wibracje przy 195km/h

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-05, 21:10

dobry 2 czesciowy bedzie lepszy, ale 1000$...



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

wal dwuczesciowy do Mustanga

Post autor: AluStar » 2010-09-06, 22:40

Obrazek

http://www.lethalperformance.com/2010-s ... ft-p-34679

Narazie cena powala - ale lepszy ..



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2010-09-06, 22:57

no... ale jest to wyjście dla Redhorneta :P



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

kat walu

Post autor: AluStar » 2011-09-24, 21:42

Obrazek

Masz drgania :

http://www.driveshaftshop.com/angle-calibration" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: caniggia » 2011-09-24, 21:53

u mnie nie pomogło jak pisałem wczesniej, kupiłem angle mastera, wał nie przystosowany do takich obrotów, wszystko w temacie, musi byc kalibrowany na ponad 6k rpm po zmianie przełożeń.



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: XerofaN » 2011-09-25, 09:48

no troche mi sie nie podoba bo moge jechac tak do 180 wg GPS czlli na liczniku mam wlasnie jakies 195 a i juz przy tych predkosciach jest nie fajnie. bede musial sie kiedys zabrac za wymiane tego walu na aluminiowy. w sumie to te pare kg mniej pomoze? czy to tez jest inna konstrukcja tego walu?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: caniggia » 2011-09-25, 12:00

XerofaN pisze:no troche mi sie nie podoba bo moge jechac tak do 180 wg GPS czlli na liczniku mam wlasnie jakies 195 a i juz przy tych predkosciach jest nie fajnie. bede musial sie kiedys zabrac za wymiane tego walu na aluminiowy. w sumie to te pare kg mniej pomoze? czy to tez jest inna konstrukcja tego walu?

jest nie koniecznie aluminiowy, bo fidanza robi staowe, ale i tak są lżejsze, problem polega na tym, że oryginalny wał się rozsuwa na środku, przez co przy wysokich obrotach robi się z niego baban, a obrotów ma dla 120 mil ok 1700 więcej. Aftermarketowe rozsuwają się na początku i są wyważane do 2000 rpm więcej niż oryginał jest.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: YoDa » 2011-10-01, 07:50

Moim zdaniem przed wymianą wału i bawić się w kąty ( przecież liftu +3 chyba nie robiłeś...) powinieneś sprawdzić kilka elementów które mogą powodować drgania przy większych prędkościach tzn.

1. OPONY -- równe zużycie , bomble , niektóre bieżniki też mogą powodować wibracje2. TARCZE - lekkie bicia nawet bez hamowania przy większych prędkościach powodują drgania też
3. jeszcze raz wyważyć koła w innym warsztacie , dynamicznie i statycznie , mało kto ma w Polsce dobrze zkalibrowane wyważarki
4. Półosie - czy aby jedna lekko nie dostała kiedyś o krawężnik i lekko bije
5. Łozyska tu i tam, luzy itp.
6. Poduszki silnika i skrzyni
7. no i wreście wał , wyjąć ,sprawdzić krzyżaki i wyważyć

Prawie w kazdym samochodzie walczyłem z drganiami , w kazdym inne elementy był przyczyną więc nie ma reguły i raczej żadko od razu się trafia , to najgorsza zabawa , no ale powodzenia... ;)


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: caniggia » 2011-10-01, 10:55

wiem co mówię i wiem co robiłem, wiem kiedy zaczęły się wibracje, wiem jak wygląda fabryczny wał w v6, kąty ustawiałem oczywiście.

z tego powodu zrobiłem regulowane UCA http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=11&t=2369" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-29, 14:02

To ja odgrzeję temat. Przymierzam się to zmiany mostu na wiosnę/lato na GTkowy - jak to jest w końcu z tym wałem:

- czy wymienić też wał na GTkowy i czy będzie pasował (robił to ktoś)?
- czy kupić ten aluminiowy i czy będzie pasował? ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: caniggia » 2011-12-29, 14:06

Wał trzeba wymienić, bo mniej roboty niż wymieniać flansze moście GT na starszą od Cobry, wtedy dopiero pasuje wał v v6.
Wał z v8 jest lepszy bo 2 częściowy, wiem że na 100% do automata v6 pasuje z automata v8 - są takie same długości,
nie wiem czy manuale się różnią.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-29, 14:24

caniggia - ok, czyli jak na 100% pasuje od automata v8, to super. teraz tylko pytanie - czy brać używany czy nowy?

i co do mostu - lepiej np. ten z małym przebiegiem i wymienić półoś, czy ten (dwa razy droższy?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wibracje przy 195km/h

Post autor: caniggia » 2011-12-29, 14:32

tom.tom pisze:caniggia - ok, czyli jak na 100% pasuje od automata v8, to super. teraz tylko pytanie - czy brać używany czy nowy?

i co do mostu - lepiej np. ten z małym przebiegiem i wymienić półoś, czy ten (dwa razy droższy?
Zdecydowanie ten drugi, jak uszkodzona półoś, może być więcej problemów.
Wał też używkę, nowy drogi bardzo, alu nie ma za bardzo sensu, popytaj tego samego gościa o wały, na pewno ma, ma też na pewno od v6, może porównać długości czy otwory mocyujące od strony skrzyni.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”