Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Chlodzenie hamulców " Grille Bezels "

Post autor: AluStar » 2010-03-10, 18:56

Zestaw chlodzenia hamulaca do mustanga 2005-2009 (nie GT500).
Wiemy ze czesto standardowe hamulce odmawiaja posluszenstwa podczas ostrego hamowania. Doskonale rozwiazanie + dobre klocki = efekt..



JLT Grille Bezels (2005-09 Mustang)
http://jlttruecoldair.com/ZenCart/index ... cts_id=273

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-03-11, 11:46 przez AluStar, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
horse
Forumowicz
Posty: 636
Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
Model: Mustang Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Post autor: horse » 2010-03-10, 19:08

WTF??


Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2010-03-11, 00:10

ja o tym od dawna myślę :ok:
pytanie co oznacza comming soon

swoją drogą na zdjęciu widać, że można by to wykombinować samemu...



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2010-03-11, 08:44

pavlito pisze:swoją drogą na zdjęciu widać, że można by to wykombinować samemu...
a nawet ładniej ,te srebrne kółka nie każdemu się muszą podobać :P
Pytanie czy to działa i czy ma to sens ? :niepewny:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-11, 09:57

alfatech pisze:
pavlito pisze:swoją drogą na zdjęciu widać, że można by to wykombinować samemu...
a nawet ładniej ,te srebrne kółka nie każdemu się muszą podobać :P
Pytanie czy to działa i czy ma to sens ? :niepewny:
Z tego co wiem jak zamkniesz licznik i nagle ostro zwolnisz to bankowo masz tarcze pokrzywione. Nawet w GT500 bez chlodzenia to sie stanie.

Raczej pomaga - zreszta wg mnie to swietnie wyglada..

U mnie ze tak ostro nie hamuje to te węzę poprowadziłem pod stozek, wiec dodatkowy nadmuch zimnego powietrza.

Obrazek


Obrazek

Obrazek



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2010-03-11, 22:40

AluStar, masz może jakiś PDF z rozpiskiem itd ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-11, 23:25

alfatech pisze:AluStar, masz może jakiś PDF z rozpiskiem itd ?
Powiesdz chcesz wiedziec jak to zrobic..
- dokaldnie to nei powiem ale :
1) za grilem ( w niektorych niema tego chyba ) sa 2 tuleje .
2) Zmierzylem srednice tych tulei i wytoczylem z aluminium 2 nazwe je "kapelusze" krazki.
3) Wywiercilem wyzynarka otwor w grilu i...chcialem wbic te wytoczone wczesniej kapelusze..
i uwaga gril w samochodzie jest pod katem czyli nieidzie idealnei prostopadle do tych wczesniej mierzonych tulei.

4) wiec sa dwa rozwiazania
- skrocic te kapelusze aby ukladaly sie do grilla.
- przeciac je w polowie i wyciac taki kin aby sie zlamal i zespawac spowrotem.
( i jeden i drugi sposob ma zalety i wady )

3) Kupic waz do odprowadzania , wentylacji
4) zamocowac i poprowadzic do hamulcow badz pod stozek ( obnizy o 4 C na dolocie )

O juz widze miny - ja pierdziele chce takie cos ale kto mi to zrobi :-)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2010-03-12, 09:03

AluStar pisze:Powiesdz chcesz wiedziec jak to zrobic..
:D jeżdżę jak dupa a hamulców wcale nie używam więc po co :P ale Andronik marudzi żeby mu kółeczka załatwić - dzięki za foty :ok:
Natomiast doprowadzenie powietrza pod filtr mnie interesuje i pytanko jeśli nie mam stożka to czy ma sens rura pod puszkę filtra :zdziwko: Chcę to inaczej rozwiązać bez cięcia grilla coś takiego jak http://www.knfilters.com/instructions/57-0305_inst.pdf fota E. Mam już taki podobny - większy "łapacz" powietrza ,kwestia rury i montażu tylko czy ma to sens :zdziwko:
AluStar pisze:4) zamocowac i poprowadzic do hamulcow badz pod stozek ( obnizy o 4 C na dolocie )
to sprawdzone info ?
AluStar pisze:O juz widze miny - ja pierdziele chce takie cos ale kto mi to zrobi :-)
hahahah dobre :) co do samej tulejki można od czegoś dobrać ,do wyboru do koloru wszystko zależy o inwencji twórczej autora :P
http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... &country=1
http://www.allegro.pl/item940288673_tul ... zedaz.html
http://www.allegro.pl/item926696517_mk3 ... etrza.html
http://www.allegro.pl/item944504567_tul ... zewne.html
http://www.allegro.pl/item929347911_tul ... kazja.html
to są tylko przykłady - jak sie poszuka na bank się znajdzie :)


