[twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: anbr64 » 2013-03-19, 09:36

Nie wątpię, widziałem !. Pozdrawiam!!!


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Piotrek86skc » 2013-03-19, 22:05

A to prawda, że w 1964 był montowany generator( prądnica), a nie alternator?



Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Resto » 2013-03-19, 23:30

Piotrek86skc pisze:A to prawda, że w 1964 był montowany generator( prądnica), a nie alternator?
Tak właśnie było i tak jest wyposażony ten samochód.


Obrazek

Awatar użytkownika
twardydzik
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2012-04-16, 13:07
Model: Convertible 1964 1/2
Silnik: inny V8
Kolor: Guardsman Blue

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: twardydzik » 2013-03-25, 15:29

Dodam tylko, że zdecydowaliśmy na małe unowocześnienie "modernizacje" auta tj.: na zamianę prądnicy na alternator, doposażenie auta w wspomaganie hamulców bębnowych oraz przystosowanie silnika (utwardzenie gniazd zaworowych) do zasilania benzyna bezołowiową.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Piotrek86skc » 2013-03-25, 17:02

Powiedz coś więcej o tym utwardzaniu;) gdzie i za ile;P



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: 6t07t » 2013-03-26, 08:57

Prądnicy nie trzeba się bać, podobnie jak hamulców bębnowych.
Mam 2 auta z prądnicami i nigdy nie miałem powodu do narzekań i powodów żeby przerabiać na alternatory.
Bardzo mało jest Mustangów 64-1/2 z nie przerobioną prądnicą więc nie wymieniaj na ten alternator, zostaw oryginał.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
twardydzik
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2012-04-16, 13:07
Model: Convertible 1964 1/2
Silnik: inny V8
Kolor: Guardsman Blue

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: twardydzik » 2013-03-26, 10:53

Piotrek86skc
Co do wymiany gniazd zaworowych, nie chciałbym strzelić tu jakiejś gafy ale z tego co pamiętam wydaje mi się że są wymieniane wprasowywane nowe (utwardzone) gniazda zaworowe tylko wydechowe, potem ich uszczelnienie przy użyciu „specjalnego kleju” i spasowaniu zaworów do gniazd (jeśli coś przekręciłem to przepraszam poprawcie). O więcej szczegółów należało by poprosić o wypowiedzenie się w tym wątku Chłopaków z MustngResto czy robią to we własnym zakresie czy odsyłają tą do specjalizujących się w tej robocie warsztatów. Co do cenny mamy umowę na renowacje całego auta w którą wliczony jest koszt utwardzenia gniazd zaworowych, może też MustangResto uchyli tu rąbka tajemnicy.

6t07t
Dzięki za propozycję przedyskutujemy sprawę prądnicy z MustangResto przy najbliższej okazji.

PS. Jak będę miał tylko więcej szczegółów technicznych co do renowacji i zdjęcia z postępu prac obiecuje je od razu tu umieścić. Myślę że nastąpi to na początku maja.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Resto » 2013-03-28, 11:39

twardydzik pisze:O więcej szczegółów należało by poprosić o wypowiedzenie się w tym wątku Chłopaków z Mustang Resto
Już odpowiadamy jak to wygląda:
wymieniane są gniazda zaworów na nowe, wykonane są ze staliwa, które odporne jest na bardzo wysokie temperatury.
Dodam jeszcze, że oprócz wymiany gniazd zaworów, remont głowic polegał na planowaniu powierzchni, sprawdzeniu szczelności oraz wymianie prowadnic zaworowych wraz z docieraniem trzonków zaworów i przylgni.
A co do kosztów, to regeneracja głowic w silniku V8 mieści się w zakresie 1500 - 3500 zł w zależności od stanu silnika i zakresu prac.


