Przed rejestracją zamiana świateł etc.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Przed rejestracją zamiana świateł etc.
Tu dla "nowościągających" Mustanga z USA chciałem powiedzieć jak się "robi" ze światłami (amerykańskie nizbyt pasują polskiej kontroli technicznej):
a) z przodu brakuje OSOBNEJ żarówki świateł postojowych (oryginalnie 3 światła są na jednej żarówce, a w PL potrzeba 2-ch).
Mechanik od góry mi wwiercił/wkręcił do klosza małą żarówkę (2,5V??). Oczywiście obydwa reflektory zaczeły parować bo osioł (pozdrawiam! : ) źle je uszczelnił (uszczelka nie wystarcza, musi jeszcze być silikon dookoła). PO uszczelnieniu silikonem 1 reflektor już nie paruje, a drugi owszem, nadal paruje -> tu chyba bardziej problem z odparowaniem - coś się zatkało czy co? - muszę go wysuszyć.
Generalnie prosta sprawa a BARDZO wkurzająca, także jak ktoś może trego uniknąć to polecam.
b) swiatła tylne - brak pomarańczowych kierunkowskazów i światła przeciwmgnielnego.
Mechanicy często radzą : to ja tu może wytnę plaskik czerwony i wkleję plastik pomarańczowy i będzie super za 800zł... Jest to pomysł raczej sredni - możliwość pęknięcia klosza, czasami słaba estetyka (wklejenie "na chama").
Robi się to prosto -> zamiast 2-ch świateł cofania montuje się w tym miejscu żarówki pomarańczowe (niektórzy naklejają pomarańczowe szybki, naklejki) a swiatło cofania -> bierze się halogen od Seiczento i pod zderzakiem montuje. (oczywiście trzeba odpowiednio kable podpiąć).
Światło przeciwmgielne - tam gdzie są 3 żarówki światła stop i zarazem "pozycyjne" dwuwłóknowe - do jednej z nich się podpina kabel z małego włącznika, który montuje się gdzieś obok kierownicy/deski rozdzielczej.
Koszt a) i b) to 500-600zł w W-wie - drogo, ale samemu to trochę trudno.
I to wszystko co w wersji z USA trzeba wymienić. (mnie nikt się nie pytał o światła asymetryczne)
a) z przodu brakuje OSOBNEJ żarówki świateł postojowych (oryginalnie 3 światła są na jednej żarówce, a w PL potrzeba 2-ch).
Mechanik od góry mi wwiercił/wkręcił do klosza małą żarówkę (2,5V??). Oczywiście obydwa reflektory zaczeły parować bo osioł (pozdrawiam! : ) źle je uszczelnił (uszczelka nie wystarcza, musi jeszcze być silikon dookoła). PO uszczelnieniu silikonem 1 reflektor już nie paruje, a drugi owszem, nadal paruje -> tu chyba bardziej problem z odparowaniem - coś się zatkało czy co? - muszę go wysuszyć.
Generalnie prosta sprawa a BARDZO wkurzająca, także jak ktoś może trego uniknąć to polecam.
b) swiatła tylne - brak pomarańczowych kierunkowskazów i światła przeciwmgnielnego.
Mechanicy często radzą : to ja tu może wytnę plaskik czerwony i wkleję plastik pomarańczowy i będzie super za 800zł... Jest to pomysł raczej sredni - możliwość pęknięcia klosza, czasami słaba estetyka (wklejenie "na chama").
Robi się to prosto -> zamiast 2-ch świateł cofania montuje się w tym miejscu żarówki pomarańczowe (niektórzy naklejają pomarańczowe szybki, naklejki) a swiatło cofania -> bierze się halogen od Seiczento i pod zderzakiem montuje. (oczywiście trzeba odpowiednio kable podpiąć).
Światło przeciwmgielne - tam gdzie są 3 żarówki światła stop i zarazem "pozycyjne" dwuwłóknowe - do jednej z nich się podpina kabel z małego włącznika, który montuje się gdzieś obok kierownicy/deski rozdzielczej.
Koszt a) i b) to 500-600zł w W-wie - drogo, ale samemu to trochę trudno.
I to wszystko co w wersji z USA trzeba wymienić. (mnie nikt się nie pytał o światła asymetryczne)
Można też zakupić w Anglii europejskie tyły ale mi się nie podobają
[img:1201c8c4b5]http://inlinethumb55.webshots.com/4790/ ... 600Q85.jpg[/img:1201c8c4b5]
Można też wsadzić pomarańczowe 36-ledowe żarówki pod czerwone klosze i one przebijają w miarę dobrze na pomarańcz
[img:1201c8c4b5]http://inlinethumb55.webshots.com/4790/ ... 600Q85.jpg[/img:1201c8c4b5]
Można też wsadzić pomarańczowe 36-ledowe żarówki pod czerwone klosze i one przebijają w miarę dobrze na pomarańcz
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
Co prawda jeszcze nie mam swojego ( no bo płynie
) ale mam niezłe doświadczenie z przerabianiem świateł itd
więc najpierw pozycje przód :
Zmienia się kierunkowskazy na odpowiednie i zamiast obrysówek mamy pozycje
za parę dni wkleję foty bo już są w PL zamówione przeze mnie kierunki.
Tył : trzeba się lekko nakombinować żeby to zrobić ze smakiem ale zamiast kierunków we wstecznych można wpiąć żarówkę led ( taką lepsiejszą pomarańczową ) i już mamy kierunki pomarańczowe. To samo się tyczy świateł p.m. Mustang ma trzy pola na każdej lampie-oczywiście 3 czerwone ,tu mamy duże pole do popisu i uwierzcie mi nic nie trzeba w lampach ciąć i za bardzo ingerować w instalację. Jak już "bede" miał swojego to zapodam instrukcję jak to dokładnie zrobić. Wydałem masę siana na najprzeróżniejsze żarówki ,ledy farby itd o czasie na eksperymenty już nie wspomnę żeby dojść do wniosku że jest to najlepsze i najestetyczniejsze rozwiązanie. Sam w Cougim mam lampy cało czerwone od Mercurego dlatego wiem o czym piszę
[b:45f19c0a9d]SeaBiscuit[/b:45f19c0a9d], mnie też się nie podobają 
[quote:45f19c0a9d="SeaBiscuit"]Można też wsadzić pomarańczowe 36-ledowe żarówki pod czerwone klosze i one przebijają w miarę dobrze na pomarańcz[/quote:45f19c0a9d] one są słabe lepsze są 15 chipowe HP - przynajmniej w lampach mercurego są słabe.
[b:45f19c0a9d]Prośba do wklejających fotki ,żeby nie obciążać serwera proszę używać serwisów takich jak fotosik itd - dziękuję
[/b:45f19c0a9d]


