Głośna praca pod deklami klawiatury
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Głośna praca pod deklami klawiatury
Co jest przyczyną głosnego klepania pod deklami, brzmi to jak na tych filmikach:
https://www.youtube.com/watch?v=gKEonZAZrjM
https://www.youtube.com/watch?v=gKEonZAZrjM
Ostatnio zmieniony 2016-03-05, 20:21 przez Yaak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Tzw "rattling noise". Przyczyn może być wiele i należy osłuchać silnik żeby znaleźć powód. Za rzadki olej: klepanie zaworów, Złe ustawienie zapłonu/złe paliwo: Spalanie stukowe, zbyt duży luz na zaworach/wytarta krzywka wałku rozrządu: Stukanie popychaczy, dziura w układzie wydechowym/wydmuchania usczelka: Spaliny "popierdują" wydając takie dźwięki, Ponoć również uszkodzone wtryski tak klepią i najgorsze z możliwych, przekręcone panweki: Jeśli stukaniesłychać bardziej od spodu.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
auto bylo w warsztacie na osluchaniu......panewki ok, halasy sa pod deklem, oraz cos tam od strony rozrządu ...... dół silnika na pewno ok . Olej, to jeszcze po poprzednim wlascicielu, jakis castrol 5w30.....
Mechanik twierdzi,ze to normalny dzwięk w tego typu silnikach
Mechanik twierdzi,ze to normalny dzwięk w tego typu silnikach
Ostatnio zmieniony 2016-03-05, 20:21 przez Yaak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Moim zdaniem to powoduje rozrząd (kończący się). Głośna praca popychaczy może świadczyć o słabym ich smarowaniu na co ma wpływ słynna uszczelka napinacza powodując obniżenie ciśnienia oleju w górze silnika. U mnie pod obciążeniem walił jak ....
..

Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Moze tem cam phaser , pewnie trzeba dobyc sie do rozrzadu, zobaczyc co sie tam dzieje, jak wygladaja slizgi itd. Cam phasera pewnie naocznie nie da sie sprawdzic. Tam pod dekiel klawiatury prosciej zajcec niz pod obudowe rozrzadu.....tyle rozbierania. Faktycznie jest tam takie cosik w 4.6 V8?
http://allegro.pl/wariator-nastawnik-ro ... 35930.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/wariator-nastawnik-ro ... 35930.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Może to być też wariator faz rozrządu. Pewnie jak się nie zajrzy do środka to można tylko się domyślać. A duży masz przebieg? Mi rozrząd nawalił (napinacz) przy 70 tys. km. Lekko falowały obroty i jak zaciągało się ręczny tak żeby samochód nie mógł ruszyć i wrzucało D (i gaz) to słychać było popychacze jak waliły. Generalnie silnik chodził głośniej.
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Olej sprawdzam bardzo czesto, poziom jest ok. Silnik pracuje rowno, chodzi jak wciekly. Podczas kolejnej wizyty w warsztacie zmienilem olej na 5w20 , taki jak ma być , wszystko gra
jak powinno.
jak powinno.
Ostatnio zmieniony 2016-03-05, 20:24 przez Yaak, łącznie zmieniany 1 raz.
- GH_Stargard
- Posty: 8
- Rejestracja: 2014-07-07, 11:41
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Wymiana tylko tej uszczelki w twoim przypadku pomogła?bigi1977 pisze:Moim zdaniem to powoduje rozrząd (kończący się). Głośna praca popychaczy może świadczyć o słabym ich smarowaniu na co ma wpływ słynna uszczelka napinacza powodując obniżenie ciśnienia oleju w górze silnika. U mnie pod obciążeniem walił jak ......
Stuki przestały być słychać?
Można to jednoznacznie jakoś sprawdzić czy to ta uszczelka powoduje takie stuki? np zmierzyć gdzieś ciśnienie oleju.
Pytam, bo mam coś na oku aby kupić, ale właśnie też silnik tam tak wali.
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
Był już temat o tym:
viewtopic.php?f=52&t=10628
Ja tam obstawiam problem z uszczelkami napinaczy ( w wątku ) lub Phaser
Tu masz zdjecie zapsutej uszczelki:

A tu masz gdzie to jest.

