[radoslawstalowy] mustang 66 coupe reaktywacja
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
widzę że się rozmowa rozkręciła, więc Panowie proszę o wskazówki jak najlepiej spawać okulary reflektora (te z kiepskiego duraluminium) z roczników `67 (ew. `68), mój został zespawany, ale gość (który jest ponoć jednym z tych najlepszych w okolicy) był tak niezadowolony z efektu swojej pracy że nawet kasy nie wziął, bo mu to dziadostwo płynęło
			
									
									- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Wiec tak, po pierwsze wypad z materialami szifierskimi - tarcze, lamelki czy kamienie absolutnie wun. Uzywac do oczyszczania np pilnika obrotowego z weglika na dremmelu.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.
Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.
Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.
Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.
Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.
			
									
									Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.
Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.
Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.
Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.
Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Nikt się nie czepia samochoduPanowie nie mozna wymagac zbyt wiele od samochodu ktory byl produkowany dla mlodych biedniejszych baby boomers
 psioczymy tylko na znalowe narożniki ,które jak pisze książka rzeczywiście odlewają się precyzyjnie .ale niestety naturalny proces "starzenia" znalu je wypacza:)
 psioczymy tylko na znalowe narożniki ,które jak pisze książka rzeczywiście odlewają się precyzyjnie .ale niestety naturalny proces "starzenia" znalu je wypacza:)
Te amerykańskie metody z "pola walki" bym odpuścił ,testowałem na aluminium z bardzo marnym skutkiem. Armia wymyśliła to na zaleczanie usterek. Zamiast tego już lepiej skleić (oczywiście nie kropelką:) są już coraz lepsze spoiwa klejowe.Jest jeszcze cała technologia lutowania także znalu...
Polecałbym w dalszym ciągu metodę TIG. Niestety , każdy stop ma inny skład i żeby to dobrze zrobić należy dobrać elektrodę,spoiwo,parametry spawania,miesznkę gazów osłonowych pewnie jeszcze podgrzać przed spawaniem a potem wolno studzić:)jak najlepiej spawać okulary reflektora
Dlatego żeby wykonać np.2cm dobrą spoinę należało by dobrze potestować na takim samym elemencie, rozumiem i szanuję gościa,który ci to robił, do mnie też znoszą masę stopów różnego rodzaju do spawania, rzadko się podejmuję a jak widzę ,że nie przetopiłem to też nie biorę kasy.
Powiem krótko, u mnie żeby dobrze pospawać taki okular musiałbym jeden "zniszczyć":) a i tak daję 70% powodzenia tego procesu:)
kultura techniczna-to lubię
						- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Czyli jaki gaz osłonowy argon+hel ,czy sam hel?Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC
Niestety nie mam helu na warsztacie ,ale tak się zainteresowałem,że chyba pojadę i zrobię próbę DC:)
P.S.
Z zabrudzeniami całkowita zgoda:) TIG+brud+Al=PORAŻKA
kultura techniczna-to lubię
						- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Powiem ci tak - mam mieszacz i mala butle z helem wiec dokladnie ci nie powiem ale punkt wyjsciowy mam na 40% helu i 60% argonu.radoslawstalowy pisze:Czyli jaki gaz osłonowy argon+hel ,czy sam hel?Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC
Niestety nie mam helu na warsztacie ,ale tak się zainteresowałem,że chyba pojadę i zrobię próbę DC:)
P.S.
Z zabrudzeniami całkowita zgoda:) TIG+brud+Al=PORAŻKA
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
A tak z ciekawostek to miałem taki przypadek w sensie :Szefie TIG się zepsuł!!
Okazało się,że chłopcy na dwóch halach "pożyczali" sobie jedną szlifierkę z tarczą lamelkową do gradowania krawędzi ,jedni stal,drudzy alu.
Stal z lamelki tak wbijała się w aluminium,że "nie szło" tego rozsądnie pospawać:)
Znalazłem walające się po warsztacie 3 kolejne szlifierki i TIG się naprawił:)
			
									
									Okazało się,że chłopcy na dwóch halach "pożyczali" sobie jedną szlifierkę z tarczą lamelkową do gradowania krawędzi ,jedni stal,drudzy alu.
Stal z lamelki tak wbijała się w aluminium,że "nie szło" tego rozsądnie pospawać:)
Znalazłem walające się po warsztacie 3 kolejne szlifierki i TIG się naprawił:)
kultura techniczna-to lubię
						- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Hel już jedzie:) niestety mieszacz miałem....ale wyszedł:)
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz
			
									
									Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz

kultura techniczna-to lubię
						Re: mustang 66 coupe reaktywacja
forum spawalnicze się rozkręciło 
			
									
									
Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
						- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Ja mam tani z aliexpress - daje rade juz chyba z siodmy rokradoslawstalowy pisze:Hel już jedzie:) niestety mieszacz miałem....ale wyszedł:)
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz
 
 Po wiecej info o spawaniu Alu DC odsylam do Youtuba - moj ulubiony kanal to weldingtipsandtricks Jodiego

- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
dzięki, podejrzewam że nie tylko mi przydadzą się te radyveeefour pisze:Wiec tak, po pierwsze wypad z materialami szifierskimi - tarcze, lamelki czy kamienie absolutnie wun. Uzywac do oczyszczania np pilnika obrotowego z weglika na dremmelu.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.
Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.
Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.
Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.
Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.

Re: mustang 66 coupe reaktywacja
A patrz, zdawało mi się że jest tu paru amatorów spawania i to z mig-mag  a nie z tig   
 
A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych . Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.
 . Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.
			
									
									 
 A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych
 . Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.
 . Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
						- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Panie ja amatorkomin pisze:A patrz, zdawało mi się że jest tu paru amatorów spawania i to z mig-mag a nie z tig
A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych. Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.

- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Ja tyż amator!!!
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
							
			
									
									No tak właśnie postąpiłem ze znalowymi narożnikami (lekka domieszka Mg) z efektem zadawalającym (trzyma,a co brzydkie się podszpachluje:).i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
kultura techniczna-to lubię
						- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Jedno włókno to pozycyjne, drugie to stop/kierunkowskaz.
W lampkach cofania są żarówki 1 włóknowe ale 2 stykowe (masa na styku nie na oprawce).
Schematy mam.
			
									
									W lampkach cofania są żarówki 1 włóknowe ale 2 stykowe (masa na styku nie na oprawce).
Schematy mam.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
						2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- 
				
				pieron
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Wujek GOOGLE 1966 Ford Mustang Wiring Diagram i wszysko tam masz nie pasowales pasa przed reperaturkami blotnikow ??radoslawstalowy pisze:Ja tyż amator!!!No tak właśnie postąpiłem ze znalowymi narożnikami (lekka domieszka Mg) z efektem zadawalającym (trzyma,a co brzydkie się podszpachluje:).i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
 
			


