Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Adrian » 2012-11-01, 19:43

Zakupilem wlasnie biegi 3.73 ale nie chcialbym zmniejszac maksymalnej predkosci zwlaszcza ze jeszcze do konca jej nie znam :) Za pare dni bede mial zalozony nowy aluminiowy most i underdrive pullies wiec bedzie dodtakowa moc i wiecej koni na kolach.
Do tej pory jechalem 265km/h i mogło by jeszcze dalej... Teraz chcialbym usprawnic przyspieszenie i mam juz biegi 3.73 ale slyszalem ze to bedzie 14mph mniej vmax czyli prawie 23km/h a to juz duzo.
Mieszkam w poblizu A4 wiec czesto jadac do Krakowa 30km autostrada smigam sobie te 250+ a teraz wychodzi na to, ze maks to bylo by tylko ok.240.
Czy ktos moze testowal te rzeczy? Wiadomo jaka bedzie strata vmax? Od jeszcze innej osoby slyszalem ze strata 3.73 bedzie niewielka i ze dopiero 3.90-4.10 bylo by odczuwalne bo to tylko na tor sie nadaje.
Ostatnio zmieniony 2012-11-01, 22:29 przez Adrian, łącznie zmieniany 2 razy.



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przy zamianie biegów 3.25 na 3.7

Post autor: Adrian » 2012-11-01, 20:59

RAFAŁ pisze:nie biegi tylko przełożenie mostu , zmiana z 3.25 na 3.75 i odkiedy to aluminiowy most dokłada koników
Mowie jak mowia w Stanch czyli gears 3.25... gears ratio. Nie musze chyba tlumaczyc ze chodzilo o przelozenie mostu. Nie pisalem ze aluminiowy most doda konikow tylko underdrive pullies.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Jaka będzie strata Vmax przy zamianie biegów 3.25 na 3.7

Post autor: Stachu_xjr » 2012-11-01, 21:45

Te tjuningowe kółka to raczej sciema niby 10KM mają dac sure :D ,



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przy zamianie biegów 3.25 na 3.7

Post autor: witekz » 2012-11-01, 22:24

Underdrive pulleys? pewnie jakies 5 koni będzie, ale lepiej zamontuj dodatkowy wskaźnik temperatury i zobaczysz czy nie wzrośnie (lub sprawdź programatorem), bo ten stockowy to raczej tego nie pokaże, tak samo sprawdź przy dużym obciążeniu jakie jest ładowanie. Wymieniasz na aluminiowy most??? czy aluminiowy wał??? co do przełożeń, to chyba 3.27 nie 3.25, tu jest np kalkulator jakie prędkości na poszczególnych biegach: http://www.allfordmustangs.com/Detailed/608.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.25 na 3.73?

Post autor: Adrian » 2012-11-01, 22:29

oczywiście aluminiowy wał, mój błąd. Słyszałem, że przy kołach to czasem stockowy alternator nie wydala... ale to sprawdzę.



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Adrian » 2012-11-01, 22:38

Tremec TR-3650-3 TCET1789
3.38
2.00
1.32
1.00
0.62

Wychodzi, że przy 160mph na 5tym biegu będzie 4843 rpm więc spokojnie da radę.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Stachu_xjr » 2012-11-01, 22:42

podobno seryjny wał przynajmniej w s197 manual jest mocniejszy od aluminowych zamienników.



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Adrian » 2012-11-02, 00:58

Z tego co wiem to w SN95 V8 99-04 jest dużo gorszy żeliwny wał niż ten aluminiowy, który redukuje wibracje o 90%, mniej waży i przenosi więcej koni na koła.



Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: RadAg! » 2012-11-02, 12:01

Aluminiowe wały ładowali do policyjnych Crown Vic bo są lepsze, a do 2003 roku montowali wały ze specjalnego stopu aluminium Metal Matrix composite, niestety za drogo ich to kosztowało więc wrócili do zwykłych aluminiowych. Na pewno jednak seryjne wały nie są lepsze od aluminiowych.


www.roadrunners.pl

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: rick » 2012-11-02, 16:47

aluminiowy wal jest dobze, ja mam. mialem 4.10 i AOD na co dzien w moj '85GT

3.73 gears, rpm beda wisze na te 250km/h
http://vexer.com/automotive-tools/speed-rpm-calculator" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.advanced-ev.com/Calculators/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.csgnetwork.com/rpmcalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Magic » 2012-11-02, 19:31

ja na twoim miejscu bym nie zmieniał przełożenia ja co prawda w znacznie słabszym V6 miałem 3,73 i po 2 latach ziemianinem tydzień temu na seryjne 3,27 i jestem zadowolony, zmiana przełożenia to nie potrzebne ciągłe żyłowanie silnika a jak jeździsz ciągle tak szybko to będzie więcej palił bo będziesz katował do odcięcia by osiągnąć ponad 250


Obrazek

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Stachu_xjr » 2012-11-02, 22:03

Rada ta sama co zwykle chcesz mocy kup kompresor :D pewny efekt



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Adrian » 2012-11-03, 02:16

No tak, kompresor załatwia sprawę ale trochę kosztuje. Jakbym go kupił to moja inwestycja w Cobrę przekroczyła by 100tyś.zł a póki co tego nie chcę.
Tu jest filmik dość ciekawy. Koleś wrzucił silnik taki sam jak w mojej Cobrze do Cobry 1997 a więc jest stara skrzynia T-45, a mody to jedynie underdrive pullies, cai, fajki msd, tuner sct i właśnie przełożenie 3.73. Bez superchargera też daje radę jak widać :)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: rick » 2012-11-03, 07:55

4V 4.6 my dajemy 4.10.
http://www.allfordmustangs.com/forums/4 ... cobra.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.corral.net/forums/svt-doh ... -73-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lonestarstangs.com/threads/1 ... elp.71609/" onclick="window.open(this.href);return false;

troche info o zmiany
http://www.google.ca/#hl=en&output=sear ... 52&bih=723" onclick="window.open(this.href);return false;



Adrian
Forumowicz
Posty: 837
Rejestracja: 2009-04-13, 20:26
Model: Brutal
Silnik: inny V8
Kolor: Orange
Lokalizacja:: Kraków
Kontakt:

Re: Jaka będzie strata Vmax przełożenia z 3.27 na 3.73?

Post autor: Adrian » 2012-11-03, 19:50

Dzięki za pomoc! Już zdecydowałem, zakładam 3.73 równocześnie z aluminiowym wałem(:P) bo bez niego awaria murowana. Często robię małe miejskie odległości i do tej pory bywało, że ani razu nie wrzucałem 5ki gdyż po prostu nie chciałem dusić silnika. 5ty bieg w mojej Cobrze rzęzi przy 90km/h i tak na prawdę dotychczas jadąc normalnie wrzucałem go gdy przekraczałem 100km/h i dopiero dało się normalnie jechać, przy spalaniu 9,7l/100km.
Przy 3.73 w moim aucie spalanie powinno właśnie spaść i zapytałem kierowców koni ze Stanów, potwierdzono mi tę rzecz. Spalanie ma wzrosnąć dopiero przy ostrej jeździe ale nie jakoś drastycznie.
Jeśli chodzi o przyspieszenie to różnica między 3.55 a 3.75 samochodów o tej samej mocy ma 1/4mili to długość auta więc jeszcze lepiej będzie przy skoku z 3.27 na 3.73. Prędkość 160mph jest spokojnie osiągalna przy 3.73 (właściciel Cobry 600hp+ powiedział, że spokojnie przekracza 190mph 305km/h).
3.73 to również optimum na cykle mieszane i pod supercharger. Wszystko powyżej 3.73 to na tor (przy odpowiednich oponach) lub pod ostrą jazdę w mieście na tyle ile jest to możliwe oczywiście i przy dużym spalaniu, a na długiej trasie nie da się tym jechać.
Ostatnio zmieniony 2012-11-04, 00:44 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”