pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: arek900 » 2011-12-05, 16:20

Witam,
Panowie dostałem maila od gościa który robił mi szlif wału i cylindrów w 289.
wał do mustanga wydał na GŁÓWNYCH CZOPACH NA II-SZLIF (0,20 CALA),NA KORBACH NA II-SZLIF(0,20CALA),TŁOKI NIE MOGĄ BYĆ MNIEJSZE NIŻ 102,5mm

WAŁ MA WYMIAR NIŻSZY OD NOMINAŁU 0,20 CALA -IISZLIF NA GŁÓWNYCH I KORBACH

NA PANEWKACH BĘDZIE WYBIDE 0,20

Zapewne dla osób rozeznanych w temacie nie jest to napisane szyfrem. Czy pomożecie mi dobrać pierścienie, tłoki, panewki, wałek rozrządu i łańcuszek żebym trafił w rozmiar? Najlepiej jak by był to cały set za rozsądną kasę. A jak by było to z MU to już całkiem super :padam:
DZIĘKI!

USTAWIAM WYGAŚNIĘCIE NA 6 DNI ŻEBY NIE ŚMIECIĆ
Ostatnio zmieniony 2011-12-05, 18:40 przez arek900, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: Pavulon_ » 2011-12-05, 18:26

Po pierwsze Arek odznacz wygaszanie, może się przecież komuś to przydac.

Po drugie zawsze lepiej kupić tłoki, pierścienie i panewki zanim zrobi się szlif. Najlepiej kupować części po pomiarach cylindrów i wału.

W tym przypadku musisz kupić tłoki, pierścienie oraz panewki główne na 2 nadwymiar. Jak wejdziesz np na summit racing to możesz nawet sortowac tłoki po nadwymiarach. Powinny tam być tez podane wymiary dokładne choć nie zawsze. Poszukam potem przykladowych linków to wkleje.



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: arek900 » 2011-12-05, 18:35

Pavulon_ pisze:Po pierwsze Arek odznacz wygaszanie, może się przecież komuś to przydac.

Po drugie zawsze lepiej kupić tłoki, pierścienie i panewki zanim zrobi się szlif. Najlepiej kupować części po pomiarach cylindrów i wału.

W tym przypadku musisz kupić tłoki, pierścienie oraz panewki główne na 2 nadwymiar. Jak wejdziesz np na summit racing to możesz nawet sortowac tłoki po nadwymiarach. Powinny tam być tez podane wymiary dokładne choć nie zawsze. Poszukam potem przykladowych linków to wkleje.
masz rację, napisałem, że mechanik zrobil szlif a jeszcze nie robił oczywiście czeka na tłoki i pierścieni, jedynie pomierzył i napisał czego mam szukać, będę bardzo wdzięczny za pokierowanie mnie jak tego szukać, jak rozszyfrować jego słowa i jakie częsci dobrać, żeby nie kupić jednorazówek ;).
Dzięki!



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: 6t07t » 2011-12-05, 20:24

Mam nadzieję, że w opisie jest pomyłka o jedno 0 czyli 0,02 a nie 0,2.
Jezeli jest 0,2 to wał na złom sie tylko nadaje...
0,02 to drugi wymiar naprawczy. Szereg rozmiarów jest:
STD (nominał)
-0,001 (bez szlifu wału)
-0,01 (1 wymiar)
-0,02 (2 wymiar)
-0,03 (3 wymiar)

Tłoki i pierścienie występują w wymiarach:
STD (nominał)
+0,02
+0,03
+0,04
+0,06
Raczej tylko do +0,04 jest sens robić szlif cylindrów.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: Pavulon_ » 2011-12-05, 23:09

tu masz dobre tłoki na 2 nadwymiar http://www.summitracing.com/parts/UEM-KB115-020/" onclick="window.open(this.href);return false;

musisz tylko sprawdzić te wymiary które podał ci mechan, zgodnie z info od niego musiałbyś kupić te 0,04

w MU raczej nie kupisz wszystkich części a przynajmniej lepszych jakościowo tu np. tłok na 0,02 http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... =8177P2+01" onclick="window.open(this.href);return false;
ja bym ich nie kupił, kosztują 20$ za sztukę czyli pewnie chińszczyzna, jeden kolega z forum miał z takimi przygodę --> tłok pękł podczas jazdy.



