Przed rejestracją zamiana świateł etc.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Mustang 2008 przerobka tylnych swiatel.
Najprostsza przerobka instalacji:
tyl lewy:
kierunek, stop-postoj, przeciwmgielne, wsteczny (zostaje oryg)
tyl prawy:
pusta, stop-postoj, kierunek, wsteczny (zostaje oryg)
przerobka instalacji:
w zwiazku z tym, ze instalacja jest przystosowana do ledow (sprawdza tylko czy intnieje zarowka, a nie sprawdza obciazenia) potrzebne beda 4 oporniki 10Kohm.
wszysktie kable z lamp (przednie kierunki i cale tylne) leca do sterownika umieszczonego w nogach pasazera po prawej stronie. nalezy wykrecic sterownik aby dostac sie do wtyczek z drugie strony. po kolorach kabli znajdziemy jedna wtyczke (skrajna - od srodka, nie od zewnatrz). odcinamy 4 kable od stopów (sa podwojne razem z kierunkami), od strony wtyczki lutujemy do 4 kabli 4 oporniki i masujemy je z drugie strony. skrajne lampy (te ktore beda kierunkowskazami) laczymy z kierunkowskazami przednimi. srodkowe lampy (te ktore beda stopami) laczymy ze swiatlem trzeciego stopu w klapie (cienki kabel, mozna za pomoca przekaznika ktorego bedzie zalaczal kabel z 3 stopu) - u mnie jest bezposrednio - nic sie nie pali, ew. do stopu mozna wrzucic ledy, wtedy nie bedzie obciazenia na kablu trzeciego stopu.
odcinamy postoj w lampach od kierunkowskazu.
do przeciwmgielnego uzywamy kabel postoju, ktory nie wiadomo dlaczego idzie w 2 zylach na lampe - jeden odcinamy, mozna sie wpiac w progu kierowcy, wystarczy wpiac tylko wlacznik w ten kabel.
przy samych lampach nie powinno byc problemu, odpowiedni kabel do odpowiedniej zarowki:)
to tak zgrubsza, powinniscie sobie poradzic bez problemu.:
kolory kabli przy wtyczce sterownika:
przedni lewy kierunek: szary z czarnym paskiem
przedni prawy kierunek: niebieski z rozowym paskiem
tyl stop lewy: jasny niebieski z czerwonym paskiem
tyl stop prawy: rozowy z bialym (są dwa takie same, trzeba doswiadczalnie)
tyl kierunek prawy: rozowy z bialym (jak wyzej)
tyl kierunek lewy: nie zapisalem - latwo sprawdzic (nie na lampie, tylko na wtyczce
przylaczeniowej do lampy - bo jest zmiana kolorow)
tyl postoj do przeciwmgielnego: nie zapisalem - latwo sprawdzic, do postojow ida 2 kable na jedna lampe.
powodzenia.
caniggia
Najprostsza przerobka instalacji:
tyl lewy:
kierunek, stop-postoj, przeciwmgielne, wsteczny (zostaje oryg)
tyl prawy:
pusta, stop-postoj, kierunek, wsteczny (zostaje oryg)
przerobka instalacji:
w zwiazku z tym, ze instalacja jest przystosowana do ledow (sprawdza tylko czy intnieje zarowka, a nie sprawdza obciazenia) potrzebne beda 4 oporniki 10Kohm.
wszysktie kable z lamp (przednie kierunki i cale tylne) leca do sterownika umieszczonego w nogach pasazera po prawej stronie. nalezy wykrecic sterownik aby dostac sie do wtyczek z drugie strony. po kolorach kabli znajdziemy jedna wtyczke (skrajna - od srodka, nie od zewnatrz). odcinamy 4 kable od stopów (sa podwojne razem z kierunkami), od strony wtyczki lutujemy do 4 kabli 4 oporniki i masujemy je z drugie strony. skrajne lampy (te ktore beda kierunkowskazami) laczymy z kierunkowskazami przednimi. srodkowe lampy (te ktore beda stopami) laczymy ze swiatlem trzeciego stopu w klapie (cienki kabel, mozna za pomoca przekaznika ktorego bedzie zalaczal kabel z 3 stopu) - u mnie jest bezposrednio - nic sie nie pali, ew. do stopu mozna wrzucic ledy, wtedy nie bedzie obciazenia na kablu trzeciego stopu.
