No i muszę chyba w końcu zamontować przednie kierunki/pozycje, które zamówiłem i od listopada leżą i się kurza...
spotkanie z policją
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
Dobra chłopacy - wynika z tego, że trzeba zamawiać tylne lampy EU. Jest jakaś szansa na te LEDy w odblaskach, czy darować sobie temat?
No i muszę chyba w końcu zamontować przednie kierunki/pozycje, które zamówiłem i od listopada leżą i się kurza...
No i muszę chyba w końcu zamontować przednie kierunki/pozycje, które zamówiłem i od listopada leżą i się kurza...
Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
-
alfatech
- Forumowicz
- Posty: 342
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
dlatego badania okulistyczne powinny być wymagane przy egzaminieandronik pisze:i dopiero po naprawde kilku dniach kapnałem się że ich kierunki mają inny kolor.
Na czerwone kierunki jest po prostu nagonka ,masa aut które mają homologacje świecą/mrugają na biało + pozycje/stopy - wszystkie odcienie różowego i już mamy popieprzone kolory
Czy jeżeli koleś ma biały kierunek to mogę pomyśleć że cofa i ma zwarcie w instalacji
hehe dobry prawnik zrobi nawet z policjanta daltonistę
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Chłopaki,
to nie tak, ja wim że Andronik i my (prawie) wszyscy jak widzimy migające czerwone światła to uważamy etc. etc. ale chodzi o to że jakaś "blondynka" nie wie i się wpieprzy wam w tyłek i:
a) zabawa z naprawianiem własnego auta (oczywiście dotychczas bezwypadkowego, radosne chwile (czytaj: tygodnie) z ściąganiem części z USA etc.),
b) policja może uznać naszą winę,
c) jak "blądynka" mądra to pójdzie do sądu i tam może wywalczy swoją rację.
Chodzi o to że (poza bezpieczeństwem) mając czerwone kierunki narażamy się na masę nieprzyjemności. A naprawdę teraz także ubezpieczalnie walczą o każdą złotówkę - mnie jako świadka ciągano kilka razy po sądach (nie przychodzili adwokacji firm) bo się 2 ubezpieczalnie kłóciły... W końcu sędzia powiedział mi jaki jest przedmiot sporu = bodajże 900zł. No tak się motyla noga że mówię Wam, myślałem że rozpierdzielę tę budę - co oni myślą że ja w środku dnia nie mam co robić tylko w deszczu zapieprzać do sądu, płacić za parkowanie, czekać w kolejce, zwalniać się z pracy etc. dlatego , że ubezpieczalnie kłócą się o kilkaset złotych ???!!!???!?
A z innej beczki - nie mieliście takich sytuacji, że na drodze turla się stary Maluch, światła mu się ledwo świecą, ja za nim i go zaczynam wyprzedzać a ten mi nagle skręca w lewo "do sklepu". No już z 3 razy mało co nie pierdolnąłem takiego ćwoka, ale patrzę - no niby miga mu ten kierunek (ledwo-ledwo). I ludzie tak samo widzą to u Was - gościu Mustangiem hamule pulsacyjnie no to go "miniemy z lewej"... a tu małe zdziwko, bo Mustang nie hamuje tylko skręca : ))))
to nie tak, ja wim że Andronik i my (prawie) wszyscy jak widzimy migające czerwone światła to uważamy etc. etc. ale chodzi o to że jakaś "blondynka" nie wie i się wpieprzy wam w tyłek i:
a) zabawa z naprawianiem własnego auta (oczywiście dotychczas bezwypadkowego, radosne chwile (czytaj: tygodnie) z ściąganiem części z USA etc.),
b) policja może uznać naszą winę,
c) jak "blądynka" mądra to pójdzie do sądu i tam może wywalczy swoją rację.
Chodzi o to że (poza bezpieczeństwem) mając czerwone kierunki narażamy się na masę nieprzyjemności. A naprawdę teraz także ubezpieczalnie walczą o każdą złotówkę - mnie jako świadka ciągano kilka razy po sądach (nie przychodzili adwokacji firm) bo się 2 ubezpieczalnie kłóciły... W końcu sędzia powiedział mi jaki jest przedmiot sporu = bodajże 900zł. No tak się motyla noga że mówię Wam, myślałem że rozpierdzielę tę budę - co oni myślą że ja w środku dnia nie mam co robić tylko w deszczu zapieprzać do sądu, płacić za parkowanie, czekać w kolejce, zwalniać się z pracy etc. dlatego , że ubezpieczalnie kłócą się o kilkaset złotych ???!!!???!?