Zmienia się kierunkowskazy na odpowiednie i zamiast obrysówek mamy pozycje

Tył : trzeba się lekko nakombinować żeby to zrobić ze smakiem ale zamiast kierunków we wstecznych można wpiąć żarówkę led ( taką lepsiejszą pomarańczową ) i już mamy kierunki pomarańczowe. To samo się tyczy świateł p.m. Mustang ma trzy pola na każdej lampie-oczywiście 3 czerwone ,tu mamy duże pole do popisu i uwierzcie mi nic nie trzeba w lampach ciąć i za bardzo ingerować w instalację. Jak już "bede" miał swojego to zapodam instrukcję jak to dokładnie zrobić. Wydałem masę siana na najprzeróżniejsze żarówki ,ledy farby itd o czasie na eksperymenty już nie wspomnę żeby dojść do wniosku że jest to najlepsze i najestetyczniejsze rozwiązanie. Sam w Cougim mam lampy cało czerwone od Mercurego dlatego wiem o czym piszę


[quote:45f19c0a9d="SeaBiscuit"]Można też wsadzić pomarańczowe 36-ledowe żarówki pod czerwone klosze i one przebijają w miarę dobrze na pomarańcz[/quote:45f19c0a9d] one są słabe lepsze są 15 chipowe HP - przynajmniej w lampach mercurego są słabe.
[b:45f19c0a9d]Prośba do wklejających fotki ,żeby nie obciążać serwera proszę używać serwisów takich jak fotosik itd - dziękuję

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
[quote:cdb5de4586="SeaBiscuit"]Można też wsadzić pomarańczowe 36-ledowe żarówki pod czerwone klosze i one przebijają w miarę dobrze na pomarańcz[/quote:cdb5de4586] [quote:cdb5de4586="alfatech"]one są słabe lepsze są 15 chipowe HP - przynajmniej w lampach mercurego są słabe. [/quote:cdb5de4586]
Mam oba modele i te 36 z allegro na europejskim wtyku są mocniejsze
[quote:cdb5de4586="alfatech"][b:cdb5de4586]Prośba do wklejających fotki ,żeby nie obciążać serwera proszę używać serwisów takich jak fotosik itd - dziękuję
[/b:cdb5de4586][/quote:cdb5de4586]
Przez to forum traci cały urok - zrzućmy się na lepszy serwer żeby to wytrzymał
Mam oba modele i te 36 z allegro na europejskim wtyku są mocniejsze

