Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Witam.
Chciałbym dorobić zapasowy kluczyk do mojego stanga 2008 rok
I mam pytania:
Czy nowszy kluczyk z 2010-14 też bedzie działał?
Np taki jak ten pierwszy na zdjęciu :
Jak zaprogramowań pilota od centralnego/alarmu?
Ja mam taki zestaw że kluczyk bez przycisków + pilot do centralnego
Chciałbym dorobić zapasowy kluczyk do mojego stanga 2008 rok
I mam pytania:
Czy nowszy kluczyk z 2010-14 też bedzie działał?
Np taki jak ten pierwszy na zdjęciu :
Jak zaprogramowań pilota od centralnego/alarmu?
Ja mam taki zestaw że kluczyk bez przycisków + pilot do centralnego
- BaPit
- Forumowicz
- Posty: 287
- Rejestracja: 2014-04-05, 09:10
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: black mat
- Kontakt:
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Cześć!kaskader bart pisze:Witam.
Chciałbym dorobić zapasowy kluczyk do mojego stanga 2008 rok
I mam pytania:
Czy nowszy kluczyk z 2010-14 też bedzie działał?
Np taki jak ten pierwszy na zdjęciu :
Jak zaprogramowań pilota od centralnego/alarmu?
Ja mam taki zestaw że kluczyk bez przycisków + pilot do centralnego
Może to tylko urban legends, ale z tego co się naczytałem, kluczyk od 2010-2014 może nie zadziałać. Jak chciałem dorobić zapasowy, Alustar załatwił mi rewelacyjny kluczyk/scyzoryk, który po dorobieniu grotu (szlifie), zaprogramowaniu immo, idealnie dał wprogramować przyciski i działa super. Godzina na youtube, 20 minut w samochodzie i wszystko działa do dzisiaj
Ogólnie polecam youtube - być może ten zestaw, który masz też da się zaprogramować. Daj znać, jeśli się uda
- robin
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 601
- Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
do '14 tez potrzebuje drugi kluczyk takze chetnie poznam przetarta droge do celu
- robin
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 601
- Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
ja do '14 tez w potrzebieDezo pisze:I co w temacie? Poradziłeś sobie?
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Siema wszystkim.
kluczyka nie dorobilem bo nie zdążyłem przed urlopem. I tak nie zrobiłem tego do dzisiaj. ..
Ale ustalilem co trzeba zrobić.
1. Trzena miec kluczyk który bedzie działał z naszym samochodem. ( na ebay jest pare opcji. Od normalnego po scyzoryk )
2. Centralny zamek czyli keyless entry można zaprogramować samemu przy pomocy starego kluczyka
( na youtube jest pare turtoriali )
3. Żeby kluczyk odpalal samochód trzeba go zaprogramowac poprzez specjalne oprogramowanie forda. Czyli bez odpowiedniego programu dupa... Ale w kraju jest pare miejsc gdzie można to zrobic. Np. Hd-customs Paweł, Alustar , i większe serwisy forda ( podobno , bo u mnie w olsztynie nie robią )
kluczyka nie dorobilem bo nie zdążyłem przed urlopem. I tak nie zrobiłem tego do dzisiaj. ..
Ale ustalilem co trzeba zrobić.
