problemy z łożyskiem?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-11-17, 19:44
- Model: Camaro SS
- Silnik: inny V8
- Kolor: orange inferno
- Kontakt:
problemy z łożyskiem?
Czesc, bylem ostatnio na przeglądzie i na maszynie "zblizajacej/oddalajacej" koła okazało sie, ze prawdopodobnie mam problem z tylnym lozyskiem lub półosia... niedowierzajac pojechalem nastepnie do mojego starego sprawdzonego mechanika, i na podnosniku okazalo sie ze faktycznie szarpiąc tylnymi kołami mozna ja delikatnie przegiąć w osi rownoleglej do pojazdu (z boku ba bok) , rusza sie to minimalnie ale faktycznie jest zauwazalne przy szapraniu, natomiast przy jezdzie nic nie zauwazylem. Czy ktoś z Was mial cos podobnego u siebie?
Pozdro
Pozdro
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 2009-11-17, 19:44
- Model: Camaro SS
- Silnik: inny V8
- Kolor: orange inferno
- Kontakt:
Re: problemy z łożyskiem?
wroce koledzy do tematu... wczoraj przy dosc szybkim wjechaniu na rondo przy jezdzie łukiem w lewo, nagle usłyszałem tarcie/szum w okolicy tylnego kola po stronie pasażera, owy niepokojacy dzwiek przypadał jakby co kazdy obrót koła, po wjechaniu na prostą znikal, a nastepnie powtorzyl sie kilka razy przy kolejnych skretach w lewo, potem przez 50 przejechanych km byla cisza. Natomiast po zatrzymaniu zauwazylem na klocku hamulcowym niewielka plame koloru pomaranczowego, połyskującą, gęstą... wiec wiem ze cos jest chyba nie tak, czy moze ktoś miał cos takiego - uciekajacy plyn hamulcowy/ nieszczelne łozysko? Dodam ze w ostatnich tygodniach czulem jakby inne zachowanie tylnej osi, jakby bardziej "miękkie", "uślizgowe". Podpowiedzi mile widziane, i tak jutro jade na szarpaka i do mechanika ale moze cos kojarzycie...
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: problemy z łożyskiem?
Świeży płyn hamulcowy jest w kolorze piwa, stary może być w odcieniach szarości. Nie jest gęsty - jak woda; Jeżeli oleisty to może być olej z mostu - zerknij czy tarcza nie jest zachlapana od wewnątrz i końcówka mostu. Mogło Ci łożysko strzelić i wypluwa olej.
alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: problemy z łożyskiem?
U mnie łożyska na tyle też mają luz, ale prawda jest taka, że ciężko powiedzieć czy to jeszcze fabryczny, czy już nie fabryczny
:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- adaslaw
- Forumowicz
- Posty: 598
- Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
- Model: Mustang conv. 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: skromny czarny
Re: problemy z łożyskiem?
W ostatnich dniach, aż w dwóch różnych warsztatach powiedziano mi, że mam luzy i do wymiany są łożyska na obu półosiach.Stachu_xjr pisze:Tak ma byc , luz jest tam standardem więc nie przejmuj sie.
Znowuż Stachu piszę, że to norma w naszych Kuniach
Dobra, jasne jest, że jakiś luz pewnie wszędzie jest, ale pytanie moje jest takie, czy ten luz, który u mnie zaobserwowali, to luz "standardowy" ((c) Stachu) czy luz więcej niż standardowy?
Czy np. jeśli pojadę na stację diagnostyczną i na szarpaku sprawdzą mi tylne zawieszenie, to czy będą w stanie powiedzieć czy ten luz jest "standardowy" czy już ponad standardowy?
Narka
Adam
- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: problemy z łożyskiem?
Adaś,
Jedź na szarpaka przed przeglądem, zapłać 40zł i dowiesz się czy w normie. Kasa nieduża a przynajmniej szerszy światopogląd Ja tak robię czasami, aby nie mieć newsa, że mnie spełnia warunków. Oczywiście stangiem nie byłem na normalnym przeglądzie. Na wszelki wypadek ))))
Jedź na szarpaka przed przeglądem, zapłać 40zł i dowiesz się czy w normie. Kasa nieduża a przynajmniej szerszy światopogląd Ja tak robię czasami, aby nie mieć newsa, że mnie spełnia warunków. Oczywiście stangiem nie byłem na normalnym przeglądzie. Na wszelki wypadek ))))
Arek
- adaslaw
- Forumowicz
- Posty: 598
- Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
- Model: Mustang conv. 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: skromny czarny
Re: problemy z łożyskiem?
Byłem dziś na szarpaku. Pan na stacji kontroli przyłożył się i dokładnie pooglądał i poszarpał mojego konia.swiadeka pisze:Adaś,
Jedź na szarpaka przed przeglądem, zapłać 40zł i dowiesz się czy w normie. Kasa nieduża a przynajmniej szerszy światopogląd Ja tak robię czasami, aby nie mieć newsa, że mnie spełnia warunków. [..]
Łożyska są jednak do wymiany.
Czy ktoś może polecić jakieś łozyska mam do swojej V6 2006 kupić?
W szczególności - gdzie je można kupić / zamówić?
