short shifter

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-12-27, 17:18

ja mam na stale ustawione na bardzo krotko, regulacja nie jest prosta, trzeba to zrobic pod autem ale pewna namiastka regulacji jest mozliwosc dodatkowego regulowania shiftera poprzez wysuwanie i chowanie raczki skrzyni biegow wewnatrz auta - jest to bardzo proste...
...z drugiej strony, ja nie odczuwam zadnej potrzeby regulowania shifta MGW do jazdy miejskiej i na torze :)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-02, 18:43

A co sądzicie o tym już w polsce z tego co czytałem używany ale wygląda jak nówka warto? Czy lepiej kupić w USA nowy?

http://cgi.ebay.pl/Short-shifter-ford-m ... 23049efd86


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-02, 19:07

pudel pisze:A co sądzicie o tym już w polsce z tego co czytałem używany ale wygląda jak nówka warto? Czy lepiej kupić w USA nowy?

http://cgi.ebay.pl/Short-...=item23049efd86
No spoko, tylko nasówa się pytanie dlaczego kupił, włożył i wyrzuca?
Druga sprawa to niewysilił się z opisem i w zasadzie wygląda to na towar "noname" :niepewny:


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-02, 20:22

to jest shifter z tematu w którym właśnie piszecie :D jest to noname co sama cena o tym mówi.W usa kosztuje taki 69 dolar.Ma jedną zasadniczą wadę chodzi opornie to znaczy przy szybkiej zmianie biegu trzeba się przyłożyć żeby wszedł bieg :znudzony: natomiast podczas normalnej jazdy chodzi bez zastrzeżeń,samo wykonanie shiftera jak na moje jest bardzo dobre.Pogrzebałem trochę na forach w USA i wnioskuje z tego co się dowiedziałem,że problem tkwi nie w taniości produktu (bo sporo w USA,Niemczech i Angli się tego sprzedaje) lecz w 55% zmniejszonym skoku,to za dużo, lepiej chodzi 30-40%

Najczęściej kupowane i polecane w usa to Shifter (5.0 Pro) kosztuje ~200USD


ps. tu jest identyczny w Niemczech na sprzedaż ale właśnie z 40% skokiem;
http://cgi.ebay.pl/Short-Shifter-Ford-M ... 22ffe02074


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-20, 21:02

Właśnie zakupiłem short shifter`a na ebay w UK :D

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT

zapłaciłem ok 118 euro za B&M w USA chodzą po ok 220 $ plus przesyłka podatek więc jestem zadowolony :D

Montaż jest skomplikowany czy dam sam rade?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-20, 21:37

jakie przełożenie ma ile procent ?


montaż max 20 minut


odręcić gałkę zmiany biegów
zdjąć osłone plastikową z mieszkiem (na zatrzaski)
odkręcić 4 śruby mocujące pokrywę metalową z gumą
odkręcić 4 śruby mocujące stary shifter i wyciągnąć go ku górze
montaż odwrotnie do demontażu

trzeba jeszcze tylko wyregulować śruby na pierwszym i drugim biegu (lub3-cim i 4-tym)
trzeba je tak ustawić,aby po wrzuceniu danego biegu została między nią a lewarkiem przerwa między 2-4mm po czym zakontrować je nakrętkami.(tak miałem w instrukcji)

bardzo chętnie zobacze zdjęcia tego shiftera jak go dostaniesz z bliska z góry i dołu,powiem szczerze że wygłąda idealnie tak samo jak mój z którym obecnie dałem sobie już radę to znaczy w końcu doszedłem do tego jak zrobić aby nie stawiał oporu przy szybkiej zmianie biegu :cwaniak:
bardzo byłbym wdzięczny za takie fotki :padam:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-20, 21:53

Dzięki wielkie za instrukcję montażu :padam:

jak tylko go otrzymam wrzucę zdjęcia
:papa:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-20, 23:03

tu masz nawet fotorelacje z montażu B&M shiftera

http://www.fordmuscle.com/archives/2001 ... ndex.shtml

szukałem na temat tego shiftera bo nie dała mi spokoju ta śrubka która jest na shifter który wygrałeś na tej aukcji nie mogę sobie wyobrazić do czego to ma być :looka:
na tej fotorelacji takiej śruby nie ma :orany:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-20, 23:14

Dziwne też mnie zastanawia jedyne co mogę wymyślić to do nalewania oleju ale też nie wiem ale jak się przyjrzysz to zobaczysz że nie jest tam po prostu w standardowego shiftera wkręcona. Cała góra łącznie z napisem jest zaprojektowana tak by śrubka się mieściła...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-20, 23:34

znalazłem instrukcje montażu na stronie B&M
http://www.bmracing.com/bmracing/instal ... ion/51.pdf
ale dalej nie wiem do czego ta śruba... ;/


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-21, 09:48

do nalewania oleju raczej to nie jest, bo olej można lać prosto z góry jak zdejmiesz shifter, a w skrzyni masz dwa korki jeden do wlewania oleju a drugi przelewowy jak będzie max poziom

wpisałem sobie właśnie w google grafika B&M shifter znalazłem kilkadziesiąt zdjęć takiego shiftera, ale na żadnym nie ma tej śruby :suchy:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-21, 13:03

Zrobiøem to samo i nic nie znalazlem podobnego do mojego no ale trudno wiem ze olej mozna z gory ale po co odkrecac calego shiftera jak jest dziurka...

nie wiem co to jak dostane do domu to poogladam


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-25, 00:34

mustang SHIFTER




Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-25, 09:26

jak czasem przeglądam fora amerykańskie to polecają go najbardziej PRO 5.0 niby najlepszy z dostępnych shifter

odnośnie shiftera to jestem fanem tego filmiku



przepięknie to jedzie,aż żal mi dupe ściska bo jeszcze kilka miesięcy temu "skończył" mi się taki silnik 347 :(


ciekawy jestem jakiej firmy jest shifter w tym LX


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-28, 19:11

michal@ pisze:jakie przełożenie ma ile procent ?


montaż max 20 minut


odręcić gałkę zmiany biegów
zdjąć osłone plastikową z mieszkiem (na zatrzaski)
odkręcić 4 śruby mocujące pokrywę metalową z gumą
odkręcić 4 śruby mocujące stary shifter i wyciągnąć go ku górze
montaż odwrotnie do demontażu

trzeba jeszcze tylko wyregulować śruby na pierwszym i drugim biegu (lub3-cim i 4-tym)
trzeba je tak ustawić,aby po wrzuceniu danego biegu została między nią a lewarkiem przerwa między 2-4mm po czym zakontrować je nakrętkami.(tak miałem w instrukcji)

bardzo chętnie zobacze zdjęcia tego shiftera jak go dostaniesz z bliska z góry i dołu,powiem szczerze że wygłąda idealnie tak samo jak mój z którym obecnie dałem sobie już radę to znaczy w końcu doszedłem do tego jak zrobić aby nie stawiał oporu przy szybkiej zmianie biegu :cwaniak:
bardzo byłbym wdzięczny za takie fotki :padam:
Zamieściłem zdjęcia tutaj...

viewtopic.php?t=1370&highlight=shifter


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”