Rozłożenie masy miedzy osiami

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Rozłożenie masy miedzy osiami

Post autor: Magic » 2010-08-29, 10:27

Czy ktoś ma dane jakie jest rozłożenie masy miedzy osiami w poszczególnych mustangach, bo tak się na patrzyłem ma zawieche u Alustara dzięki której podobno ma mieć ok 51-49 co już jest niezłym wynikiem by nie był tak strasznie podsterowny co mnie zaczyna coraz bardziej denerwować.

Bo mój od GT jest ponad 100kg lżejszy wiec jestem ciekaw ile trzeba było z przodu odjąć a z tyłu dodać by było przynajmniej 50-50 bo z tego co słyszałem sporo porsche ma prawie 40-60 co daje większą nadsterowność i znacznie lepiej startują... ale wiadomo co za dużo to nie zdrowo ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-29, 10:48

Bo mój od GT jest ponad 100kg lżejszy wiec jestem ciekaw ile trzeba było z przodu odjąć a z tyłu dodać by było przynajmniej 50-50 bo z tego co słyszałem sporo porsche ma prawie 40-60 co daje większą nadsterowność i znacznie lepiej startują... ale wiadomo co za dużo to nie zdrowo ;)
W ostatnim Top Gear pisza wlasnei o Porshe. Silnik Z tylu za oska daje .
- szybszy start ( samochod dociaza tylna napedowa oske )
- zakręt sie zaczyna to kola nie skrecaja , odejmujac gaz, zamiatasz tylem - Tragedia. GT3 dopiero sie prowadzi. Sa cale Ksiazki jak prowadzic porshe. tak ze nie narzekajmy ze nasze Koniki wariują.



Awatar użytkownika
Deftronic
Stowarzyszenie MKP
Posty: 489
Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: Grabber Orange
Lokalizacja:: Acheron

Post autor: Deftronic » 2010-08-29, 10:57

O ile dobrze pamiętam to nasze GT500 mają standardowo 58% przód i 42% tył - czyli słabo :(.
Postaram się to dzisiaj jeszcze sprawdzić w książkach.


http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-29, 12:22

Z moich info wynika ze :
GT500 2005-09 - Rozkład 52,5 - 47,5 %
Jest więcej niż o 200 kg cizszy od GT
Waga nie ulegla zmianie 09/10.

2011 - Nowy blok aluminium waży 46 kg mniej niż stare żeliwne jednostki - na łączną moc 550 KM przy 6200 obr / min.
- wspomaganie elektryczne.
- 12% sztywniejsza konstrukcja - kabriolet
- sztywniejsze zawieszenie
- lzejsze felgi
- nizej zawieszony
- twardsze zawieszenie
- itd..



Awatar użytkownika
Deftronic
Stowarzyszenie MKP
Posty: 489
Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: Grabber Orange
Lokalizacja:: Acheron

Post autor: Deftronic » 2010-08-29, 12:40

Tutaj podają 57%-43% dla cabrio GT500 2010.

http://www.motorauthority.com/review/10 ... e_page-2_2

Czyli może faktycznie coupe ma 58-42. Poszukam dalej.

Jednak ma takie samo jak cabrio. Model 2008 - 57%-43%.

http://mustangs.about.com/od/modelyearp ... t500_4.htm


http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-09-14, 21:51

dla coupe sn95 V6 jest ok. 56-44% GT 57-43% cabrio ma cięższy tył więc 1% odbiera z przodu

więc jak gt500 ma fabrycznie 52,5 - 47,5 % to się nie dziwię że na gr40 ma prawie 50-50 bo przód miedzy gr40 a serią jest z 30-40 kg różnicy a to że trochę z tyłu dodają balastu więc może tak wyjść ale u mnie jest masakra a myślałem że tak źle nie będzie bo mam z przodu 170kg więcej więc beznadziejnie dużo... :wstyd:


Obrazek

Awatar użytkownika
Deftronic
Stowarzyszenie MKP
Posty: 489
Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: Grabber Orange
Lokalizacja:: Acheron

Post autor: Deftronic » 2010-09-15, 13:47

Sorry Killer, ale gdzie Ty znalazłeś taki rozkład masy dla GT500 jak podajesz? Może jakiś link? Sprawdzając tę informację trafiłem tylko na 57%-43% i taki rozkład wydaje się bardziej prawdopodobny.


