Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tablice
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
Re: Odprawa celna na zabytek a rejestracja na BIAŁE tablice
po pierwsze przytoczona przez Małego riviera jest na zoltych ale byla clona jako mienie przesiedlenia wiec bylem zwolniony z wszystkich oplat i moglem rejestrowac na biale badz zolte
chcialem tanie oc, nie dostosowywac swiatel i beztrminowy przeglad wiec wybralem żółte
dwa teraz maly myk na tzw luke w prawie idzie legalnie sprzedac pojazd zabytkowy na zoltych blachach obcokrajowcowi bez wymaganych zezwolen...czemu???? bo prawo zabrania WYWOZU auta bez zezwolenia....a nie sprzedaży osobie z innym paszportem...wiec jak macie np niemca chetnego na wasze auto mozecie mu sprzedac ale NIE MOZECIE BYC osoba ktora przekracza granice autem i nie mowicie nic o szczelnosciach granic bo bylem uczestnikiem wyprawy na zlot do szwecji blisko 20 pojazdow wszystkie na zoltych i nikt nas o zezwolenia nie pytal
trzy Bujal to kolekcjoner i pasjonat amerykanskiej motoryzacji utrzymujacy sie z importu przedmiotow kolekcjonerskich..handlarz to raczej sprzedawca włoszczyzny:)
cztery Bujal cli na kolekcjonerskie bo robil to juz blisko 100 razy i wie ze potzrebuje kwitek A,B,C i D ponadto moj rzeczoznawca wie ze w jego kwitku ma byc to i to i to ....i tylko dlatego cle na kolekcjonerskie bo to przechodzi to sie nazywa rutyna i profesionalizm a nie uklady
piec pojazd kolekjcjonerski (termin celny z not scalonych) i pojazd zabytkowy( ust o ochronie zabytkow) to 2 ROŻNE RZECZY nie mieszajcie tego inne są rezimy prawne i wymagania
mi samemu nieraz zdaza sie uzyc terminu clic na zabytek ale jest to skrot myslowy
szesc kazdy narzeka na celnikow tylko ze ja tez widze druga strone medalu wielu importerow sciagalo zlomy badz auta o ktorych ja nie powiedzialbym kolekcjonerskie (np cadi z roku 80 ktorym jeszcze wczoraj murzyn rozwozil crack po dzielnicy i sprzedal go za 500$) a dzis importer zachwala jego orginalnosc rzadkosc i wmawia ze po remoncie bedzie wart 1000000$ a jak celnik nie jest glupi i sprawdzil ze to zwykly dupowoz a nie przedmiot kolekcjonerski to wielkie larum ze celnik zly....o tej stronie konfliktu UC->importerzy jakos nikt nie mowi
owszem zdarzaja sie tez oczywiste pomylki UC do odkrecenia jedynie droga sądowa
siedem wedlug mojej wiedzy jest mozliwe w polskim prawie OCLIC AUTO JAKO POJAZD KOLEKCJONERSKI I ZAREJESTROWAC NA BIAŁE
chcialem tanie oc, nie dostosowywac swiatel i beztrminowy przeglad wiec wybralem żółte
dwa teraz maly myk na tzw luke w prawie idzie legalnie sprzedac pojazd zabytkowy na zoltych blachach obcokrajowcowi bez wymaganych zezwolen...czemu???? bo prawo zabrania WYWOZU auta bez zezwolenia....a nie sprzedaży osobie z innym paszportem...wiec jak macie np niemca chetnego na wasze auto mozecie mu sprzedac ale NIE MOZECIE BYC osoba ktora przekracza granice autem i nie mowicie nic o szczelnosciach granic bo bylem uczestnikiem wyprawy na zlot do szwecji blisko 20 pojazdow wszystkie na zoltych i nikt nas o zezwolenia nie pytal
trzy Bujal to kolekcjoner i pasjonat amerykanskiej motoryzacji utrzymujacy sie z importu przedmiotow kolekcjonerskich..handlarz to raczej sprzedawca włoszczyzny:)
cztery Bujal cli na kolekcjonerskie bo robil to juz blisko 100 razy i wie ze potzrebuje kwitek A,B,C i D ponadto moj rzeczoznawca wie ze w jego kwitku ma byc to i to i to ....i tylko dlatego cle na kolekcjonerskie bo to przechodzi to sie nazywa rutyna i profesionalizm a nie uklady
