wibracje przy 195km/h
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
kat walu

Masz drgania :
http://www.driveshaftshop.com/angle-calibration" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wibracje przy 195km/h
u mnie nie pomogło jak pisałem wczesniej, kupiłem angle mastera, wał nie przystosowany do takich obrotów, wszystko w temacie, musi byc kalibrowany na ponad 6k rpm po zmianie przełożeń.
-
- Forumowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
- Model: Pony
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
Re: wibracje przy 195km/h
no troche mi sie nie podoba bo moge jechac tak do 180 wg GPS czlli na liczniku mam wlasnie jakies 195 a i juz przy tych predkosciach jest nie fajnie. bede musial sie kiedys zabrac za wymiane tego walu na aluminiowy. w sumie to te pare kg mniej pomoze? czy to tez jest inna konstrukcja tego walu?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wibracje przy 195km/h
XerofaN pisze:no troche mi sie nie podoba bo moge jechac tak do 180 wg GPS czlli na liczniku mam wlasnie jakies 195 a i juz przy tych predkosciach jest nie fajnie. bede musial sie kiedys zabrac za wymiane tego walu na aluminiowy. w sumie to te pare kg mniej pomoze? czy to tez jest inna konstrukcja tego walu?
jest nie koniecznie aluminiowy, bo fidanza robi staowe, ale i tak są lżejsze, problem polega na tym, że oryginalny wał się rozsuwa na środku, przez co przy wysokich obrotach robi się z niego baban, a obrotów ma dla 120 mil ok 1700 więcej. Aftermarketowe rozsuwają się na początku i są wyważane do 2000 rpm więcej niż oryginał jest.
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: wibracje przy 195km/h
Moim zdaniem przed wymianą wału i bawić się w kąty ( przecież liftu +3 chyba nie robiłeś...) powinieneś sprawdzić kilka elementów które mogą powodować drgania przy większych prędkościach tzn.
1. OPONY -- równe zużycie , bomble , niektóre bieżniki też mogą powodować wibracje2. TARCZE - lekkie bicia nawet bez hamowania przy większych prędkościach powodują drgania też
3. jeszcze raz wyważyć koła w innym warsztacie , dynamicznie i statycznie , mało kto ma w Polsce dobrze zkalibrowane wyważarki
4. Półosie - czy aby jedna lekko nie dostała kiedyś o krawężnik i lekko bije
5. Łozyska tu i tam, luzy itp.
6. Poduszki silnika i skrzyni
7. no i wreście wał , wyjąć ,sprawdzić krzyżaki i wyważyć
Prawie w kazdym samochodzie walczyłem z drganiami , w kazdym inne elementy był przyczyną więc nie ma reguły i raczej żadko od razu się trafia , to najgorsza zabawa , no ale powodzenia...
1. OPONY -- równe zużycie , bomble , niektóre bieżniki też mogą powodować wibracje2. TARCZE - lekkie bicia nawet bez hamowania przy większych prędkościach powodują drgania też
3. jeszcze raz wyważyć koła w innym warsztacie , dynamicznie i statycznie , mało kto ma w Polsce dobrze zkalibrowane wyważarki
4. Półosie - czy aby jedna lekko nie dostała kiedyś o krawężnik i lekko bije
5. Łozyska tu i tam, luzy itp.
6. Poduszki silnika i skrzyni
7. no i wreście wał , wyjąć ,sprawdzić krzyżaki i wyważyć
Prawie w kazdym samochodzie walczyłem z drganiami , w kazdym inne elementy był przyczyną więc nie ma reguły i raczej żadko od razu się trafia , to najgorsza zabawa , no ale powodzenia...

Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wibracje przy 195km/h
wiem co mówię i wiem co robiłem, wiem kiedy zaczęły się wibracje, wiem jak wygląda fabryczny wał w v6, kąty ustawiałem oczywiście.
z tego powodu zrobiłem regulowane UCA http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=11&t=2369" onclick="window.open(this.href);return false;
z tego powodu zrobiłem regulowane UCA http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=11&t=2369" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: wibracje przy 195km/h
To ja odgrzeję temat. Przymierzam się to zmiany mostu na wiosnę/lato na GTkowy - jak to jest w końcu z tym wałem:
- czy wymienić też wał na GTkowy i czy będzie pasował (robił to ktoś)?
- czy kupić ten aluminiowy i czy będzie pasował?
- czy wymienić też wał na GTkowy i czy będzie pasował (robił to ktoś)?
- czy kupić ten aluminiowy i czy będzie pasował?


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wibracje przy 195km/h
Wał trzeba wymienić, bo mniej roboty niż wymieniać flansze moście GT na starszą od Cobry, wtedy dopiero pasuje wał v v6.
Wał z v8 jest lepszy bo 2 częściowy, wiem że na 100% do automata v6 pasuje z automata v8 - są takie same długości,
nie wiem czy manuale się różnią.
Wał z v8 jest lepszy bo 2 częściowy, wiem że na 100% do automata v6 pasuje z automata v8 - są takie same długości,
nie wiem czy manuale się różnią.
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: wibracje przy 195km/h
caniggia - ok, czyli jak na 100% pasuje od automata v8, to super. teraz tylko pytanie - czy brać używany czy nowy?
i co do mostu - lepiej np. ten z małym przebiegiem i wymienić półoś, czy ten (dwa razy droższy?
i co do mostu - lepiej np. ten z małym przebiegiem i wymienić półoś, czy ten (dwa razy droższy?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wibracje przy 195km/h
Zdecydowanie ten drugi, jak uszkodzona półoś, może być więcej problemów.
Wał też używkę, nowy drogi bardzo, alu nie ma za bardzo sensu, popytaj tego samego gościa o wały, na pewno ma, ma też na pewno od v6, może porównać długości czy otwory mocyujące od strony skrzyni.