[M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

[M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2020-11-07, 17:17

Cześć
Jakimś dziwnym zrządzeniem losu w garażu obok MX5 i CBF500 stanął czerwony Mustang :D

3.8L V6
4 biegowy automat
Jasne welurowe wnętrze
Jedyne auto 4 osobowe jakie mam :D

Jak do mnie trafił?
Zupełnym przypadkiem pojawił się na sprzedaż 5 min drogi od mojego domu. Po oględzinach zdecydowałem się przygarnąć go do siebie. Niewiele ponad 100k mil przebiegu (teoretycznie, choć stopień zużycia pozwala sądzić, że prawdziwy), niewielkie zużycie wnętrza (Jezu jakie amerykańskie fotele są wygodne <3), jeden właściciel od 10 lat i historia serwisowa z ostatnich 3 lat. Do tego to obecnie najtańsza (i według niektórych najbrzydsza) generacja Mustanga.

Po co?
Marzenia są po to żeby je spełniać - zawsze kochałem amerykańską, przesadzoną i bezsensowną motoryzacje. Szukałem dokładnie czegoś takiego - pływającego, nieprowadzącego się wozu z V6 lub V8, leniwym automatem i wygodnymi fotelami/kanapą.
Po obejrzeniu kilku Buicków Park Avenue (które właściwie były wspomnieniem ich samych sprzed lat), jednego Forda Explorera I (absolutnie fantastyczne auto, gdyby nie stopień korozji) zdecydowałem się na klasykę.
Nie żałuje.
Sztywny most z tyłu jest prymitywny do bólu. Skrzynia zastanawia się stanowczo za długo ze zmianami biegów. Nie skręca. Absolutnie nie hamuje. Jest ociężały i ma tylko V6. Tylna kanapa nadaje się tylko do przewozu dzieci.
Jest świetny.
Daily idealne.

Fotki w dniu zakupu:
106371414_1306336346234995_8104933633706640184_n.jpg
106244609_212415766560995_6210083480686847345_n.jpg
103306773_581613076094576_3589939102714963331_n.jpg
Niedługo później wybrałem się na pierwszy spot amerykańskich aut w Trójmieście:
83521350_896764254146776_1841490609308477845_n.jpg
Przyjechał do mnie na fabrycznych 16' z oponami 225 co moim zdaniem było grubo za mało.
Pierwszą rzeczą do zmiany były więc koła.
8.5J, ET35, 18 cali
119842260_644161506530579_5390919011008549448_n.jpg
Pierwsze przymiarki przed zmianą nakrętek, dobraniu pierścieni, zamówieniu opon i milionem innych nieprzewidzianych rzeczy :bicz:
119796049_1494877267370769_1508699578017414885_n.jpg
Trochę się przeraziłem, że 18 mogą być jednak za małe, jak się później okazało nie do końca słusznie.

Do tego oponki na tył w rozsądnych szerokościach:
119438931_3345530772137016_4045593142660435530_n.jpg
Na przód przyszły 245.
Wszystkie profil 40.

I finalnie całość prezentuje się tak:
IMG_8651(kopia).jpg
IMG_8653(kopia).jpg
IMG_8654(kopia).jpg
Osobiście uważam, że idealny rozmiar to 19 do tej budy. Póki co pojeździ na takich :)
Mimo to jestem ogólnie mega zadowolony z efektu. Jest dość szeroko, ale myśląc przyszłościowo następny setup będzie ( o ile będzie) o cal szerszy i większy.



