Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-17, 23:09

Zrobiło się miło na dworze i wieczorkiem sympatycznie się "krążownikuje" po ulicach. Takie pytanie - jakbym chciał - tocząc się prędkością patrolową - "przegazować" konika, żeby ładnie zadudniło na ulicy, to czy mogę bezpiecznie (tocząc się ok 20-30km/h), zrzucić na "N", przegazować i jak obroty spadną do 1k, to wrzucić z powrotem na "D"? Czy nie będzie to zabójcze w jakiś sposób dla skrzyni?
Ostatnio zmieniony 2012-03-19, 00:08 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: rzabsky » 2012-03-18, 00:16

można. Mi kiedyś zgasł w czasie jazdy to dałem na N, zapaliłem, przerzuciłem na D. Nie było szarpnięcia.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-18, 16:14

OK, a co się stanie jak obroty nie spadną wystarczająco? Czy skrzynia i tak wrzuci 1, czy poczeka aż się unormują obroty?

Raz, przerzucając na "N", "przeleciałem" na "R" i nic się nie stało - czyli wygląda na to, że jeżeli nie ma odpowiednich warunków, to automat nie załączy danego biegu - czy się mylę?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: YoDa » 2012-03-18, 17:57

tom.tom pisze:OK, a co się stanie jak obroty nie spadną wystarczająco? Czy skrzynia i tak wrzuci 1, czy poczeka aż się unormują obroty?

Raz, przerzucając na "N", "przeleciałem" na "R" i nic się nie stało - czyli wygląda na to, że jeżeli nie ma odpowiednich warunków, to automat nie załączy danego biegu - czy się mylę?
Czyli Masz zrypniętą skrzynie już , normalnie powinieneś kopa dostać aż Cie pasy zabolą ;)


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: celibad » 2012-03-18, 18:22

Tom.Tom .... to najgłupsze pytanie jakie widziałem , jak Cie swędzi kieszeń , to daj od razu 1% na dzieci specjalnej troski .....;)


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: Sunny » 2012-03-18, 19:49

YoDa pisze:
tom.tom pisze:OK, a co się stanie jak obroty nie spadną wystarczająco? Czy skrzynia i tak wrzuci 1, czy poczeka aż się unormują obroty?

Raz, przerzucając na "N", "przeleciałem" na "R" i nic się nie stało - czyli wygląda na to, że jeżeli nie ma odpowiednich warunków, to automat nie załączy danego biegu - czy się mylę?
Czyli Masz zrypniętą skrzynie już , normalnie powinieneś kopa dostać aż Cie pasy zabolą ;)

jesteś pewien ? pamiętam odcinek mythbusters jak próbowali i nic z tego, wsteczny nie zadziałał po prostu :)



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: rzabsky » 2012-03-18, 20:55

Wydaje mi sie ze nie znajdzie sie odważny, który to sprawdzi, ale musi byc jakies zabezpieczenie przed omylkowym wrzuceniem wstecznego.nawet europejskie manuale maja jakas blokade, ktora trzeba nacisnąć zeby wrzucic. Jak wszyscy wiemy, amerykanie do inteligentnych nie należą, wiec ich auta powinny byc bardziej idiotoodporne. A tutaj omylkowe wrzucenie wstecznego jest bardzo latwe. W manualu sie trzeba nameczyc zeby "przez przypadek" wrzucić wsteczny.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: pudel » 2012-03-18, 21:26

rzabsky pisze:Wydaje mi sie ze nie znajdzie sie odważny, który to sprawdzi, ale musi byc jakies zabezpieczenie przed omylkowym wrzuceniem wstecznego.nawet europejskie manuale maja jakas blokade, ktora trzeba nacisnąć zeby wrzucic. Jak wszyscy wiemy, amerykanie do inteligentnych nie należą, wiec ich auta powinny byc bardziej idiotoodporne. A tutaj omylkowe wrzucenie wstecznego jest bardzo latwe. W manualu sie trzeba nameczyc zeby "przez przypadek" wrzucić wsteczny.
jak się nie mylę to każde auto ma system newtona który nie pozwoli wrzucić wstecznego podczas jazdy do przodu


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-18, 21:50

Sunny - najprawdopodobniej masz rację a Yoda i Celibad nie bardzo ;) Myślę, że to jest tak samo jak np. rozpędzicie się automatem i wrzucicie jedynkę - po prostu skrzynia jej nie włączy i nic się nie powinno stać - to chyba w instrukcji obsługi nawet jest napisane. Choć przyznaję, że to igranie z ogniem... :mad:
http://autos.aol.com/article/reverse-transmission/ pisze:The safest bet is to just not do it," said Craig Renneker, Ford's Chief Engineer for transmission programs. As a way of protecting us from ourselves, automakers design a function called Reverse Inhibit into transmissions to prevent inadvertent selection of reverse. "Putting it into reverse [in modern cars] when going forward has no action at all, the car just ignores the request until you get down to a proper speed," said Renneker, using Ford's six-speed automatics as an example; "It'll just say 'hey, I know you want reverse pal, but I'm just not going to give it to you until the appropriate time.'
celibad pisze:Tom.Tom .... to najgłupsze pytanie jakie widziałem , jak Cie swędzi kieszeń , to daj od razu 1% na dzieci specjalnej troski .....
...cóż - potraktujmy to jako odważne poświęcenie dla dobra ogólnej wiedzy ;) Moje doświadczenia są z tego takie, że można z D wrzucić w czasie ruchu na "N" i potem bez problemu na "D", jak w czasie jazdy do przodu wrzucisz "R", to skrzynia to zignoruje.

UWAGA! Za powyższe zdanie nie biorę odpowiedzialności - wykonujcie testy na własne ryzyko :P

A tak na na marginesie, to powinna być mechaniczna blokada lewarka - np. przy zrzucaniu z "D" na "N" wciskam przycisk, ale po wejściu "N" muszę np. puścić i ponownie wcisnąć.

A wy, którzy macie automaty, nie przegazowujecie w czasie jazdy? Automat nie może odbierać tyle frajdy - nie dość, że ciężko ruszyć z piskiem, to i przegazować nie można... nie po to Mustanaga kupowałem! :rotfl:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: speedster » 2012-03-18, 23:43

tom.tom masz 100% racji!Sam się nad tym zastanawiałem..mieć 5.0 i nie mieć takiej możliwośći :/ Automat jest na tyle idiotoodporny, że przy wrzuceniu wstecznego powinien wysprzęglić skrzynie.EW mogą się zapalić kontrolki ale nic się nie powinno stać mechanicznie.



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: rzabsky » 2012-03-19, 01:23

tom.tom pisze:Sunny - najprawdopodobniej masz rację a Yoda i Celibad nie bardzo ;) Myślę, że to jest tak samo jak np. rozpędzicie się automatem i wrzucicie jedynkę - po prostu skrzynia jej nie włączy i nic się nie powinno stać - to chyba w instrukcji obsługi nawet jest napisane. Choć przyznaję, że to igranie z ogniem... :mad:
http://autos.aol.com/article/reverse-transmission/ pisze:The safest bet is to just not do it," said Craig Renneker, Ford's Chief Engineer for transmission programs. As a way of protecting us from ourselves, automakers design a function called Reverse Inhibit into transmissions to prevent inadvertent selection of reverse. "Putting it into reverse [in modern cars] when going forward has no action at all, the car just ignores the request until you get down to a proper speed," said Renneker, using Ford's six-speed automatics as an example; "It'll just say 'hey, I know you want reverse pal, but I'm just not going to give it to you until the appropriate time.'
celibad pisze:Tom.Tom .... to najgłupsze pytanie jakie widziałem , jak Cie swędzi kieszeń , to daj od razu 1% na dzieci specjalnej troski .....
...cóż - potraktujmy to jako odważne poświęcenie dla dobra ogólnej wiedzy ;) Moje doświadczenia są z tego takie, że można z D wrzucić w czasie ruchu na "N" i potem bez problemu na "D", jak w czasie jazdy do przodu wrzucisz "R", to skrzynia to zignoruje.