Na Allegro znalazłem jakieś zamienniki, ale z racji, że to zamienniki, to jakoś nie mam do nich przekonania
ŁOŻYSKO KOŁA TYŁ TYLNE NOWE FORD MUSTANG 05-10
http://allegro.pl/lozysko-kola-tyl-tyln ... 04633.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ke? No przecież raz na rok na kontrolę nalezy jechać, hę?swiadeka pisze: [..] Oczywiście stangiem nie byłem na normalnym przeglądzie. Na wszelki wypadek ))))
No chyba, że tam u Ciebie inne przepisy obowiązują
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: problemy z łożyskiem?
Zobacz tutaj: http://sklepjeep.redcart.pl/c/628/piast ... -ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sklep USA Olkusz. Kupuję u nich od 5 lat różniste części do swojego innego amerykana, jeszcze się nie zawiodłem. Masz tam poza tym, od razu uszczelniacze (powinno się również wymienić). A jeśli półośka już mocno zjechana, to zestawy naprawcze.
Sklep USA Olkusz. Kupuję u nich od 5 lat różniste części do swojego innego amerykana, jeszcze się nie zawiodłem. Masz tam poza tym, od razu uszczelniacze (powinno się również wymienić). A jeśli półośka już mocno zjechana, to zestawy naprawcze.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- adaslaw
- Forumowicz
- Posty: 598
- Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
- Model: Mustang conv. 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: skromny czarny
Re: problemy z łożyskiem?
Dziękuję, empi1955, za błyskawiczną odpowiedź!empi1955 pisze:Zobacz tutaj: http://sklepjeep.redcart.pl/c/628/piast ... -ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sklep USA Olkusz. Kupuję u nich od 5 lat różniste części do swojego innego amerykana, jeszcze się nie zawiodłem. Masz tam poza tym, od razu uszczelniacze (powinno się również wymienić). A jeśli półośka już mocno zjechana, to zestawy naprawcze.
Czy ja dobrze rozumiem (lub: widzę na zdjęciach), to zestaw naprawczy, to jest po prostu łożysko wraz z uszczelniaczem?
Czy może jest to coś więcej niż po prostu łożysko wraz z uszczelniaczem?
Z racji, że ja nie wiem nic więcej poza tym, że na stacji diagnostycznej (dziś byłem tam na szarpaku) i w jednym z warsztatów powiedzieli mi, że mam do wymiany łożyska na półosiach, to którą opcję, według Ciebie, powinienem kupić? Te łożyska+uszczelniacze? Czy te zestawy naprawcze?
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: problemy z łożyskiem?
Cześć Adaś ,
Jeśli Ci mogę doradzić to zadzwon do Stangdaro , ściągnie Ci oryginalne w ciągu 10dni w dobrych pieniądzach a przypuszsczam ze za tyle ile za zamienniki będzieś płacić Mi ostatnio ściągał drążki stab. i gumy oryginał. Super fachowa obsługa i szybka sprawna wysyłka.
Jeśli Ci mogę doradzić to zadzwon do Stangdaro , ściągnie Ci oryginalne w ciągu 10dni w dobrych pieniądzach a przypuszsczam ze za tyle ile za zamienniki będzieś płacić Mi ostatnio ściągał drążki stab. i gumy oryginał. Super fachowa obsługa i szybka sprawna wysyłka.
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: problemy z łożyskiem?
Co wybrać ? Łożysko + uszczelniacz czy zestaw naprawczy, w tej chwili to wróżenie z fusów. Najlepiej to faktycznie zadzwoń do Stangdaro, jak sugeruje Yoda, doradzi ci coś z praktyki. A i oryginał to zawsze oryginał. Ja akurat nie stosowałem tego typu zestawów naprawczych, bo mój "amerykan" nie ma sztywnego tylnego mostu i sprawa łożyskowania tylnych kół inaczej rozwiązana (jak w przednich). Ale na innym forum, na którym jestem, chłopaki stosują takie zabiegi w starszych modelach forda. Wydaje mi się że wszystko zależy od jakości półośki i szybkości diagnozy. Najczęściej zestawy naprawcze pojawiają się tam gdzie przebiegi są rzędu 200tkm i nie są to jazdy tylko po mieście ale w sporo w terenie. Myślę że link i tak Ci się przyda, jeśli jest to na miejscu to masz to w ciągu 24h. Czasem liczy się czas.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: problemy z łożyskiem?
żeby sprawdzić tylne łożyska należy unieść koło i próbować wychwycić luz góra dół równoległy do osi koła ( luz promieniowy ) , na szarpakach diagnosta sprawdzi luz który jest typowy dla tylnej osi sztywnej luz równoległy do osi koła( luz osiowy) .
po wymianie łożysk tylko na chwilę tego luzu nie będzie a potem znowu się pojawi , jeżeli występuje bardzo duży luz osiowy to może on byś spowodowany zużyciem sworznia blokującego w układzie różnicowym lub zużycie główek półosi
po wymianie łożysk tylko na chwilę tego luzu nie będzie a potem znowu się pojawi , jeżeli występuje bardzo duży luz osiowy to może on byś spowodowany zużyciem sworznia blokującego w układzie różnicowym lub zużycie główek półosi