Olej z pod uszczelki wycieka od obydowy, miesza sie z olejem w którym chodzi łańcuch i nic nie widać. Skutkuje to niskim ciśnieniem oleju na głowicach i głośna pracą klawiatury.
viewtopic.php?f=52&t=10628
Ja tam obstawiam problem z uszczelkami napinaczy ( w wątku ) lub Phaser
Tu masz zdjecie zapsutej uszczelki:

A tu masz gdzie to jest.

Olej z pod uszczelki wycieka od obydowy, miesza sie z olejem w którym chodzi łańcuch i nic nie widać. Skutkuje to niskim ciśnieniem oleju na głowicach i głośna pracą klawiatury.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- MazurGT
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 105
- Rejestracja: 2015-03-11, 17:18
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czerwona strzała
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
dokładnie u mnie tak było, słyszalny lekki stuk - hałas spod dekli...po konsultacjach z Pawłem - caniggia postanowiłem wymienić to co potrzeba nic się nie uratowało..czyli do wymiany poszło
- 2x łańcuchy - fota po niżej, były uszkodzone wyciągnięte o 0,5 cm
- dwa napinacze - uszkodzone uszczelki do tego można je było wcisnąć palcami
- wszystkie popychacze - wciskały się palcem
- wszystkie ślizgi
- zębatka na wale
- uszczelniacz na wale
- 2x czujnik położenia wału
- 2x fazatory na wałach
- wszystkie śruby nowe
- wszystkie uszczelki nowe
jednym słowem wszystko co trzeba było wymienić, aby więcej tam nie zaglądać oczywiście tylko i wyłącznie części ORGINAŁ
aby za dużo nie pisać to powiem, że byłem zaskoczony podejściem, wiedzą, robotą - silnik przed rozebraniem został umyty, wyczyszczony, diagnoza uszkodzonych części plus montaż lepiej jak w ASO...
do tego został zamontowany AIRAID 100 plus programowanie - ustawianie....no i Mustang dostał drugie życie, ta jak bym włożył drugi silnik, ale wiedza która użył caniggia do programowania przerosła moje oczekiwania, dokładnie wie co robi co zmienia i jak...a nie na zasadzie wgrywamy gotowca i "następny proszę"
aaa dodam, że auto ma przejechane 147tys.
oto kilka fotek sorry za jakość
- 2x łańcuchy - fota po niżej, były uszkodzone wyciągnięte o 0,5 cm
- dwa napinacze - uszkodzone uszczelki do tego można je było wcisnąć palcami
- wszystkie popychacze - wciskały się palcem
- wszystkie ślizgi
- zębatka na wale
- uszczelniacz na wale
- 2x czujnik położenia wału
- 2x fazatory na wałach
- wszystkie śruby nowe
- wszystkie uszczelki nowe
jednym słowem wszystko co trzeba było wymienić, aby więcej tam nie zaglądać oczywiście tylko i wyłącznie części ORGINAŁ
aby za dużo nie pisać to powiem, że byłem zaskoczony podejściem, wiedzą, robotą - silnik przed rozebraniem został umyty, wyczyszczony, diagnoza uszkodzonych części plus montaż lepiej jak w ASO...
do tego został zamontowany AIRAID 100 plus programowanie - ustawianie....no i Mustang dostał drugie życie, ta jak bym włożył drugi silnik, ale wiedza która użył caniggia do programowania przerosła moje oczekiwania, dokładnie wie co robi co zmienia i jak...a nie na zasadzie wgrywamy gotowca i "następny proszę"
aaa dodam, że auto ma przejechane 147tys.
oto kilka fotek sorry za jakość
pozdrowienia:
Mazur - GT
Mazur - GT
- MazurGT
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 105
- Rejestracja: 2015-03-11, 17:18
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czerwona strzała
Re: Głośna praca pod deklami klawiatury
dodam, że mimo tak zużytych części nie było głośnego dźwięku, głośnych stuków, jedynie słyszalne przez ułamek sekundy na zimnym w kabinie pukanie pod prawym deklem, po rozgrzaniu było słychać hałasujące łańcuchy...żadnych dodatkowych hałasów...teraz tylko słychać jak pracuje amerykańskie V8 - melodia dla uszu..
pozdrowienia:
Mazur - GT
Mazur - GT