[bathrust] '79 FoxBody

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

GreyD
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2011-09-01, 17:20
Model: '82 Fox Notch
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: GreyD » 2012-10-08, 17:29

No gratki ^^ przy wymianie musiałeś jeszcze jakieś graty zmieniać? Ogólnie jest parę stron opisujących zmianę 2.3 (w moim przypadku) na 5.0 V8, ale jestem ciekaw jak to w praktyce wygląda ;) przy odrobinie czasu możesz opisać jak to u Ciebie przebiegało :padam:



Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: bathrust » 2012-10-09, 20:56

Hej, jasne, że napiszę, w weekend znajdę trochę czasu i coś naskrobię :) Ale teraz na szybko mogę tylko napisać, że jak się odpowiednio przygotujesz to nie ma większych problemów ;) A jak będziesz przygotowany jak ja to trzeba się gimnastykować a to potem przysparza problemów ;)
MIRMAL trochę mnie nakrzyczał podczas MR2012 ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: bathrust » 2012-10-12, 22:20

Tu mam filmik dla posiadających fejzbuka :) :

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 825&type=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 23:04 przez bathrust, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: Piotrek86skc » 2012-10-12, 23:02

Daj jakieś szczegóły jeśli chodzi o silnik i osiągi np max prędkość, przyśpieszenie do 100 itd;D



Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: bathrust » 2012-10-13, 22:59

GreyD pisze:No gratki ^^ przy wymianie musiałeś jeszcze jakieś graty zmieniać? Ogólnie jest parę stron opisujących zmianę 2.3 (w moim przypadku) na 5.0 V8, ale jestem ciekaw jak to w praktyce wygląda ;) przy odrobinie czasu możesz opisać jak to u Ciebie przebiegało :padam:
Więc jak obiecałem, mając chwilę przed snem, opisuję pokrótce jak to wyglądało :)Jako, że u mnie oprócz silnika również skrzynia została wymieniona na AOD grzebania było trochę więcej, ale po kolei.
Silnik sam w sobie nie przysparza wielu problemów. Najważniejszym elementem który u mnie sparaliżował prace na jakiś czas było dorobienie poduszek silnika... Nauczony doświadczeniem polecam kupić gotowe dedykowane poduch do Foxa V8. Przy okazji to na co warto zwrócić uwagę to to, z której strony masz wyjście pompy wody. U siebie chłodnicy nie wymieniałem, założyłem jedynie elektryczny wentylator ze sterowaniem i hula świetnie, nie grzeje się, cały MR prześmigałem bez problemów, łącznie z odcinkami górskimi. Kolejną przeróbką było cięgno dźwigni gazu, ale to na szczęście jest w miarę proste i nie zajmuje dużo czasu :) WAŻNE: Jeżeli chcesz wykorzystać tą pompę wspomagania, którą masz aktualnie wsadzoną musisz poszukać od razu mocowania tej pompy do V8, albo kupić silnik z pompą w komplecie (przewody ciśnieniowe w foxie nie pasują do starej gen. pomp), ja mam rozwiązane to na mocowaniu z V6 i to już jest mega kombinowane. Łącznie z tym, że mam rolkę napinacza chwilowo z VW, pod kątami wszystko pomontowane, żeby pasek dobrze prowadziło itd. To właściwie wszystko jeżeli chodzi o problemy przy swapie silnika... Jeżeli coś sobie przypomnę to dopiszę.
Skrzynia przysporzyła nieco więcej problemów, ale nie było tragedii, tylko trochę kombinowania. Można podobno (na pewno) kupić gotowy kit montażowy, ale ja oczywiście tego nie zrobiłem. Sprawa nr 1: Poduszka skrzyni wraz z mocowaniem. Skrzynia jest nieco dłuższa od C3, którą miałem wcześniej, dlatego mocowanie skrzyni było trzeba nieco przesunąć, jakieś 2,5 cm. Kawałek blachy (u mnie akurat 8 mm) przykręcony do starego mocowania z odpowiednio odsuniętymi nawierconymi otworami. Sprawa nr 2: Kickdown... Zamiast klasycznej dźwigni zastosowałem linkę stalową, odsyłam do sklepu rowerowego. Potrzebna linka i kawałek pancerza. Resztę można samemu wykombinować mając trochę podstawowych materiałów. Sprawa nr 3: Moim zdaniem najbardziej upierdliwa rzecz... AOD jest dużo szersza (bell housing) od manuala czy nawet C3, co skutkuje kolizją rury odprowadzającej spaliny z kolektora wydechowego ze skrzynią właśnie... Prostacko musiałem trochę ścisnąć rurę robiąc delikatny owal. Problem wystąpił przy stockowych kolektorach, nie wiem jak to wygląda przy innych.

To chyba byłoby wsio...
Piotrek86skc pisze:Daj jakieś szczegóły jeśli chodzi o silnik i osiągi np max prędkość, przyśpieszenie do 100 itd;D
Więc tak:
Silnik 302 4V
Moc katalogowa 240 HP
Moc faktyczna jak i przyspieszenie nie pomierzone jeszcze
Spalanie na trasie 12,5 w mieście 18 i więcej
Prędkość maksymalna... I tu mam problem, nie wiem ile chłopacy grzali pod Wrocławiem podczas MR, ale nie odstawałem od nich za bardzo... Mi licznik kończy się na 180 niestety...

