[Przemek64] MACH1 2004

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Przemek64 » 2018-08-06, 10:35

Po założeniu przepustnicy 2x65 pojawił się nieoczekiwany problem. :dobani:
Najniższe obroty, jakie mogłem na początku ustawić tak, aby przepustnica się nie przycinała to 1600 :kwasny:
Natomiast podczas jazdy zatrzymywały się gdzieś 2000,3000 nawet do 5000, ale okazało się, że śruba blokująca się cały czas wykręca, bo nie ma kontry.
Jeden problem został pokonany, ale pozostało bardzo wolne schodzenie z obrotów i zbyt wysokie wolne na poziomie 1600-1800 RPM.
Po przemyśleniu problemu doszedłem do wniosku, że jak wkręcę zaślepkę, która jest w zestawie. Zamyka ona otwór między przepustnicami. Dzięki temu będzie dochodziło mniej powietrza, a co za tym idzie obroty spadną.
Tak się stało ale nadal są zbyt wysokie bo około 1000 RPM i jak do tej pory można było je ustawiać za pomocą SCT X4 tak teraz brak reakcji. :dobani:
JAKIEŚ POMYSŁY?????????????????????????????????????????????????????????????


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Rezor » 2018-08-06, 12:10

A sprawdzales czy lewego powietrza nie bierze?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Przemek64 » 2018-08-10, 09:49

Rezor pisze:A sprawdzales czy lewego powietrza nie bierze?
Nie bierze.
Zauważyłem, że jak silnik jest gorący, to się bardziej przycina i moim zdaniem czujnik położenia przepustnicy jest w niej lekko pod kontem w stosunku do oryginalnej.
To także może być przyczyna zbyt wysokich obrotów i braku możliwości regulacji za pomocą SCT.
Mam zapasowy czujnik, w którym spróbuje zrobić fasolkę. Jeśli to nie pomoże, to wracam do starej.
Przynajmniej do momentu kiedy Paweł nie ogarnie mi do niego programu na który czekam z niecierpliwością Pawle ;) ;) ;) ;) ;) ???


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Przemek64 » 2018-10-25, 14:01

Temat przepustnicy odpuściłem. Program sam zmieniłem tyle ile mi SCT pozwolił. Liczyłem na Pawła Który się zaoferował to zrobić jak kupię SCT, ale nie lubię dzwonić jak natręt, jeśli ktoś nie odbiera, bo może nie ma czasu. :niepewny:
Powracam do tematu drgań przy większych prędkościach. :mur:
Pojawiały się ostatnio po wszystkich kombinacjach z wałem przy 160-210 km/h
Pojechałem przy okazji wyjazdu do Gdańska do człowieka, o którym było głośno swego czasu, z powodu wręcz zabytkowego komputera, na którym pracuje.
Ten 70-letni pan sam zrobił z kolegami sprzęt do wyważania wałów w latach 90-tych łącznie z oprogramowaniem do niego.
https://www.tvn24.pl/ciekawostki-michal ... 80194.html

Po oddaniu wału w jego ręce okazało się, że jest on bardzo dobrze wyważony.
Z wałem nic więcej się nie da zrobić :znudzony:
Po zamontowaniu go powrotnie do auta starszy pan wszedł pod auto, które nie było na podnośniku tylko na kanale (na tym mu zależało)
Pokazał mi jedno. Skrzynia biegów jest niżej niż most. Nie wiedziałem, jaki to ma związek, ale pan pokazał mi jak to działa :szok:

Doświadczenie:

Jak do tej pory podniosłem skrzynie o 8 mm po czym wibracje przeniosły się w wyższy zakres prętkości, ale chyba trzeba to dokładnie zmierzyć i dać jeszcze wyżej.
Morał:
Modyfikacje wysokości zawieszenia mają wpływ na wibracje wału.


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
robin
Stowarzyszenie MKP
Posty: 601
Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: robin » 2018-10-25, 15:19

jasne Przemek..ja mysle, ze najwiekszy wplyw ma zmiana kata..
jesli elastyczne w miare przeniesienie napedu poradzi sobie z malym przesunieciem to z katem slabo..
rozne predkosci katowe na wejsciu/wysciu spowoduja drgania..

byc moze ze taki wal nie znosi ani offsetu ani kata..



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Michał P. » 2018-10-25, 16:44

U siebie ostatnio po zakupie kątomierzy z magnesami zacząłem się bawić regulacją UCA, górnego ramienia na dyfrze zmieniając kąt tzw pinion angle i musze powiedzieć, że np zmniejszyłem, prawie wyeliminowałem drgania jakie mam przy przyśpieszaniu kiedy jade z dwoma osobami na pokładzie (codziennie do pracy i z powrotem). Przy obciążeniu, auto lekko siada, zmienia się kąt i zaczynają wchodzić wibracje. Też byłem w sporym zdziwieniu jak po paru obrotach klucza i porannej drodzę wibracje zmalały o połowę (przy pierwszym podejściu).