odcinamy postoj w lampach od kierunkowskazu.
do przeciwmgielnego uzywamy kabel postoju, ktory nie wiadomo dlaczego idzie w 2 zylach na lampe - jeden odcinamy, mozna sie wpiac w progu kierowcy, wystarczy wpiac tylko wlacznik w ten kabel.
przy samych lampach nie powinno byc problemu, odpowiedni kabel do odpowiedniej zarowki:)
to tak zgrubsza, powinniscie sobie poradzic bez problemu.:
kolory kabli przy wtyczce sterownika:
przedni lewy kierunek: szary z czarnym paskiem
przedni prawy kierunek: niebieski z rozowym paskiem
tyl stop lewy: jasny niebieski z czerwonym paskiem
tyl stop prawy: rozowy z bialym (są dwa takie same, trzeba doswiadczalnie)
tyl kierunek prawy: rozowy z bialym (jak wyzej)
tyl kierunek lewy: nie zapisalem - latwo sprawdzic (nie na lampie, tylko na wtyczce
przylaczeniowej do lampy - bo jest zmiana kolorow)
tyl postoj do przeciwmgielnego: nie zapisalem - latwo sprawdzic, do postojow ida 2 kable na jedna lampe.
powodzenia.
caniggia
[quote:d1e5a60674="kaes"]ale, z tego co piszesz - kierunki tylnie wtedy sa w skrajnych swiatlach, czyli migaja na czerwono, a wlasnie czy w polsce tak moze byc?[/quote:d1e5a60674]
Nie może trzeba wrzucić co najmniej mocne żółte ledy, które się przebiją przez pomarańcz a dodatkowo przeciwmgielne nie może być przy stopie chyba przepis mówi o 8cm odstępu tak słyszałem nie sprawdzałem więc kierunek powinien być w środkowym polu lampy tylnej.
[ [i:d1e5a60674][b:d1e5a60674]Dodano[/b:d1e5a60674]: 2008-12-19, 15:14[/i:d1e5a60674] ][/size:d1e5a60674]
[quote:d1e5a60674="caniggia"]Mustang 2008 przerobka tylnych swiatel.
Najprostsza przerobka instalacji:
tyl lewy:
kierunek, stop-postoj, przeciwmgielne, wsteczny (zostaje oryg)
tyl prawy:
pusta, stop-postoj, kierunek, wsteczny (zostaje oryg)
przerobka instalacji:
w zwiazku z tym, ze instalacja jest przystosowana do ledow (sprawdza tylko czy intnieje zarowka, a nie sprawdza obciazenia) potrzebne beda 4 oporniki 10Kohm.
wszysktie kable z lamp (przednie kierunki i cale tylne) leca do sterownika umieszczonego w nogach pasazera po prawej stronie. nalezy wykrecic sterownik aby dostac sie do wtyczek z drugie strony. po kolorach kabli znajdziemy jedna wtyczke (skrajna - od srodka, nie od zewnatrz). odcinamy 4 kable od stopów (sa podwojne razem z kierunkami), od strony wtyczki lutujemy do 4 kabli 4 oporniki i masujemy je z drugie strony. skrajne lampy (te ktore beda kierunkowskazami) laczymy z kierunkowskazami przednimi. srodkowe lampy (te ktore beda stopami) laczymy ze swiatlem trzeciego stopu w klapie (cienki kabel, mozna za pomoca przekaznika ktorego bedzie zalaczal kabel z 3 stopu) - u mnie jest bezposrednio - nic sie nie pali, ew. do stopu mozna wrzucic ledy, wtedy nie bedzie obciazenia na kablu trzeciego stopu.
odcinamy postoj w lampach od kierunkowskazu.
do przeciwmgielnego uzywamy kabel postoju, ktory nie wiadomo dlaczego idzie w 2 zylach na lampe - jeden odcinamy, mozna sie wpiac w progu kierowcy, wystarczy wpiac tylko wlacznik w ten kabel.
