Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-14, 10:55

pudel pisze: Tak tylko z ameryki czekasz dluzej i moze dojsc duzo za transport + oplaty w Polsce

tydzien przesyłka + transport ok 50$+clo+vat, czyli dla 220$ ok 1000zl total,
gdzie te ostatnie oplaty jak wiadomo niekoniecznuie.

tak czy inaczej jest roznica.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-10-14, 12:02

caniggia pisze:
pudel pisze: Tak tylko z ameryki czekasz dluzej i moze dojsc duzo za transport + oplaty w Polsce

tydzien przesyłka + transport ok 50$+clo+vat, czyli dla 220$ ok 1000zl total,
gdzie te ostatnie oplaty jak wiadomo niekoniecznuie.

tak czy inaczej jest roznica.
No jest. Jak kto woli. Ja kuilem K&N w Anglii mialem w bodajze 3 dni w domu i nie bylo zle


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-10-14, 13:31

Czyli na dzień dzisiejszy najlepszy zestaw to http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLANT-C ... ccessories + to http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SCT-SF3- ... ccessories mam rozumieć? Cannigia jesteś w stanie później napisać program do SCT czy musze jechać do Vtechu czy jakiegoś innego tunera?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-14, 13:42

ja nie pisze, zamawaim u Justina z VMP Tuning (3 osoby z forum maja od niego program).

pozniej moge pomoc aby go finalnie wystroic.

tu masz taniej X3:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SCT-SF3- ... 1c1146b9cd

albo uzywka:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SCT-SF3- ... 2a0afaa66d

tylko trzeba zapytac czy odblokowany.

tu za 250$ buy now odblokowany:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SCT-Ford ... 2a0b0a880d


a Volant najtaniej jest tu gdzie kupowiałem:

http://store.newlevelmotorsports.com/vo ... 20f15.html



Awatar użytkownika
Air Lord
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2010-05-06, 17:36
Model: GT 06
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny
Kontakt:

Post autor: Air Lord » 2010-11-24, 21:31

Witam,

właśnie jestem na zakupie stozka i programu, chciałem pójść najłatwiejszą ścieżką
i zakupić któryś z tych zestawów :
http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 2-kit.html
albo
http://www.americanmuscle.com/cnl-sct-0509gt-kit.html

Może ktoś coś doradzić ?


MUSTANG GT, X5 V8 ...

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-24, 21:34

na obu bedzie dobrze,

z tym, ze kupując u Justina:

http://www.vmptuning.com/store/index.ph ... &parent=92

masz taniej i sprawadzone dobre programy z dobrym supportem.

taki zestaw juz jest prawie u adasko74, a zamontowany u MrJacksona.
Ostatnio zmieniony 2010-11-24, 21:36 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Air Lord
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2010-05-06, 17:36
Model: GT 06
Silnik: V8 4.6
Kolor: srebrny
Kontakt:

Post autor: Air Lord » 2010-11-24, 22:11

Witam,

ale cena jaką widze jest taka sama plus shipping, więc może gdzieś zle patrze.....
I nie mog ewybrac paliwa innego niż 93 oktany, czy mogąto zmienic na 98 ?
Co ewentualnie powinienem zaznacyzć :
- Computer Code or Strategy : ???
- Rearend Gears : ???
- Modifcations and tune requests : ???
i czy potrzbuje kabla USB albo analog ?

A jak u kolegów by ło z przesyłką do Polski, czy załatiwali przez Ania Travel ?

Pozdraiwam
Miłosz


MUSTANG GT, X5 V8 ...

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-24, 22:26

ja to załatwiałem, przez doma.

ma byc 93 oktany - to dla 98eu.

computer code to musisz zobaczyc naklejke na ECU białą z 4 literami.

rear end gears 3.55 jak to stock GT

modifications, jak nic dodatkowego to nic, tu mozesz napisac wyciecie katow np czy jak masz gaz, to propane itp.

na samej gorze skad wiesz, mozesz napisac Pawel from Poland:)

w american muscle jest za 684, u justina z 649, oba shipping free jak pamietam.