A z innej beczki - nie mieliście takich sytuacji, że na drodze turla się stary Maluch, światła mu się ledwo świecą, ja za nim i go zaczynam wyprzedzać a ten mi nagle skręca w lewo "do sklepu". No już z 3 razy mało co nie pierdolnąłem takiego ćwoka, ale patrzę - no niby miga mu ten kierunek (ledwo-ledwo). I ludzie tak samo widzą to u Was - gościu Mustangiem hamule pulsacyjnie no to go "miniemy z lewej"... a tu małe zdziwko, bo Mustang nie hamuje tylko skręca : ))))
- escalar
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
- Model: GT Premium Bullitt
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny metalik
- Kontakt:
ale jak sie te swiatla maja do Konwencji Wiedenskiej?
http://www.prawko-kwartnik.info/konwencjaw.html
W dniu 8 listopada 1968 r. sporządzona została w Wiedniu Konwencja o ruchu drogowym.
Po zaznajomieniu się z powyższą konwencją Rada Państwa uznała ją i uznaje za słuszną, potwierdzając zastrzeżenie, złożone zgodnie z art.
54 ust. 1 przy podpisaniu konwencji, że Polska Rzeczpospolita Ludowa nie uważa się za związaną artykułem 52 tej konwencji; oświadcza, że wymieniona konwencja jest przyjęta, ratyfikowana i potwierdzona, oraz przyrzeka, że będzie niezmiennie zachowywana.
Na dowód czego wydany został akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Dano w Warszawie dnia 1 czerwca 1984 r.
...wydaje mi sie ze nadal ona obowiazuje....
Rozdział IV
Odstępstwa
60. Na terenie swego kraju Umawiające się Strony mogą dopuszczać odstępstwa od postanowień niniejszego załącznika w odniesieniu do:
a)pojazdów samochodowych i przyczep, których szybkość konstrukcyjna na płaskiej drodze nie może przekroczyć 25 km (16 mil) na godzinę lub których szybkość ustawodawstwo krajowe ogranicza do 25 km na godzinę;
b)wózków inwalidzkich, tzn. małych pojazdów samochodowych specjalnie zaprojektowanych i skonstruowanych - a nie tylko przystosowanych - do użytkowania przez osobę dotkniętą kalectwem lub niezdolnością fizyczną i normalnie używanych tylko przez tę osobę;
c)pojazdów przeznaczonych do doświadczeń w celu osiągania postępu technicznego i zwiększenia bezpieczeństwa;
d)pojazdów o specjalnym kształcie lub specjalnego typu albo pojazdów używanych do specjalnych celów w szczególnych warunkach.
61. Umawiające się Strony mogą dopuszczać odstępstwa od postanowień niniejszego załącznika w odniesieniu do pojazdów, które te Strony rejestrują i które mogą uczestniczyć w ruchu międzynarodowym:
a)zezwalając na używanie barwy żółtej samochodowej dla świateł pozycyjnych, wymienionych w ustępach 23 i 30 niniejszego załącznika, oraz świateł odblaskowych wymienionych w ustępie 29 niniejszego załącznika;
b)zezwalając na używanie barwy czerwonej dla tych świateł kierunkowskazów wymienionych w ustępie 39 niniejszego załącznika, które są umieszczone z tyłu pojazdu samochodowego;
c)zezwalając na używanie barwy czerwonej dla tych świateł wymienionych w ostatnim zdaniu ustępu 42 niniejszego załącznika, które są umieszczone z tyłu pojazdu samochodowego;
d)w odniesieniu do rozmieszczenia świateł na pojazdach samochodowych przeznaczonych do specjalnych celów, których kształt zewnętrzny nie pozwala na przestrzeganie wymienionych postanowień bez zastosowania urządzeń montowanych, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu lub oderwaniu;
e)zezwalając na używanie nieparzystej liczby świateł drogowych, większej niż dwa, na rejestrowanych przez siebie pojazdach samochodowych; oraz
f)w odniesieniu do przyczep służących do przewozu długich ładunków (dłużyc, rur itp.), które to przyczepy w czasie ruchu nie są doczepione do pojazdu ciągnącego, lecz są z nim połączone tylko za pomocą ładunku.
http://www.prawko-kwartnik.info/konwencjaw.html
W dniu 8 listopada 1968 r. sporządzona została w Wiedniu Konwencja o ruchu drogowym.
