Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Z racji, że moje modyfikacje dobiegają końca, podsumuję koszty nie licząc robocizny, tak, aby wszystko wytrzymało (teoretycznie).
Nie liczę samego doładowania, bo to inna historia i od tego jest inny temat.
Jest to najtańsza wersja zakładająca użycie stockowego wału i bloku, te wg danych z USA wytrzymują 700koni z superchargerem, więc do 800 można dobić z Turbo.
Założenie jest, że silnik nie jest zużyty i nie trzeba robić szlifów.
Dodatkowe założenie jest takie, że zestaw ma wytrzymać startowanie ze slicków z dowolnych obrotów.
Tak więc:
Korbowody Manley na 700 koni lub 1000 koni ze śrubami ARP 2000
Tłoki kute Manley
Pierścienie Total Seal z przerwami, stalowy górny
Panewki korbowodowe King
Panewki główne King
Uszczelki pod głowicę Felpro
Uszczelka pod miskę
uszczelka pod zawory
uszczelka pod dekiel rozrządu
uszczelniacze przód/tył
coś jeszcze było...
max 2500$
Do tego śruby main caps nowe 45$ (200$ ARP)
Śruby głowicy 60$ (430 ARP)
Razem ok 2600$ (jest to może na plusie, nie sprawdzam co do $ rachunków).
Teraz skrzynia (można odpuścić jeżeli się nie robi startów w wysokich rpm na slickach)
430$ input shaft
200$ WOT Box. Wtedy można zaoszczędzić na synchronizatorach, bo nie polecą z tym modułem
Wał (na razie nie zmieniam), ale jakby padł, to osłona się przyda
200$
Tylny most (można odpuścić gdy się nie startuje ze slicków):
Szpera 500-1000$, ale polecam 1000$
Zębatki 200$
łożyska 100$
uszczelniacze 50$
półosie 600$
razem 1950$
Sprzęgło
Tu wybór jest spory, ale jak ktoś chce mieć lekki pedał, ciche sprzęgło i takie które normalnie jeździ na codzień, to polecam MCLeod RXT do 1000 koni.
Koszt ok 900$
Do tego stalowe lekkie koło zamachowe 400$
Wysprzęglik 260$
Łożysko pilotujące 20$
razem 1580$, można taniej jak się nie startuje ze slicków
wysyłki z 500$, opłaty min drugie tyle czyli razem 1000$
całość jedyne 7960$..., ok 26k.
			
									
									Nie liczę samego doładowania, bo to inna historia i od tego jest inny temat.
Jest to najtańsza wersja zakładająca użycie stockowego wału i bloku, te wg danych z USA wytrzymują 700koni z superchargerem, więc do 800 można dobić z Turbo.
Założenie jest, że silnik nie jest zużyty i nie trzeba robić szlifów.
Dodatkowe założenie jest takie, że zestaw ma wytrzymać startowanie ze slicków z dowolnych obrotów.
Tak więc:
Korbowody Manley na 700 koni lub 1000 koni ze śrubami ARP 2000
Tłoki kute Manley
Pierścienie Total Seal z przerwami, stalowy górny
Panewki korbowodowe King
Panewki główne King
Uszczelki pod głowicę Felpro
Uszczelka pod miskę
uszczelka pod zawory
uszczelka pod dekiel rozrządu
uszczelniacze przód/tył
coś jeszcze było...
max 2500$
Do tego śruby main caps nowe 45$ (200$ ARP)
Śruby głowicy 60$ (430 ARP)
Razem ok 2600$ (jest to może na plusie, nie sprawdzam co do $ rachunków).
Teraz skrzynia (można odpuścić jeżeli się nie robi startów w wysokich rpm na slickach)
430$ input shaft
200$ WOT Box. Wtedy można zaoszczędzić na synchronizatorach, bo nie polecą z tym modułem
Wał (na razie nie zmieniam), ale jakby padł, to osłona się przyda
200$
Tylny most (można odpuścić gdy się nie startuje ze slicków):
Szpera 500-1000$, ale polecam 1000$
Zębatki 200$
łożyska 100$
uszczelniacze 50$
półosie 600$
razem 1950$
Sprzęgło
Tu wybór jest spory, ale jak ktoś chce mieć lekki pedał, ciche sprzęgło i takie które normalnie jeździ na codzień, to polecam MCLeod RXT do 1000 koni.
Koszt ok 900$
Do tego stalowe lekkie koło zamachowe 400$
Wysprzęglik 260$
Łożysko pilotujące 20$
razem 1580$, można taniej jak się nie startuje ze slicków
wysyłki z 500$, opłaty min drugie tyle czyli razem 1000$
całość jedyne 7960$..., ok 26k.
- swiadeka
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 676
 - Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
 - Model: GT Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: bordowy i białe pasy
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Pawle,
Dobrze, że nie widzi tego moja żonka. Puściłaby mnie z torbami
 Wygląda na to, że bez zakuwania i turbo jednego stanga mielibyśmy gratis 
			
									
									Dobrze, że nie widzi tego moja żonka. Puściłaby mnie z torbami
Arek
						- R0N1N
 - Forumowicz
 - Posty: 247
 - Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
 - Model: S197 GT
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Sonic Blue
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Jakoś Ci, Paweł, nie wierzę w ten koniec.caniggia pisze:Z racji, że moje modyfikacje dobiegają końca [...]
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Koniec, brekuje półosi, felg 15" na tył i opon:)
Więcej to już będzie źle, bo imprezę trzeba by zacząć od innego bloku, a tak już muszę z tym żyć:)
			
									
									Więcej to już będzie źle, bo imprezę trzeba by zacząć od innego bloku, a tak już muszę z tym żyć:)
- Tom.Tom
 - Forumowicz
 - Posty: 1309
 - Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
 - Model: X-CHARGED
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: bordo + czarny mat
 - Lokalizacja:: Trójmiasto
 - Stajnia: Stajnia Pomorze
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
A teraz jeszcze powiedz tylko ile robocizna bo nie każdy to Adam Sodowy (albo bohater we własnym garażu 
) - "zrób se sam" 
			
									
									
:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Tu tylko podsumowanie z grubsza. Jak się postarać i ponegocjować tu i tam, wychodzi taniej.
Odnośnie rezultatów to będą w wątku o aucie. Dzisiaj silnik wyleciał, jutro wskakuje drugi. Póki ci nie mam czasu wrzucić zdjęć nawet...
			
									
									Odnośnie rezultatów to będą w wątku o aucie. Dzisiaj silnik wyleciał, jutro wskakuje drugi. Póki ci nie mam czasu wrzucić zdjęć nawet...
- Tom.Tom
 - Forumowicz
 - Posty: 1309
 - Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
 - Model: X-CHARGED
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: bordo + czarny mat
 - Lokalizacja:: Trójmiasto
 - Stajnia: Stajnia Pomorze
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
"wyleciał" - znaczy, że wyjęty to prac, czy wyleciał w powietrze?
			
									
									
:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
- Tom.Tom
 - Forumowicz
 - Posty: 1309
 - Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
 - Model: X-CHARGED
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: bordo + czarny mat
 - Lokalizacja:: Trójmiasto
 - Stajnia: Stajnia Pomorze
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
a ile ich tam masz jeszcze w zapasie? 
..czy masz zawsze dwa - jeden reanimujesz a jeździsz na drugim?
			
									
									..czy masz zawsze dwa - jeden reanimujesz a jeździsz na drugim?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Miałem drugi silnik aby nie uziemiać auta na dłuższy czas, daily driver:)