przy samych lampach nie powinno byc problemu, odpowiedni kabel do odpowiedniej zarowki:)
to tak zgrubsza, powinniscie sobie poradzic bez problemu.:
kolory kabli przy wtyczce sterownika:
przedni lewy kierunek: szary z czarnym paskiem
przedni prawy kierunek: niebieski z rozowym paskiem
tyl stop lewy: jasny niebieski z czerwonym paskiem
tyl stop prawy: rozowy z bialym (są dwa takie same, trzeba doswiadczalnie)
tyl kierunek prawy: rozowy z bialym (jak wyzej)
tyl kierunek lewy: nie zapisalem - latwo sprawdzic (nie na lampie, tylko na wtyczce
przylaczeniowej do lampy - bo jest zmiana kolorow)
tyl postoj do przeciwmgielnego: nie zapisalem - latwo sprawdzic, do postojow ida 2 kable na jedna lampe.
powodzenia.
caniggia[/quote:d1e5a60674]
super opis mógłbyś wkleić fotkę pokazującą dokładnie miejsce tego przekaźnika?
Nie może trzeba wrzucić co najmniej mocne żółte ledy, które się przebiją przez pomarańcz a dodatkowo przeciwmgielne nie może być przy stopie chyba przepis mówi o 8cm odstępu tak słyszałem nie sprawdzałem więc kierunek powinien być w środkowym polu lampy tylnej.
[ [i:d1e5a60674][b:d1e5a60674]Dodano[/b:d1e5a60674]: 2008-12-19, 15:14[/i:d1e5a60674] ][/size:d1e5a60674]
[quote:d1e5a60674="caniggia"]Mustang 2008 przerobka tylnych swiatel.
Najprostsza przerobka instalacji:
tyl lewy:
kierunek, stop-postoj, przeciwmgielne, wsteczny (zostaje oryg)
tyl prawy:
pusta, stop-postoj, kierunek, wsteczny (zostaje oryg)
przerobka instalacji:
w zwiazku z tym, ze instalacja jest przystosowana do ledow (sprawdza tylko czy intnieje zarowka, a nie sprawdza obciazenia) potrzebne beda 4 oporniki 10Kohm.
wszysktie kable z lamp (przednie kierunki i cale tylne) leca do sterownika umieszczonego w nogach pasazera po prawej stronie. nalezy wykrecic sterownik aby dostac sie do wtyczek z drugie strony. po kolorach kabli znajdziemy jedna wtyczke (skrajna - od srodka, nie od zewnatrz). odcinamy 4 kable od stopów (sa podwojne razem z kierunkami), od strony wtyczki lutujemy do 4 kabli 4 oporniki i masujemy je z drugie strony. skrajne lampy (te ktore beda kierunkowskazami) laczymy z kierunkowskazami przednimi. srodkowe lampy (te ktore beda stopami) laczymy ze swiatlem trzeciego stopu w klapie (cienki kabel, mozna za pomoca przekaznika ktorego bedzie zalaczal kabel z 3 stopu) - u mnie jest bezposrednio - nic sie nie pali, ew. do stopu mozna wrzucic ledy, wtedy nie bedzie obciazenia na kablu trzeciego stopu.
odcinamy postoj w lampach od kierunkowskazu.
do przeciwmgielnego uzywamy kabel postoju, ktory nie wiadomo dlaczego idzie w 2 zylach na lampe - jeden odcinamy, mozna sie wpiac w progu kierowcy, wystarczy wpiac tylko wlacznik w ten kabel.
przy samych lampach nie powinno byc problemu, odpowiedni kabel do odpowiedniej zarowki:)
to tak zgrubsza, powinniscie sobie poradzic bez problemu.:
kolory kabli przy wtyczce sterownika:
przedni lewy kierunek: szary z czarnym paskiem
przedni prawy kierunek: niebieski z rozowym paskiem
tyl stop lewy: jasny niebieski z czerwonym paskiem
tyl stop prawy: rozowy z bialym (są dwa takie same, trzeba doswiadczalnie)
tyl kierunek prawy: rozowy z bialym (jak wyzej)
tyl kierunek lewy: nie zapisalem - latwo sprawdzic (nie na lampie, tylko na wtyczce
przylaczeniowej do lampy - bo jest zmiana kolorow)
tyl postoj do przeciwmgielnego: nie zapisalem - latwo sprawdzic, do postojow ida 2 kable na jedna lampe.
powodzenia.
caniggia[/quote:d1e5a60674]
super opis mógłbyś wkleić fotkę pokazującą dokładnie miejsce tego przekaźnika?
