Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Zapłon że stroboskopem ustawiasz do fabrycznego silnika albo wstepnie. Domowym sposobem ustawiasz na słuch (równe obroty dla komfortu) i z vacuumetrem. Na jałowych podciśnienie powinno być możliwie najniższe. Gorzej już podczas jazdy bo bez hamowni raczej słabo
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Zapłon ustawiam lampa stroboskopowa na.14' tak zaleca edelbrock. Gaźnik.tez reguluje wakumetrem. Orientujesz się jakie podciśnienie powinno być. U mjie żeby było równe.wskazuje 24psi. Najniższe jakieś uda mi sie ustawić z3by silnik równo pracował to około 13-14psi. To ustawić na 13 czy tak jak bardzo równo pracuje czyli 24psi?
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Zapłon powinno się ustawić tak żeby najwyższe ciśnienie w cylindrze wytworzyć ok 10' ATDC co też nie jest regułą. Ustawia się tak żeby wytworzyć możliwie najwyższy moment a bez hamowni raczej słabo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ignition_timing
To że edelbrock coś zaleca jest zaleceniem nie regułą. Tak samo zalecają żeby wałek został dobrany pod aplikacje i zamontowany, a następnie silnik wystrojony przez osobę wykwalifikowaną wyregulować gaźnik też byłoby najlepiej z sondą afr.
Edit: na jałowych po ustawieniu gaźnika i przepustnicy powinieneś ustawić zapłon tak by uzyska możliwie najniższe ciśnienie i stabilne na vacuometrze
Nie pomyliłeś czegoś z tym ciśnieniem?
1bar/14.5psi to ciśnienie atmosferyczne. Wszystko poniżej to podciśnienie. W silniku na jałowych powinno być coś koło 0.3bar/4.5psi
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ignition_timing
To że edelbrock coś zaleca jest zaleceniem nie regułą. Tak samo zalecają żeby wałek został dobrany pod aplikacje i zamontowany, a następnie silnik wystrojony przez osobę wykwalifikowaną wyregulować gaźnik też byłoby najlepiej z sondą afr.
Edit: na jałowych po ustawieniu gaźnika i przepustnicy powinieneś ustawić zapłon tak by uzyska możliwie najniższe ciśnienie i stabilne na vacuometrze
Nie pomyliłeś czegoś z tym ciśnieniem?
1bar/14.5psi to ciśnienie atmosferyczne. Wszystko poniżej to podciśnienie. W silniku na jałowych powinno być coś koło 0.3bar/4.5psi
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Myślę że coś przekrecilem z tym ciśnieniem. Posiadam wakumetr i chodzi o podciśnienie czyli dolna skała ten wyższy zakres.Rezor pisze: ↑2020-11-18, 22:25Zapłon powinno się ustawić tak żeby najwyższe ciśnienie w cylindrze wytworzyć ok 10' ATDC co też nie jest regułą. Ustawia się tak żeby wytworzyć możliwie najwyższy moment a bez hamowni raczej słabo.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ignition_timing
To że edelbrock coś zaleca jest zaleceniem nie regułą. Tak samo zalecają żeby wałek został dobrany pod aplikacje i zamontowany, a następnie silnik wystrojony przez osobę wykwalifikowaną wyregulować gaźnik też byłoby najlepiej z sondą afr.
Edit: na jałowych po ustawieniu gaźnika i przepustnicy powinieneś ustawić zapłon tak by uzyska możliwie najniższe ciśnienie i stabilne na vacuometrze
Nie pomyliłeś czegoś z tym ciśnieniem?
1bar/14.5psi to ciśnienie atmosferyczne. Wszystko poniżej to podciśnienie. W silniku na jałowych powinno być coś koło 0.3bar/4.5psi
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Tylko że te sprężyny zostały wycofane zw sprzedaży. A edelbroc mi napisał że to jest tylko zamiennik i można zastosować oryginalne nowe sprężynyempi1955 pisze: ↑2020-11-17, 14:21Myślę, że problemem mogą być stare sprężyny zaworów. Producent wałka wskazuje że powinno się je zmienić razem z wałkiem. Z pewnością potrzebne są sprężyny o innych parametrach sprężystości i charakterystyce pracy. Zakładając ostrzejszy wałek zmieniasz zarówno stopień jak i czasy otwarcia zaworów. To może być powodem złego opróżniania cylindra i objaw "mulenia" szczególnie na wyższych obrotach. Dopytaj Mirka z CFO.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Powinno być zielone pole, możliwie najniższe i stabilne ciśnienie. Falowanie czy wyższe wskazuję na złe ustawienie przepustnicy, lewe powietrze, problemy z zapłonem, afr, albo problemy z rozrządem (nierówne krzywki, pływające zawory, źle ustawiony luz zaworowy i wiele innych)
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Ok dzieki pokombinuje i.zobacze co z tego wyjdzie. Jak nie to zgłoszą się do warsztatu który był podany wyżejRezor pisze: ↑2020-11-18, 22:45Powinno być zielone pole, możliwie najniższe i stabilne ciśnienie. Falowanie czy wyższe wskazuję na złe ustawienie przepustnicy, lewe powietrze, problemy z zapłonem, afr, albo problemy z rozrządem (nierówne krzywki, pływające zawory, źle ustawiony luz zaworowy i wiele innych)
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Udało się dojść do ładu . Złożyło sie na to kilka czynników. A mianowicie gaźnik się poluzowal i uszczelka pod nim uległa zniszczeniu więc gaźnik ciągnął lewe powietrze. Opóźnienie zaplonu zwiekszylem do 16'. I jak to mówią świeca prawdę ci powie i wyszło że jest za ubogą mieszanką więc trzeba było zwiększyć dawkę paliwa. Zmieniłem dysze, ulice i sprężynę. Wyrwgulowalem gaźnik wakumetrem i narazie wydaje się być wporzadku . Pojedzdze trochę i znów kontroluje wszystko ale.jest ok
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 100
- Rejestracja: 2012-12-09, 07:17
- Model: Mustang 67 coupe 289
- Silnik: inny V8
- Kolor: czarny mat
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Ja miałem podobny problem co Ty. Wyremontowałem silnik, zastosowałem ostry wałek i wiele innych modyfikacji, a efekt końcowy był taki, że Mustang w dolnych partiach obrotów stał się bardzo mułowaty. Żadne regulacje nic nie pomogły. Z pomocą przyszedł mi RICK. Przeanalizował zastosowane podzespoły i stwierdził, że należy jeszcze wymienić na inny konwerter skrzyni biegów i zmienić przełożenie na tylnym moście. Po tych dwóch modyfikacjach Mustang rwie do przodu jak głupi.
Jeżeli nadal nie nie jesteś do końca zadowolony z pracy silnika w dolnych obrotach to zastanów się nad tymi modyfikacjami.
Jeżeli nadal nie nie jesteś do końca zadowolony z pracy silnika w dolnych obrotach to zastanów się nad tymi modyfikacjami.