1. Trzena miec kluczyk który bedzie działał z naszym samochodem. ( na ebay jest pare opcji. Od normalnego po scyzoryk )
2. Centralny zamek czyli keyless entry można zaprogramować samemu przy pomocy starego kluczyka
( na youtube jest pare turtoriali )
3. Żeby kluczyk odpalal samochód trzeba go zaprogramowac poprzez specjalne oprogramowanie forda. Czyli bez odpowiedniego programu dupa... Ale w kraju jest pare miejsc gdzie można to zrobic. Np. Hd-customs Paweł, Alustar , i większe serwisy forda ( podobno , bo u mnie w olsztynie nie robią )
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
w mustangu 2011-2014 , posiadając dwa oryginalne kluczyki ( nie kluczyk + kopia jego 1:1 , tylko dwa różne , ci co mieli zaprogramowanego Mack Keya wiedzą o czym piszę )
to można samemu zaprogramować 3 i następny kluczyk , pilot + imo
to można samemu zaprogramować 3 i następny kluczyk , pilot + imo
- MazurGT
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 105
- Rejestracja: 2015-03-11, 17:18
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czerwona strzała
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Bart opisywałem już gdzieś ten temat ja zakupiłem w USA po VIn taki kluczyk jak na fotach dopisał mi kolega w serwisie Forda, trzeci sam dorobilem
jak by co to zadzwoń powiem co i jak
793-68-68-60
jak by co to zadzwoń powiem co i jak
793-68-68-60
pozdrowienia:
Mazur - GT
Mazur - GT
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2020-11-24, 09:25
- Model: MKV
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Do swojego mustanga zamówiłem taką obudowę/scyzoryk: https://allegro.pl/oferta/ford-mustang- ... 7660571184
Ale nie wszystko działa tak jak powinno. Immo zostało przełożone z rozciętego starego kluczyka, samochód odpala, kluczykiem można zamknąć auto ale nie można go przekręcić we wkładce w lewo czyli otworzyć. Nie wiem jak to możliwe jeśli w prawo wkładka przekręca się normalnie. Do obudowy przełożona została elektronika ze starego pilota. Okazało się, że działała tylko funkcja panic i otwieranie bagaznika, 2 górne przyciski poprostu nie działały. Przełożyłem więc do obudowy wnetrze 2 pilota który przed chwilą jeszcze działał normalnie i wtedy wogóle przestał działać. Zakodowałem oba piloty zgodnie z instrukcją ale wtedy zaczęły dziać się z nimi dziwne rzeczy - raz działał jeden raz drugi albo funkcje działały tylko częściowo (otwieranie bagażnika i panic działało praktycznie zawsze). Po kilku kodowaniach stanęło na tym, że pilot w starej obudowie działa normalnie a w dokupionej obudowie z kluczykiem działa dobrze wszystko oprócz otwierania auta którego przycisk trzeba nacisnąć 2-3 razy aby zadziałał albo przytrzymać dłużej. Nie bardzo to rozumiem ale nie mam też innego sposobu na kodowanie jak tez z zapłonem x 8.
Ale nie wszystko działa tak jak powinno. Immo zostało przełożone z rozciętego starego kluczyka, samochód odpala, kluczykiem można zamknąć auto ale nie można go przekręcić we wkładce w lewo czyli otworzyć. Nie wiem jak to możliwe jeśli w prawo wkładka przekręca się normalnie. Do obudowy przełożona została elektronika ze starego pilota. Okazało się, że działała tylko funkcja panic i otwieranie bagaznika, 2 górne przyciski poprostu nie działały. Przełożyłem więc do obudowy wnetrze 2 pilota który przed chwilą jeszcze działał normalnie i wtedy wogóle przestał działać. Zakodowałem oba piloty zgodnie z instrukcją ale wtedy zaczęły dziać się z nimi dziwne rzeczy - raz działał jeden raz drugi albo funkcje działały tylko częściowo (otwieranie bagażnika i panic działało praktycznie zawsze). Po kilku kodowaniach stanęło na tym, że pilot w starej obudowie działa normalnie a w dokupionej obudowie z kluczykiem działa dobrze wszystko oprócz otwierania auta którego przycisk trzeba nacisnąć 2-3 razy aby zadziałał albo przytrzymać dłużej. Nie bardzo to rozumiem ale nie mam też innego sposobu na kodowanie jak tez z zapłonem x 8.
- Wiking_PL
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 20
- Rejestracja: 2021-05-03, 07:23
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Alloy metallic
- Lokalizacja:: Szczecin
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Odgrzeję temat. Panowie posiadam Mustanga GT 2007 rok i posiadam osobny kluczyk i pilot. Jak mogę sprawdzić jaki mam dokładnie pilot (jaka częstotliwość) bo chciałbym kupić zespolony kluczyk z pilotem. Oczywiście wiem że będę go musiał zaprogramować. To będzie następny etap. Na razie chciałbym kupić odpowiedni kluczyk z pilotem.