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: jaco » 2018-10-26, 21:28

Przemek64 pisze:
2018-10-25, 14:01
Temat przepustnicy odpuściłem. Program sam zmieniłem tyle ile mi SCT pozwolił. Liczyłem na Pawła Który się zaoferował to zrobić jak kupię SCT, ale nie lubię dzwonić jak natręt, jeśli ktoś nie odbiera, bo może nie ma czasu. :niepewny:
Powracam do tematu drgań przy większych prędkościach. :mur:
Pojawiały się ostatnio po wszystkich kombinacjach z wałem przy 160-210 km/h
Pojechałem przy okazji wyjazdu do Gdańska do człowieka, o którym było głośno swego czasu, z powodu wręcz zabytkowego komputera, na którym pracuje.
Ten 70-letni pan sam zrobił z kolegami sprzęt do wyważania wałów w latach 90-tych łącznie z oprogramowaniem do niego.
https://www.tvn24.pl/ciekawostki-michal ... 80194.html

Po oddaniu wału w jego ręce okazało się, że jest on bardzo dobrze wyważony.
Z wałem nic więcej się nie da zrobić :znudzony:
Po zamontowaniu go powrotnie do auta starszy pan wszedł pod auto, które nie było na podnośniku tylko na kanale (na tym mu zależało)
Pokazał mi jedno. Skrzynia biegów jest niżej niż most. Nie wiedziałem, jaki to ma związek, ale pan pokazał mi jak to działa :szok:

Doświadczenie:

Jak do tej pory podniosłem skrzynie o 8 mm po czym wibracje przeniosły się w wyższy zakres prętkości, ale chyba trzeba to dokładnie zmierzyć i dać jeszcze wyżej.
Morał:
Modyfikacje wysokości zawieszenia mają wpływ na wibracje wału.
Przecież masz gwint - wyreguluj i sprawdź, czy problem zniknie.
Morał jest prawdziwy, dla sztywnego mostu.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Przemek64 » 2018-10-27, 10:06

Jaszcze pozostaje przesunięcie mostu lewo-prawo


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-10-27, 13:04

Przemek64 pisze:
2018-10-27, 10:06
Jaszcze pozostaje przesunięcie mostu lewo-prawo
rozwiązanie przesuwającego się mostu można rozwiązać tylko tym
https://www.ebay.com/itm/Whiteline-Susp ... rk:27:pf:0
s-l1600.jpg



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Przemek64 » 2018-10-27, 13:13

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:
2018-10-27, 13:04
Przemek64 pisze:
2018-10-27, 10:06
Jaszcze pozostaje przesunięcie mostu lewo-prawo
rozwiązanie przesuwającego się mostu można rozwiązać tylko tym
https://www.ebay.com/itm/Whiteline-Susp ... rk:27:pf:0

s-l1600.jpg
To jest do V generacji a do SN nie mogę znaleść. :kwasny:
Jak się znajdzie to biorę.


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: Rezor » 2018-10-27, 13:58

Będzie pasować. Mocowania pokrywy mostu są te same, a mocowania do budy i tak trzeba dospawać :)

PS. Ewentualnie: https://www.fullytorquedracing.com/must ... -link.html
Swoją drogą ktoś juz pisał, że i tak znając życie skończy się na IRS :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: empi1955 » 2018-10-27, 16:12

Niektórzy twierdzą, że lepszym rozwiązaniem zamiast Whiteline jest drążek Panharda (fabryczne rozwiązanie z S 197). https://www.maximummotorsports.com/Panh ... -P482.aspx
Tak że do wyboru do koloru, brać - wybierać !


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: jaco » 2018-10-27, 19:46

empi1955 pisze:
2018-10-27, 16:12
Niektórzy twierdzą, że lepszym rozwiązaniem zamiast Whiteline jest drążek Panharda (fabryczne rozwiązanie z S 197). https://www.maximummotorsports.com/Panh ... -P482.aspx
Tak że do wyboru do koloru, brać - wybierać !
Whiteline, to producent z tego co widzę.
Watts link ma szansę (zależy od wykonania) poruszać sie dokładnie w linii prostej, panhard bar absolutnie nie. 'Lepszość' panharda może chyba jedynie polegać na mniejszej masie (w niektórych przypadkach jest pewnie kilka procent lżejszy, w niektórych pewnie nawet cięższy). Nie wiem, na czym innym.


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: kaskader bart » 2018-10-27, 20:13

Negatywny wpływ panharda minimalizuje się przy obniżonym zawieszeniu. Caly pic polega na tym żeby pod obciążeniem panhard był w poziomie. Zdaje się ze s195 boss 302R miał też panharda w wersji torowej



Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: [Przemek64] MACH1 2004

Post autor: nomad » 2018-10-27, 20:31

Dokładnie tak.
https://performanceparts.ford.com/boss-302/
Obrazek
W s197 w odniesieniu do wału ważny jest uca (upper control arm), którego długością = skróceniem można zachować przy obniżeniu seryjny kąt połączenia wał-most.



ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”