Obrazek

Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Resto » 2013-03-30, 19:51

Pozwoliliśmy sobie dorzucić kilka zdjęć z renowacji silnika.
Korpus silnika świeżo po rozebraniu całości.
Obrazek

Zdemontowane tłoki wraz z korbowodami.
Obrazek

Głowice po renowacji.
Obrazek

Widok z innej perspektywy.
Obrazek

Niebawem pojawi się więcej zdjęć.
Korzystając z okazji życzymy Wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy.
Pozdrowienia.


Obrazek

Awatar użytkownika
twardydzik
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2012-04-16, 13:07
Model: Convertible 1964 1/2
Silnik: inny V8
Kolor: Guardsman Blue

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: twardydzik » 2013-05-21, 11:35

Witam wszystkich Mustango-holików!
Chciałbym podzielić się z Wami kolejną porcją informacji dot. renowacji naszego Mustanga.
Chłopaki z Mustang Resto bardzo mocno zaangażowali się w temat renowacji i włożyli bardzo dużo starań i pracy, czego efektem są poniższe zdjęcia:
Głowice oraz inne podzespoły silnika zostały pomalowane specjalna żaroodporną farbą
Obrazek
Kolektor dolotowy
Obrazek
Korpus silnika V8 260 po renowacji który został pomalowany wg. oryginału czarnym półmatem
Obrazek
Ponizej kilkia ujęć z renowacji skrzyni biegów C4
Obrazek
Regenaracja zespołu sterującego...
Obrazek
...wymiana elementów ciernych układu sprzęgieł
Obrazek
Automatyczna skrzynia biegów C4 po renowacji, przygotowana do zamontowania w samochodzie
Obrazek
I wreszcie odbudowa nadwozia - widok na tylne podłużnice
Obrazek
Kolejne elementy nadwozia
Obrazek
Zamontowana ściana grodziowa oraz połączone progi wraz z przednimi podłużnicami
Obrazek
Szczegóły połączenia podłużnic z progami
Obrazek
Pierwsze próby pasowania podłogi
Obrazek
Pierwsze próby pasowania całego nadwozia
Obrazek
Ponadto zostały odnowione ramki foteli, tylnej ławy, wiele elementów zawieszenia, układu kierowniczego, przeniesienia napędu oraz sporo innych części.
Powoli zbliżamy się do zakończenia prac blacharskich.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie!
C.D.N.



Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Resto » 2013-06-01, 22:50

Prace poszły naprzód, więc uzupełniamy wpis.
Po wykonaniu wszystkich połączeń i usztywnieniu nadwozia, zapieliśmy Mustanga na ramę obrotową...
Obrazek

... na której dokonaliśmy reszty prac - tutaj pasowanie wsporników podłogi.
Obrazek

Łączenie wszystkich elementów podłogi.
Obrazek

Prace wykańczające.
Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: sim » 2013-06-01, 23:05

Ładnie się dzieje. I tak jak rozmawialiśmy jadąc na Krzesiny. Niech Cię Pan Bóg broni by kiedykolwiek wkładać tam 289 ci czy 302 ci :) Cabrio w tym setupie to perełka :)



Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Evening » 2013-06-01, 23:29

Mustang jak mustang, ale w tle jest p1800 :) :super: :serce: :serce:


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: anbr64 » 2013-06-02, 10:50

No i to JENSEN. A ty zmykaj z ramy bo cię gonię z moim.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Resto
Młodszy Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 2012-08-19, 20:54
Model: zazwyczaj z I serii
Silnik: inny V8
Kolor: różniste
Kontakt:

Re: [twardydzik] Mustang 1964 1/2 V8 260 CID 2V

Post autor: Resto » 2013-06-02, 22:16

Evening pisze:Mustang jak mustang, ale w tle jest p1800 :) :super: :serce: :serce:
Gratuluję dobrego wzroku :ok:
Tak to Volvo P1800 w wersji Jensen, nie jest to Mustang, więc nie będziemy go tu prezentować, ale chętnych zapraszamy na stronę projektu:
http://www.mustang-resto.com/str_wew/realizacje_08.html
Pozdrowienia


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”