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Swiatla CD i inne.
przeciwmgielne nie musi byc z takim odstepem, mam octavie II i tam jest wszystko w jednej lampie. popatrzcie na inne seryjne samochody, wiekszosc nowych ma wszystko kupie. Ew. jak ktos chce, zawsze moze sobie z tylu zamienic stop z kierunkiem, latwa sprawa:) - przepis faktycznie mowi o odstepie 100mm od swiatla stop.
Tu jest wszystko:
http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwroccie np. uwage na ciezarowki volvo sprzedawane w PL. Z przodu postojowki tez maja żółte ktore mrugaja jak w amerykancach. ale tu akurat mozna kupic
z bialym szklem w US za 100zl.
Jeszcze do tylnych kierunkowskazów:
w starszych modelach niz 2008 - prawdopodobnie sterownik nie jest przystosowany do ledów - należy użyć oporników 6ohm 50W np:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2x-LED-L ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
a to z powodu takiego, ze zarowki US maja 27W (do 21W trzeba 10ohm).
Wtedy rowniez tylne kierunki lączymy z przednimi, tylko trzeba uzyć ledów - sterownik nie wyczai zmiany obciążenia.
Ja aktualnie uzywam zwyklych pomarańczowych zarowek, odcień jest lekko pomarańczowy, mocnych ledów nie probowałem. Jest tez gosc ktory na allego za 600zl
(tanio nie jest, za 800 mozna nowe z GB) wkleja biale szklo bez sladu.
Jak cos wymysle dam znać.
Apropos przerobki przednich swiateł - prosta sprawa.
Wkłady w środku są 7 cali. Nalezy kupić wklad EU z HD 7 cali razem ze szkłem np:
http://www.allegro.pl/item509732277_wkl ... arley.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko 7 cali z czystym szkłem (gosc takie ma). Jest napis E costam i jest asymetryczne - albo z jakegos innego moto.
Rozbroić przednią szybe, dokleić do wkładu uchwyty i zmontować z powrotem.
Zaden glina sie nie doczepi, bedzie miał E! Z widoku roznica taka tylko ze wklad w srodku jest oszklony.
Jezeli chodzi o wydech - piszą ze musi byc tez przerobiony na lewa strone.
Bzdura. Przepis mowi:
" w tłumik wydechu - w odniesieniu do pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym; wylot rury wydechowej nie może być skierowany w prawą stronę;"
a nasz jest skierowany do tyłu tylko ze jest z prawej strony!
Pozdro.
caniggia
[ [i:6e973cc686][b:6e973cc686]Dodano[/b:6e973cc686]: 2008-12-20, 23:27[/i:6e973cc686] ][/size:6e973cc686]
co do przednich, to jeszcze cos takiego - ma homologacje E11:
http://sklepy.allegro.pl/item458085224_ ... _ccfl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[ [i:6e973cc686][b:6e973cc686]Dodano[/b:6e973cc686]: 2008-12-20, 23:36[/i:6e973cc686] ][/size:6e973cc686]
jeszcze cos: swiatla te maja mozliwosc zmiany asymetrycznosci z lewej na prawa - pomimo ze homologacja jest wystawiona na GB. W PL moga sie czepiać, ale nie maja prawa, poniewaz (patrz ustawa wyzej):
"
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
"
nic nie mowi jakie E ma być!.
[ [i:6e973cc686][b:6e973cc686]Dodano[/b:6e973cc686]: 2008-12-21, 00:02[/i:6e973cc686] ][/size:6e973cc686]
a jeszcze tak apropos homologacji.
