[FB '66] identyfikacja skrzyni
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
[FB '66] identyfikacja skrzyni
Koledzy, potrzebuję drobnej pomocy.
Wczoraj wyciągnąłem z mojego mustanga silnik razem ze skrzynią. Silnik wygląda w porządku. Mam drobny dylemat ze skrzynią.
Spodziewałem sie, że znajdę model C4, jednak brak "identification tag" trochę utrudnił mi weryfikację.
Numery na skrzyni to: RF-E2AP-7006-AA
Pytając dr google'a wychodzi mi, że to może być C5!
No i mam zagwostkę...
z góry dzięki
M.
Wczoraj wyciągnąłem z mojego mustanga silnik razem ze skrzynią. Silnik wygląda w porządku. Mam drobny dylemat ze skrzynią.
Spodziewałem sie, że znajdę model C4, jednak brak "identification tag" trochę utrudnił mi weryfikację.
Numery na skrzyni to: RF-E2AP-7006-AA
Pytając dr google'a wychodzi mi, że to może być C5!
No i mam zagwostkę...
z góry dzięki
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Panie / Panowie
ponawiam pytanie, bo sprawa mocno mnie martwi.
M.
ponawiam pytanie, bo sprawa mocno mnie martwi.
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Policz wypusty na wałku C4 ma 28, a C5 27
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Jak rozumiem chodzi o wypustki na wałku w stronę mostu tylnego?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Tak
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Dzięki Kolego!
Sprawdziłem - 28 wypustek. Zatem tylna część skrzyni pochodzi ewidentnie od C4 - i to już jest dobra wiadomość
Niemniej sprawa wygląda tak:
RF-E2AP-7974-CA - to tzw "bell housing" - obudowa konwertera - wygląda na C5
RF-E2AP-7006-AA - to obudowa samej skrzyni - wygląda na C5
RF-D4ZP-7A040-AA - tył - połączenie do wału - wygląda na C4 !
Zatem możliwe to, że częściowo to C4 a częściowo C5??
Sprawdziłem - 28 wypustek. Zatem tylna część skrzyni pochodzi ewidentnie od C4 - i to już jest dobra wiadomość
Niemniej sprawa wygląda tak:
RF-E2AP-7974-CA - to tzw "bell housing" - obudowa konwertera - wygląda na C5
RF-E2AP-7006-AA - to obudowa samej skrzyni - wygląda na C5
RF-D4ZP-7A040-AA - tył - połączenie do wału - wygląda na C4 !
Zatem możliwe to, że częściowo to C4 a częściowo C5??
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Panowie, mam ponownie dylemat - nieco związany ze skrzynią, a przynajmniej konwersją, która u mnie została dawno temu zrobiona.
Ogólnie mówiąc... silnik na jałowym pracuje bardzo ładnie, ale dając nieco gazu w pozycji "P" wpada w wibracje. Poduszki są oczywiście nowe. Ale... zaczynam się zastanawiać czy nie mam tu do czynienia z kwestią wyważenia silnika.
Wał ma oznaczenie 1M (czyli 289/302) - jak rozumiem jest to pod wyważenie 28 oz.
Nie mogę zidentyfikować jeszcze harmonic balancer'a, ale podejrzewam, że jest też na 28 oz (weryfikacja niebawem).
Koło zamachowe (flex plate) to największa niewiadoma... ma 164 zęby i niestety nie wiem jak sprawdzić czy jest na 28 czy 50 oz. Odczytanie oznaczeń niestety jest trudne - trzeba zdaje się skrzynię wyjmować.
Wątpliwości mam właśnie odnośnie tego flexplate'a - zarówno bellhousing jak i torque converter jest z C5 ...
Numery na samym dzwonie są odczytane - zamieściłem je w poprzednim poście, choć nie wiem czy to coś pomoże.
Macie pomysł jak to sprawdzić?
Ogólnie mówiąc... silnik na jałowym pracuje bardzo ładnie, ale dając nieco gazu w pozycji "P" wpada w wibracje. Poduszki są oczywiście nowe. Ale... zaczynam się zastanawiać czy nie mam tu do czynienia z kwestią wyważenia silnika.
Wał ma oznaczenie 1M (czyli 289/302) - jak rozumiem jest to pod wyważenie 28 oz.
Nie mogę zidentyfikować jeszcze harmonic balancer'a, ale podejrzewam, że jest też na 28 oz (weryfikacja niebawem).
