Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
To jest najprostszy sposob poprawy zawiasu - wg mnie trzeb azrobic = Panhard Rod, Trancion Bar,
Panhard Rod - nie wyeliminuje ruchow mostu. Ale to jajtanszy sposob .
trzeba takze o tym pomyslec - Watts Link - A jest tych rozwiazan mnustwo .
Murah widziales jak moze wahacze krzywic .
tez mozna podpatrzec tu http://www.timskelton.com/lightning/rac ... n_bars.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Panhard Rod - nie wyeliminuje ruchow mostu. Ale to jajtanszy sposob .
trzeba takze o tym pomyslec - Watts Link - A jest tych rozwiazan mnustwo .
Murah widziales jak moze wahacze krzywic .
tez mozna podpatrzec tu http://www.timskelton.com/lightning/rac ... n_bars.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Tak, to fakt - pijesz do tego co mi sie przytrafiło w Ułężu;)
Trochę za mały miałem prześwit między śrubą regulującą napięcie drążka i resorem, dodatkowo zapomniałem zwiększyć naprężenie tego drążka przed jazdą po tak przyczepnym torze (na poliuretanie) i w efekcie wahacz sie skrzywił. Po dociśnięciu już było OK ale powinienem jeszcze poprawić prześwit bo na tak przyczepnej nawierzchni jak w Ułężu problem może się pojawić znowu.
A co do animacji to Maier Racing robi resory mocno niesymetryczne, wzmocnione w przedniej części, żeby efekt wykrzywiania resora nie byl tak widoczny. Ale bez dodatkowego wahacza podłużnego i tak nie daje rady. Watts link też fajne rozwiązanie, moim zdaniem jego zalety ujawnią sie dopiero przy dużych wychyleniach - np. w jezdzie terenowej.
Trochę za mały miałem prześwit między śrubą regulującą napięcie drążka i resorem, dodatkowo zapomniałem zwiększyć naprężenie tego drążka przed jazdą po tak przyczepnym torze (na poliuretanie) i w efekcie wahacz sie skrzywił. Po dociśnięciu już było OK ale powinienem jeszcze poprawić prześwit bo na tak przyczepnej nawierzchni jak w Ułężu problem może się pojawić znowu.
A co do animacji to Maier Racing robi resory mocno niesymetryczne, wzmocnione w przedniej części, żeby efekt wykrzywiania resora nie byl tak widoczny. Ale bez dodatkowego wahacza podłużnego i tak nie daje rady. Watts link też fajne rozwiązanie, moim zdaniem jego zalety ujawnią sie dopiero przy dużych wychyleniach - np. w jezdzie terenowej.
muarah
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Panhard przy resorach będzie powodował niekorzystne zjawisko preciążania miejsc mocowania i przestawiania wieszaków resorów na boki przy ruchu zawieszenia. Watts generuje sporo dodatkowej masy do auta i jest skomplikowany więc zwielokratnia miejsca powstawania luzów. A do terenu to już się wcale nie nadaje, wierzcie mi
Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest górny wahacz "A" co w połączeniu z drążkami wzdłużnymi "traction bars" może dać fajny efekt.
Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest górny wahacz "A" co w połączeniu z drążkami wzdłużnymi "traction bars" może dać fajny efekt.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Gorny wahacz jest niekorzystny przy obnizeniu powyzej 2" a tu takie moze byc stosowane .
Wots link do terenu to juz wogle sie nie nadaje.
Ale ilu nas tyle pomyslow. Mozemy isc profesjonalnie a i mozemy sami wyspawac cos z rurek, ( co nie znaczy ze bedzie zle )
Wots link do terenu to juz wogle sie nie nadaje.
Ale ilu nas tyle pomyslow. Mozemy isc profesjonalnie a i mozemy sami wyspawac cos z rurek, ( co nie znaczy ze bedzie zle )
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Tylko, że tu nie bedzie przypadku obnizania a budowa stanu wyjsciowego od nowa i punkty mocowania górnego "A" wahacza można dobrać tak aby zachować odpowiednie warunki pracy razem z drążkami wzdłużnymi. Właściwie to resory też można wyeliminować i zamiast nich i amortyzatorów dać coilover-y ale to już dalekie odejście od pierwotnej konstrukcji.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Chyba ze tak - niewiedzialem w jakim stopniu projekt bedzie sie trzymal orginalu . Ale kazda uwaga cenna .