Czy ktoś może kupił i użytkuje takie coś jak na zdjęciu? niby elektronika ma pasować z normalnego pilota, trzeba w takim razie tylko dorobić grot.
Czy ktoś może kupił i użytkuje takie coś jak na zdjęciu? niby elektronika ma pasować z normalnego pilota, trzeba w takim razie tylko dorobić grot.
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: wiśniowy
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Dorobienie kluczyka mechaniczne w warsztacie ślusarskim (dorabianie kluczy) a programowanie w serwisie Forda ASO.
Chyba, że serwis odmówi (bo nie obsługują amerykanów) niektóre serwisy tak robią - bo tak. Bo nie i już. Jak kupiony u nas to proszę bardzo.
Generalnie nie jest to jakaś wielka filozofia.
Chyba, że serwis odmówi (bo nie obsługują amerykanów) niektóre serwisy tak robią - bo tak. Bo nie i już. Jak kupiony u nas to proszę bardzo.
Generalnie nie jest to jakaś wielka filozofia.
Piotrek
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 2009-09-20, 16:33
- Model: 2005
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: mineral grey
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Ja mam z 2005 roku, dorobiłem sobie około trzech lat temu coś takiego https://pl.aliexpress.com/item/40012867 ... hweb201603_ Grot wycięty w normalnym punkcie do dorabiania kluczy. Programowanie pilota to max 5min. a imo jak piszą wyżej serwis
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2020-11-24, 09:25
- Model: MKV
- Silnik: V8 4.6
- Lokalizacja:: Kielce
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
Mam taką konwersję jak na fotce. I tak jak pisałem - nie wszystko działa dobrze - ale działa. Wymieniając na ten scyzoryk nic nie wgrywasz, przekładasz tylko płytkę z elektroniką z pilota w nową obudowę a stary kluczyk (plastikowa część) musi być nacięty aby z niego wyjąć pestkę immo. Oczywiście trzeba dociąć grot klucza. Zleciłem to wszystko w punkcie dorabiania kluczy, operacja pozornie się udała ale ta obudowa jest dość marnej jakości więc musiałem sam to jeszcze raz rozebrać i potraktować ją klejem. Kolejną zagadką jest dla mnie to, że czasami przycisk od otwierania nie działa lub trzeba go wcisnąć wiele razy aby zadziałał. Mechanicznie wszystko wydaje się w porządku, przycisk na pilocie naciska na microstyk ale problem występuje. Mimo wszystko ten klucz - scyzoryk i tak jest lepszy niż fabryczne rozwiązanie w tych latach czyli klucz + obowiązkowo pilot przy nim. Przy wymianie obudowy wymień też baterie.Wiking_PL pisze: ↑2021-05-26, 07:42Odgrzeję temat. Panowie posiadam Mustanga GT 2007 rok i posiadam osobny kluczyk i pilot. Jak mogę sprawdzić jaki mam dokładnie pilot (jaka częstotliwość) bo chciałbym kupić zespolony kluczyk z pilotem. Oczywiście wiem że będę go musiał zaprogramować. To będzie następny etap. Na razie chciałbym kupić odpowiedni kluczyk z pilotem.
Czy ktoś może kupił i użytkuje takie coś jak na zdjęciu? niby elektronika ma pasować z normalnego pilota, trzeba w takim razie tylko dorobić grot.
- Wiking_PL
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 20
- Rejestracja: 2021-05-03, 07:23
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Alloy metallic
- Lokalizacja:: Szczecin
Re: Dorobienie/programowanie kluczyka w 2005-09
No to Panie i Panowie, przebyłem całą drogę związaną z zakupem, programowaniem kluczyka (zarówno otwierania drzwi z pilota jak i transpondera czyli immobilisera)
Sytuacja wygląda tak:
Należy kupić pilota jakiego się chce (oczywiście zgodnego z tym co jest w naszym mustangu) np. na ali. Ja kupiłem takiego https://pl.aliexpress.com/item/40012867 ... 5c0f9qyUu7
Ważne by był o takiej specyfikacji
Częstotliwość: 315 Mhz
Chip transpondera: 4D63 80bit (taki jest oryginalny, prawdopodobnie pasuje też każdy inny transponder 4D83 Ford/Mazda 40bit)
Ważne by częstotliwość była 315mhz (jest to częstotliwość USA, jak kupicie z częstotliwością EU czyli 433mhz to nie zadziała)
Jak już przyjdzie pilot to trzeba dorobić grot u dorabiaczy kluczy a później samemu zabieramy się do roboty.
