[S197] Wyłączenie ABS
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
[S197] Wyłączenie ABS
Jak to mówią, nie lubię gdy samochód ma mnie za kretyna, a ABS, przynajmniej w mojej Szkapie, jest do dupy - nie pomógł ani razu a w kilku przypadkach niemile mnie zaskoczył wydłużając znacznie drogę hamowania.
Ćwiczył już ktoś jego wyłączenie ? Bardzo pyszczy po wyjęciu bezpiecznika ?
Ćwiczył już ktoś jego wyłączenie ? Bardzo pyszczy po wyjęciu bezpiecznika ?
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 17:12 przez Magic 2OO, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - Maciek.
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Ha ha.Hans pisze:Sprawdź i opowiedz swoje wrażenia.
Bezpieczników od ABS mam 3 - 2 pod maską i 1 w kabinie. Wyciągnąłem oba spod maski - wyświetlił mi "Check brake system" i TCS od razu na OFF. Włożyłem mniejszy spowrotem - przestał wyświetlać napis, TCS przełącza się na OFF po pierwszym naciśnięciu hamulca, za to palą się kontrolki ABS i systemu antypoślizgowego w zegarach. W obu przypadkach ABS przestał działać.
Kombinuję dalej, spróbuję wyciągnąć ten w kabinie a włożyć oba pod maską, bo chciałbym wywalić tylko ABS a jednak TCS zachować, przydaje się na mokrym. Doniesienia i wnioski w drodze.
Pozdrawiam - Maciek.
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Bez przesady, na codzień jeżdżę z wyłączonym TCS, więc dużej różnicy mi to nie zrobi, właściwie zostawiam go włączonego tylko gdy pada (jak dziś) a i to nie zawsze, bo nie lubię jak auto "wie lepiej" i np odcina mi napęd gdy przelatuję przez wyboje albo torowisko - można wtedy walnąć efektowną figurę. A do prób toru nie potrzebuję, wystarczy mi placyk przed moim warsztatem.Hans pisze:Może dobrze by było z tym poczekać aż na jakimś torze, np na Bemowie będziesz miał możliwość sprawdzenia efektów?
BTW dokończyłem testy i najsensowniejsze wydaje się usunięcie bezpiecznika 40A spod maski - nie działa ABS i TCS, a w zegarach palą się kontrolki ABS i układu antypoślizgowego. Usunięcie któregokolwiek z pozostałych dwóch (30A spod maski i 10A z kabiny) powoduje dodatkowo wyświetlanie ostrzeżenia "Check brake system" oraz zapalenie dodatkowych kontrolek w zegarach.
Ciekaw jestem jak system reaguje na wypięcie czujników ABS przy kołach.
Pozdrawiam - Maciek.
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
O, czyli jak się wypnie tylko przód to TCS bangla bez żadnych ostrzeżeń i kontrolek ? Bo do skutecznego hamowania to i tak głównie przód mi potrzebny, więc jak się da wyłączyć ABS tylko na przedniej osi to już będzie git.DarentyV8 pisze:Przy odpięciu któregoś tylniego bedzie Ci się paliło na desce rozdzielczej CHECK TRAC CONTROL i TCS będziesz miał off cały czas.. sprawdzane osobiścieMagic 2OO pisze:Ciekaw jestem jak system reaguje na wypięcie czujników ABS przy kołach.
Pozdrawiam - Maciek.
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Oj jak dzisiaj poszedłem boczkiem... uch........... aż miło było.Magic 2OO pisze:Bez przesady, na codzień jeżdżę z wyłączonym TCS, więc dużej różnicy mi to nie zrobi, właściwie zostawiam go włączonego tylko gdy pada (jak dziś) a i to nie zawsze, bo nie lubię jak auto "wie lepiej"


.::
my other ride is your mom
::.


- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Magic 2OO, z przodem nieeksperymentowałem , tylni przypadkowo zostwiłem wypiętyMagic 2OO pisze:O, czyli jak się wypnie tylko przód to TCS bangla bez żadnych ostrzeżeń i kontrolek ? Bo do skutecznego hamowania to i tak głównie przód mi potrzebny, więc jak się da wyłączyć ABS tylko na przedniej osi to już będzie git.


You can never have too much power, just not enough traction.
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Ok, mały update - wyjęcie dużego bezpiecznika 40A spod maski owszem wyłącza ABS, ale powoduje, że TCS jest włączony NA STAŁE, mimo że wyłącznik TCS pokazuje OFF. Szkoda, bo bez ABS Szkapa hamuje znacznie pewniej.
Pytanie do bywalców na zagranicznych forach - jest tam jakiś temat na ten temat ? Ew. czy możecie zadać pytanie ? Nie to żebym nie umiał sam, po prostu bywalcom łatwiej.
Pytanie brzmi - jak najprościej wyłączyć ABS bez utraty TCS (lub ostatecznie razem z TCS) bez wyświetlania błędów przy każdym uruchomieniu.
Pytanie do bywalców na zagranicznych forach - jest tam jakiś temat na ten temat ? Ew. czy możecie zadać pytanie ? Nie to żebym nie umiał sam, po prostu bywalcom łatwiej.
Pytanie brzmi - jak najprościej wyłączyć ABS bez utraty TCS (lub ostatecznie razem z TCS) bez wyświetlania błędów przy każdym uruchomieniu.
Pozdrawiam - Maciek.
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt: