Nadszedl czas wymiany oryginalnego akumulatora, ktorym to u mnie w V6 2009 jest - Motorcraft BXT 96R 500
Czyli prad rozruchowy przy 0*C to 625A a przy -18*C to 500A, a dokladne wymiary 228x173x175 i PRAWY +96R- Cold cranking AMPS (at 0 degree F - 500- Cranking AMPS (at 32 degree F) - 625
Ciezko jest jednak dobrze przeliczyc amerykanskie 'Reserve Capacity (minuty)': 90 (w tym modelu) na Ah - wg. roznych wzorow ktore znalazlem w internecie wyniki wychodza mi miedzy 50, a 72Ah...
No forum czytalem ze czesc z Was ma wlasnie wymieniony akumulator blizej tej gornej granicy, jednak gdyby akumulator mial byc wiecznie niedoladowany to tez nie dobrze (zaleca sie przeciez max +10% ponad oryginal).
Znowu amerykanskie fora glosza zasade 'wiekszy = lepszy', bez limitow
Odswiezam wiec troche watek i zachecam do wziecia udzialu w ankiecie i dyskusji!
Aha, u mnie raczej w gre wchodzi VARTA Silver 74Ah 750A - 286 zl ( http://allegro.pl/akumulator-varta-silv ... 41450.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) lub ew. mniejsza varta silver 61 (ok. 35zl taniej czyli roznica znikoma).
Dzieki