Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Post autor: Olaf » 2008-07-12, 23:43

No Chłopaki (i dwie Koleżanki)

powiedzmy sobie szczerze - te 300KM to jest jednak za mało jak na polskie super autostrady! : ))

A przy obecnym kursie dolara trzeba coś pomyśleć, żeby w przyszłości za te marne 4-5 tys. $ jednak wzmocnić Mustanga, np.:

http://www.superchargersonline.com/prod ... U218-018SQ" onclick="window.open(this.href);return false;

tu ww. też jest Instrukcja instalacji na 52 strony zdjęć - dosyć rzetelnie to wygląda (aż sobie ściągnąłem żeby zobaczyć czy w 24 godz. bym się wyrobił ze złożeniem : ))

czy inny prosty:
http://www.nthcoast.com/store/product_i ... 5a47dde013" onclick="window.open(this.href);return false;

Myslę, że dla nas w PL to "nie ma bata" trzeba jak już to ściągać "cały KIT" niż bawić się samemu w dodawanie turbiny (w sensie: byłem już w kilku firmach tuningowych i generalnie jak się przyjedzie z Calibrą/Audi/Integrą etc. to pewnie, zrobią, natomiast z czymś innym to normalnie CZARNA MAGIA ... aż w końcu mówią " a może jakiś KIT jest na sieci?" :rotfl:

[Tylko Mario - błagam nie wyjeżdzaj tylko z AG że oni by to luzik zrobili : )) i tylko w W-wie są matoły, bo tam nie byłem - mam trochę daleko]

PS
musiałem ten temat "zarzucić" zanim się Thomas obudzi z letargu i zacznie (jak zwykle) pierwszy szybko wzmacniać auto!



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-12, 23:48

[b:36509abf19]Olaf[/b:36509abf19], odszukaj na ford club polska ,użytkownika PIRO ,V-tech Kraków ,on sam ma Strzelbę tyle że podkręconego do 700 KM ,czytałem gdzieś że oferował się do zabiegów uturbiania i na pewno Ci pomoże - zaiste kwestia siana ale jak się nie skontaktujesz to wiedzieć nie będziesz :]


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-13, 10:55

Jeżeli chcecie zrobić ‘uturbienie’ z głową i nie rozwalić się na pierwszym zakręcie oraz nie zarżnąć silnika to można zapomnieć o 5 tys$. Najpierw by się przydała poprawa zawieszenia, które daje wiele do życzenia przy 300KM, a następnie rozbudowanie słabszych elementów silnika które przy większej mocy wynikającej z uturbienia mogą zacząć szwankować i nawet doprowadzić do zniszczenia silnika. Na liście oczywiście nowe sprzęgło performance które utrzyma większy moment obrotowy, dodatkowa chłodnica oleju, zwiększona miska olejowa, zależnie od mocy wydajniejsza pompa oleju, wydajny intercooler, zestaw profesjonalnych wskaźników kontrolnych itd. itp. lista jest długa i szeroka i znacznie przewyższa 5tys$

Radzę postudiować amerykańskie fora i zobaczyć jak kruche bywają te aluminiowe silniki przy turbodoładowaniu bez dodatkowych zabezpieczeń.

Sam się przymierzam i najpierw będę ściągał wszystkie elementy eliminujące wąskie gardła a na samym końcu dopiero turbo oczywiście w kit’cie. I raczej się zdecyduję na mniej obciążony zestaw Saleen 435 z upgradem Brendspeed pozwalającym osiągnąć 485KM przy doładowaniu 6psi.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-13, 11:04

[quote:0b0f341a8c="SeaBiscuit"]zobaczyć jak kruche bywają te aluminiowe silniki[/quote:0b0f341a8c] :zdziwko: a blok w GT nie jest żeliwny ? :zdziwko: [b:0b0f341a8c]SeaBiscuit[/b:0b0f341a8c], masz to na pewno wiesz więc proszę o info i wyprowadzenie mnie z błędu :padam:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-13, 11:20

[quote:58d93fb0a8="alfatech"][quote:58d93fb0a8="SeaBiscuit"]zobaczyć jak kruche bywają te aluminiowe silniki[/quote:58d93fb0a8] :zdziwko: a blok w GT nie jest żeliwny ? :zdziwko: [b:58d93fb0a8]SeaBiscuit[/b:58d93fb0a8], masz to na pewno wiesz więc proszę o info i wyprowadzenie mnie z błędu :padam:[/quote:58d93fb0a8]

