
Mamu w Słupsku Hamownie Maha więc wynik będzie wiarygodny

0 14:00 poznam prawdę co tam drzemie

Obstawiam pomiędzy 300 czyli koło fabrycznego bo mogło się kilka kuni rozbiec


Nie mogę się doczekać wieści z wyroczni

Ktoś coś obstawi?
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
Moment lub moc na koła może być większa bo most mam 4,1 a nie 3,55witekz pisze:obstawiam 319 koni, koniecznie weź też wykres z mocą na kołach. W USA maja 270-290 SAE na kołach.
Skraca biegi. Tak z ciekawości 2500rpm na 5 biegu, to jaka prędkość Ci wychodzi?Przemek pisze:Moment lub moc na koła może być większa bo most mam 4,1 a nie 3,55witekz pisze:obstawiam 319 koni, koniecznie weź też wykres z mocą na kołach. W USA maja 270-290 SAE na kołach.
Ciekawe jakie to ma znaczenie
Może już go zmierzyli ale dowiem się dopiero jak tam pojadęTrzeba być twardziochem
ale korci by zadzwonić
Ogólnie na hamowni zawsze Ci wyjdzie moc na kołach, a na silniku liczona jest "orientacyjnie". Co do samych strat to liczone są na podstawie całego układu przeniesienia napędu: skrzynia automat + napęd na tył = przyjmuje się ok 20% strat (zazwyczaj jeśli nie ma dokładnych danych co do orientacyjnych strat).Przemek pisze:Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Bądź czujny w temacie tego drgającego pedału sprzęgła. U mnie w SN mimo wymiany łożyska ciągle pedał drżał. Wydaje mi się że odpowiedzialne jest za to łożysko w skrzyni biegów podpierające wał....lub jakoś takPrzemek pisze:Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Fajnie że ma znacznie więcej ale na kołach ma praktycznie normalnie
Mam 18" 275 a orginał to 17"245
Most jest 4,1 a nie 3,55
Jest problem z łożyskiem oporowym sprzęgła popiskuje i pedał ma drganie na niskich obrotach ( to zostanie usunięte w pierwszej kolejności)
P.S
Może teraz mi ktoś zaproponuje jakie sprzęgło kupić jak wiemy co w nim drzemie
Wymieniałem sprzęgło w V6, bo odciągasz chodził już głośno. Założyli mi jakiś najtańszy zestaw i pedał sprzęgła drżał i wibrował jak grzechotka. Od razu to reklamowałem. Koniec końców wymieniłem wtedy okładziny starego sprzęgła, wzmocniłem docisk i wymieniłem łożysko/odciągacz/czy jak to się tam zwie, na nowy. I wszystko było ok. Także z pewnością któryś z elementów tarcza/docisk/łożysko wystarcza, żeby pedał sprzęgła drżał.MONTWA pisze:Bądź czujny w temacie tego drgającego pedału sprzęgła. U mnie w SN mimo wymiany łożyska ciągle pedał drżał. Wydaje mi się że odpowiedzialne jest za to łożysko w skrzyni biegów podpierające wał....lub jakoś takPrzemek pisze:Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Fajnie że ma znacznie więcej ale na kołach ma praktycznie normalnie
Mam 18" 275 a orginał to 17"245
Most jest 4,1 a nie 3,55
Jest problem z łożyskiem oporowym sprzęgła popiskuje i pedał ma drganie na niskich obrotach ( to zostanie usunięte w pierwszej kolejności)
P.S
Może teraz mi ktoś zaproponuje jakie sprzęgło kupić jak wiemy co w nim drzemie
Jeśli na kołach ma 325 koni to znaczy że powinien mieć 10% strat na kołach to by było ok Przy 360 według normcaniggia pisze:Niskie ciśnienie, przełożenia 4.10 (zmniejszają moc na kołach, bo większy opór), ciśnienie w kołach dodatkowo robi większe straty.
Ale.... bez przesady, 22 procent strat w manualu, to jak w 4x4 prawie i więcej niż w automacie. Więc albo masz zepsuty samochód, albo pomiar do bani. Stawiam na to drugie i moc rzeczywista w granicach 325 koni.
Już się tyle naoglądałem farmazonów z hamowni, w tym z Maha, że osobiście nie jeżdżę. Mierzę na drodze, pokazuje więcej koni, znaczy szybciej przyspiesza, nie interesują straty itp.
Ja napisałem 325 na silniku z tego co zmierzyłeś na kołach.Przemek pisze: Jeśli na kołach ma 325 koni to znaczy że powinien mieć 10% strat na kołach to by było ok Przy 360 według norm
Jak zrobimy w nim to co teraz jest robione to pojadą do nich jeszcze raz (może jechali na ręcznym![]()
) a potem na inną Hamownie dla pewności.
Ale moim zdaniem Hamownia jest OK bo jakiś czas temu robiłem pomiar u mojego Adriana w GT 97 w automacie i straty wyszły 13%
viewtopic.php?f=84&t=10739&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Może z tego ręcznego nie należy się śmiać![]()
Czy tak czy tak jestem bardzo zadowolony z wyniku![]()
![]()