Natomiast do 2005 - 2010 jest WSS-M97B51-A1 a to nie kazdy pasuje
temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle opaść
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op
Tak jak pisałem , WSS-M97B44-D jest do silników od 2011 . Owszem te bardziej elastyczne i więcej produktów z tą specyfikacją mozna znalesć.
Natomiast do 2005 - 2010 jest WSS-M97B51-A1 a to nie kazdy pasuje
Natomiast do 2005 - 2010 jest WSS-M97B51-A1 a to nie kazdy pasuje
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
- tomek107sl
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 2012-01-06, 23:35
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: CZERWIEŃ
- Kontakt:
Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op
Prosisz i masz
dla specyfikacji WSS-M97B51-A1 też jest kilka np. COMMA dostępna w Inter Cars .
dla specyfikacji WSS-M97B51-A1 też jest kilka np. COMMA dostępna w Inter Cars .
- tomek107sl
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 2012-01-06, 23:35
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: CZERWIEŃ
- Kontakt:
Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op
Przepraszam nie podałem pełnej nazwy - Comma Xstream Heavy Duty
- tomek107sl
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 2012-01-06, 23:35
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: CZERWIEŃ
- Kontakt:
- adaslaw
- Forumowicz
- Posty: 598
- Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
- Model: Mustang conv. 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: skromny czarny
Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op
Panowie - wielkie dziękuję, za wasze wskazówkiYoDa pisze:To co napisałem pomoże Ci znaleść przyczynę w prosty sposób by z Ciebie nie zerżnęli w warsztacie![]()
To znaczy przy okazji wymiany termostatu jak już to wtedy wypłukać całośc i zalać nowym płynem jednym a nie dolewać kilkoma różnymi bo to nie dobrze , niektórych płynów nie można łączyć.
Ja żonie zmianiałem cały płyn na taki http://czesci-usa.com.pl/pl,product,256 ... ed4b659761" onclick="window.open(this.href);return false;
W cały układ mieści się 15,2 litra ale nie zejdzie całośc także 7 litrów koncentratu spokojnie starczą. Tylko wazne aby go zmieszac z wodą destylowaną a nie kranówką bo osad się zrobi.
Dobrze jest przy płukaniu użyć specjalnego płynu np. http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html" onclick="window.open(this.href);return false; żeby oczyścić układ.
Jesli chodzi o płyn chłodniczy: kupię rzeczony Płyn do chłodnic Motorcraft ORYGINALNY MOTORCRAFT (koncentrat). Ten wskazany przez YoDę.
Kupię pewnie też za jednym zamachem nowy termostat. Chcę wyeliminować wszelakie źródła tych ostatnio obserwowanych anomalii. W końcu koszt termostatu nie jest wysoki.
Płukanie układu
Mam pytanie - czy płukanie zrobić przed czy po założeniu nowego termostatu?
Na stronie z tym płynem (Prestone Super Radiator Flush) napisane jest:
Czyli, jak rozumiem, nalezy kupić dwie butelki tegoż, prawda?Dla systemów, których pojemność przekracza 12 litrów zużyj dwa opakowania.
Dziękuję i do zobaczenia
Adam
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op
To ja dorzucę moje doświadczenia w tym temacie:
- szybko rosnący poziom płynu tuż przed włączeniem się wentylatora - za mało płynu i gotuje się - zapowietrzony układ . U mnie wskazówka temperatury stała na środku pomimo, że wywalało płyn. W Kielcach Nemax dolał mi 4 litry wody deminarelizowanej, którą miałem ze sobą na pracującym zimnym silniku i w pewnym momencie widać było jak zassał wodę ze ze zbiorniczka. Ewidentnie odpowietrzył się w tym momencie. Od tamtego czasu zero problemów.
Przed zimą wymieniłem cały płyn ale juz bez odpowietrzania - po zalaniu do ponad max zakręciłem korek i już. Po kilku dniach sprawdziłem i spadło do pomiędzy max i min u tak się już utrzymuje. Sprawdzałem jak się zachowuje tuz przed załączeniem wentylatora i wzrost poziomu jest teraz minimalny co oznacza dobry poziom płynu, odpowiednią jakość i odpowietrzenie.
- płyn motorcrafta jest do dostania w serwisach forda na miejscu w dobrej cenie.
- u mnie weszło chyba dokładnie 9 litrów rozrobionego płynu po pełnym spuszczeniu.
- szybko rosnący poziom płynu tuż przed włączeniem się wentylatora - za mało płynu i gotuje się - zapowietrzony układ . U mnie wskazówka temperatury stała na środku pomimo, że wywalało płyn. W Kielcach Nemax dolał mi 4 litry wody deminarelizowanej, którą miałem ze sobą na pracującym zimnym silniku i w pewnym momencie widać było jak zassał wodę ze ze zbiorniczka. Ewidentnie odpowietrzył się w tym momencie. Od tamtego czasu zero problemów.
Przed zimą wymieniłem cały płyn ale juz bez odpowietrzania - po zalaniu do ponad max zakręciłem korek i już. Po kilku dniach sprawdziłem i spadło do pomiędzy max i min u tak się już utrzymuje. Sprawdzałem jak się zachowuje tuz przed załączeniem wentylatora i wzrost poziomu jest teraz minimalny co oznacza dobry poziom płynu, odpowiednią jakość i odpowietrzenie.
- płyn motorcrafta jest do dostania w serwisach forda na miejscu w dobrej cenie.
- u mnie weszło chyba dokładnie 9 litrów rozrobionego płynu po pełnym spuszczeniu.

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: temperatura silnika skacze do góry, aby później nagle op
pomyślałem, że podlinkuję tutaj powiązany temat - w skrócie: rozsadziło mi obudowę termostatu, możliwe, że już wcześniej była tam jakaś szczelina, przez którą się zapowietrzał układ albo był jakiś drobny wyciek...

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