Jeden raz w roku mozna sprowadzic auto bez eropejskiej homologacji, wiec jezeli dobrze rozumiem auto ma spelniac wymogi przepisow ale nie musi miec homologacji, a wiec podzespoly montowane w nim rowniez jej nie musza miec. Jezeli tak by bylo, trzeba by wymieniac szyby siedzenia itp itd.
Poprawcie mnie jezeli sie myle.
tu jest jeszcze projekt nowej ustawy - wszyscy mowia "o tej strasznej homologacji" od kwietnia, ze niby wszystkie auta maja przechodzic homologacje - widac szanowni redaktorzy piszacy artykuly nie doczytali -jak zwykle bzdura - w projekcie jest napisane ze dotyczy aut nowych:
http://www.synopticon.pl/editor/testfil ... dnia_30_10(2" onclick="window.open(this.href);return false;).2007_roku
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4F7A1CA3" onclick="window.open(this.href);return false;
przeciwmgielne nie musi byc z takim odstepem, mam octavie II i tam jest wszystko w jednej lampie. popatrzcie na inne seryjne samochody, wiekszosc nowych ma wszystko kupie. Ew. jak ktos chce, zawsze moze sobie z tylu zamienic stop z kierunkiem, latwa sprawa:) - przepis faktycznie mowi o odstepie 100mm od swiatla stop.
Tu jest wszystko:
http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zwroccie np. uwage na ciezarowki volvo sprzedawane w PL. Z przodu postojowki tez maja żółte ktore mrugaja jak w amerykancach. ale tu akurat mozna kupic
z bialym szklem w US za 100zl.
Jeszcze do tylnych kierunkowskazów:
w starszych modelach niz 2008 - prawdopodobnie sterownik nie jest przystosowany do ledów - należy użyć oporników 6ohm 50W np:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2x-LED-L ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
a to z powodu takiego, ze zarowki US maja 27W (do 21W trzeba 10ohm).
Wtedy rowniez tylne kierunki lączymy z przednimi, tylko trzeba uzyć ledów - sterownik nie wyczai zmiany obciążenia.
Ja aktualnie uzywam zwyklych pomarańczowych zarowek, odcień jest lekko pomarańczowy, mocnych ledów nie probowałem. Jest tez gosc ktory na allego za 600zl
(tanio nie jest, za 800 mozna nowe z GB) wkleja biale szklo bez sladu.
Jak cos wymysle dam znać.
Apropos przerobki przednich swiateł - prosta sprawa.
Wkłady w środku są 7 cali. Nalezy kupić wklad EU z HD 7 cali razem ze szkłem np:
http://www.allegro.pl/item509732277_wkl ... arley.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko 7 cali z czystym szkłem (gosc takie ma). Jest napis E costam i jest asymetryczne - albo z jakegos innego moto.
Rozbroić przednią szybe, dokleić do wkładu uchwyty i zmontować z powrotem.
Zaden glina sie nie doczepi, bedzie miał E! Z widoku roznica taka tylko ze wklad w srodku jest oszklony.
Jezeli chodzi o wydech - piszą ze musi byc tez przerobiony na lewa strone.
Bzdura. Przepis mowi:
" w tłumik wydechu - w odniesieniu do pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym; wylot rury wydechowej nie może być skierowany w prawą stronę;"
a nasz jest skierowany do tyłu tylko ze jest z prawej strony!
Pozdro.
caniggia
[ [i:6e973cc686][b:6e973cc686]Dodano[/b:6e973cc686]: 2008-12-20, 23:27[/i:6e973cc686] ][/size:6e973cc686]
co do przednich, to jeszcze cos takiego - ma homologacje E11:
http://sklepy.allegro.pl/item458085224_ ... _ccfl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[ [i:6e973cc686][b:6e973cc686]Dodano[/b:6e973cc686]: 2008-12-20, 23:36[/i:6e973cc686] ][/size:6e973cc686]
jeszcze cos: swiatla te maja mozliwosc zmiany asymetrycznosci z lewej na prawa - pomimo ze homologacja jest wystawiona na GB. W PL moga sie czepiać, ale nie maja prawa, poniewaz (patrz ustawa wyzej):
"
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
"
nic nie mowi jakie E ma być!.