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: arek900 » 2011-12-06, 00:01

Pavulon_ pisze:tu masz dobre tłoki na 2 nadwymiar http://www.summitracing.com/parts/UEM-KB115-020/" onclick="window.open(this.href);return false;

musisz tylko sprawdzić te wymiary które podał ci mechan, zgodnie z info o niego musiałbyś kupić te 0,04

w MU raczej nie kupisz wszystkich części a przynajmniej lepszych jakościowo tu np. tłok na 0,02 http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... =8177P2+01" onclick="window.open(this.href);return false;
ja bym ich nie kupił, kosztują 20$ za sztukę czyli pewnie chińszczyzna, jeden kolega z forum miał z takimi przygodę --> tłok pękł podczas jazdy.
160$ a 215$ to nieduża różnica a to jest dość ważny element silnika więc nie będę oszczedzał. do MU braciak ma blisko ale faktycznie nie mają nic lepszego na stronie, może sa w stanie sprowadzić. Chyba musze się dzisiaj przespać i jutro krok po kroku dochodzić najpierw rozmiar tłoków i pierścieni później panewek. Pavulon wszystko kupić w summitracing? godni polecenia?
Dzięki



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: 6t07t » 2011-12-06, 00:58

Można też taki zestaw:
http://www.ebay.com/itm/Ford-289-Perfor ... 4cfc47905b" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: Mały1973 » 2011-12-06, 12:46

Wydaje mi się, że zapanował lekki chaos odnośnie nazewnictwa nominał tłoku dla silnika 289 to jest 4,0004-4,0028 in, tłok na II szlif to jest 4,020 in (zgodnie z linkiem Pavulona http://www.summitracing.com/parts/UEM-KB115-020/" onclick="window.open(this.href);return false; ) stąd też nazwa 020, nie potrzebny tam jest żaden przecinek). Piszesz, że :TŁOKI NIE MOGĄ BYĆ MNIEJSZE NIŻ 102,5mm więc w Twoim przypadku tłoki musiałyby być 040 czyli 4,040 co daje 102.616mm bo 4.030 to jest 102.362mm
Co do summitracing to ja ich polecam bo kupowałem u nich praktycznie wszystko i nawet ostatnio jak mieli błędnie na stronie, że towar jest dostępny to kasę pobrali i napisali mi maila, że niestety nie mają towaru i muszę czekać, to wybrałem inną rzecz, różnicę mi zwrócili a w ramach przeprosin ufundowali darmową przesyłkę :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: Mały1973 » 2011-12-07, 00:26

pluzz pisze:A kto mi pomoże w rozszyfrowaniu o czym Pan. Szlifier(ka) mówi?
wał do mustanga wydał na GŁÓWNYCH CZOPACH NA II-SZLIF (0,20 CALA),NA KORBACH NA II-SZLIF(0,20CALA),TŁOKI NIE MOGĄ BYĆ MNIEJSZE NIŻ 102,5mm

WAŁ MA WYMIAR NIŻSZY OD NOMINAŁU 0,20 CALA -IISZLIF NA GŁÓWNYCH I KORBACH

NA PANEWKACH BĘDZIE WYBIDE 0,20
Rozumiem, że popełniono tu dużo skrótów myślowych. Gdy jest mowa o wale, czopach i korbach to czy tu chodzi o miejsca osadzenia wału? A tekst o panewkach chodzi o to, że będzą podwymiarowe? Może to ktoś mądrzejszy wyłopatologować (takie sobie słowo wymyśliłem)?

Sorki jeśli zadaję guupie pytania, alem ciekaw niezmiernie bo na dniach rozkręcam swój silnik i każda wiedza się przyda.
Czopy główne to dokładnie miejsca osadzenia wału, te które idą w osi, a korby to czopy korbowodowe czyli wszystkie poza osią, inaczej mówiąc miejsce osadzenia korbowodów.
Ja przy takim generalnym remoncie to poszedłbym już w strokera i nie aż tak wielkim kosztem z 289 mozesz mieć 331 z dużo lepszym dołem. Sam akurat żałuje i to bardzo, że tylko zakułem motor a nie zrobiłem z 460 521.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: pomoc w dobraniu rozmiaru panewek, pierścieni etc.

Post autor: rick » 2011-12-07, 00:31

tylko mały ostrzeżenie. zanim zrobisz silnik "stroker", sprawdź, co należy zrobić, do bloku. można mieć 450 funtów złomu bardzo łatwo



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”