piec pojazd kolekjcjonerski (termin celny z not scalonych) i pojazd zabytkowy( ust o ochronie zabytkow) to 2 ROŻNE RZECZY nie mieszajcie tego inne są rezimy prawne i wymagania
mi samemu nieraz zdaza sie uzyc terminu clic na zabytek ale jest to skrot myslowy
szesc kazdy narzeka na celnikow tylko ze ja tez widze druga strone medalu wielu importerow sciagalo zlomy badz auta o ktorych ja nie powiedzialbym kolekcjonerskie (np cadi z roku 80 ktorym jeszcze wczoraj murzyn rozwozil crack po dzielnicy i sprzedal go za 500$) a dzis importer zachwala jego orginalnosc rzadkosc i wmawia ze po remoncie bedzie wart 1000000$ a jak celnik nie jest glupi i sprawdzil ze to zwykly dupowoz a nie przedmiot kolekcjonerski to wielkie larum ze celnik zly....o tej stronie konfliktu UC->importerzy jakos nikt nie mowi
owszem zdarzaja sie tez oczywiste pomylki UC do odkrecenia jedynie droga sądowa
siedem wedlug mojej wiedzy jest mozliwe w polskim prawie OCLIC AUTO JAKO POJAZD KOLEKCJONERSKI I ZAREJESTROWAC NA BIAŁE
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Odprawa celna na zabytek a rejestracja na BIAŁE tablice
wychodzi na to że moja wiedza jest w tym zakresie mocno mizerna wiem też że wiedzia urzędników w poznańskim UK jest na tym polu mocno dyskusyjna żeby nie powiedzieć zerowa - próba rejestracji na białe samochodu oclonego na kolekcjonerski mogłaby się tam źle skończyć : )))))))
Re: Odprawa celna na zabytek a rejestracja na BIAŁE tablice
a na koniec akademicki (bo mojego prywatnego know how nie zamierzam upubliczniac) przyklad ze kolega mowie nieprawde....
oto przyklad:
w rajdzie paryz dakar bierze udzial cholek na specjalnie zaprojektowanym VW 2012 UWAGA!!! wyprodukowanym i zarejestrowanym w USA....wygrywa wyscig jako pierwszy Polak...auto trafia po rajdzie do USA gdzie kolekcjoner (mylnie zwany handlarzem) Bujal78 kupuje auto i importuje do Polski
na urzedzie celnym deklaruje go jako kolekcjonerski i w/g noty scalonej zostaje za taki uznany..... 8% VAT a konserwator nigdy nie widzi nawet tego auta
wiem jest to fikcyjny casus prawniczy ale jak najbardziej realny i zgodny z litera prawa...wiec zanim stwierdzisz ze cos jest niemozliwe spytaj madrzejszych
owszem sa sposoby na rej na biale pojazdow stricte zabytkowych ale to juz inna historia:)
temat czy Bujal78 jest handlarzem czy pasjonatem mysle mozemy zalatwic na tel/privy a teraz skupmy sie na problemie rejestracji
oto przyklad:
w rajdzie paryz dakar bierze udzial cholek na specjalnie zaprojektowanym VW 2012 UWAGA!!! wyprodukowanym i zarejestrowanym w USA....wygrywa wyscig jako pierwszy Polak...auto trafia po rajdzie do USA gdzie kolekcjoner (mylnie zwany handlarzem) Bujal78 kupuje auto i importuje do Polski
na urzedzie celnym deklaruje go jako kolekcjonerski i w/g noty scalonej zostaje za taki uznany..... 8% VAT a konserwator nigdy nie widzi nawet tego auta
po lekkich modernizacjach pomimo domyslów i pomowien ludzi majacych jakies problemy z jego osobą auto LEGALNIE przechodzi przeglad.....i JEST REJESTROWANE NA BIALE TABLICE pomimo tego ze zostalo odprawione kategoria kod CN 9705 00 00 pojazd kolekcjonerskiprawo pisze:niezależnie od daty produkcji,samochody wyścigowe, które, co może zostać udowodnione, zostały zaprojektowane, zbudowane i wykorzystane wyłącznie do zawodów i osiągnęły znaczące sportowe sukcesy w prestiżowych krajowych lub międzynarodowych wydarzeniach.