UWAGA! Za powyższe zdanie nie biorę odpowiedzialności - wykonujcie testy na własne ryzyko :P

A tak na na marginesie, to powinna być mechaniczna blokada lewarka - np. przy zrzucaniu z "D" na "N" wciskam przycisk, ale po wejściu "N" muszę np. puścić i ponownie wcisnąć.

A wy, którzy macie automaty, nie przegazowujecie w czasie jazdy? Automat nie może odbierać tyle frajdy - nie dość, że ciężko ruszyć z piskiem, to i przegazować nie można... nie po to Mustanaga kupowałem! :rotfl:
Jak chcesz zaszpanwac to mozesz w czasie jazdy wcisnac hamulec i gaz jednoczesnie. Tylko wyprobuj najpierw na pustej drodze :rotfl: na pewno zwrocisz uwage :-)

A apropos ruszania z piskiem opon - czy ktos juz probowal automatem porownywac czas do setki przy stndardowym ruszaniu na zasadzie gaz do dechy oraz na wcisnietym hamulcu troche go przegazowac i potem nagle puscic hamulec? Kiedy osiąga sie lepszy czas?



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-19, 14:26

@rzabsky - ja mam interfejs do OBDII i przeprogramowane radio pioneera z softem do czytania parametrów silnika i jazdy. Jak znajdę czas, to zainstaluję i będę robił pomiary
XerofaN pisze:Mustang w automacie -50 do funu

...cóż, są też plusy w postaci komfortu i wygody. Mnie też trochę zniechęciło sprzęgło na którym trzeba stawać, żeby wcisnąć. Poza tym okazja kupna od Nemaxa była na prawdę dobra i konik śliczny i fajnie już pomodyfikowany. Zobaczymy, może następny będzie w manulau :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: stang67 » 2012-03-19, 21:47

Ciekawe jak to jest w takim razie ze skrzynką 'select shift cruise-o-matic' z lat 60 ...Mam na myśli że są filmiki na YT gdzie gościu zmienia biegi podczas jazdy jak w manualu...(mowie o '67-8 z auto c4) nie wiem czy można tak robić, czy nie rozwalę skrzyni...ew zrzucić na luz... póki nie mam pewności to nie próbuję broń Boże już nawet nie z uwagi na oryg skrzynie tylko że na nowa zbierałbym z rok :kwasny: ale strasznie mnie ciekawi tak samo z siebie... bo w zasadzie po nic mi to nie jest potrzebne :hyhy: Przytoczyłbym jakiś filmik ale mam taki transfer na tym *** iplusie 'ajminusie' ze do d... wejdę a nie na YT :zly:


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1322
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: pavlito » 2012-03-20, 02:16

Ja w swoich automatach wielokrotnie w czasie jazdy używałem N przy różnych prędkościach i nie pamiętam szarpania większego niż zwykle się może zdarzyć. Z drugiej strony każdy warsztat skrzyniowy odradza jazdę na czymkolwiek innym niż D. Mówią, że prędzej czy później zaczną się problemy.
W manualnym Mustangu jest zabezpieczenie przed omyłkowym wyrzuceniem R z 5. Trzeba na luzie przesunąć lewarek w stronę 1-2 (instrukcja).
A ostre ruszanie automatem regularnie ćwiczy Olaf, który już nie raz udowadniał, że automat jest bardziej efektywny na 1/4



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jak przegazować automata w czasie jazdy?

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-20, 11:24

@pavlito - a miałeś jakiś magiczny sposób, żeby nie przelecieć na R, bo tam nie ma nawet za bardzo wyczuwalnego skoku lewarka... czy to kwestia lat treningu? ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”