Koło zamachowe (flex plate) to największa niewiadoma... ma 164 zęby i niestety nie wiem jak sprawdzić czy jest na 28 czy 50 oz. Odczytanie oznaczeń niestety jest trudne - trzeba zdaje się skrzynię wyjmować.
Wątpliwości mam właśnie odnośnie tego flexplate'a - zarówno bellhousing jak i torque converter jest z C5 ...
Numery na samym dzwonie są odczytane - zamieściłem je w poprzednim poście, choć nie wiem czy to coś pomoże.
Macie pomysł jak to sprawdzić?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
28 oz czy 50 oz to takie ciężarki na flexplate i balancerze generalnie chodzi o to, że jak jest wszystko wyważone a np. pójdzie flexplate to się nie martwisz i kupujesz o określonej wartości. Na ile śrub masz balancer z przodu (50 oz miały 4) ? trzeba też pamiętać, że 164 był stosowany w manualach jak dobrze pamiętam i też były 28 oz ... Jeśli skrzynia pochodzi z lat 80 tych to masz szansę trafić flexplate 50 oz
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Nie mylić flexplate automatu z flywheel manuala
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
eee to by było za proste.yoozeq pisze:28 oz czy 50 oz to takie ciężarki na flexplate i balancerze
Jeżeli popatrzeć na flexplate to te ciężarki są malutkie - powiedzmy 150-200 gram. A jak przeliczyć sobie 28 uncji na gramy to mamy prawie 1 kg ten mały kawałek stali tyle nie waży. Zatem ponawiam pytanie... co dokładnie oznacza 28/50 oz?
mam 3 śruby. Wał jest na 28 oz (ma oznaczenie 1M), balancer też wygląda mi na te 28 oz. Pozostaje tylko flexplate...yoozeq pisze:Na ile śrub masz balancer z przodu (50 oz miały 4) ?
Dla skrzyń C4 były dwa rozwiązania... 157 i 164 zębów. Manuale zostawiamy na boku - mam automat Niestety moja to C5 i jest z lat 1982 roku i obawiam się, że faktycznie może być na 50 oz i tu dopatruję problemu... Zobaczymy... może uda się dojrzeć oznaczenia przez rewizję...yoozeq pisze:trzeba też pamiętać, że 164 był stosowany w manualach jak dobrze pamiętam i też były 28 oz ... Jeśli skrzynia pochodzi z lat 80 tych to masz szansę trafić flexplate 50 oz
Zamieszczam zdjęcie pokazujące ten mój flexplate - niestety lepszego nie mam. Możecie ocenić czy to 50 czy 28 oz?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
IMO Przeciwwaga na flexplate jest mała ponieważ znajduje się dalej od środka. Pewnie gdyby średnica flexplate była taka jak balancera to odważniki byłyby tej samej wielkości na obu.emgie pisze:Jeżeli popatrzeć na flexplate to te ciężarki są malutkie - powiedzmy 150-200 gram. A jak przeliczyć sobie 28 uncji na gramy to mamy prawie 1 kg ten mały kawałek stali tyle nie waży. Zatem ponawiam pytanie... co dokładnie oznacza 28/50 oz?
Znalazłem nawet coś takiego:
Wynika z tego, że zarówno na 28 jak i 50oz flexplate odważnik jest ten sam, a jedynie wspawany gdzie indziejYou would think that you could just simply weld the 50 oz on but as said above - no. The 50 oz is only 5% heavier but being farther from the center of rotation has the desired affect.
EDIT:
Nie doczytałem dalej
Tutaj masz porównanie obu odważnikówIt also has a large cut-out opposite the weight and other differences. The 28 oz I have here also has some smaller weights welded in 35 degs from the main weight. Do it right and spend the money, worth it in the even short term.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
to faktycznie wygląda na dobrą argumentację. Niemniej... ten mój flexplate to 28 czy 50?? Jak sądzicie?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Na chłopski rozum patrząc na otwory przy odważniku i wielkość samego odważnika obstawiam EDIT: 28oz.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
tak też to mi wygląda, ale bez rewizji się nie obędzie. Dzięki!
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: [FB '66] identyfikacja skrzyni
Nie miałem na myśli konkretnej wagi ciężarka... tylko fakt że się różnią ale to już wyjaśnione;)
1M to wał 289
2M to wał 302 ( bo to stroker z 289 )
Fakt zakopałem się w akcji z flexplate i flywheel zwarcie na stykach... ale manuale miały 164 tak ?
1M to wał 289
2M to wał 302 ( bo to stroker z 289 )
Fakt zakopałem się w akcji z flexplate i flywheel zwarcie na stykach... ale manuale miały 164 tak ?
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69