zajebiste, dopieszczone i przede wszystkim czyściutkie - w aucie z takim bagażem wiekowym to może być trudne do ogarnięcia. Czy kupowałeś coś nowego do środka czy tylko czyszczenie, czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie? Ja u siebie mam dodatkowo poniszczone plastiki, niektóre elementy przetarte, materiały poplamione smarem (czy czymś co na detergenty nie reaguje),...
był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8
- bathrust
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
- Model: FoxBody 79' Ghia
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Grafit
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Dzięki Wam za miłe słowa, aż się klata sama wypina
Co do wnętrza sprawa wygląda tak, że praktycznie cała tapicerka jest nowa, robiłem to u nas z odwzorowaniem oryginalnych przeszyć itd., nie kupowałem żadnych "gotowców". Z plastikami niestety kolorowo nie ma, bo nic nowego nie można kupić do mojego, przynajmniej nigdy nie mogłem znaleźć... Poza tym jeżeli plastiki pochodzą z innej sztuki to różnie bywa ze spasowaniem tego wszystkiego potem, różnie są powiercone otwory mocujące, niby 1-2 mm różnicy, a jednak efekt końcowy daleki od oczekiwanego... Ale znalazłem na to dość fajny sposób, który jak na razie sprawdza się świetnie. Mianowicie farba w sprayu na bazie winylu, niestety nie pamiętam jak się nazywa, ale jak będę w domu to poszukam puszki i wrzucę tutaj Dobrze oczyszczony plastik, cienka warstwa sprayu i wygląda jak nowe. Po kilku godzinach suche, a (wg. producenta) po 14 dniach odporne na zadrapania. Jak na razie cały kokpit przemalowałem z beżowego na czarny i nikt by nie powiedział nawet, także efekt jest zadowalający
Zaraz profil uzupełnię o nowe informacje
Co do wnętrza sprawa wygląda tak, że praktycznie cała tapicerka jest nowa, robiłem to u nas z odwzorowaniem oryginalnych przeszyć itd., nie kupowałem żadnych "gotowców". Z plastikami niestety kolorowo nie ma, bo nic nowego nie można kupić do mojego, przynajmniej nigdy nie mogłem znaleźć... Poza tym jeżeli plastiki pochodzą z innej sztuki to różnie bywa ze spasowaniem tego wszystkiego potem, różnie są powiercone otwory mocujące, niby 1-2 mm różnicy, a jednak efekt końcowy daleki od oczekiwanego... Ale znalazłem na to dość fajny sposób, który jak na razie sprawdza się świetnie. Mianowicie farba w sprayu na bazie winylu, niestety nie pamiętam jak się nazywa, ale jak będę w domu to poszukam puszki i wrzucę tutaj Dobrze oczyszczony plastik, cienka warstwa sprayu i wygląda jak nowe. Po kilku godzinach suche, a (wg. producenta) po 14 dniach odporne na zadrapania. Jak na razie cały kokpit przemalowałem z beżowego na czarny i nikt by nie powiedział nawet, także efekt jest zadowalający
Zaraz profil uzupełnię o nowe informacje
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2014-01-03, 23:50
- Model: fox
- Kolor: zielony
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Witam serdecznie drogi kolego wlasnie jestem w trakcie przywracania do zycia foksa z 79 2.8l i mialem wlamanie wybili mi lewa szybe boczne drzwi moze masz takowa sprzedac albo wiesz kto ma przerylem polowe europy i nie znalazlem niestety szukam tez chromy na tylnia szybe i logo na maske bede zobowiazany za informacje ...pozdrawiam krzys i gratuluje slicznegoautka mam nadzieje ze moje bedzie rownie sliczne ;-)
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2014-09-14, 00:14
- Model: Mustang Fox Giha
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Srebrny
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Piękny, zajmujesz się tym na codzień ?;-)
Musze mojego zrobić ;-) Bo technicznie fajnie, ale zaniedbany najbardziej
Musze mojego zrobić ;-) Bo technicznie fajnie, ale zaniedbany najbardziej
- Atze
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 15
- Rejestracja: 2015-11-01, 14:04
- Model: FOXBODY 1980 V8 4.2L
- Silnik: inny V8
- Kolor: BEŻOWY
Re: [bathrust] '79 FoxBody
Hej bathrust . Napisałem ci prywatną wiadomość ,ale nie wiem czy odebrałeś. Już kilka dni temu. Chciałem zapytać jak dostać takie felgi jak na zdjęciach te co zamontowałeś w tym remontowanym Foxie. Tak składa ,że jestem szczęśliwym znalazcą bardzo fajnego foxa 1980r. V8 4.2 L i chciałbym pogadać o nim i uzyskać jakieś drogowskazy jak się nim zająć.. Wersja Hatchback
Pozdrowienie.
Pozdrowienie.