Przyjemny dla ucha pomruk V8 rekompensuje pewne niedociągnięcia jak np. gubienie oleju itp. Mam zamiar wszystko zlikwidować co by było Git Majonez, ale potrzebuję trochę czasu i miejsca. Ale to wszystko sprawia najwięcej frajdy. Niektórzy pewnie mogliby zarzucić mi chałupnicze wykonanie, ale chyba liczy się przyjemność z kombinowania i obcowania z samochodem. I tym optymistycznym stwierdzeniem kończę opowiastkę :rotfl:


Obrazek

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: speedster » 2012-10-13, 23:48

Kurde jesteś moim idolem powoli :) Dzięki za filmik,uwielbiam ten "trzask" silnika kiedy już przejedzie obok kamery. Świetny wóz :)



rysik
Młodszy Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 2011-09-02, 12:47

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: rysik » 2012-10-15, 14:25

Zajebista sprawa - tym bardziej że też mam Foxa, tylko że '88, ale buzie mam jeszcze otwartą do tej pory...

Podziel się jeszcze taką sprawą - wnętrze. Jest zajebiste, dopieszczone i przede wszystkim czyściutkie - w aucie z takim bagażem wiekowym to może być trudne do ogarnięcia. Czy kupowałeś coś nowego do środka czy tylko czyszczenie, czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie? Ja u siebie mam dodatkowo poniszczone plastiki, niektóre elementy przetarte, materiały poplamione smarem (czy czymś co na detergenty nie reaguje),...


był: Mustang Fox GT 5.0 V8 '88
jest: substytut: Probe I 2.2 Turbo '92
będzie: na bank V8

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: speedster » 2012-10-30, 00:45

No i w opisie profilu czas zmienić v6 na v8 5.0! :D



Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: bathrust » 2012-10-30, 13:14

Dzięki Wam za miłe słowa, aż się klata sama wypina ;)

Co do wnętrza sprawa wygląda tak, że praktycznie cała tapicerka jest nowa, robiłem to u nas z odwzorowaniem oryginalnych przeszyć itd., nie kupowałem żadnych "gotowców". Z plastikami niestety kolorowo nie ma, bo nic nowego nie można kupić do mojego, przynajmniej nigdy nie mogłem znaleźć... Poza tym jeżeli plastiki pochodzą z innej sztuki to różnie bywa ze spasowaniem tego wszystkiego potem, różnie są powiercone otwory mocujące, niby 1-2 mm różnicy, a jednak efekt końcowy daleki od oczekiwanego... Ale znalazłem na to dość fajny sposób, który jak na razie sprawdza się świetnie. Mianowicie farba w sprayu na bazie winylu, niestety nie pamiętam jak się nazywa, ale jak będę w domu to poszukam puszki i wrzucę tutaj ;) Dobrze oczyszczony plastik, cienka warstwa sprayu i wygląda jak nowe. Po kilku godzinach suche, a (wg. producenta) po 14 dniach odporne na zadrapania. Jak na razie cały kokpit przemalowałem z beżowego na czarny i nikt by nie powiedział nawet, także efekt jest zadowalający ;)

Zaraz profil uzupełnię o nowe informacje ;)


Obrazek

puchatek1234
Posty: 3
Rejestracja: 2014-01-03, 23:50
Model: fox
Kolor: zielony

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: puchatek1234 » 2014-01-03, 23:58

Witam serdecznie drogi kolego wlasnie jestem w trakcie przywracania do zycia foksa z 79 2.8l i mialem wlamanie wybili mi lewa szybe boczne drzwi moze masz takowa sprzedac albo wiesz kto ma przerylem polowe europy i nie znalazlem niestety szukam tez chromy na tylnia szybe i logo na maske bede zobowiazany za informacje ...pozdrawiam krzys i gratuluje slicznegoautka mam nadzieje ze moje bedzie rownie sliczne ;-)



Wujek
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2014-09-14, 00:14
Model: Mustang Fox Giha
Silnik: V8 5.0
Kolor: Srebrny

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: Wujek » 2014-09-14, 10:01

Piękny, zajmujesz się tym na codzień ?;-)
Musze mojego zrobić ;-) Bo technicznie fajnie, ale zaniedbany najbardziej :(



Awatar użytkownika
Atze
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2015-11-01, 14:04
Model: FOXBODY 1980 V8 4.2L
Silnik: inny V8
Kolor: BEŻOWY

Re: [bathrust] '79 FoxBody

Post autor: Atze » 2015-11-19, 02:04

Hej bathrust . Napisałem ci prywatną wiadomość ,ale nie wiem czy odebrałeś. Już kilka dni temu. Chciałem zapytać jak dostać takie felgi jak na zdjęciach te co zamontowałeś w tym remontowanym Foxie. Tak składa ,że jestem szczęśliwym znalazcą bardzo fajnego foxa 1980r. V8 4.2 L i chciałbym pogadać o nim i uzyskać jakieś drogowskazy jak się nim zająć.. Wersja Hatchback
Pozdrowienie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „III Generacja (1979-1993)”