[S197] Wyłączenie ABS

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

[S197] Wyłączenie ABS

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-06, 10:04

Jak to mówią, nie lubię gdy samochód ma mnie za kretyna, a ABS, przynajmniej w mojej Szkapie, jest do dupy - nie pomógł ani razu a w kilku przypadkach niemile mnie zaskoczył wydłużając znacznie drogę hamowania.
Ćwiczył już ktoś jego wyłączenie ? Bardzo pyszczy po wyjęciu bezpiecznika ?
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:12 przez Magic 2OO, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-06, 11:07

Sprawdź i opowiedz swoje wrażenia. :P


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-06, 14:24

Hans pisze:Sprawdź i opowiedz swoje wrażenia. :P
Ha ha.
Bezpieczników od ABS mam 3 - 2 pod maską i 1 w kabinie. Wyciągnąłem oba spod maski - wyświetlił mi "Check brake system" i TCS od razu na OFF. Włożyłem mniejszy spowrotem - przestał wyświetlać napis, TCS przełącza się na OFF po pierwszym naciśnięciu hamulca, za to palą się kontrolki ABS i systemu antypoślizgowego w zegarach. W obu przypadkach ABS przestał działać.
Kombinuję dalej, spróbuję wyciągnąć ten w kabinie a włożyć oba pod maską, bo chciałbym wywalić tylko ABS a jednak TCS zachować, przydaje się na mokrym. Doniesienia i wnioski w drodze.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-06, 15:23

Może dobrze by było z tym poczekać aż na jakimś torze, np na Bemowie będziesz miał możliwość sprawdzenia efektów?


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-06, 16:23

Hans pisze:Może dobrze by było z tym poczekać aż na jakimś torze, np na Bemowie będziesz miał możliwość sprawdzenia efektów?
Bez przesady, na codzień jeżdżę z wyłączonym TCS, więc dużej różnicy mi to nie zrobi, właściwie zostawiam go włączonego tylko gdy pada (jak dziś) a i to nie zawsze, bo nie lubię jak auto "wie lepiej" i np odcina mi napęd gdy przelatuję przez wyboje albo torowisko - można wtedy walnąć efektowną figurę. A do prób toru nie potrzebuję, wystarczy mi placyk przed moim warsztatem.

BTW dokończyłem testy i najsensowniejsze wydaje się usunięcie bezpiecznika 40A spod maski - nie działa ABS i TCS, a w zegarach palą się kontrolki ABS i układu antypoślizgowego. Usunięcie któregokolwiek z pozostałych dwóch (30A spod maski i 10A z kabiny) powoduje dodatkowo wyświetlanie ostrzeżenia "Check brake system" oraz zapalenie dodatkowych kontrolek w zegarach.

Ciekaw jestem jak system reaguje na wypięcie czujników ABS przy kołach.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-05-06, 18:14

Magic 2OO pisze:Ciekaw jestem jak system reaguje na wypięcie czujników ABS przy kołach.
Przy odpięciu któregoś tylniego bedzie Ci się paliło na desce rozdzielczej CHECK TRAC CONTROL i TCS będziesz miał off cały czas.. sprawdzane osobiście :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-06, 18:33

DarentyV8 pisze:
Magic 2OO pisze:Ciekaw jestem jak system reaguje na wypięcie czujników ABS przy kołach.
Przy odpięciu któregoś tylniego bedzie Ci się paliło na desce rozdzielczej CHECK TRAC CONTROL i TCS będziesz miał off cały czas.. sprawdzane osobiście :)
O, czyli jak się wypnie tylko przód to TCS bangla bez żadnych ostrzeżeń i kontrolek ? Bo do skutecznego hamowania to i tak głównie przód mi potrzebny, więc jak się da wyłączyć ABS tylko na przedniej osi to już będzie git.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-06, 18:44

A da się w ogóle tak zrobić żeby wyłączyć ABS a TCS nie? Myślałem że skoro TCS działa używając ABSu, to nie da rady tego zrobić...



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-06, 18:51

Magic 2OO pisze:Bez przesady, na codzień jeżdżę z wyłączonym TCS, więc dużej różnicy mi to nie zrobi, właściwie zostawiam go włączonego tylko gdy pada (jak dziś) a i to nie zawsze, bo nie lubię jak auto "wie lepiej"
Oj jak dzisiaj poszedłem boczkiem... uch........... aż miło było. :) Ja jechałem bez TCS. :P


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-05-06, 20:29

Magic 2OO pisze:O, czyli jak się wypnie tylko przód to TCS bangla bez żadnych ostrzeżeń i kontrolek ? Bo do skutecznego hamowania to i tak głównie przód mi potrzebny, więc jak się da wyłączyć ABS tylko na przedniej osi to już będzie git.
Magic 2OO, z przodem nieeksperymentowałem , tylni przypadkowo zostwiłem wypięty :P także wypinaj wtyke z przodu i zobaczysz.. może niewybuchnie :)


You can never have too much power, just not enough traction.

figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-05-08, 18:34

Ćwiczył już ktoś jego wyłączenie ? Bardzo pyszczy po wyjęciu bezpiecznika ?


ja nie ma od pocz,atku jak kupiłem abs-u i jakos sobie rde daje a cisnę i to zdrowo! kwestia wprawy!



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-14, 10:39

Ok, mały update - wyjęcie dużego bezpiecznika 40A spod maski owszem wyłącza ABS, ale powoduje, że TCS jest włączony NA STAŁE, mimo że wyłącznik TCS pokazuje OFF. Szkoda, bo bez ABS Szkapa hamuje znacznie pewniej.
Pytanie do bywalców na zagranicznych forach - jest tam jakiś temat na ten temat ? Ew. czy możecie zadać pytanie ? Nie to żebym nie umiał sam, po prostu bywalcom łatwiej.
Pytanie brzmi - jak najprościej wyłączyć ABS bez utraty TCS (lub ostatecznie razem z TCS) bez wyświetlania błędów przy każdym uruchomieniu.


Pozdrawiam - Maciek.

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-05-18, 09:25

heheh Widzialem wczoraj mustnnga z 1994 ktory mial normalny przelacznik tz wylaczasz silnik wyjmujesz kluczyk przelaczasz przycisk wlaczasz silnik i absu nie ma



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2009-05-18, 12:16

Hmmm, ciekawe co on odłączał i gdzie ?


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-05-18, 13:12

Alexander25,
Ale gdzie go widziałeś? Jakiś Twój znajomy? komis? co?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”