[ [i:6e973cc686][b:6e973cc686]Dodano[/b:6e973cc686]: 2008-12-21, 00:02[/i:6e973cc686] ][/size:6e973cc686]
a jeszcze tak apropos homologacji.
Jeden raz w roku mozna sprowadzic auto bez eropejskiej homologacji, wiec jezeli dobrze rozumiem auto ma spelniac wymogi przepisow ale nie musi miec homologacji, a wiec podzespoly montowane w nim rowniez jej nie musza miec. Jezeli tak by bylo, trzeba by wymieniac szyby siedzenia itp itd.
Poprawcie mnie jezeli sie myle.
tu jest jeszcze projekt nowej ustawy - wszyscy mowia "o tej strasznej homologacji" od kwietnia, ze niby wszystkie auta maja przechodzic homologacje - widac szanowni redaktorzy piszacy artykuly nie doczytali -jak zwykle bzdura - w projekcie jest napisane ze dotyczy aut nowych:
http://www.synopticon.pl/editor/testfil ... dnia_30_10(2" onclick="window.open(this.href);return false;).2007_roku
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/4F7A1CA3" onclick="window.open(this.href);return false;
Na temat lamp frontowych.
Tak jak i ty zastanawiałem się nad wmontowaniem w środek jakiejś okrągłej lampy z postojem i homologacją europejską jest tylko jeden problem ze ciężko taką dopasować. Pierwsza myśl to była lampa z Golfa 1 lub 2 niestety jej średnica to 18cm.
A lampa w mustangu ma gdzieś 16,5 - 17 cm średnicy i w dodatku nie jest okrągła bo ma ścięty centymetr od góry tak ze ta z golfa nawet w obudowę nie wejdzie. Trzeba by znaleźć jakąś 16- stkę. Te z Harleja co podajesz mają 13,5 cm więc są za małe kiepsko to będzie wyglądać.
Ta jest piękna z czystą szybką ale za duża
http://www.allegro.pl/item507940636_wkl ... ftail.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W UK są gotowe frontowe lampy do mustanga z homologacją E - problem tylko że świecą na lewe pobocze i nikt nie był tu w stanie odpowiedzieć czy da to się przestawić. Nawet sprzedający tego nie wie więc chyba się nie da.
Hidy mnie nie bawią bo jak już to chce wrócić do lamp oryginalnych „dużych okrągłych’ małe mam teraz - są ok świecą po europejsku ale co oryginał to oryginał.
[quote:895dac86c0="caniggia"]
a jeszcze tak apropos homologacji.
Jeden raz w roku mozna sprowadzic auto bez eropejskiej homologacji, wiec jezeli dobrze rozumiem auto ma spelniac wymogi przepisow ale nie musi miec homologacji, a wiec podzespoly montowane w nim rowniez jej nie musza miec. Jezeli tak by bylo, trzeba by wymieniac szyby siedzenia itp itd.
Poprawcie mnie jezeli sie myle.
[/quote:895dac86c0]
Możesz podać odnośnik do tego przepisu byłby bardzo przydatny w pewnych sytuacjach z chęcią bym go sobie wydrukował i włożył do dokumentów.
Tak jak i ty zastanawiałem się nad wmontowaniem w środek jakiejś okrągłej lampy z postojem i homologacją europejską jest tylko jeden problem ze ciężko taką dopasować. Pierwsza myśl to była lampa z Golfa 1 lub 2 niestety jej średnica to 18cm.
A lampa w mustangu ma gdzieś 16,5 - 17 cm średnicy i w dodatku nie jest okrągła bo ma ścięty centymetr od góry tak ze ta z golfa nawet w obudowę nie wejdzie. Trzeba by znaleźć jakąś 16- stkę. Te z Harleja co podajesz mają 13,5 cm więc są za małe kiepsko to będzie wyglądać.
Ta jest piękna z czystą szybką ale za duża

http://www.allegro.pl/item507940636_wkl ... ftail.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W UK są gotowe frontowe lampy do mustanga z homologacją E - problem tylko że świecą na lewe pobocze i nikt nie był tu w stanie odpowiedzieć czy da to się przestawić. Nawet sprzedający tego nie wie więc chyba się nie da.