Po zaznajomieniu się z powyższą konwencją Rada Państwa uznała ją i uznaje za słuszną, potwierdzając zastrzeżenie, złożone zgodnie z art.
54 ust. 1 przy podpisaniu konwencji, że Polska Rzeczpospolita Ludowa nie uważa się za związaną artykułem 52 tej konwencji; oświadcza, że wymieniona konwencja jest przyjęta, ratyfikowana i potwierdzona, oraz przyrzeka, że będzie niezmiennie zachowywana.
Na dowód czego wydany został akt niniejszy, opatrzony pieczęcią Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Dano w Warszawie dnia 1 czerwca 1984 r.
...wydaje mi sie ze nadal ona obowiazuje....
Rozdział IV
Odstępstwa
60. Na terenie swego kraju Umawiające się Strony mogą dopuszczać odstępstwa od postanowień niniejszego załącznika w odniesieniu do:
a)pojazdów samochodowych i przyczep, których szybkość konstrukcyjna na płaskiej drodze nie może przekroczyć 25 km (16 mil) na godzinę lub których szybkość ustawodawstwo krajowe ogranicza do 25 km na godzinę;
b)wózków inwalidzkich, tzn. małych pojazdów samochodowych specjalnie zaprojektowanych i skonstruowanych - a nie tylko przystosowanych - do użytkowania przez osobę dotkniętą kalectwem lub niezdolnością fizyczną i normalnie używanych tylko przez tę osobę;
c)pojazdów przeznaczonych do doświadczeń w celu osiągania postępu technicznego i zwiększenia bezpieczeństwa;
d)pojazdów o specjalnym kształcie lub specjalnego typu albo pojazdów używanych do specjalnych celów w szczególnych warunkach.
61. Umawiające się Strony mogą dopuszczać odstępstwa od postanowień niniejszego załącznika w odniesieniu do pojazdów, które te Strony rejestrują i które mogą uczestniczyć w ruchu międzynarodowym:
a)zezwalając na używanie barwy żółtej samochodowej dla świateł pozycyjnych, wymienionych w ustępach 23 i 30 niniejszego załącznika, oraz świateł odblaskowych wymienionych w ustępie 29 niniejszego załącznika;
b)zezwalając na używanie barwy czerwonej dla tych świateł kierunkowskazów wymienionych w ustępie 39 niniejszego załącznika, które są umieszczone z tyłu pojazdu samochodowego;
c)zezwalając na używanie barwy czerwonej dla tych świateł wymienionych w ostatnim zdaniu ustępu 42 niniejszego załącznika, które są umieszczone z tyłu pojazdu samochodowego;
d)w odniesieniu do rozmieszczenia świateł na pojazdach samochodowych przeznaczonych do specjalnych celów, których kształt zewnętrzny nie pozwala na przestrzeganie wymienionych postanowień bez zastosowania urządzeń montowanych, które mogą łatwo ulec uszkodzeniu lub oderwaniu;
e)zezwalając na używanie nieparzystej liczby świateł drogowych, większej niż dwa, na rejestrowanych przez siebie pojazdach samochodowych; oraz
f)w odniesieniu do przyczep służących do przewozu długich ładunków (dłużyc, rur itp.), które to przyczepy w czasie ruchu nie są doczepione do pojazdu ciągnącego, lecz są z nim połączone tylko za pomocą ładunku.
- escalar
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
- Model: GT Premium Bullitt
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny metalik
- Kontakt:
skoro masz karte pojazdu i dowod rejestracyjny... czyli spelniona zostala przeslanka "moga" .... skoro dopuscili nie moga po fakcie karac...alfatech pisze:mogą ale nie musząescalar pisze:mogą dopuszczać odstępstwa od postanowień niniejszego załącznika
...zastanawiam sie nad tym aby w schowku miec wydrukowana tresc konwencji wiedenskiej na wszelki wypadek dla upierdliwego policjanta....
...nawiasem mowiac.... wydaje mi sie, ze ten przepis daje prawo diagnoscie do dopuszczenia auta bez przerobionych swiatel do ruchu drogowego bez jakichkolwiek sankcji dla niego...
...trzeba by to sprawdzic dokladniej...