By samemu dokonać programowania transpondera potrzebujemy minimum dwóch oryginalnych kluczy (nie zrobionego klona tylko dwa oryginalne klucze)
By zakodować pilota potrzebujemy tylko wszystkie piloty które chcemy by działały
Zaczynamy od pilotów.
Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi (trzaskami drzwiami, rygle mają być w pozycji otwarte). Następnie wkładamy działający kluczyk (czyli któryś ze starych) do stacyjki i w ciągu 10 sekund musimy szybko przekręcić 8 razy z pozycji 0 do pozycji zapłon (czyli kontrolki się świecą ale nie kręcimy rozrusznikiem). Gdy to wykonamy to auto nam zasygnalizuje zresetowanie pilotów ryglując i odryglowując drzwi. Od teraz na każdym z pilotów który chcemy sparować z autem wciskamy po jednym przycisku np. zamykania drzwi. Po każdym przyciśnięciu auto powiadomi nas o sparowaniu ryglując i odryglowując drzwi. W ten sposób po kolei dodajemy tyle pilotów ile chcemy. Na koniec otwieramy i zamykamy drzwi (fizycznie, nie ryglem) i gotowe. Mamy zakodowane stare piloty i nowy pilot z kluczykiem.
Teraz przechodzimy do kodowania transpondera.
Wsiadamy do auta, zamykamy drzwi (tak jak powyżej). Wkładamy pierwszy oryginalny kluczyk i przekręcamy na zapłon (patrzymy na kontrolkę w lewym oknie sygnalizującą auto z kluczykiem) jak kontrolka immo zgaśnie to wracamy na 0, wyciągamy kluczyk i wkładamy 2 oryginalny kluczyk i powtarzamy. Gdy zgaśnie kontrolna to wyciągamy kluczyk i wkładamy nasz nowy kluczyk do zakodowania i przekręcamy na zapłon. Jeśli kontrolka zgaśnie normalnie jak po dwóch pierwszych kluczykach to wyciągamy kluczyk, fizycznie otwieramy drzwi, zamykamy drzwi i... możemy odpalić auto nowym kluczykiem. Gotowe.
Może się jednak zdarzyć że chiński pilot przyjdzie z jakimś transponderem (niby 4D63) który nie będzie działał z naszym autem. Wtedy podczas procedury w momencie włożenia nowego kluczyka i przekręceniu na zapłon kontrolka immo zaświeci się a następnie zacznie bardzo szybko migać. Oznacza to, że transponder nie współpracuje i trzeba go zmienić. Wymiana transpondera jest bajecznie prosta, rozbieramy pilota, odklejamy stary transponder, zamawiamy (ja kupowałem na naszym alledrogo) transponder 4D63 80bit (taki jest oryginalny, prawdopodobnie pasuje też każdy inny transponder 4D83 Ford/Mazda 40bit)- koszt między 30 a 60zł. Jak przyjdzie paczka to klejem na ciepło przyklejamy i ponawiamy proces kodowania transpondera.
Jest z tym trochę zabawy ale... koszt kluczyka to ok 50zł, docięcia grotu 40zł, transponder 50zł. Łącznie niecałe 150zł. W Szczecinie za dorobienie praktycznie takiego samego pilota (scyzoryk) krzyknęli mi 450zł.
Załączam foto pilota jaki ja kupiłem jakby aukcja z ali padła.