Hidy mnie nie bawią bo jak już to chce wrócić do lamp oryginalnych „dużych okrągłych’ małe mam teraz - są ok świecą po europejsku ale co oryginał to oryginał.
[quote:895dac86c0="caniggia"]
a jeszcze tak apropos homologacji.
Jeden raz w roku mozna sprowadzic auto bez eropejskiej homologacji, wiec jezeli dobrze rozumiem auto ma spelniac wymogi przepisow ale nie musi miec homologacji, a wiec podzespoly montowane w nim rowniez jej nie musza miec. Jezeli tak by bylo, trzeba by wymieniac szyby siedzenia itp itd.
Poprawcie mnie jezeli sie myle.
[/quote:895dac86c0]
Możesz podać odnośnik do tego przepisu byłby bardzo przydatny w pewnych sytuacjach z chęcią bym go sobie wydrukował i włożył do dokumentów.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
te lampy z SVT moim zdaniem nie da sie ich przestawic na nasz obrys - bo to lampy z odblysnikami.
lampa z HD ma 17,5cm (7 calowa), faktycznie moze sie nie zmiescic.
Jest jeszcze druga metoda - bez homologacji tania - kupic lampy w us z soczewkami
i zmodyfikowac przeslone - prosta sprawa.
odnosnie homologacji:
Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 91 poz. 1039
§ 7. Zwolniony jest z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu producent lub importer nowego typu pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w liczbie jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
http://www.lex.com.pl/serwis/du/1999/1039.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Podro
[ [i:0d172b8059][b:0d172b8059]Dodano[/b:0d172b8059]: 2008-12-21, 12:54[/i:0d172b8059] ][/size:0d172b8059]
biorąc pod uwagę:
http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz
Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 91 poz. 1039 § 7
mozna wnioskowac ze auto ma spelniac warunki techniczne ale nie musi miec
homologacji - i tego bedziemy sie trzymac!
caniggia
lampa z HD ma 17,5cm (7 calowa), faktycznie moze sie nie zmiescic.
Jest jeszcze druga metoda - bez homologacji tania - kupic lampy w us z soczewkami
i zmodyfikowac przeslone - prosta sprawa.
odnosnie homologacji:
Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 91 poz. 1039
§ 7. Zwolniony jest z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu producent lub importer nowego typu pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w liczbie jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
http://www.lex.com.pl/serwis/du/1999/1039.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Podro
[ [i:0d172b8059][b:0d172b8059]Dodano[/b:0d172b8059]: 2008-12-21, 12:54[/i:0d172b8059] ][/size:0d172b8059]
biorąc pod uwagę:
http://www.ifp.pl/html/rd/03_32_262/03_32_262.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz
Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 91 poz. 1039 § 7
mozna wnioskowac ze auto ma spelniac warunki techniczne ale nie musi miec
homologacji - i tego bedziemy sie trzymac!
caniggia
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:ec88e6000a="caniggia"]Dziennik Ustaw z 1999 r. Nr 91 poz. 1039
§ 7. Zwolniony jest z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu producent lub importer nowego typu pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w liczbie jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
[/quote:ec88e6000a] to bardzo ciekawe ale czy dotyczy to :
-firm sprowadzających na własne potrzeby?
-firm sprowadzających i wprowadzających auto do obrotu?
-osób prywatnych ?
czy kogo ? Jest to na tyle niejasne że interpretacja tego może być różna
Wiem że firma która zajmuje się sprzedażą aut importowanych ,musi starać sie o homologację - czy aby nie dotyczy to [b:ec88e6000a]tylko[/b:ec88e6000a] tych firm ????
.........nie liczyłbym na to że ten paragraf cokolwiek załatwi
§ 7. Zwolniony jest z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu producent lub importer nowego typu pojazdu wyprodukowanego lub importowanego w liczbie jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.
[/quote:ec88e6000a] to bardzo ciekawe ale czy dotyczy to :
-firm sprowadzających na własne potrzeby?
-firm sprowadzających i wprowadzających auto do obrotu?