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: anbr64 » 2020-11-07, 23:39

Rozwaliłeś mnie tym postem. Fajnie że są jeszcze ludzie którzy po prostu kochają klasykę i mają w dupie komentarze typu - V6?
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: 6t07t » 2020-11-08, 16:58

Bardzo fajny!!
SN95 to porządne, dobrze zrobione i trwałe auto.
Jeździłem takim jako autem codziennym i świetnie się sprawdzał.
Gratuluję trafienia dobrego egzemplarza👍


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: stang232 » 2020-11-14, 20:53

Super że znalazł dobry dom.
Jak miałem kilka lat 19x8.5 opony 255/35/19
Szersze opony to za szeroko dla V6.
Załączniki
DSC_0866a~3.jpg


Obrazek

M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2020-11-14, 23:38

Czuję szczególnie podczas jazdy po drodze z koleinami, że 265 jest trochę szeroko jednak :D Ale nie przeszkadza mi to jakoś szczególnie tym bardziej, że 150KM i tak nie porywa osiągami, a auto jest bardziej jako wygodne daily :)
Ale muszę przyznać, że 19" też robi robote w tej budzie - do rozważenia za jakiś czas.



M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2020-12-02, 18:05

Mały update - zaraz po zakupie przestał działać licznik mil, typowa przypadłość tej generacji. Z racji tego, że zestawy naprawcze dostępne w USA kosztują po 100zł za kawałek plastiku pokusiłem się o zestaw w Aliexpress za 14zł :D
128445483_743502529576410_7445444152393713413_n.jpg
129047364_667978933877423_7200511781902724935_n.jpg
Wymiana banalnie prosta - 4 śrubki w kokpicie i zegary na stole
127628415_857248054843483_6946301554616558225_n.jpg
stary trybik miał już zdecydowanie dość :dobani:
128081661_833657404126182_3215819011548265288_n.jpg
128062325_1817105035103992_4273478765578284786_n.jpg
Udało mi się nic nie popsuć, a nawet coś naprawić :super:
Kolejne mile wlatują na deskę.
Z innych rzeczy - auto zaliczyło wymianę oleju w skrzyni biegów. Z naklejki znamionowej rozkodowałem, że mój rocznik miał już montowaną skrzynię 4R70W, więc wleciał nowy Mercon V. Biegi zmieniają się świetnie, zniknął "lock-up shutter". Zmiana bardzo na plus.

Obecnie czekam na wycenę nowego układu wydechowego :chytry:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: Rezor » 2020-12-03, 14:17

Czyli jednak wystarczył olej :D gratuluje :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Midnite Tom
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 2014-08-17, 21:53
Model: 94 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: Midnite Tom » 2020-12-07, 14:59

No fajny wózek.
Zastanawiam się nad v6 jako daily driver.
Miłego nakręcania kolejnych mil na koła.



MaciekK
Forumowicz
Posty: 570
Rejestracja: 2017-02-17, 10:02
Model: 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: ............
Kontakt:

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: MaciekK » 2020-12-12, 19:13

Witaj w Gdyni ! :)


https://www.instagram.com/darkknightv6/" onclick="window.open(this.href);return false;

M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2020-12-15, 14:53

Kolejne mody postępują - wpadł długo wyczekiwany podwójny wydech. Planowałem to od samego początku, bo moim zdaniem jedna rurka wygląda biednie max. Zdecydowałem się na aktywny układ sterowany pilotem. Został stary fabryczny układ, przez który przechodzą spaliny w trybie "cichym". Po otwarciu przepustnicy silnik musi pokonać tylko katalizatory :)
Obawiałem się czy przy zostawieniu seryjnego tłumika (niewielka część spalin nadal trafia do niego na otwartej przepustnicy) głośność będzie zadowalająca - niepotrzebnie. Przy otwartej absolutnie drze ryj :hurra:
Wstawiam filmik poniżej:

131031820_198925538529691_4562375610197724336_n.jpg
131328566_725285711733246_3500734551254362598_n.jpg
131347341_218942999805778_8101331259615594180_n.jpg
Końcówki 3 calowe, polerowane.

