Olej
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Olej
ja polecam Valvoline VR1 20w50ozzy pisze:Generalnie kup sobie na spokojnie 5 l. Na pewno zostanie na dolewki.
Orlen Lubro 20w50
Castrol Classic XL 20w50
Motul 20w50 Classic
Gulf 20w50
Coma CLA20W50
Pozdro
olej o bardzo duzej zawartosci cynku ktory bardzo poprawia smarowanie
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Olej
Potrzebuje klucz di filtrów, nie jest on drogi ale możesz też użyć paska do spodni "poważnie"
![Obrazek](http://zmniejszacz.pl/zdjecie/156/689329_20140801_102951.jpg)
![Obrazek](http://zmniejszacz.pl/zdjecie/217/1771049_simontlc.jpg)
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Olej
Podpinam się pod temat.
Jaki olej lejecie do klasyka po kapitalnym remoncie silnika? Czy 20W50?
Na oryginalnych naklejkach serwisowych naklejanych w komorze silnika 65-69 jest napisane "ONLY use 10W30 GRADE OIL"
Jaki na pierwsze zalanie a jaki po pierwszej wymianie?
U mnie jest tak - pierwsze zalanie 15W40
Później - jeszcze się zastanawiam
Jaki olej lejecie do klasyka po kapitalnym remoncie silnika? Czy 20W50?
Na oryginalnych naklejkach serwisowych naklejanych w komorze silnika 65-69 jest napisane "ONLY use 10W30 GRADE OIL"
Jaki na pierwsze zalanie a jaki po pierwszej wymianie?
U mnie jest tak - pierwsze zalanie 15W40
Później - jeszcze się zastanawiam
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Olej
Ja na docieranie zalewam millers CRO 10w40 na 800 km potem zmiana na mineralny 10w30 w moim przypadku XADO na kolejne 2500 km - 5000 km + zddp i potem pewnie docelowy chyba półsyntetyk + dodatek zddp. W stanach są podobno fajne oleje amsoil, które mają wszystko co potrzeba tu cytuję za Rickiem
20w50 do silnika po remoncie to chyba trochę zbyt wiele.
![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
20w50 do silnika po remoncie to chyba trochę zbyt wiele.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- CzarnyGT
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 47
- Rejestracja: 2016-08-21, 09:51
- Model: 1970 Torino GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: Dark Ivy Green Metallic
- Kontakt:
Re: Olej
Odświeżę temat
Silnik 351 Cleveland, przejechane 92tys mil oryginał. Nigdy nie był robiony.
Co proponujecie zalać? Przeczytałem wszystkie watki o olejach i mętlik niesamowity mam
Lać Lubro20w50 czy jakis 10w30/40 + zddp?
![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Silnik 351 Cleveland, przejechane 92tys mil oryginał. Nigdy nie był robiony.
Co proponujecie zalać? Przeczytałem wszystkie watki o olejach i mętlik niesamowity mam
![Zdziwiony :zdziwko:](./images/smilies/blink.gif)
Lać Lubro20w50 czy jakis 10w30/40 + zddp?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Olej
milersoil 20w50 http://allegro.pl/millers-classic-pisto ... 71914.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CzarnyGT pisze:Odświeżę temat![]()
Silnik 351 Cleveland, przejechane 92tys mil oryginał. Nigdy nie był robiony.
Co proponujecie zalać? Przeczytałem wszystkie watki o olejach i mętlik niesamowity mam![]()
Lać Lubro20w50 czy jakis 10w30/40 + zddp?
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Olej
Tak jak prezes pisze będzie ok ![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Olej
Witam
Jestem nowy na forum i tak czytam i zasiegałem rad różnych specjalistów i nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi jaki olej zalac do silnika 302 5.0l v8. Widzę że dużo osób jeździ na lubro 20w50 ale mechanicy mnie przestrzegają przed tym że jest za gęsty a jak sie rozgrzeje to jest płynny jak woda i nie ma takich dobrych właściwości smartujących. W stanach leją 10W30 minera ale u nas jest troche inny klimat. Ostatnią opinie jaka usłyszałem żeby zalać 10w40 półsyntetyk valvoline maxlift i mieć spokuj. Próbuje sie dowiedzieć poniewaz jest to pierewsza wymiana jak go kupiłem wiem że treraz jest zalany półsyntetyk 10w40. Fordem mam zamiar troche pojeździć, również planuje jakieś przejażdzki w okresie zimowym może nie jakieś skrajne temperatury ale poniżej zera. Przewija się również wątek dodatku ZDDP ale niestety nie mogę go namierzyć w polsce.