-osób prywatnych ?
czy kogo ? Jest to na tyle niejasne że interpretacja tego może być różna

Wiem że firma która zajmuje się sprzedażą aut importowanych ,musi starać sie o homologację - czy aby nie dotyczy to [b:ec88e6000a]tylko[/b:ec88e6000a] tych firm ????
.........nie liczyłbym na to że ten paragraf cokolwiek załatwi

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
thimas, czytaj uwaznie:
wyprodukowanego lub -->>>>importowanego--<<<< w liczbie jednej sztuki rocznie;
Importer, czyli kazdy ktory importuje, ty ja i inni.
Kazda osoba lub firma ma prawo do importu jednej szt. rocznie bez homologacji.
to sie zmieni jezeli chodzi o nowe auta (max 6 mis stare) od kwietnia - uzywane prawdopodobnie zostana jak teraz.
Firma musi sie starac o homologacje, tylko ze oni to omijaja w ten sposob, ze sciagaja auto bezposrednio na uzytkownika, wiec to uzytkownik jest importerem a nie bezposrednio firma. To wlasnie ma wyeliminowac nowa ustawa o dopuszeczeniu do ruchu w kwietniu. Obecnie np. masowo w ten sposob sprzedaja nowe auta chinskie u nas bez homologacji.
caniggia
wyprodukowanego lub -->>>>importowanego--<<<< w liczbie jednej sztuki rocznie;
Importer, czyli kazdy ktory importuje, ty ja i inni.
Kazda osoba lub firma ma prawo do importu jednej szt. rocznie bez homologacji.
to sie zmieni jezeli chodzi o nowe auta (max 6 mis stare) od kwietnia - uzywane prawdopodobnie zostana jak teraz.
Firma musi sie starac o homologacje, tylko ze oni to omijaja w ten sposob, ze sciagaja auto bezposrednio na uzytkownika, wiec to uzytkownik jest importerem a nie bezposrednio firma. To wlasnie ma wyeliminowac nowa ustawa o dopuszeczeniu do ruchu w kwietniu. Obecnie np. masowo w ten sposob sprzedaja nowe auta chinskie u nas bez homologacji.
caniggia
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:a412ce9702="caniggia"]Importer, czyli kazdy ktory importuje, ty ja i inni. [/quote:a412ce9702] no i tu zapewne można polemizować - kto jest importerem. Czy osoba/firma sprowadzająca na własne potrzeby czy osoba/firma sprowadzająca i wprowadzająca w obieg dany towar.
Nigdzie nigdy nie słyszałem o tej możliwości omijania przepisów ,byłoby to bardzo proste a nie jest
Nigdzie nigdy nie słyszałem o tej możliwości omijania przepisów ,byłoby to bardzo proste a nie jest

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
fajnie że można sprowadzić bez homologacji a jak długo można się poruszać samochodem bez homologacji i czy w takim wypadku można nim sobie tak jeździć??
[ [i:a487abc404][b:a487abc404]Dodano[/b:a487abc404]: 2008-12-21, 22:41[/i:a487abc404] ][/size:a487abc404]
caniggia RESPECT

[ [i:a487abc404][b:a487abc404]Dodano[/b:a487abc404]: 2008-12-21, 22:41[/i:a487abc404] ][/size:a487abc404]
caniggia RESPECT



GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
-
- Forumowicz
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
- Model: 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
- Kontakt:
dzięki wielkie
to teraz tylko trochę wolnego czasu, podręcznik Haynesa (ugh zanim to przyjedzie jak kupie to masakra, może gdzieś w PDFie jest?
)
A ostatnie pytanie dot. świateł: jak jest z obrysówkami? bo też coś słyszałem, że "nie bardzo"


A ostatnie pytanie dot. świateł: jak jest z obrysówkami? bo też coś słyszałem, że "nie bardzo"
CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:ee4a0df533="kaes"]może gdzieś w PDFie jest?[/quote:ee4a0df533] pewnie jest - ja nie wiem
[quote:ee4a0df533="kaes"]A ostatnie pytanie dot. świateł: jak jest z obrysówkami? bo też coś słyszałem, że "nie bardzo"[/quote:ee4a0df533] "szwedy" mają i nikt się nie czepia 


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/