Teraz zostało jakoś okleić Mustanga... ale nadal nie wymyśliłem jak :D



M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2021-01-09, 22:13

Przygotowania do kolejnego sezonu ciąg dalszy. Od samego początku nie podobały mi się przednie światła w Mustangu. Szukałem czegoś na ich wymianę w rozsądnych pieniądzach, bo zestawy za 1000+zł ciągnięte z USA niezbyt mnie interesowały. Finalnie udało mi się za śmieszne pieniądze dostać dedykowany zestaw lamp Sonar Halo w stanie wymagającym trochę pracy.
Tak wyglądały zaraz po wyjęciu z paczkomatu:
133113697_671574710180924_7384239623629176655_n.jpg
136135742_457895148541173_6279537872140415958_n.jpg
Pożółkłe klosze, które nosiły na sobie ślady dawnego malowania plus pourywane kostki od żarówek i ucięta wtyczka.
Pierwsza rzecz do ogarnięcia - rozklejenie i wypolerowanie pokryw.
134141797_866235357461585_2247001512780201458_n.jpg
136988141_2782833862030788_6903023734356703036_n.jpg
Papier 400 (trochę za ostry jak się okazało, zostały mikroryski widziane pod światło już po polerce), potem 800 aż do 5000. Na koniec pasta i polerka. Efekt finalny poniżej:
135047583_113467167237444_6242414806125703688_n.jpg
Po ogarnięciu wizualnym pozostała kwestia podłączenia. Prawie wszystkie kable nowe wraz z końcówkami i żarówkami:
136146438_1294856677555758_4831927381398967022_n.jpg
135588040_737984623800215_5055392464310870393_n.jpg
Po wyjęciu oryginałów zastałem "wspaniałe" rozwiązania wszystkich poprzednich właścicieli. Nie będę wszystkiego opisywał ale całość idealnie obrazuje rozwiercony otwór na żarówkę postojową i na siłę wepchnięta inna, a na koniec zaklejona czymś w rodzaju plasteliny.
Nie było sensu się z tym grzebać więc wywaliłem wszystko i zamontowałem nowe, oryginalne kostki:
135571700_4813046072103578_5710302573032671032_n.jpg
135771345_332774084494880_4667361576867964089_n.jpg
Finalnie całość prezentuje się tak: (następny post, limit załączników)



M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2021-01-09, 22:13

136400049_314815406568220_856413951193015456_n.jpg
136748368_227710652176189_8670984307822947418_n.jpg
135578997_477798016951117_6176092399045987344_n.jpg
Według mnie spora zmiana na lepsze w stosunku do poprzednich świateł. Jedyne co ulegnie zmianie - w reflektor wbudowane są 3 mini diody ( na zdjęciu świecą się 2 w jednym i 1 w drugim) i wyglądają mega tandetnie. Zostaną wyrzucone. Jednocześnie ciągle zastanawiam się czy wywalać ledy ze zderzaka. Póki co są odłączone.



M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2021-01-10, 15:17

Udało mi się dziś zrobić pierwszy raz jakieś lepsze fotki. Za dnia, na spokojnie stwierdzam że nowe lampy bardzo pasują, a całość auta jest spójna i utrzymana w konsekwentnej czarno-czerwonej kolorystyce.
Enjoy :)
Zostało oklejenie i... koniec? :/
Załączniki
IMG_1250.jpg
IMG_1237.jpg
IMG_1234.jpg
IMG_1224.jpg
IMG_1219.jpg
IMG_1211.jpg
IMG_1208.jpg



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: stang232 » 2021-01-11, 00:40

Czemu koniec? Dobrze ci idzie.
Te druciarstwo to chyba każdy z Nas napotykał


Obrazek

M1ecu
Młodszy Forumowicz
Posty: 23
Rejestracja: 2020-11-07, 16:13
Model: SN95
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Gdynia

Re: [M1ecu] Czerwony SN95 3.8L

Post autor: M1ecu » 2021-01-11, 12:59

Koniec mam na myśli większe zmiany w aucie. Czaje się jeszcze na jakąś dokładkę na przód, a tak to osiągnąłem efekt, do którego dążyłem. Nie wiem co jeszcze mógłbym w nim zmienić, a szukanie i wprowadzanie ulepszeń na siłe zwykle źle się kończy ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”