Jestem nowy na forum i tak czytam i zasiegałem rad różnych specjalistów i nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi jaki olej zalac do silnika 302 5.0l v8. Widzę że dużo osób jeździ na lubro 20w50 ale mechanicy mnie przestrzegają przed tym że jest za gęsty a jak sie rozgrzeje to jest płynny jak woda i nie ma takich dobrych właściwości smartujących. W stanach leją 10W30 minera ale u nas jest troche inny klimat. Ostatnią opinie jaka usłyszałem żeby zalać 10w40 półsyntetyk valvoline maxlift i mieć spokuj. Próbuje sie dowiedzieć poniewaz jest to pierewsza wymiana jak go kupiłem wiem że treraz jest zalany półsyntetyk 10w40. Fordem mam zamiar troche pojeździć, również planuje jakieś przejażdzki w okresie zimowym może nie jakieś skrajne temperatury ale poniżej zera. Przewija się również wątek dodatku ZDDP ale niestety nie mogę go namierzyć w polsce.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Olej
ten który podał Groszek , 20W50 ma w sobie dodatek, dlatego wszyscy takie leją,jaki mechanik ci odradza taki olej ? Rozumiem że ma duże doświadczenie z amcarami.
![Obrazek](http://zmniejszacz.pl/zdjecie/156/689329_20140801_102951.jpg)
![Obrazek](http://zmniejszacz.pl/zdjecie/217/1771049_simontlc.jpg)
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1707
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: Olej
ja leje Z-ROD® 10W-30 Synthetic Motor Oil jest z dodatkiem więc nic nie trzeba mieszać
kupuje go na zmienolei.pl
![Ok! :ok:](./images/smilies/thumbsup.gif)
kupuje go na zmienolei.pl
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Olej
Niech pan mechanik smaży placki na rzepakowym i cofnie się do szkoły ze swoimi wywodami i wiedzą.Damian pisze:Witam
20w50 ale mechanicy mnie przestrzegają przed tym że jest za gęsty a jak sie rozgrzeje to jest płynny jak woda i nie ma takich dobrych właściwości smartujących.
20w50 w każdej sytuacji bedzie gęstszy od 5W30, w niskich temperaturach i zimny może byc po prostu za gęsty i jesli jeździsz w zimie to nie koniecznie będzie najlepszy.
czy minerał czy syntetyk to kwestia czystości w silniku głownie, ale w upalne dni bedzie pod każdym względem lepszy od 10W30.
musi byc dużo cynku, albo olej z nim albo dodatek, ja osobicie leje Valvoline VR1 20W50, ma zawartość cynku taka jak oleje w latach 50-70 a i w instrukcji do 1968r 20w50 jest zalecany.
Niestety wśród ludzi dalej pokutuje opinia po starych poldkach czy VW że jak powyzej 100tys km to lać minerał 15w40 bo to najtańszy i najgorszy olej a wszystko co ma w oznaczeniu powyżej 15W to już badziew..... a nie ma bardziej nic mylnego.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Olej
Dziekuje wszystkim za odpowiedz. Co do oleju 20w50 pisze tylko to co mi inni mówili dlatego mam taki mentlik i postanowiłem zasiegnąć opini u źródła. Czyli osób które już jeżdzą na takim oleju. Tak jak mówie zaczynam przygode z clasykami i wolę wszystko dokładnie sprawdzić niż popełnić błąd i myśleć że jest dobrze. Czyli nie patrzewć na innych tylko lać lubro 20w50? Wysąłłem jeszcze do kilku serwisów mustangów clasic w USA. Poczekam jeszcze co oni powiedzą ![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)