Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Moderator: muarah
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
muarah oczywiście że zaglądamy ale dla co poniektórych jest to jak fizyka kwantowa wiec lepiej się nie wypowiadać za dużo bo jeszcze coś dziwnego się napisze i wtedy wstyd na całe forum
Ja osobiście kibicuje z całych sił i od początku chce zadać pytanie czy będzie można się nim przejechać po zakończeniu prac
Ja osobiście kibicuje z całych sił i od początku chce zadać pytanie czy będzie można się nim przejechać po zakończeniu prac
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
ja też zaglądam i chłonę wiedzę.
Nie przechodziłem jeszcze remontu silnika, wiec nie mam za dużo do dodania
Nie przechodziłem jeszcze remontu silnika, wiec nie mam za dużo do dodania
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
A to super koledzy, bardzo dziekuję bo już nie czuję się osamotniony z Rickiem
Dla mnie to jest tez odkrywanie wszystkiego od nowa, co prawda robiłem już remont jednego silnika ale aż tak bardzo nie skupiałem się na osiągach a poza tym w moim 351C nie było tyle ograniczeń związanych z przepisami więc było hulaj dusza piekła nie ma a wyedy jest dużo łatwiej. Tutaj nie ma lekko bo wielu rzeczy nie można zmenić tak jakby się chciało. np. głosic na jakieś wyczynowe aluminiowe a to powoduje, że całkiem inaczej trezba podchodzić do tematu. Poza tym musimy sie liczyć z wiekszym obciążeniem i w dłuższych okresach takiego silnika. Przy moim silniku wziąłem panewki jakie ktoś mi polecił i nie wnikałem w szczególy, tutaj jako, że odpowiadam przed wszystkimi za efekty, wnikam w szczegóły technologiczne przy wyborze każdej istotnej części. Jestem w szoku jak zaawansowane są chociażby takie proste, wydawałoby się - panewki
Mamy ambicję, żeby w ramach dość skromnego budżetu zrobić możliwie najlepszy motor.
Oczywiście będzie można się przejechać, będą dedykowane imprezy na torze w czasie których będziemy robili w bezpiecznych, kontrolowanych warunkach jazdy testowe. Przy czym naturalnie pierwszeństwo będą miały osoby zaangażowane, które pomagają w jakiś sposób przy realizacji projektu
Dla mnie to jest tez odkrywanie wszystkiego od nowa, co prawda robiłem już remont jednego silnika ale aż tak bardzo nie skupiałem się na osiągach a poza tym w moim 351C nie było tyle ograniczeń związanych z przepisami więc było hulaj dusza piekła nie ma a wyedy jest dużo łatwiej. Tutaj nie ma lekko bo wielu rzeczy nie można zmenić tak jakby się chciało. np. głosic na jakieś wyczynowe aluminiowe a to powoduje, że całkiem inaczej trezba podchodzić do tematu. Poza tym musimy sie liczyć z wiekszym obciążeniem i w dłuższych okresach takiego silnika. Przy moim silniku wziąłem panewki jakie ktoś mi polecił i nie wnikałem w szczególy, tutaj jako, że odpowiadam przed wszystkimi za efekty, wnikam w szczegóły technologiczne przy wyborze każdej istotnej części. Jestem w szoku jak zaawansowane są chociażby takie proste, wydawałoby się - panewki
Mamy ambicję, żeby w ramach dość skromnego budżetu zrobić możliwie najlepszy motor.
Oczywiście będzie można się przejechać, będą dedykowane imprezy na torze w czasie których będziemy robili w bezpiecznych, kontrolowanych warunkach jazdy testowe. Przy czym naturalnie pierwszeństwo będą miały osoby zaangażowane, które pomagają w jakiś sposób przy realizacji projektu
muarah
- Kerrax
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 339
- Rejestracja: 2013-09-23, 10:46
- Model: 69 Coupe 70 Mach 1
- Kolor: black & red
- Lokalizacja:: Piątek
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Zaglądam , co prawda nic nie wniosę do tematu bo się nie znam , ale wasze wpisy brzmią mega profesjonalnie
Tak trzymać . Tak na marginesie , widziałem budę od race cara , jest jeszcze sporo do zrobienia .
Tak trzymać . Tak na marginesie , widziałem budę od race cara , jest jeszcze sporo do zrobienia .
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Uzupelniam liste zakupionych czesci:
1pcs - 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
1pcs - 817-16 lifters with oiling holes
1pcs - 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
1pcs - 795-16 STEEL RETAINERS
1pcs - 614-16 VALVE LOCKS
1pcs - 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
1pcs - CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
1pcs - MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
1pcs - CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
Teraz chyba czas na tłoki, w zasadzie juz wybrane..
1pcs - 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
1pcs - 817-16 lifters with oiling holes
1pcs - 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
1pcs - 795-16 STEEL RETAINERS
1pcs - 614-16 VALVE LOCKS
1pcs - 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
1pcs - CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
1pcs - MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
1pcs - CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
Teraz chyba czas na tłoki, w zasadzie juz wybrane..
