Czyżby nieoryginalne hamulce?

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Czyżby nieoryginalne hamulce?

Post autor: Delfinnn » 2009-09-14, 20:59

Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Pierwsze co to czy we wszystkich Mustangach z 2001' był montowany ABS? Zdawało mi się, że tak a u mnie nie ma więc się trochę zdziwiłem. Drugie to, że bardzo słabo hamują mi hamulce. Klocki sprawdzone, jeszcze jest ich sporo, tarcze przetoczyłem więc są w bardzo dobrym stanie. Cały układ sprawdzony, co może być nie tak? Czy to aby oryginalne hamulce od Mustanga? Bo ich charakterystyka hamowania jest na prawdę dziwna. Poniżej załączam zdjęcia

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I coś na deser. Guzik zagadka - co to za czerwony guzik? Jak się przełączy to świeci się na czerwono i nic więcej nie zaobserwowałem. I nie, nie jest to nitro :)

Obrazek



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-09-14, 22:50

hamulce masz seryjne i w moim też były bardzo słabe, na pewno zmiana na lepsze tarcze i klocki pomoże, ale szczerze jedynie zmiana na 13 calowe tarcze i zaciski od Cobry 2 tłoczkowe lub 4 tłoczkowe Brembo z Cobry R poprawią hamowanie. ABS nie był standardem w wersji podstawowej.



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2009-09-15, 09:49

Ja mam takie same seryjne hamulce bez ABS-u i nie narzekam, a mam tendencje do bardzo ostrej jazdy no może nie z zawrotnymi prędkościami ale jak depnę do końca to bez większych przeszkód blokuje przednie koła...

Delfinnn, mówiłem ci że łatwo nie pójdzie z tym mustangiem, bo fakt hamulca to on wogule niemiła, pierwsza sprawa to nie wiem jak sprawdzałeś cały układ hamulcowy, bo tak podejrzewam że tłoczki w zaciskach rozebrałeś i zalałeś cały układ porządnym płynem hamulcowym, dalej jak stoczyłeś tarcze to klocki muszą się dotrzeć i powinno się je minimalnie z jednej i drugiej strony ściąć by całą powierzchnią nie tarły bo mogą pęknąć lub po prostu słabo łapać i co gorsze ze skosa, nie musisz być tam mocno sięte jak nowe po prostu troszkę...

następna sprawa to przewody elastyczne często się rozciągają zbyt mocno i wtedy nic nie pomoże i naddatek wiadomo łatwo o pęknięcie...

bo serwo jest dwutarczowe i chodziło miękko wiec to można odrzucić no może jedynie pompa hamulcowa może być licha ale chyba nie ciekła....

sprawdź jak klocki się starły to będziesz miał jeden trop jak to działa czy ładnie łapie czy nie...


Obrazek

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-09-15, 10:04

dr.killer pisze:Ja mam takie same seryjne hamulce bez ABS-u i nie narzekam, a mam tendencje do bardzo ostrej jazdy no może nie z zawrotnymi prędkościami ale jak depnę do końca to bez większych przeszkód blokuje przednie koła...
To że blokuje koła to raczej wada, a nie zaleta ;). Właśnie po to jest ABS, aby koła się nie blokowały i można było w krytycznym momencie nie tylko się ślizgać, ale też sterować samochodem.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2009-09-15, 18:54

Tzn. ja też bez problemu blokuje koła z prawie każdej prędkości ale jakoś dziwnie hamuje całe auto. Tak zaciski wszystkie rozebrane i zalane nowym płynem. Może po prostu nie jestem przyzwyczajony do Mustanga bo jednak europejskie auta to co innego. Wymienię na dniach może klocki (opłaca się inwestować w EBC na stockowych tarczach?) i zobaczymy co dalej.

A na temat magicznego guzika wie ktoś coś :)?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-09-15, 23:12

Delfinnn pisze:Tzn. ja też bez problemu blokuje koła z prawie każdej prędkości ale jakoś dziwnie hamuje całe auto. Tak zaciski wszystkie rozebrane i zalane nowym płynem. Może po prostu nie jestem przyzwyczajony do Mustanga bo jednak europejskie auta to co innego. Wymienię na dniach może klocki (opłaca się inwestować w EBC na stockowych tarczach?) i zobaczymy co dalej.

A na temat magicznego guzika wie ktoś coś :)?
bez obaw klocki ci wystarcza (EBC ) - znakomicie wspolpracuja ze standardowymi tarczami .



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2427
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-09-15, 23:18

a czy ten guzik to może przeróbka halogenów tylnych albo przednich ,

a co do hamulców to hamerykanskie słyną z tego że nie hamują i nie skręcają :D
ale jak trzeba depnąc prawie że kopnąc w pedałó :D to i koła zablokują



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2009-09-16, 18:50

Ok dzięki wszystkim za pomoc. Teraz jestem już spokojny, że nic nie było grzebane w hamulcach :)



wachacz
Młodszy Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 2009-09-20, 16:33
Model: 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: mineral grey

Post autor: wachacz » 2009-09-20, 16:47

Witam.Z tego co się domyślam to chyba znam tego konika :D Wiem ze poprzedni właściciel (mój znajomy) miał problemy z dobraniem do niego klocków chyba z pięc razy zamawiał klocki i w porównaniu z moim autkiem te chamulce były bardzo słabe



Awatar użytkownika
BOGMan
Posty: 4
Rejestracja: 2009-10-27, 12:46
Model: Mustang '01
Silnik: V6 3.7
Kolor: Laser Red

Post autor: BOGMan » 2009-10-27, 13:15

Delfinnn pisze:Tzn. ja też bez problemu blokuje koła z prawie każdej prędkości ale jakoś dziwnie hamuje całe auto. Tak zaciski wszystkie rozebrane i zalane nowym płynem. Może po prostu nie jestem przyzwyczajony do Mustanga bo jednak europejskie auta to co innego. Wymienię na dniach może klocki (opłaca się inwestować w EBC na stockowych tarczach?) i zobaczymy co dalej.
W moim przypadku hamulce to tarcze EBC Turbo Groove i klocki EBC RedStuff przód i tył. Te klocki są nieco tępe jak są zimne, ale jak się rozgrzeją to jest całkiem OK. Klocki Green Stuff będą chyba bardziej wdzięczne w codziennej jeździe.

W Mustangu bez ABS bardzo ważne jest odpowietrzenie pompki hamulcowej, zwłaszcza jeśli dopuszczono do zassania powietrza, np. przy odpowietrzaniu przodu (płyn znika bardzo szybko, można przeoczyć uzupełnianie stanu :D). Można sobie lać płyny i pompować godzinami, a i tak zawsze jest bąbel w sekcji odpowiedzialnej za tylny układ.



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2009-10-27, 22:08

Tego nie sprawdzałem - dzięki! Głównie problem jest w tym, że pedał hamulca jest zbyt miękki i łapie pod sam koniec dopiero.



ODPOWIEDZ

Wróć do „10 układ hamowania”