[S197] manualna skrzynia biegow 2005+ v6 + dogtracking

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-18, 17:57

z boku skrzyni sa 2 korki jeden pod drgin ok 10cm z otworem kwadratowym.


No wiec wina jest oleju ktory zaleca ford oryginalnie do tych skrzyn mercon czy mercon V, sa to atfy bardzo zadkie, na oryginalnym oleju bylo tak samo, zmienilem na redline, dalej to samo, no to sie wkurzylem i zalalem tradycyjnie to co w takich skrzyniach leja inni producenci - 75W90 syntetyk mobila (taki mialem pod reka w warsztacie) - no i kurna inna skrzynia, kompletnie nie ma szumow, a biegi to wchodza precyzyjnie jak w vw - inny samochod.

czytalem w US ze te skrzynie wyja fabrycznie po wyjezdzie z salonu po kilkunastu km,
a atf to przeciez woda, do automatu to rozumiem, ale do normalnej skrzyni...

Dzieki.

caniggia.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-07-19, 19:47

caniggia pisze:No wiec wina jest oleju ktory zaleca ford oryginalnie do tych skrzyn mercon czy mercon V, sa to atfy bardzo zadkie, na oryginalnym oleju bylo tak samo, zmienilem na redline, dalej to samo, no to sie wkurzylem i zalalem tradycyjnie to co w takich skrzyniach leja inni producenci - 75W90 syntetyk mobila (taki mialem pod reka w warsztacie) - no i kurna inna skrzynia, kompletnie nie ma szumow, a biegi to wchodza precyzyjnie jak w vw - inny samochod.
.......... to ciekawe co opisujesz ,może ktoś to rozwinąć ( w temacie ma się rozumieć )?
caniggia pisze:atf to przeciez woda, do automatu to rozumiem, ale do normalnej skrzyni...
to częsta praktyka u forda np w skrzyniach MTX75 - cougar/mondeo pomimo że skrzynka manualna ,producent zaleca nic innego jak właśnie ATF.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2009-07-19, 20:49

w mercedesach też tak jest , a wszystko to za sprawą umieszczania łożysk igiełkowych które prowadzą koła zębate ..... w starszych modelach zamiast tych łożysk były tuleje łozyskowe ( coś na wzór panewek) chodzi o jak najszybsze doprowadzenie oleju do tychże łożysk i ich smarowanie .... do 100 000 km jezdziło sie super na Atf-ie, potem skrzynia zaczynała hałasować na wolnych obrotach i zle wchodziły biegi ... po wlaniu oleju hipoidalnego skrzynia się wyciszała i biegi wchodziły jak p.........s w masło :)


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2009-07-27, 15:07

Celi zdradź jakąś nazwę tego oleju. Mam już ponad 100 tys km i skrzynia jest głośna. Polecasz coś ?


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-28, 07:45

W naszych skrzyniach są jakieś "paper synchro" - ktoś wie co to znaczy???

[ Dodano: 2009-07-28, 10:45 ]
Rozmawiałem jeszcze ze znajomym odnośnie tej naszej skrzyni no i wszędzie zalecają tego ATF a spowodowane jest to tymi łożyskami igiełkowymi dodatkowo mówi ze często w samochodach sportowych spotyka się stosowanie ATF w skrzyniach manualnych. Mówi że gesty olej może je nie do końca smarować i się wysypują dlatego zaleca się ATF. Skrzynia chodzi głośniej ale łożyska nie lecą. Ewentualnie mówi żeby spróbować jak już pełny syntetyk 75w90 z dodatkiem LSD, skrzynie wyciszy ale czy będzie dobry dowiem się dopiero po latach - łożyska igiełkowe siądą albo i nie. Chyba przy większych przebiegach jak są już luzy na łozyskach można by z większą pewnościa spróbować tego 75w90.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-07-31, 12:17

w europejskich autach tez sa lozyska igielkowe a w wiekszosci leja 75w90 syntetyk.

skrzynie np. w Harleyach sa na lozyskach igielkowych i do tych tuningowych pod moce powyzej 100HP sugeruja producenci olej heavy shockproof ktory odpowiada 75w250
i tam igielki nie leca.

na zagranicznych forach znalazlem informacje ze ford stosuje atf ze wzgledu na mniejsze opory zeby bylo mniejsze zuzycie paliwa, choc inni pisza o lozyskach igielkowych.

Poki co lepiej biegi mi wchodza i skrzynia ciszej na 75w90 mobil, czy sie rozleci czy nie - zobaczymy

[ Dodano: 2009-08-02, 01:57 ]
teraz moge powiedziec po 3 tys od wymiany (teraz traska 1200km) ze skrzynia chodzi zdecydowanie ciszej, niz zaraz po wlaniu, jakby mialy lozyska leciec, to byloby glosniej, biegi wchodza perfekcyjnie, jakby synchronizatory mialy leciec to juz by bylo gorzej z biegami.

Rozmawialem z mechanikiem ktory skrzynie robi, mowi ze teraz wszystkie skrzynie leca na lozyskach igielkowych i nie wszystkie maja ATF, a w zasadzie wiekszosc ma olej przekladniowy.