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Z tym terenem to na pewno macie rację, miałem na myśli to, że taka kompensacja jak w Watsie nie jest konieczna wtedy gdy bardzo sztywny zawias ugina się minimalnie.
Resor piórowy musi pozostać a panhard jest sprawdzony i nie powoduje poważniejszych problemów tego typu w moim dość ciężkim przecież samochodzie, może dlatego, że w wieszakach mam poliuretany a nie miękkie gumy. Trzeba na pewno zadbać o to, żeby tylny wieszak był jak najkrótszy.
Nawet Panhard nie jest dopuszczony przez FIA ale na tor w Poznaniu uważam, że trzeba go mieć.
Resor piórowy musi pozostać a panhard jest sprawdzony i nie powoduje poważniejszych problemów tego typu w moim dość ciężkim przecież samochodzie, może dlatego, że w wieszakach mam poliuretany a nie miękkie gumy. Trzeba na pewno zadbać o to, żeby tylny wieszak był jak najkrótszy.
Nawet Panhard nie jest dopuszczony przez FIA ale na tor w Poznaniu uważam, że trzeba go mieć.
muarah
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
dla tych, którzy lubią korzystać leaf spring tylne zawieszenie stylu słyszałeś o caltrac bars?
http://calvertracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.how-to-build-hotrods.com/traction-bars.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Szukałem, ale nie mogę znaleźć zdjęcia. Co Maier używa do przedniego zawieszenia?
http://calvertracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.how-to-build-hotrods.com/traction-bars.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Szukałem, ale nie mogę znaleźć zdjęcia. Co Maier używa do przedniego zawieszenia?
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Słyszałem o tym rozwiązaniu i mam je właśnie w moim mustangu. Zrobiłem to w Polsce na podstawie podobnych rysunków z internetu i pomiarów na moim samochodzie. Z tym, że po prau próbch zmodyfikowałem drążek dodając jeszcze absorber z poliuretanu, bez tego jest ok ale koła mają większą tendencję do ślizgania się przy starcie a taki absorber dodaję trochę elastyczości a dodatkowo można regulować napięcie drążka i resora.
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Maier stosuje sztywniejsze sprężyny, wahacze prawie seryjne, robi tylko shelby drop, sztywny amortyzator i pogrubiony stabilizator, to wszystko o ile mi wiadomo. Kilka razy z nimi rozmawiałem gdy robiłem swój zawias i odradzali mi nawet stabilizator z tyłu do takiej weekendowej maszyny jak moja. Może nawet mają rację, że bez niego przyczepnoś jest ogólnie lepsza ale za to ze stabilizatorem na tyle lepiej się wchodzi w drift a więc jest trochę zabawniej;)
muarah
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Hej
Na pewno zestaw Maier Racing jest godny polecenia , chociaż ceny na ich stronie powalają na kolana
... jeszcze nie testowane na torze ale trzymanie drogi ma mistrzowskie , wszystko sztywno ... auto nie " pływa " ... duży plus za komfort jazdy
Na pewno zestaw Maier Racing jest godny polecenia , chociaż ceny na ich stronie powalają na kolana
... jeszcze nie testowane na torze ale trzymanie drogi ma mistrzowskie , wszystko sztywno ... auto nie " pływa " ... duży plus za komfort jazdy
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Mogę potwierdzić, mam sporo ich części w podwoziu mojego klasyka z 1970r + maskę, która tez jest super - bardzo lekka, trwała i jeszcze nikt nikt zorientował się, ze to nie oryginał.. wszystko dobrze się spisuje choć oceniam, ze bardziej to jest na tor niż w dalszą drogę.
Nolneim, czy wybierasz się moze klasykiem na tor?
Nolneim, czy wybierasz się moze klasykiem na tor?
muarah
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
... na pewno TAK !! , tylko kwestia kiedy auto będzie poskładane