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-03-12, 09:53

Bardzo przydatny temat AluStar, zastanawiałem się już nad tym, chociaż może bardziej interesowało mnie to jak można do takiej fury włożyć tak kiepskie rozwiązanie jakim są hamulce w mustangu... :kwasny: Może do codziennej jazdy taka przeróbka za dużo nie wniesie, ale jeżeli ktoś lubi czasem poszaleć to naprawdę polecam takie rozwiązanie (oczywiście jeżeli będzie to przez kogoś sprawdzone :hyhy: ) Miałem sytuacje jadać z Sopotu do Gdyni późną poro wieczorną i jakiś cwaniaczek BMW e46 330XD chciał się pościągać, troszkę późno się zorientowałem i miał chłopczyna lepszy start... :zawstydzony: Walczyłem dzielnie... :hyhy: Lecz częste używanie hamulców przez miasto spowodowało u mnie ich brak, co prawda dopiero w Gdyni :zdegustowany: ale co tam :D BMW to w końcu Bolid Młodzieży Wiejskiej :rotfl:



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-12, 10:12

U mnie sie sprawdza. Zalozylem Czerwone klockie EBC ( bo sa dostepne u nas i takie mam na stanie)

Obrazek


i narazie nie odmowily mi hamulce posluszenstwa .

Moznda dac wydajniejsze tarcze ..

Obrazek


Obrazek

EBC Deftronica

Obrazek



Odnosnie nawiewu na stozek sprawdzona informacja ( obniza temp ) . Pamietac w deszcz przydaje sie je zaslepiac gabka. Aby woda nie byla rzucana na filtr powietrza..



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-12, 10:53

alfatech pisze:Natomiast doprowadzenie powietrza pod filtr mnie interesuje i pytanko jeśli nie mam stożka to czy ma sens rura pod puszkę filtra :zdziwko: Chcę to inaczej rozwiązać bez cięcia grilla coś takiego jak http://www.knfilters.com/...7-0305_inst.pdf fota E. Mam już taki podobny - większy "łapacz" powietrza ,kwestia rury i montażu tylko czy ma to sens :zdziwko:
Ja bym odradzal. Ze wzgledu na deszcz i kurz. Wiem ze w grillu wlot jest niewiele wyzej ale np rozbryzg wody nie idze we wlot tylko za nim..
Nie rob tego .. Nie jest to dobre rozwiazanie. Od czola montaz wlotu tak. Pod autem raczej niema sensu..



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-03-12, 11:28

AluStar pisze:U mnie sie sprawdza. Zalozylem Czerwone klockie EBC ( bo sa dostepne u nas i takie mam na stanie)
to fajnie, a ile sobie cenisz za takie klocki? chyba to nie jest tajemnica... :P



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-03-12, 13:28

AluStar pisze:
zaborjr pisze:
AluStar pisze:U mnie sie sprawdza. Zalozylem Czerwone klockie EBC ( bo sa dostepne u nas i takie mam na stanie)
to fajnie, a ile sobie cenisz za takie klocki? chyba to nie jest tajemnica... :P
kosztuaj chyba 625 zl/kpl RED STUFF
O kurcze :zdziwko: a nie ma jakiś tańszych...? Bo wiesz ja mam pod maską jedyne 4 litry i może aż takich super klocków to nie potrzebuje, w końcu to prawie 100km mniej od GTka :]



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-12, 15:24

Tylko sa dedykowane juz powyzej 180 kM wersje czerwone klockow. I dlatego sa takei drogie. Ale nie scieraja sie szybko bez obawy. Nie pylą na felgi. No nie bede ich reklamowal. Niema z tej firmy dedykowanych innych. Ale ja jezdze , Celibad, deftronic.. itd.. itd..
Sa na rynku inne firmy - ja wybralem Te..



egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2010-03-28, 11:48

Jeśli się obawiacie o pogięcie tarcz, to przede wszystkim stosujcie dwuczęściowe ("pływające") tarcze. Daje to dwie korzyści - mniejsza objętość nagrzewającej się części powoduje, że szybciej się ona ogrzewa, więc szybciej odprowadza też ciepło, a budowa tarczy powoduje, że zmiany wymiarów nagrzanego elementu nie powodują jego deformacji.
Następny etap to zaciski wielotłoczkowe - wprowadzone w sporcie samochodowym właśnie po to, by zmniejszyć średnicę tarczy bez zmniejszenia skuteczności hamowania. W ten sposób zmniejsza się naprężenia termiczne w nagrzewającym się elemencie przez co spada ryzyko pogięcia tarczy.
Nadmuchy powietrza na hamulce to "Stage 3". :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”