wiem jest to fikcyjny casus prawniczy ale jak najbardziej realny i zgodny z litera prawa...wiec zanim stwierdzisz ze cos jest niemozliwe spytaj madrzejszych
owszem sa sposoby na rej na biale pojazdow stricte zabytkowych ale to juz inna historia:)
temat czy Bujal78 jest handlarzem czy pasjonatem mysle mozemy zalatwic na tel/privy a teraz skupmy sie na problemie rejestracji
Re: Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tab
podalem konkretny przepis w kazusie....auto zostanie odprawione na kod noty scalonej "pojazd kolekcjonerski" ale zaden konserwator nie wpisze go do rejestru i zaden UK nie da mu zółtych tablicMały1973 pisze: Proszę podac konkretne przepisy ogólnopolskie, które mówią, że można tak jak Pan twierdzi.
no i najwazniejsze...jak Bujal mowi ze mozna to mozna..no chyba ze z tym tez chcesz poilemizowac
http://www.rzeczoznawcy-pzm.poznan.pl/- ... 8&ns=5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
pkt 9
(thx Piotr)
wiec albo tam zadzwon i jak masz do mnie "halo" to oni Ci wytlumacza...albo juz nie udzielaj sie w temacie w ktorym nie masz wiedzy prawniczej albo czerpiesz ja od Pani z okienka
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tab
Witam
Rozmawiałem właśnie z rzeczoznawcą na ten temat. I z informacji od niego wiem, że cląc na kolekcjonerski potrzebujemy jedynie opinii rzeczoznawcy, a nie białej karty i wpisu do ewidencji zabytków co pozwala nam zarejestrować na zabytek . A nawet mając białą kartę możemy jej po prostu nie pokazywać w UK tylko, że nie będziemy mieli z tego tytułu żadnych dodatkowych zniżek ani bez okresowego przeglądu.
Co do zarzutu, że nie można nawet opon zamienić mając zabytek to nie do końca. Zależy od szczegółowości opinii. Zazwyczaj jest to tylko parę zdjęć i standardowy opis rodzaju zawieszenia, wspomagania, zapłonu itd. U mnie np. brak rozmiaru opon czy marki gaźnika. Jeśli nie będziesz z coupe robił cabrio to nikt ci głowy nie urwie;P
Co do samego Bujala to mi współpraca przy ściąganiu mojego układała się bardzo dobrze. Gdybym szukał handlarza to udał bym się do jednej z plastikowych firm, które nie ściągają setke samochodów, a tysiące łącznie z nowymi i dzwonami z wywalonymi na wierzch poduchami. Myślę, zresztą, że nawet na tym forum znajdzie się paru zadowolonych klientów Bujala, które potwierdzą moje zdanie, że to pasjonat.
pozdrawiam i życzę więcej luzu;P
Rozmawiałem właśnie z rzeczoznawcą na ten temat. I z informacji od niego wiem, że cląc na kolekcjonerski potrzebujemy jedynie opinii rzeczoznawcy, a nie białej karty i wpisu do ewidencji zabytków co pozwala nam zarejestrować na zabytek . A nawet mając białą kartę możemy jej po prostu nie pokazywać w UK tylko, że nie będziemy mieli z tego tytułu żadnych dodatkowych zniżek ani bez okresowego przeglądu.
Co do zarzutu, że nie można nawet opon zamienić mając zabytek to nie do końca. Zależy od szczegółowości opinii. Zazwyczaj jest to tylko parę zdjęć i standardowy opis rodzaju zawieszenia, wspomagania, zapłonu itd. U mnie np. brak rozmiaru opon czy marki gaźnika. Jeśli nie będziesz z coupe robił cabrio to nikt ci głowy nie urwie;P
Co do samego Bujala to mi współpraca przy ściąganiu mojego układała się bardzo dobrze. Gdybym szukał handlarza to udał bym się do jednej z plastikowych firm, które nie ściągają setke samochodów, a tysiące łącznie z nowymi i dzwonami z wywalonymi na wierzch poduchami. Myślę, zresztą, że nawet na tym forum znajdzie się paru zadowolonych klientów Bujala, które potwierdzą moje zdanie, że to pasjonat.
pozdrawiam i życzę więcej luzu;P
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tab
Też to już wcześniej pisałem.Piotrek86skc pisze:...cląc na kolekcjonerski potrzebujemy jedynie opinii rzeczoznawcy, a nie białej karty i wpisu do ewidencji zabytków co pozwala nam zarejestrować na zabytek ...