[quote:cdb5de4586="alfatech"][b:cdb5de4586]Prośba do wklejających fotki ,żeby nie obciążać serwera proszę używać serwisów takich jak fotosik itd - dziękuję

Przez to forum traci cały urok - zrzućmy się na lepszy serwer żeby to wytrzymał
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:3a88d49caa]Mam oba modele i te 36 z allegro na europejskim wtyku są mocniejsze
[/quote:3a88d49caa] no nie wiem ,już wszystko testowałem i te z HP są najmocniejsze a te o których piszesz gdzie kupowałeś chodzi mi o te HP ,możesz link do fotki albo sklepu zapodać ? [quote:3a88d49caa="SeaBiscuit"]Przez to forum traci cały urok - zrzućmy się na lepszy serwer żeby to wytrzymał[/quote:3a88d49caa] niby tak ale nie wszyscy mają dobre łącza i wczytywanie strony z fotami może długo potrwać
testowaliśmy to na CKP i rozwiązanie z fotosikiem czy czymś podobnym jest bardzo dobre. Moja żonka też ma swoje - takie dziweuszyńskie forum - i tam koibtki wklejają foty od razu - efekt taki że czeka czasami kilka minut na otworzenie się danego tematu 



Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
http://www.v-leds.com/Shop/Control/Prod ... /SFV/32481
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
Ciekawe te ledy ............... ale to nie są HP to jakieś SMD ja myślałem o takich i takie mam teraz w lampach z tyłu w Cougarze
[img:a8dd498680]http://www.netsun.republika.pl/ba15s/BA ... _13_HP.jpg[/img:a8dd498680]
a wtyczki przerabiałeś czy masz oryginalne ?
[img:a8dd498680]http://www.netsun.republika.pl/ba15s/BA ... _13_HP.jpg[/img:a8dd498680]
a wtyczki przerabiałeś czy masz oryginalne ?
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:7585570b1a="SeaBiscuit"]Wtyczki mam z Daewoo Matiz pasuja jak do Mustanga
[/quote:7585570b1a] wooo - dobrze wiedzieć
a dokładniej od której lampy matiza ? [quote:7585570b1a="SeaBiscuit"]A te żarówki kupowałeś na Allegro - wklej teraz ty jakiegoś linka
[/quote:7585570b1a] no właśnie lipa z tymi ledami ani w EUro ani w USA ich nie ma
kolega załatwił z ............... Hong Kongu
2 szt mam w Cougim i 2 szt zostawiłem do Stanga. Zapytam ,jeśli będzie możliwość to załatwi - cena coś około 30-35 zł/szt - pewny nie jestem - w PL takie same czerwone to około 50 zł/szt
http://allegro.pl/item396631008_zarowki ... rwone.html" onclick="window.open(this.href);return false;







http://allegro.pl/item396631008_zarowki ... rwone.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
W sumie to są dostępne w V-leds'ie i oznaczone jako HPR ale wyglądaja tak samo.
http://www.v-leds.com/Shop/Control/Prod ... /SFV/32481
W Mustangu są bardzo dobre odblaśniki a klosz jest gładki także opcja diodowa się świetnie sprawdza.
Jedyny problem, to że kierunki są ze stopami połączone i jedno jest sterowane plusem inne minusem a inne jeszcze masą -elektryk miał niezłego zgryza jak się tym bawił. Wiem że ciagnął coś z przodu bo z tyłu nic nie działało po odciaciu kabli.
http://www.v-leds.com/Shop/Control/Prod ... /SFV/32481
W Mustangu są bardzo dobre odblaśniki a klosz jest gładki także opcja diodowa się świetnie sprawdza.
Jedyny problem, to że kierunki są ze stopami połączone i jedno jest sterowane plusem inne minusem a inne jeszcze masą -elektryk miał niezłego zgryza jak się tym bawił. Wiem że ciagnął coś z przodu bo z tyłu nic nie działało po odciaciu kabli.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:9f1a728cbb="SeaBiscuit"]W sumie to są dostępne w V-leds'ie i oznaczone jako HPR ale wyglądaja tak samo.
http://www.v-leds.com/Sho...sid/0/SFV/32481" onclick="window.open(this.href);return false; [/quote:9f1a728cbb] no są - faktycznie
[quote:9f1a728cbb="SeaBiscuit"]Jedyny problem, to że kierunki są ze stopami połączone i jedno jest sterowane plusem inne minusem a inne jeszcze masą -elektryk miał niezłego zgryza jak się tym bawił. Wiem że ciagnął coś z przodu bo z tyłu nic nie działało po odciaciu kabli.[/quote:9f1a728cbb]
a powiedz są w GT jakieś lampki kontrolne które pokazują że jakieś światło zewnętrzne nie działa albo jest spalone ?
http://www.v-leds.com/Sho...sid/0/SFV/32481" onclick="window.open(this.href);return false; [/quote:9f1a728cbb] no są - faktycznie

