
Hamownia
Kurde dzisiaj pojechałem na hamownie sprawdzić co sie zmieniło , hamowałem jak był nowy 20 km przebiegu na paliwie USA i wyszło 305 KM , a dzisiaj na Shell vpower czyli niby 100 oktan wyszło 290 KM , coś mi sie wydaje że różnica jest z temp powietrza bo pierwszy raz hamowałem w zimie a dzisiaj było 30 stopni,przynajmniej mam taką nadzieje 

Bull & quattro
A mowilem - a sie smiali ze to nieprawda - oczywiscie ze przy takich upalach moc spada .ono pisze:Kurde dzisiaj pojechałem na hamownie sprawdzić co sie zmieniło , hamowałem jak był nowy 20 km przebiegu na paliwie USA i wyszło 305 KM , a dzisiaj na Shell vpower czyli niby 100 oktan wyszło 290 KM , coś mi sie wydaje że różnica jest z temp powietrza bo pierwszy raz hamowałem w zimie a dzisiaj było 30 stopni,przynajmniej mam taką nadzieje
A masz program na 100 oktan - jezeli nie masz - to shamuj go na 95 oktan
Ja shamuje Mojego w Piatek zobacze ile wyjdzie .
[ Dodano: 2009-07-22, 21:06 ]
A gdzie hamowales ?
Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie 
Gdzieś czytałem że bull sam sie paliwa uczy ,ale zaleje 95 i sprawdzę
Hamuje w Kreatorze Mocy bo mam blisko ,ośka 100zł.

Gdzieś czytałem że bull sam sie paliwa uczy ,ale zaleje 95 i sprawdzę

Bull & quattro
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
to niestety nie takie proste ,gdyby dało się dokładnie policzyć ( biorąc pod uwagą wszystkie lub większość parametrów ) nie potrzebna byłaby hamownia tylko kalkulatorono pisze:Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie

Stawiam na temperaturę a różnica 5 % w wynikach to ................. żadna różnica ,należy się martwić kiedy jest około 8-10 % a i to nie zawsze

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
A pojedz do Master Tuning - Krzysztof ma najnowsza hamownie Maha - ma tez wykresy z paru konikow - cena ta sama. Bedziesz mial porownanieono pisze:Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie
Gdzieś czytałem że bull sam sie paliwa uczy ,ale zaleje 95 i sprawdzęHamuje w Kreatorze Mocy bo mam blisko ,ośka 100zł.
Każdy mówi o swojej hamowni że jest najlepsza na świecie ,a inne pokazują głupoty, więc jakieś 3 lata temu jak walczyłem z KM w Audi sprawdziłem hamownie 4x4 w VTG, Masters, V-TECH Kraków, i okazało sie że wyniki są identyczne , różniły sie max 5 KM i 10 Nm przy 300 KM i 600 Nm to mała różnica ,a przebiegi KM i Nm były takie same , to tak z ciekawostek 

Bull & quattro
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
AluStar pisze:Po pewnych modyfikacjach kolejny pomiar i wynik w Jetronik Wroclaw



Programator i ............... ?????
Biorąc pod uwagę temperaturę w której auto było na hamowni ,jesienią i zimą wynik powinien być jeszcze lepszy

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Opisze wam wszystko po kolei co gdzie kupowalem za ile i jaki byl efekt. Korzystajac z Okazji i ukladach Celibad wybralem sie na hamownie do wroclawia - maja jedna z najlepszych opini w polsce . Wiec pokazuje wam jak to wyglada - uwazam ze warto sprawdzic autko - sa 2 pomiary tylko jak mierzyli go na predkosc max to wywalalo korkialfatech pisze:AluStar pisze:Po pewnych modyfikacjach kolejny pomiar i wynik w Jetronik Wroclawtajemniczo to brzmi
zdradź co robiłeś za mody
Programator i ............... ?????
Biorąc pod uwagę temperaturę w której auto było na hamowni ,jesienią i zimą wynik powinien być jeszcze lepszy

-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
- Model: 2005
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: mineral grey
W oprogramowaniu hamowni jest funkcja wyliczania mocy wedlug norm które uwzględniają teoretycznie dane atmosferyczne ciśnienie i temperaturę powietrzaono pisze:Moc przy dużej temp spada to wiedziałem ,bo jest mniej tlenu w powietrzu ,ale myślałem też że hamownia bierze poprawkę na temp, ciśnienie powietrza itd , teoretycznie w każdych warunkach powinna pokazać to samo,ale jak widać tylko teoretycznie
wiec hamownia pokaże :
po pierwsze prawdę czyli osiągi w danych warunkach (nawet jesli bedzie ze 30 KM do tyłu to naprawdę nie jest błąd hamowni)
po drugie teoretyczne osiągi wedlug normy które można użyć jako wspólnego mianownika dla pomiarów w różnych wrunkach
ALE!
problemy wynikają głównie z możliwości wychłodzenia wnętrza silnika do pomiaru
wedlug moich obserwacji to wyliczanie przez normę działa w zakresie temperatur do jakichs +27 ST C wyżej zaczyna sie kupa
dlaczego? nie z winy hamowni...
w temperaturach około 30 st. auta zazwyczaj przyjeżdżaja na hamownie rozgrzane do czerwoności a jak nie to rozgrzewają sie podczas wstępnego pomiaru (który pozwala ustalić przełożenie pomiarowe)
w takich warunkach nie ma szans na takie wychłodzenie silnika czy to na drodze czy przez nawiew hamowni zeby w ukladzie dolotowym byla jakas sensowna temperatura powietrza
prównywalna z warunkami jakie panują w mniej upalny dzień
a czujniki sa na zewnatrz auta i nie biora pod uwage ze auto jest zagotowane
jest na to jedna rada - poczekac ze 40 mnut az samochod dostudzi sie do jakiejs rozsądnej temperatury i zrobić szybki pomiar (juz miewalismy odzyskanie 15-20 KM przy takiej akcji w upalny dzień) no ale mało kto ma cierpliwość zwłaszcza jeśli potrzebne jest kilka pomiarów
albo nie mierzyć w takim ukropie
JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Ja się zastanawiam co do poprawności wyników hamowni. W zasadzie chodzi mi o straty. Jeżeli kupujemy nowy samochód i ma on katalogowo załóżmy 200 DIN PS, czyli 197 HP SAE NET (to podają producenci w USA w katalogach), jest to moc zmierzona na hamowni silnikowej. Wszyscy w USA na różnych forach podają tylko RWHP, czyli moc zmierzona na tylnych kolach i moim zdaniem tylko to jest obiektywnym wynikiem (można porównać do wyników w USA), bo na jakiej zasadzie hamownia podwoziowa może sprawdzić faktyczną moc na silniku? przybliżoną wartość tak, ale nigdy dokładną, dlatego wydaje mi się, że jeżeli ktoś sprawdza moc na kilku hamowniach to powinien porównywać moc na tylnych kołach, a nie moc na silniku, może dlatego są różnice między hamowniami. Sprawdzał ktoś różnice, ale mocy na tylnych kolach ?