3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-07, 13:09

Witam ;) Jestem tutaj nowy i to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość :P

Od nie dawna jestem posiadaczem przepięknego Mustanga 3.8 V6 i mam problem, mianowicie auto nie zawsze odpala, do tej pory było tak: gdy chciałem odpalić, to musiałem przekręcić dwukrotnie kluczykiem żeby zresetować zegary, konik odpalał bez problemu. Od jakichś dwóch tygodni jednak przestało się tak dziać i zegary się nie resetują. Sprzedawca zapewnia mnie, że wina leży po stronie akumulatora, lecz nie chce mi się w to wierzyć ponieważ podczas próby odpalenia rozrusznik normalnie kręci.

Czy jest możliwe, że akumulator ma za słaby prąd rozruchowy i immobilizer nie ma komunikacji? :rozpacz:

Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: Rezor » 2015-08-07, 13:15

Nie wiem jak w V6 ale u mnie jak aku padał to rozrusznik nie kręcił ale cewka strzelała i było słychać klikanie. Z kolei jak nie wyłącze immobilizera to po przekręceniu kluczyka wyskakuje lampka "autolock" czy jakoś tak. Co rozumiesz przez "resetowanie zegarów'?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-07, 13:25

Wszystkie wskazówki na liczniku po dwukrotnym przekręceniu kluczykiem przelatują na drugą stronę, wracają na swoja pozycje pojawia się przebieg i normalnie odpala . Natomiast gdy się tak nie zrobi to pojawia się problem...



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: stang232 » 2015-08-07, 13:56

Jak słaby aku to immobilizer nie pozwoli odpalić.
Jak akumulator mocny, a mimo to nie chce odpalać to może byc czujnik położenia wału lub ewentualne czujnik temperatury


Obrazek

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-07, 14:02

Ale podczas gdy licznik nie przemieli wskazówkami, rozrusznik kręci jak szalony i lipa. Więc problemu będę szukał bardziej ze strony któregoś z czujników. Dla pewności jeszcze znajdę kogoś z komputerem żeby zdiagnozować na 100% . W którym miejscu jest ukryty czujnik położenia wału ?



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: Magic » 2015-08-08, 10:56

czujnik wału masz z tyłu za kołem pasowym nr. 5 zobacz może wtyczka jest uszkodzona lub zaśniedziała jak raz działa a raz nie.
Obrazek


Obrazek

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-08, 18:29

Dziś sprawdziłem wtyczkę, jest z nią wszystko ok, profilaktycznie też sprawdziłem iskrę oraz czy podaje pompa paliwa i też jest wszystko ok. W poniedziałek jestem umówiony na diagnostykę komputerową i zobaczymy co tam się kryje...



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: smerf » 2015-08-09, 12:57

Problem jest chyba w stacyjce ;) ,nie wiem jak jest w 2004r ale w 1994-1998r stacyjka cięgnem mechanicznie porusza takim wyłącznikiem elektrycznym,chyba tam trzeba by poszukać :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-09, 14:28

smerf pisze:Problem jest chyba w stacyjce ;) ,nie wiem jak jest w 2004r ale w 1994-1998r stacyjka cięgnem mechanicznie porusza takim wyłącznikiem elektrycznym,chyba tam trzeba by poszukać :D
A nie orientujesz się kolego, czy można ten włącznik na chwile ominąć i sprawdzić czy autko odpali ? Ewentualnie czy ten włącznik może się znajdywać w samej stacyjce czy gdzieś z tyłu porusza tym cięgnem ?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1624
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: Rezor » 2015-08-09, 15:10

Jak wyciągniesz stacyjke to powinieneś je zobaczyć. U mnie jest tak wyrobione że na upartego bez kluczyka mogę odpalić :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-09, 15:24

Rezor pisze:Jak wyciągniesz stacyjke to powinieneś je zobaczyć. U mnie jest tak wyrobione że na upartego bez kluczyka mogę odpalić :D
kurcze mam problem jak zdjąć tą czarną obwódkę przy stacyjce do wkładania kluczyka od obudowy kolumny kierowniczej. Dół zdjąłem bez problemu ale nic nie widać...



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: smerf » 2015-08-09, 20:35

lukaszfa pisze:
Rezor pisze:Jak wyciągniesz stacyjke to powinieneś je zobaczyć. U mnie jest tak wyrobione że na upartego bez kluczyka mogę odpalić :D
kurcze mam problem jak zdjąć tą czarną obwódkę przy stacyjce do wkładania kluczyka od obudowy kolumny kierowniczej. Dół zdjąłem bez problemu ale nic nie widać...
Demontaż stacyjki raczej jest zbędny,sama stacyjka raczej nie ma styków elektrycznych,piszę raczej ,bo nie znam twojego modelu,w SN95 styki są w umiejscowione nad nogami kierowcy--raczej wyżej , ale blisko wału poruszanego kierownicą ,jest tam taka osłona dość duża może w 2004r jest podobnie


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-11, 09:00

Wczoraj udało mi się dostać do tej stacyjki, wszystko wygląda tam w porządku, po rozebraniu i złożeniu efekt był dalej takim sam... po trzech godzinach wsiadłem i konik odpalił jak gdyby nigdy nic. Niestety fachowiec nie dał rady wczoraj do mnie podjechać w celu podłączenia pod komputer, dziś pojadę osobiście (jeżeli mój rumak nie strzeli focha :D ) .



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: smerf » 2015-08-11, 10:36

lukaszfa pisze:Wczoraj udało mi się dostać do tej stacyjki, wszystko wygląda tam w porządku, po rozebraniu i złożeniu efekt był dalej takim sam... po trzech godzinach wsiadłem i konik odpalił jak gdyby nigdy nic. Niestety fachowiec nie dał rady wczoraj do mnie podjechać w celu podłączenia pod komputer, dziś pojadę osobiście (jeżeli mój rumak nie strzeli focha :D ) .
Ten Mustang to automat czy manual?jak manual to jest jeszcze wyłącznik pod pedałem sprzęgła ,jak automat coś podobnego jest w dżwigni zmiany biegów ;)


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

lukaszfa
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2015-06-30, 11:17
Model: 2004 mustang 40th an
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czerwony

Re: 3,8 V6 Nie odpala immobilizer? Czujnik wału ?

Post autor: lukaszfa » 2015-08-11, 11:05

smerf pisze:
lukaszfa pisze:Wczoraj udało mi się dostać do tej stacyjki, wszystko wygląda tam w porządku, po rozebraniu i złożeniu efekt był dalej takim sam... po trzech godzinach wsiadłem i konik odpalił jak gdyby nigdy nic. Niestety fachowiec nie dał rady wczoraj do mnie podjechać w celu podłączenia pod komputer, dziś pojadę osobiście (jeżeli mój rumak nie strzeli focha :D ) .
Ten Mustang to automat czy manual?jak manual to jest jeszcze wyłącznik pod pedałem sprzęgła ,jak automat coś podobnego jest w dżwigni zmiany biegów ;)
Automat. Masz na myśli ten przełącznik który jest w dźwigni zmiany biegów ,chodzi mi o ten co przestawia : P, N ,R , 1 ,2 ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „11 układ elektryczny”