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-11-25, 09:25

pavlito pisze:Przy okazji K&N warto poczytać co Magic pisał o jego przygodzie ze słabym mocowaniem spadającego dolotu i... wyłączającego się silnika w takiej sytuacji (np. przy wyprzedzaniu...). Wiem, że zaraz posiadacze K&N to zdementują, ale zawsze warto wiedzieć, co się komuś złego przytrafiło, żeby np. montaż wykonać solidniej.
Coś u niego musiało pójść nie halo w trakcie montażu, mocowanie nie różni się od innych modeli CAI od Steeda, JLT.. Ja osobiście mam K&N, żadnych niespodzianek i sobie chwale :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
arkanosaurus
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2010-09-13, 22:07
Model: 2008 Pony Package
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vista Blue Clearcoat Metallic

Re:

Post autor: arkanosaurus » 2011-02-22, 00:09

caniggia pisze:tu jest bardzo zazarta dyskusja na tepat cai i filtrow typu K&N:

http://cars.about.com/b/2006/05/18/can- ... nd-out.htm

przy stockowym silniku cai nic nie daje oprocz bardziej brudego powietrza, co innego jak silnik jest zmodyfikowany i stockowy filtr nie daje rady. ale jakby w to miejsce zastosowac wiekszy filtr papierowy, pewnie tez nie byloby roznicy.

fakt jest ze producenci podaja spory przyrost mocy w 99% przypadkow jest spowodowane wgraniem nowego programu ktory to czyni. z dolotem jaki i wydechem jest ta sama bajka, wazna jest predkosc a nie koniecznie srednica, dlatego duzo ludzi pisze ze traci moment po zalozeniu cai, a to z powodu ze predkosc zasysanego powietrza sie zmniejsza.
cai ma wplyw jedynie na WOT, gdyz wtedy tylko nie ma restrykcji w przeplywie, w kazdym innym przypadku przepustnica tworzy wiekszy opor niz filtr powietrza.
tak wiec zysk mocy na cai jest mozliwy jedynie WOT i to i tak niewielki 1-5HP.

jezeli chodzi o zuzycie paliwa, wynika ze filtr nie ma z tym nic wspolnego, zeby np utrzymac predkosc na stockowym filtrze 50km/h mamy przepustnice na 18%, zeby ta predkosc utrzymac na k&n musimy miec na 16%, ale w obu przypadkach aaby utrzymac ta sama predkosc silnik dostanie ta sama ilosc powietrza, a wiec ta sama ilosc paliwa.
Chciałem kupić zestaw stożek+programator do mojej V6 ale po przeczytaniu postu od caniggia zwątpiłem w stożki :zalamany: Skoro nic nie dają w silniku bez modyfikacji (tak jak w moim) to jaki sens go zakładać? Dla rasowego wyglądu po otwarciu maski??? Caniggia poleca VOLANTA, który jest całkowicie zabudowany więc i tak nie widać stożka w środku ;) Dla dźwięku??? (mam wydech PYPES i jestem baaaardzo zadowolony :D ) Programator kupię na 100% (pewnie SCT) ale czy ze stożkiem... proszę stangową brać o rozwinięcie tego tematu, tylko szczerze i bez owijania w bawełnę :padam:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.

Post autor: caniggia » 2011-02-22, 00:23

jak masz wydech zmieniony, to stożek już może się bardziej opłacać.

popatrz na stronę vmptuning, bo tam są różne wersje pod różne setupu, gdzie największy przyrost wg nich jest dopiero jak wydech w komplecie jest wymieniony. bo co z tego jak wiecej powietrza moze zassac, jak nie ma jak go wydmuchać:)

po modach największy moment mam przy 2krpm aktualnie.



Awatar użytkownika
arkanosaurus
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2010-09-13, 22:07
Model: 2008 Pony Package
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vista Blue Clearcoat Metallic

Re: Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.

Post autor: arkanosaurus » 2011-02-28, 18:02

Polecam lekturę artykułu, z którego wynikają bardzo ciekawe wnioski:

http://www.mustang50magazine.com/techar ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”