a powiedz są w GT jakieś lampki kontrolne które pokazują że jakieś światło zewnętrzne nie działa albo jest spalone ?
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Nie nic nie ma - jedynie szybsze miganie kierunkowskazów po zmianie na ledy, awaryjne chodzą ok. Problem w tym że nie ma blikera wszystko jest sterowane główną jednostka PCM. Dźwięk klikania kierunkowskazu jest emulowany głośniczkiem w kolumnie kierownicy. Ten sam głośniczek informuje o światłach, otwartych drzwiach i nie zapiętych pasach.
Moje kierunki migają szybko ale będę z tym jeszcze walczył - mam teraz schematy elektryki i będę próbował podpiąć oporniki tylko trzeba namierzyć gdzie bo podpięte z tyłu nie działają
Problem w tym, że kierunek jest zespolony ze stopem w ten sposób, że jak odetniesz stop to kierunek też przestaje działać. Dlatego kierunki mam pociągnięte z przodu a światło hamulca od włącznika przy pedale hamulca - ze światła stop środkowego sygnał był za słaby.
Nie wiem może inny elektryk inaczej by sobie z tym poradził. Ten był z rodzinki i jest naprawdę dobry ale się trochę z tym napocił.
Moje kierunki migają szybko ale będę z tym jeszcze walczył - mam teraz schematy elektryki i będę próbował podpiąć oporniki tylko trzeba namierzyć gdzie bo podpięte z tyłu nie działają

Problem w tym, że kierunek jest zespolony ze stopem w ten sposób, że jak odetniesz stop to kierunek też przestaje działać. Dlatego kierunki mam pociągnięte z przodu a światło hamulca od włącznika przy pedale hamulca - ze światła stop środkowego sygnał był za słaby.
Nie wiem może inny elektryk inaczej by sobie z tym poradził. Ten był z rodzinki i jest naprawdę dobry ale się trochę z tym napocił.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
[quote:0947744d43="SeaBiscuit"]Nie nic nie ma - jedynie szybsze miganie kierunkowskazów po zmianie na ledy, [/quote:0947744d43] aha bo w Cougim jest taka kontrolka i się pali na okrągło
[quote:0947744d43="SeaBiscuit"]Moje kierunki migają szybko ale będę z tym jeszcze walczył - mam teraz schematy elektryki i będę próbował podpiąć oporniki tylko trzeba namierzyć gdzie bo podpięte z tyłu nie działają
[/quote:0947744d43] wiesz gdzie jest przerywacz ? Andronik przygotował mi instrukcję ( sam też to zrobił ) jak wywalić kondensator z przerywacza i zastąpić go odpowiednim żeby wszystko dobrze chodziło. He .... szykuje się fajna zabawa z dłubaniem 



Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
[quote:5f24573dc2="alfatech"]wiesz gdzie jest przerywacz[/quote:5f24573dc2]
No własnie nie ma przerywcza, czytaj uważnie.
[quote:5f24573dc2="SeaBiscuit"]Problem w tym że nie ma blikera wszystko jest sterowane główną jednostka PCM[/quote:5f24573dc2]
W Pn popatrzę na schematy - może też coś wydumam sensownego.
No własnie nie ma przerywcza, czytaj uważnie.
[quote:5f24573dc2="SeaBiscuit"]Problem w tym że nie ma blikera wszystko jest sterowane główną jednostka PCM[/quote:5f24573dc2]
W Pn popatrzę na schematy - może też coś wydumam sensownego.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
No właśnie nie ma tego przerywacza. Zakupiłem 50 omowe oporniki w uesej i myślałem że jak je podłącze pod oryginalne odcięte kierunki to będzie git - ale efekt jest żaden dodatkowo zniknął w nich sygnał totalnie - może się coś pozajączkowało.
Jestem umówiony na dłuższą kontrolę razem ze schematami elektryki więc może coś wykombinujemy.

Jestem umówiony na dłuższą kontrolę razem ze schematami elektryki więc może coś wykombinujemy.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89