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2009-08-03, 13:38

No żesz poda ktos w końcu namiar na jakis konkretny olej czy nie :kwasny:


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2448
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-03, 14:27

WLEJ 75w 90 pełny syntetyk i będzie ok skrzynia ucichnie i dobrze będzie się jeżdziło



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-03, 14:50

ja wlalem mobli 1 shc 75w90

[ Dodano: 2009-08-03, 15:10 ]
zaborjr pisze:Podepnę się trochę w temat... W Stangu który chce kupić: V6 4.0 2006rok manual, na biegu jałowym wyraźnie słychać "dziwny" dźwięk. Po wciśnięciu sprzęgła lub zmiany pozycji drążka biegów wszystko znika. Co to może być??? Bo właściciel mówi że one tak mają ;/ nie bardzo mu wierze... Prosze o pomoc!!!

to jest lozysko oporowe na wysprzegliku, oryginalne jest dziadowskie, mam 25k km i wylo ze ja pierdziele, rozebralem, zardzewiale w trupa, nie wiem jak sie krecilo jeszcze, kupilem nowke, zalozylem i niestety tez je slychac ale nie tak jak to stare. W S197 lozysko jest w komplecie z wysprzeglikiem hydraulicznym.



Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2009-08-15, 11:02

U mnie jest to samo łożysko szumi a po wciśnięciu sprzęgła przestaje, słychać je też tocząc sie z małą prędkością na 2 biegu i dodając lekko gazu strasznie to irytujące. Jedynkę i wsteczny trzeba wkładać zdecydowanie a reszta biegów ładnie wchodzi. Gdzie można dostać takie łożysko w PL? Czy lepiej z US ciągnąć? Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, odkręcając górną śrubkę? Przebiegu mam 13k mil.



Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2009-08-18, 00:11

Czy to huczące łożysko to jest w:

wysprzęgliku hydraulicznym nr 7A508 Clutch release bearing/slave cylinder

czy

nr 7600 Pilot bearing

numery z service manual

Proszę o pomoc :kwasny:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-21, 12:05

Clutch release bearing/slave cylinder

do GT 4R3Z-7A508-AA



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-21, 12:07

6pol pisze:U mnie jest to samo łożysko szumi a po wciśnięciu sprzęgła przestaje, słychać je też tocząc sie z małą prędkością na 2 biegu i dodając lekko gazu strasznie to irytujące. Jedynkę i wsteczny trzeba wkładać zdecydowanie a reszta biegów ładnie wchodzi. Gdzie można dostać takie łożysko w PL? Czy lepiej z US ciągnąć? Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni, odkręcając górną śrubkę? Przebiegu mam 13k mil.
to u Ciebie zdecydowanie szumi skrzynia biegów. w GT chyba 13mm ponizej srobki kontrolnej pozion oleju powinien byc.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-21, 12:10

[ Dodano: 2009-08-03, 15:10 ]
zaborjr napisał/a:
Podepnę się trochę w temat... W Stangu który chce kupić: V6 4.0 2006rok manual, na biegu jałowym wyraźnie słychać "dziwny" dźwięk. Po wciśnięciu sprzęgła lub zmiany pozycji drążka biegów wszystko znika. Co to może być??? Bo właściciel mówi że one tak mają ;/ nie bardzo mu wierze... Prosze o pomoc!!!


caniggia napisał/a:
to jest lozysko oporowe na wysprzegliku, oryginalne jest dziadowskie, mam 25k km i wylo ze ja pierdziele, rozebralem, zardzewiale w trupa, nie wiem jak sie krecilo jeszcze, kupilem nowke, zalozylem i niestety tez je slychac ale nie tak jak to stare. W S197 lozysko jest w komplecie z wysprzeglikiem hydraulicznym.


kurna chyba pijany bylem, tu tez chodzi o skrzynie a nie łożysko, łożysko wyje jak sie sprzęgło wciśnie.

a te szumy na wycisnietym sprzegle ustaly mi jak zmienilem olej na SHC. I biegi tez mi zaczely pieknie wchodzic, rowniez nazimnym, na merconie na zimnym byla katastrofa, choc pisza ze wlasnie z powodu ciezko wchodzacych biegow na zimnym stosuje sie atf.

Obecnie juz cos kolo 7k na przekladniowym zamiast atf i jest pieknie, kurna mysle ze jakby fabrycznie taki lali to skrzynie chodzily by pieknie od nowosci, a tak to mam wrazenie ze na atfie sie szybciej zuzywaja i potem wszystkim szumi itp.



Awatar użytkownika
6pol
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2008-11-24, 15:03
Model: Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver

Post autor: 6pol » 2009-08-23, 16:17

:kwasny: A ja juz kupiłem oba łożyska i to od wałka i to połączone z wysprzęglikiem z tego co wyczytałem w temacie wynikało, że ono szumi. Po wciśnięciu sprzęgła nic nie słychać. Czyli nie ma sensu wymieniać? :kwasny:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”