-
kuczko
- Forumowicz
- Posty: 129
- Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
- Model: V6 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Srebrny
- Kontakt:
Nigdzie w karcie pojazdu i w dowodzie nie masz zapisane jakie masz światła, albo jakieś inne techniczne specyfikacje. Więc mogłeś sobie coś "spierpopsuć" po przeglądzie/wydaniu dowodu i nikt oprócz Ciebie za to nie odpowiada. To Twój obowiązek mieć "sprawny" - wg polskiego prawa samochód. Nie masz - będziesz bulić. Lepiej się na to przygotowaćescalar pisze: skoro masz karte pojazdu i dowod rejestracyjny... czyli spelniona zostala przeslanka "moga" ....
- escalar
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
- Model: GT Premium Bullitt
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny metalik
- Kontakt:
to nie do konca tak jest... dowod rejestracyjny i karta pojazdu zostaly wydane na podstawie opini diagnosty... wiec jesli diagnosta na podstawie tego przepisu dopuscil pojazd do ruchu to funkcjonariusz nie powinien tego kwestionowac.kuczko pisze:Nigdzie w karcie pojazdu i w dowodzie nie masz zapisane jakie masz światła, albo jakieś inne techniczne specyfikacje. Więc mogłeś sobie coś "spierpopsuć" po przeglądzie/wydaniu dowodu i nikt oprócz Ciebie za to nie odpowiada. To Twój obowiązek mieć "sprawny" - wg polskiego prawa samochód. Nie masz - będziesz bulić. Lepiej się na to przygotowaćescalar pisze: skoro masz karte pojazdu i dowod rejestracyjny... czyli spelniona zostala przeslanka "moga" ....
...jesli wiec przepis dopuszcza taka jazde po drogach w Polsce to zaden uczestnik ruchu drogowego nie moze sie tlumaczyc tym, ze do wypadku doszlo nie z jego winy bo nie wiedzial ze czerwony kierunkowskaz moze istniec...
...jedna z podstawowych zasad prawa Polskiego mowi, ze "nieznajomosc prawa nie zwalnia z odpowiedzialnosci"!
ja chociaz mam tyl zmieniony u siebie, nie mam zamiaru nic z przodem robic, wrzucam tylko tekst traktatu wiedenskiego do schowka i zobaczymy jak beda reagowac funkcjonariusze:)
-
alfatech
- Forumowicz
- Posty: 342
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
hmmm skoro zabytki mogą a nawet muszą mieć oryginalne światła tym bardziej nie kumam obowiązku zmiany tylnych kierunków z red na orangekuczko pisze:Nigdzie w karcie pojazdu i w dowodzie nie masz zapisane jakie masz światła, albo jakieś inne techniczne specyfikacje. Więc mogłeś sobie coś "spierpopsuć" po przeglądzie/wydaniu dowodu i nikt oprócz Ciebie za to nie odpowiada. To Twój obowiązek mieć "sprawny" - wg polskiego prawa samochód. Nie masz - będziesz bulić. Lepiej się na to przygotować
Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
No Escalar,
poleciałeś nieźle! : )
Szkoda, że tego tekstu nie miałem wcześniej na kursie "dla piratów drogowych i Thomasa" : )) to byśmy dali go policjantowi do zczytania : )
chociaż ja osobiście boję się , że są jakieś "akty innego rzędu" (niestety nie-kobiece : (( i jest w jakimś tam Kodeksie Drogowym czy innym Rozporządzeniu napisane, że można mieć tylko pomarańczowe kierunki.
Ja jestem za zmianą na pomarańczowe bo naprawdę można kogoś takiego z "czerwonymi migającymi" nieźle pierdolnąć, aczkolwiek niechcący....
poleciałeś nieźle! : )
Szkoda, że tego tekstu nie miałem wcześniej na kursie "dla piratów drogowych i Thomasa" : )) to byśmy dali go policjantowi do zczytania : )
chociaż ja osobiście boję się , że są jakieś "akty innego rzędu" (niestety nie-kobiece : (( i jest w jakimś tam Kodeksie Drogowym czy innym Rozporządzeniu napisane, że można mieć tylko pomarańczowe kierunki.
Ja jestem za zmianą na pomarańczowe bo naprawdę można kogoś takiego z "czerwonymi migającymi" nieźle pierdolnąć, aczkolwiek niechcący....