Głowice napewno są aluminiowe i na logikę blok tez powinien być aluminium - tak to wygląda też zresztą na zdjęciach.
A tu macie silniczek świeżo po uturbieniu na Vortech'u i po eksplozji w jednym z cylindrów spowodowanej zbyt ubogą mieszanką paliwa ooops wszystko do wymiany :szok:

http://forums.bradbarnett.net/showthrea ... &page=1056" onclick="window.open(this.href);return false;

10 post od góry ze zdjęciami.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-13, 14:10

[quote:13cfcec462="SeaBiscuit"]Głowice napewno są aluminiowe i na logikę blok tez powinien być aluminium - tak to wygląda też zresztą na zdjęciach. [/quote:13cfcec462] z logiką w amerykańskich autach byłbym ostrożny :P po prost słyszałem ( bo nie było nawet jak się temu przyjrzeć z bliska ) że blok jest z żeliwa :zdziwko: [quote:13cfcec462="SeaBiscuit"]A tu macie silniczek świeżo po uturbieniu na Vortech'u i po eksplozji w jednym z cylindrów spowodowanej zbyt ubogą mieszanką paliwa ooops wszystko do wymiany :szok: [/quote:13cfcec462] wooo robi wrażenie :przestraszony: osobiście takiej modyfikacji nie dałbym założyć do swojego GT ,już wolałbym uzbierać na Shelby ........ chyba :] Grzebanie przy przepustnicy ,dolocie ,ECU itd to drobne zabiegi w porównaniu do założenia turbiny i na tych drobnych modyfikacjach zapewne poprzestanę jeśli oczywiście to co jest seryjne przestanie mi sprawiać frajdę :P


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-14, 10:04

[quote:04f0ee996d="alfatech"][quote:04f0ee996d="SeaBiscuit"]Ja po kilku modyfikacjach wyciągnąłem na hamowni w piku 340KM [/quote:04f0ee996d] noooo :) to zakładaj osobny temat albo napisz tu co masz nagrzebane :padam:[/quote:04f0ee996d]

Modyfikacje Performance:
K&N Cold Air Kit ,
Superchips Flashpaq dla K&N CAI performance 91 Octane Fuel,
Tłumiki końcowe Borla Stinger,
Tarcze front EBC + Klocki EBC Red Stuff,
Płyn Hamulcowy Ultra High Temperature Castrol SRF,
Jednoczęściowe Świece zapłonowe Double Platinium Champion.

Zmiany Wizualne:
Felgi Shelby Razor Gun Metal 20” ET 24mm,
Spoiler Tył GT500, Spoiler Front 3d Carbon Air Dam,
Pasy boczne - Fading Rocker Panel Stripes – Black,
Wstawka czarna tył - S.H.R. Honeycomb Taillight Panel,
Wlew paliwa - S.H.R. Tru-Billet Fuel Door,
Zapinki Maski - Shelby Hood Pin Kit,
Lampy Front Euro Double Head Lights.

Na razie tyle kolejne modyfikacje to będzie zawieszenie i powoli przygotowywanie silnika pod turbo.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-14, 11:13

......to już coś tam masz :) ten Superchips to jest takie coś jak Pigy bac ? Myślałeś nad zmianą lub przeróbką przepustnicy ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-14, 12:06

[quote:2e478263e6="alfatech"]......to już coś tam masz :) ten Superchips to jest takie coś jak Pigy bac ? Myślałeś nad zmianą lub przeróbką przepustnicy ?[/quote:2e478263e6]

Superchips to zewnętrzny programator, którym wgrywasz nowy program do komputera poprzez złącze OBD II

http://www.superchips.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Problem w tym, że większość dalszych przeróbek wymagałaby od razu zmiany oprogramowania i dostosowania go do tych modyfikacji a to jest bardzo problematyczne jak się nie jest w US.
Dodatkowo jeżeli planuję supercharger to zmiany i tak będą w większości do wywalenia bo nie będą współgrały z superchargerem.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-07-14, 12:33

aha rozumiem a nie lepiej byłoby założyć np ECU mastera? Zawsze po jakichkolwiek zmianach w aucie można przeprogramować wszystko. Ile płaciłeś za założenie tego w PL ,bo jak mniemam koszt urządzenia 200 USD + przesyłka ? Masz może wykres z hamowni? Nie wiedziałem nigdy wykresu GT więc jeżeli nie byłby to problem ............. :padam:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-14, 14:49