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Niestet z budą to sie troche nawet cofnelismy, troche czesci nam zniszczyli przy piaskowaniu ale plyna teraz wszystkie konieczne czesci, blotniki, poszycia drzwi, panale przod tyl i wewnetrzne, jak to bedzie to powinno juz pojsc szybko.
muarah
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-08-20, 18:33
- Model: GT500 2011
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Kona Blue
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Zagląda zagląda - ale moja wiedza jest na tak niskim poziomie w porównaniu do Waszych wpisów, że mogę jedynie kibicować (ew. wesprzeć logistycznie podrzucając kratę piwa).muarah pisze:Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda p,oza Rickiem.. no i mną
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
W smie to jest jakas mysl, trzeba sie w koncu umowic na takie "warsztaty logistyczne"DonMario pisze:Zagląda zagląda - ale moja wiedza jest na tak niskim poziomie w porównaniu do Waszych wpisów, że mogę jedynie kibicować (ew. wesprzeć logistycznie podrzucając kratę piwa).muarah pisze:Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda p,oza Rickiem.. no i mną
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
muarah
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
oj tak warsztaty logistycznemuarah pisze:W smie to jest jakas mysl, trzeba sie w koncu umowic na takie "warsztaty logistyczne"DonMario pisze:Zagląda zagląda - ale moja wiedza jest na tak niskim poziomie w porównaniu do Waszych wpisów, że mogę jedynie kibicować (ew. wesprzeć logistycznie podrzucając kratę piwa).muarah pisze:Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda p,oza Rickiem.. no i mną
Ale tak czy inaczej raportuję, że kupiłem juz komplet panewek i wszystkie (main, rod, cam) są firmy King, seria HP, wydaje mi się, że to najlepsze panewki z łatwo dostępnych
- Kerrax
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 339
- Rejestracja: 2013-09-23, 10:46
- Model: 69 Coupe 70 Mach 1
- Kolor: black & red
- Lokalizacja:: Piątek
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Wstawiłem do warsztatu gdzie bedzie robiony race car swojego coupe , niestety na naprawę po stłuczce , jak rozebrany został do gołego to wyszło ze trzeba robić kompleksowo cała budę ,tak wiec koniki maja swoje towarzystwo
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Myślę, że to dobry wybór, Bartek moim zdaniem bardzo się przykłada do tego co robi a problem jaki my mielismy wyniknął nie z jego winy bo czyszczenie karoserii robił ktoś zupełnie inny i niestety strasznie narozrabiał. Cieszę się, że Bartek robi kolejne projekty tego typu bo potrzeba więcej takich ludzi ogarniętych w temacie odbudowy starych samochodów, żebyśmy mieli gdzie przywracać świetność fajnym furom
muarah
- Kerrax
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 339
- Rejestracja: 2013-09-23, 10:46
- Model: 69 Coupe 70 Mach 1
- Kolor: black & red
- Lokalizacja:: Piątek
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Zgadza się , brakuje fachowców którzy chcą i potrafią ,a Bartek na pewno chce ,myślę że i potrafi .
Co do blach na race carze to rzeczywiście ten co piaskował to powinien dostać
Co do blach na race carze to rzeczywiście ten co piaskował to powinien dostać
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
Dokupiłem jeszcze zawory o drobne cześci konieczne do zrobienia głowic.
Kurs $ jest teraz okrutny więc kupuję tylko to co jest niezbędne, żeby zacząć pracę nad obróbką bloku i głowic.
Uzupelniam liste zakupionych czesci:
1) 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
2) 817-16 lifters with oiling holes
3) 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
4) 795-16 STEEL RETAINERS
5) 614-16 VALVE LOCKS
6) 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
7) CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
8) MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
9) CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
10) Ferrea 5000 exhaust valves for Ford 289, 302, 1.60 + 5.030, 11/32 P/N F5015 x 8
11) Ferrea 5000 intake valves for Ford 289, 302, 1.90 + 5.030' 11/32 P/N F5056 X 8
12) SET (16) OF VITON VALVE SEALS with 11/32" stem valves
13) ARP 7/16 Rocker arm studs - SBF
14) COMP Cams 4816-8 Guideplates Flat 5/16" Pushrod
Kurs $ jest teraz okrutny więc kupuję tylko to co jest niezbędne, żeby zacząć pracę nad obróbką bloku i głowic.
Uzupelniam liste zakupionych czesci:
1) 31-000-5 custom camshaft acc to FIA specs,
2) 817-16 lifters with oiling holes
3) 26986-16 BEEHIVE VALVE SPRINGS
4) 795-16 STEEL RETAINERS
5) 614-16 VALVE LOCKS
6) 3120 Hi-Tech Roller Race Timing Set Ford 289
7) CR854HP010 King Rod Bearings HP 289 302 Ford .010
8) MB5161HP010 King Main Bearings HP FORD 289 302 .010
9) CS-514-HP FORD 289 302 KING HP CAM BEARINGS
10) Ferrea 5000 exhaust valves for Ford 289, 302, 1.60 + 5.030, 11/32 P/N F5015 x 8
11) Ferrea 5000 intake valves for Ford 289, 302, 1.90 + 5.030' 11/32 P/N F5056 X 8
12) SET (16) OF VITON VALVE SEALS with 11/32" stem valves
13) ARP 7/16 Rocker arm studs - SBF
14) COMP Cams 4816-8 Guideplates Flat 5/16" Pushrod
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa silnika dla Race Car'a - 289CI Cobra
na razie pieniędzy lecą szybciej niż koń
hehe, tak zawsze jest na początku ale kiedyś i koń wyskoczy
Pozdrawiam i życzę wszystkim, którzy to czytają Wesołych Świąt!
hehe, tak zawsze jest na początku ale kiedyś i koń wyskoczy
Pozdrawiam i życzę wszystkim, którzy to czytają Wesołych Świąt!
muarah