http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-15, 14:04

dr.killer pisze:dla coupe sn95 V6 jest ok. 56-44% GT 57-43% cabrio ma cięższy tył więc 1% odbiera z przodu

więc jak gt500 ma fabrycznie 52,5 - 47,5 % to się nie dziwię że na gr40 ma prawie 50-50 bo przód miedzy gr40 a serią jest z 30-40 kg różnicy a to że trochę z tyłu dodają balastu więc może tak wyjść ale u mnie jest masakra a myślałem że tak źle nie będzie bo mam z przodu 170kg więcej więc beznadziejnie dużo... :wstyd:
To jest po zastosowaniu grigsa - ale to sprawdze niebawem - zobaczymy



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-10-24, 14:07

dorzuce swoje 3 grosze do tematu :hyhy:


według danych jakie znalazłem to GT SN95 ma podział mas 57,1/42,9 czyli bardzo słabo :kwasny:
Masa auta to 1545kg. 882kg przód, 684kg tył różnica 220kg.

Aby trochę to poprawić najlepszym i najtańszym sposobem jest przerzucić akumulator do bagażnika spod maski

Akumulator 22kg.

przód 860kg, tył 684kg różnica 198kg.

Rozkład mas 55,5/44,2 czyli lepiej :P

A teraz co można zrobić, aby poprawić znacznie rozkład mas w mustangu;

-zamienić seryjne żeliwne głowice na aftermarkety z aluminium lżejsze o 25kg
-front bumper pod przednim zderzakiem -11kg.
-halogeny-3kg
klimatyzacja (agregat, przewody,chłodnica) -19kg.
-ABS-9kg.
-maska lżejsza -7kg.
-tempomat-3kg.
-odchudzony zamach -4kg.
-rozpórka górna -5kg
- zbiornik spryskiwaczy,aluminiowe podstawy zamiast stali-4kg.
-zamek maski-2kg.
-smog pompa+ osprzet od niej-7kg.
-plastiki osłony-4kg
-zbędne przewody instalacji elektr.-3kg.

Łącznie -107kg.


1545-107=1438kg.

860-107=753kg przód, 684kg tył rozkład zmienia się na 52,3/47,5 :hyhy:

tak to wygląda licząc od serii u mnie jest trochę inaczej bo samochód mój waży 1330kg. więc 100kg. mniej niż liczyłem ale jest to masa raczej z środka auta (lżejsze fotele itp.) czyli bez zmian

Jak tylko finanse pozwolą bardzo chciałbym kupić K-Members dzięki konstrukcji rurowej jest lżejszy od serii o 38kg. a masa na samym przodzie auta także może to wyglądac tak;


49,7/51,3


Musze powiedzieć,że ciągle zaskakuje mnie mustang mam wywalone z auta prawie 250kg. a on wciąż jest z zewnątrz w 99% oryginale, uważam,że jakby dać drzwi laminat, szyby plexi,wywalić tapicerkę, wygłuszenia, kanapę tył itd. możliwe jest dojście do 1200kg. bez problemu :przestraszony: to tyle co przeciętne BMW E30 z silnikiem V6 przygotowane do driftu......... które przy mustangu wygląda jak chomik przy słoniu :rotfl:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Waga samochodu

Post autor: AluStar » 2010-12-05, 13:32

S 197 05-09:
GT waży około 450lbs mniej niż GT500 ( 204 kg ).
- 5.4L silnik GT500 Supercharged waży ok. 837lbs. 379.66kg
- 4,6 v6 silnik GT waży 400lbs = 90.72kg

Także koła GT500, hamulce przednie waza wiecej niz odpowiednik w GT.

- Zawias Griggs GR40ST, TT lub RT usunie nam 200lbs = 90 kg min
- hamulce Grigsa pozwola usunac 19lbs - 9 kg
- bateria ( akumulator ) 5.22 kg model B2015 ( znakomicie pasuje do mustanga parametrami ) ( http://www.hpashop.com/product.sc?categ ... oductId=45 )
- Kola w Gt500 sa takze bardzo ciezkie 37lbs / kazde = 17kg wiec mozna zastosowac Jongbloed Racing felgi 7kg/szt = co da nam - 40 kg


Wiec mozemy uzyskac mase GT500 z 1780 kg do 1544.48 kg.

Obrazek



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Re: Rozłożenie masy miedzy osiami

Post autor: mrjackson » 2014-01-21, 16:36

Tutaj jest ciekawy artykuł na ten temat http://autokult.pl/2010/11/30/zmiana-se ... -samochodu" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”