[quote:ce295a67b7="alfatech"]aha rozumiem a nie lepiej byłoby założyć np ECU mastera? Zawsze po jakichkolwiek zmianach w aucie można przeprogramować wszystko. Ile płaciłeś za założenie tego w PL ,bo jak mniemam koszt urządzenia 200 USD + przesyłka ? Masz może wykres z hamowni? Nie wiedziałem nigdy wykresu GT więc jeżeli nie byłby to problem ............. :padam:[/quote:ce295a67b7]

Niestety nie mam wykresu ale najprawdopodobniej wybiorę się jeszcze raz na hamownie i tym razem inną z dodatkowym pomiarem mieszanki paliwo/powietrze.
Musisz uwierzyć na słowo :P

Koszt programatora to 399$ + wysyłka cło akcyza chyba, że ktoś to obejdzie - czasami się udaje.
Może i lepiej byłoby coś takiego założyć jak piszesz ale musisz wtedy biegać na hamownie i przeprogramowanie po każdej zmianie. A ja dodatkowo nie zaufałbym naszym magikom - wolę gotowe sprawdzone rozwiązania z USA.
Przy powyższym programatorze robisz wszystko sam. Programowanie trwa 5 minut.

Moim zdaniem nie ma sensu dłubać więcej i wyciągać nawet te 390KM spędzając masę czasu u kogoś kto to wszystko zaprogramuje i dopasuje jak należy, jezeli mu się w ogole to uda – lepiej już zainwestować w superchargera. Zwłaszcza, że jak pisałem wcześniej większość przeróbek na niedoładowanym silniku i tak pójdzie do kosza łącznie z programatorem. :zalamany:

Taka moja opinia.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-07-16, 11:37

SeaBiscuit,

no tak z tą wymianą masy części przy tuningu poważniejszym to niestety prawda : (

Ja to ponieważ mam Automata to bym delikatnie wrzucił coś lightowego do max. 400 KM żeby skrzynia wytrzymała, bo inaczej to kicha straszna by była...

powoli trzeba będzie się rozgladać - jakby ktoś miał/widział jakieś ciekawe pomysły to proszę piszcie.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-16, 11:52

[quote:db4aa760e9="Olaf"]SeaBiscuit,

no tak z tą wymianą masy części przy tuningu poważniejszym to niestety prawda : (

Ja to ponieważ mam Automata to bym delikatnie wrzucił coś lightowego do max. 400 KM żeby skrzynia wytrzymała, bo inaczej to kicha straszna by była...

powoli trzeba będzie się rozgladać - jakby ktoś miał/widział jakieś ciekawe pomysły to proszę piszcie.[/quote:db4aa760e9]

Na forum w Uesej czytałem, że niby górną granicą bezpieczeństwa turbodoładowania samego silnika 4.6 w Mustangu jest 10psi i 450rwhp czyli jakieś 500-520KM na kole zamachowym. Ale szczerze mówiąc widziałem posty o uszkodzonych silnikach przy nieco mniejszych osiągach. Wszystko chyba zależy jaki model jakościowo silnika się trafiło.

Teoretycznie najbezpieczniej było by chyba założyć standardowy supercharger Rousha czyli jakieś 435KM 400rwhp przy 5psi. Roush jako jedyny uzyskał utrzymanie gwarancji Forda na 3 lata przy tym superchargerze więc chyba to jest najbezpieczniejszy poziom. Zestaw można sobie kupić w KIT’cie za jakieś 5500$. Jest tylko jedno ale po założeniu trzeba przesłać całą jednostkę PCM do Rouscha do przeprogramowania i tu problem. A jak zaginie gdzieś? to kaplica ile to będzie trwało.
Jest jeszcze wyjście zrobić tą instalację u oficjalnego dystrybutora w Niemczech ale wtedy cena jest x 2,5 z tego co patrzyłem.

Trzeba więc kupić coś poprawionego przez jakąś firmę tiuningową, która w kicie daje programator i wtedy instalacja jest pod ‘klucz’.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-07-16, 12:24

No Roush to firma godna zaufania.

Odnośnie przesyłania rzeczy to ja teraz testuję "USPS Priority mail" - cena akceptowalna a czas dostarczenia do Polski 6-10 dni. Jak zaginie - to tragedia.

Ja to musze uważać na automatyczną skrzynię biegów - i czytałem gdzieś w opisach tuningowych że 400KM to raczej max jak na automat i staram się tego trzymać : ))



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-07-17, 21:44

[quote:51b2f62eab="SeaBiscuit"]górną granicą bezpieczeństwa turbodoładowania samego silnika 4.6 w Mustangu jest 10psi i 450rwhp [/quote:51b2f62eab]

A co powiecie na 700KM :przestraszony:

http://moto.onet.pl/1498133,2254,artykul.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”