3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Witam Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość
Od nie dawna jestem posiadaczem przepięknego Mustanga 3.8 V6 i mam problem, mianowicie auto nie zawsze odpala, do tej pory było tak: gdy chciałem odpalić, to musiałem przekręcić dwukrotnie kluczykiem żeby zresetować zegary, konik odpalał bez problemu. Od jakichś dwóch tygodni jednak przestało się tak dziać i zegary się nie resetują. Sprzedawca zapewnia mnie, że wina leży po stronie akumulatora, lecz nie chce mi się w to wierzyć ponieważ podczas próby odpalenia rozrusznik normalnie kręci.
Czy jest możliwe, że akumulator ma za słaby prąd rozruchowy i immobilizer nie ma komunikacji?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Od nie dawna jestem posiadaczem przepięknego Mustanga 3.8 V6 i mam problem, mianowicie auto nie zawsze odpala, do tej pory było tak: gdy chciałem odpalić, to musiałem przekręcić dwukrotnie kluczykiem żeby zresetować zegary, konik odpalał bez problemu. Od jakichś dwóch tygodni jednak przestało się tak dziać i zegary się nie resetują. Sprzedawca zapewnia mnie, że wina leży po stronie akumulatora, lecz nie chce mi się w to wierzyć ponieważ podczas próby odpalenia rozrusznik normalnie kręci.
Czy jest możliwe, że akumulator ma za słaby prąd rozruchowy i immobilizer nie ma komunikacji?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Nie wiem jak w V6 ale u mnie jak aku padał to rozrusznik nie kręcił ale cewka strzelała i było słychać klikanie. Z kolei jak nie wyłącze immobilizera to po przekręceniu kluczyka wyskakuje lampka "autolock" czy jakoś tak. Co rozumiesz przez "resetowanie zegarów'?
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Wszystkie wskazówki na liczniku po dwukrotnym przekręceniu kluczykiem przelatują na drugą stronę, wracają na swoja pozycje pojawia się przebieg i normalnie odpala . Natomiast gdy się tak nie zrobi to pojawia się problem...
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Jak słaby aku to immobilizer nie pozwoli odpalić.
Jak akumulator mocny, a mimo to nie chce odpalać to może byc czujnik położenia wału lub ewentualne czujnik temperatury
Jak akumulator mocny, a mimo to nie chce odpalać to może byc czujnik położenia wału lub ewentualne czujnik temperatury
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Ale podczas gdy licznik nie przemieli wskazówkami, rozrusznik kręci jak szalony i lipa. Więc problemu będę szukał bardziej ze strony któregoś z czujników. Dla pewności jeszcze znajdę kogoś z komputerem żeby zdiagnozować na 100% . W którym miejscu jest ukryty czujnik położenia wału ?
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
czujnik wału masz z tyłu za kołem pasowym nr. 5 zobacz może wtyczka jest uszkodzona lub zaśniedziała jak raz działa a raz nie.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Dziś sprawdziłem wtyczkę, jest z nią wszystko ok, profilaktycznie też sprawdziłem iskrę oraz czy podaje pompa paliwa i też jest wszystko ok. W poniedziałek jestem umówiony na diagnostykę komputerową i zobaczymy co tam się kryje...
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Problem jest chyba w stacyjce ,nie wiem jak jest w 2004r ale w 1994-1998r stacyjka cięgnem mechanicznie porusza takim wyłącznikiem elektrycznym,chyba tam trzeba by poszukać
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
A nie orientujesz się kolego, czy można ten włącznik na chwile ominąć i sprawdzić czy autko odpali ? Ewentualnie czy ten włącznik może się znajdywać w samej stacyjce czy gdzieś z tyłu porusza tym cięgnem ?smerf pisze:Problem jest chyba w stacyjce ,nie wiem jak jest w 2004r ale w 1994-1998r stacyjka cięgnem mechanicznie porusza takim wyłącznikiem elektrycznym,chyba tam trzeba by poszukać
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Jak wyciągniesz stacyjke to powinieneś je zobaczyć. U mnie jest tak wyrobione że na upartego bez kluczyka mogę odpalić
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
kurcze mam problem jak zdjąć tą czarną obwódkę przy stacyjce do wkładania kluczyka od obudowy kolumny kierowniczej. Dół zdjąłem bez problemu ale nic nie widać...Rezor pisze:Jak wyciągniesz stacyjke to powinieneś je zobaczyć. U mnie jest tak wyrobione że na upartego bez kluczyka mogę odpalić
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Demontaż stacyjki raczej jest zbędny,sama stacyjka raczej nie ma styków elektrycznych,piszę raczej ,bo nie znam twojego modelu,w SN95 styki są w umiejscowione nad nogami kierowcy--raczej wyżej , ale blisko wału poruszanego kierownicą ,jest tam taka osłona dość duża może w 2004r jest podobnielukaszfa pisze:kurcze mam problem jak zdjąć tą czarną obwódkę przy stacyjce do wkładania kluczyka od obudowy kolumny kierowniczej. Dół zdjąłem bez problemu ale nic nie widać...Rezor pisze:Jak wyciągniesz stacyjke to powinieneś je zobaczyć. U mnie jest tak wyrobione że na upartego bez kluczyka mogę odpalić
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Wczoraj udało mi się dostać do tej stacyjki, wszystko wygląda tam w porządku, po rozebraniu i złożeniu efekt był dalej takim sam... po trzech godzinach wsiadłem i konik odpalił jak gdyby nigdy nic. Niestety fachowiec nie dał rady wczoraj do mnie podjechać w celu podłączenia pod komputer, dziś pojadę osobiście (jeżeli mój rumak nie strzeli focha ) .
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Ten Mustang to automat czy manual?jak manual to jest jeszcze wyłącznik pod pedałem sprzęgła ,jak automat coś podobnego jest w dżwigni zmiany biegówlukaszfa pisze:Wczoraj udało mi się dostać do tej stacyjki, wszystko wygląda tam w porządku, po rozebraniu i złożeniu efekt był dalej takim sam... po trzech godzinach wsiadłem i konik odpalił jak gdyby nigdy nic. Niestety fachowiec nie dał rady wczoraj do mnie podjechać w celu podłączenia pod komputer, dziś pojadę osobiście (jeżeli mój rumak nie strzeli focha ) .
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
- Model: 2004 mustang 40th an
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?
Automat. Masz na myśli ten przełącznik który jest w dźwigni zmiany biegów ,chodzi mi o ten co przestawia : P, N ,R , 1 ,2 ?smerf pisze:Ten Mustang to automat czy manual?jak manual to jest jeszcze wyłącznik pod pedałem sprzęgła ,jak automat coś podobnego jest w dżwigni zmiany biegówlukaszfa pisze:Wczoraj udało mi się dostać do tej stacyjki, wszystko wygląda tam w porządku, po rozebraniu i złożeniu efekt był dalej takim sam... po trzech godzinach wsiadłem i konik odpalił jak gdyby nigdy nic. Niestety fachowiec nie dał rady wczoraj do mnie podjechać w celu podłączenia pod komputer, dziś pojadę osobiście (jeżeli mój rumak nie strzeli focha ) .