Myślę że jak juz Dezo napisał nie ma co dokładac więcej w ten temat emocji, przekonań itd. bo nie po to jest ten temat.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Kupię Mustanga 1964-1969
Mały nie ma racji o czym wcześniej pisałem a teraz moge potwierdzić bo właśnie dostałem "białe" tablice na mojego pontiego który poszedł na odprawie jako kolekcjonerski (8%vat 0% cła i 0% akcyzy)Pavulon_ pisze:hehe, ciekawa dyskusja
wg mnie ( podkreślam wg mnie ) i mojej wiedzy na ten temat NIE można zarejestrować auta na białe tablice a wcześniej odprawić auto na zabytek. Zawsze w takim przypadku czyli rejestracji na białe UK poprosi o dowód opłacenia akcyzy, cła. Mały ma zatem tutaj wg mnie racje. Podkreślam że mówię to co wiem z mojego doświadczenia i wg mojej najlepszej wiedzy.
.
- Brano
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 204
- Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
- Model: 67 fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny
Re: Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tab
Kochani, mozna Tyle w temacie
I co do przerobek, to praktycznie wszystko mozna robic i z zabytkiem (w ramach rozsadku).
I co do przerobek, to praktycznie wszystko mozna robic i z zabytkiem (w ramach rozsadku).
Re: Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tab
nie do konca z tymi przeróbkami...o ile wiadomo nikt nie stara się o nadzór konserwatora przy remoncie stanga o tyle od mojego rzeczoznawcy wiem ze zaczeły sie jakies dziwne ruchy typu donosy do konserwatora ze auto ma żółte tablice a miec nie powinno (auto z licznymi i widocznymi gołym okiem przeróbkami) i procedura administracyjna odpalona
- Brano
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 204
- Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
- Model: 67 fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny
Re: Odprawa celna na kolekcjoners a rejestracja na BIAŁE tab
no jak pisałem, w ramach rozsądku, jeżeli ktoś przerabia zabytek w sposób, że są przeróbki widoczne gołym okiem - to się zgodzę, może być kłopot, jeśli się konserwator kiedykolwiek dowie... Tylko czemu doklejać na zabytek spojlery itp., tego nie rozumiem.bujal78 pisze:nie do konca z tymi przeróbkami...o ile wiadomo nikt nie stara się o nadzór konserwatora przy remoncie stanga o tyle od mojego rzeczoznawcy wiem ze zaczeły sie jakies dziwne ruchy typu donosy do konserwatora ze auto ma żółte tablice a miec nie powinno (auto z licznymi i widocznymi gołym okiem przeróbkami) i procedura administracyjna odpalona
Natomiast z unowocześnieniem - wymiana podzespołów na nowoczesne, lakierowanie, odnowienie środka (wraz ze zmianą koloru) - to wszystko jest ok, idealnie te zmiany zgłosić do rejestru zabytków. Ewentualnie, zgłosić samochód do rejestru PO DOKONANIU RENOWACJI obejmującej unowocześnienie, wtedy będzie samochód zgłoszony w stanie, w jakim jest odrestaurowany (wraz z dokumentacją fotograficzną), i jeśli zostanie tak wpisany do rejestru zabytków, nikt się nie ma do czego przyczepić - byle by nasz rzeczoznawca chciał uznać wartość zabytkową pojazdu i zalecać jego wpisanie do rejestru
No i jeśli chodzi np. o wyjazdy za granice, to nie zależy akurat od tego, czy jest samochód uznany i zarejestrowany jako zabytkowy, lecz od wieku i wartości - i także z białymi tablicami powinniśmy wnosić o zgodę na wyjazd (które są od bez problemu udzielane). Niektórzy z nas już w tym roku - jeśli chodzi o sztuki 64 1/2.