Sytuacja wygląda tak:
Należy kupić pilota jakiego się chce (oczywiście zgodnego z tym co jest w naszym mustangu) np. na ali. Ja kupiłem takiego https://pl.aliexpress.com/item/40012867 ... 5c0f9qyUu7
Ważne by był o takiej specyfikacji
Częstotliwość: 315 Mhz
Chip transpondera: 4D63 80bit (taki jest oryginalny, prawdopodobnie pasuje też każdy inny transponder 4D83 Ford/Mazda 40bit)
Ważne by częstotliwość była 315mhz (jest to częstotliwość USA, jak kupicie z częstotliwością EU czyli 433mhz to nie zadziała)
Jak już przyjdzie pilot to trzeba dorobić grot u dorabiaczy kluczy a później samemu zabieramy się do roboty.
By samemu dokonać programowania transpondera potrzebujemy minimum dwóch oryginalnych kluczy (nie zrobionego klona tylko dwa oryginalne klucze)
By zakodować pilota potrzebujemy tylko wszystkie piloty które chcemy by działały
Zaczynamy od pilotów.
Wsiadamy do samochodu i zamykamy drzwi (trzaskami drzwiami, rygle mają być w pozycji otwarte). Następnie wkładamy działający kluczyk (czyli któryś ze starych) do stacyjki i w ciągu 10 sekund musimy szybko przekręcić 8 razy z pozycji 0 do pozycji zapłon (czyli kontrolki się świecą ale nie kręcimy rozrusznikiem). Gdy to wykonamy to auto nam zasygnalizuje zresetowanie pilotów ryglując i odryglowując drzwi. Od teraz na każdym z pilotów który chcemy sparować z autem wciskamy po jednym przycisku np. zamykania drzwi. Po każdym przyciśnięciu auto powiadomi nas o sparowaniu ryglując i odryglowując drzwi. W ten sposób po kolei dodajemy tyle pilotów ile chcemy. Na koniec otwieramy i zamykamy drzwi (fizycznie, nie ryglem) i gotowe. Mamy zakodowane stare piloty i nowy pilot z kluczykiem.
Teraz przechodzimy do kodowania transpondera.
Wsiadamy do auta, zamykamy drzwi (tak jak powyżej). Wkładamy pierwszy oryginalny kluczyk i przekręcamy na zapłon (patrzymy na kontrolkę w lewym oknie sygnalizującą auto z kluczykiem) jak kontrolka immo zgaśnie to wracamy na 0, wyciągamy kluczyk i wkładamy 2 oryginalny kluczyk i powtarzamy. Gdy zgaśnie kontrolna to wyciągamy kluczyk i wkładamy nasz nowy kluczyk do zakodowania i przekręcamy na zapłon. Jeśli kontrolka zgaśnie normalnie jak po dwóch pierwszych kluczykach to wyciągamy kluczyk, fizycznie otwieramy drzwi, zamykamy drzwi i... możemy odpalić auto nowym kluczykiem. Gotowe.
Może się jednak zdarzyć że chiński pilot przyjdzie z jakimś transponderem (niby 4D63) który nie będzie działał z naszym autem. Wtedy podczas procedury w momencie włożenia nowego kluczyka i przekręceniu na zapłon kontrolka immo zaświeci się a następnie zacznie bardzo szybko migać. Oznacza to, że transponder nie współpracuje i trzeba go zmienić. Wymiana transpondera jest bajecznie prosta, rozbieramy pilota, odklejamy stary transponder, zamawiamy (ja kupowałem na naszym alledrogo) transponder 4D63 80bit (taki jest oryginalny, prawdopodobnie pasuje też każdy inny transponder 4D83 Ford/Mazda 40bit)- koszt między 30 a 60zł. Jak przyjdzie paczka to klejem na ciepło przyklejamy i ponawiamy proces kodowania transpondera.
Jest z tym trochę zabawy ale... koszt kluczyka to ok 50zł, docięcia grotu 40zł, transponder 50zł. Łącznie niecałe 150zł. W Szczecinie za dorobienie praktycznie takiego samego pilota (scyzoryk) krzyknęli mi 450zł.
Załączam foto pilota jaki ja kupiłem jakby aukcja z ali padła.