wibracje przy 195km/h
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
thnx, poczytalem, czyli wg tego musialbym zrobic jak na drugin rysunku na dole by wyszlo, co nie za bardzo mi sie podoba..., b owal bedzie szedl do gory, czyli przy depnieciu w sumie pojdzie jeszcze bardziej i bedzie git.
caly problem w mierzeniu tego typu jest taki ze kat na u-joincie wyjdzie mi wtedy okolo 9 stopni z przodu i ok 6 (oba na -) z tylu, a wtedy U-Jointy sie rozpiernicza w drobny mak. Muszą myć oba w zakresie 1-3st, mogly byc nawet na -, ale oba wazne.
to wlasnie pokazuje, ze ustawianie samego pinion angle bez ustawien katow pomiedzy walem a pinionem i walem a walkiem ze skrzyni to nie jest dokladna droga.
caly problem w mierzeniu tego typu jest taki ze kat na u-joincie wyjdzie mi wtedy okolo 9 stopni z przodu i ok 6 (oba na -) z tylu, a wtedy U-Jointy sie rozpiernicza w drobny mak. Muszą myć oba w zakresie 1-3st, mogly byc nawet na -, ale oba wazne.
to wlasnie pokazuje, ze ustawianie samego pinion angle bez ustawien katow pomiedzy walem a pinionem i walem a walkiem ze skrzyni to nie jest dokladna droga.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
to calkowicie sie zgadza, tylko nikt nie mierzy podj jakim katem dzialaja krzyzaki, a to podobno ma mega znaczenie przy wyzszych predkosciach obrotowych. jak kat krzyzakow przy skrzyni i przy wale nie jest taki sam, kreca sie one (czy jakos tak) z roznymi predkosciami, bobiac roznice pomiedzy predkoscia obrotowa na wyjsciu ze skrzyni a wejsciu na wal, nie mowiac juz o ich max predkosci bez wibracji vs ich kat (i tak rowny dla obu).
wynika z tabelki ze dla 1500 rpm kat 11,5 nie bedzie powodowal wibracji, a juz dla 5000rpm wiekszy jak 3,2st bedzie ja powodowal.
u mnie te katy wychodza -3 i 0,3, czyli teoretycznie sa w tej tolerancji dla 5k rpm, ale maja przeciwne znaki, czyli roznica pomiedzy nimi to 3,3st, gdzie dopuszczalna roznica to max 1st.
mam wrazenie ze wlasnie z tego konkretnego powodu v6 ma ograniczenie dla 185:)
choc na fabrycznym przelozeniu 3,31 tez nic jeszcze sie nie dzieje przy ponad 220.
roznica w predkosciach walu np dla 190km/h na moich kolkach z 3.31 na 3.73 dla 190km/h to odpowienie 4992 i 5625, czyli ok 600-700 obrotów wału.
nie wspominająt tego ze wal na wieluwpuście na samym srodku z fabrycznym mysle luzem... chyba chinczycy to wymyslili...
wynika z tabelki ze dla 1500 rpm kat 11,5 nie bedzie powodowal wibracji, a juz dla 5000rpm wiekszy jak 3,2st bedzie ja powodowal.
u mnie te katy wychodza -3 i 0,3, czyli teoretycznie sa w tej tolerancji dla 5k rpm, ale maja przeciwne znaki, czyli roznica pomiedzy nimi to 3,3st, gdzie dopuszczalna roznica to max 1st.
mam wrazenie ze wlasnie z tego konkretnego powodu v6 ma ograniczenie dla 185:)
choc na fabrycznym przelozeniu 3,31 tez nic jeszcze sie nie dzieje przy ponad 220.
roznica w predkosciach walu np dla 190km/h na moich kolkach z 3.31 na 3.73 dla 190km/h to odpowienie 4992 i 5625, czyli ok 600-700 obrotów wału.
nie wspominająt tego ze wal na wieluwpuście na samym srodku z fabrycznym mysle luzem... chyba chinczycy to wymyslili...
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
a kupilem taki pochylomierz:
http://postolarsku.pl/katomierz-pochylo ... -p-45.html
mam go w reku, fajna sztuka za te pieniadze.
wlasnie ustawilem kat 7st i jak na silnik to cos mi to za duzo wychodzi?
musze odkrecis wal i zmierzyc dopiero wtedy.
http://postolarsku.pl/katomierz-pochylo ... -p-45.html
mam go w reku, fajna sztuka za te pieniadze.
wlasnie ustawilem kat 7st i jak na silnik to cos mi to za duzo wychodzi?
musze odkrecis wal i zmierzyc dopiero wtedy.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
tak więc dostałem przyrząd - bardzo dobra jakość, po pomiarach nim mam tak:
skrzynia 3,5, wał 1,0 pinion -0,5, wszystko w wartościach absolutnych, czyli wynika ze mój pinion angle to dokładnie 4 stopnie.
na ręcznym hamulcu próbowałem zdusić auta na max i udało mi się podnieść piniona o tylko 1 stopień, czyli nawet przy burnoucie mogę liczyć na max 2-3 stopnie, ale przy burnoucie wał się kręci powoli, a przy max speed nie ma obciązenia więc pewnie różnica w kątach to ok 3 stopnie - czyli kicha, przy hamowaniu pinion idzia na dół, czyli zwiększa się pewnie jeszcze nawet do 5 stopni - to już wogóle dno, więc jutro przerabiam UCA na mniejsze ciaśniejsze tulejki (likwidacja wheelhop - na wzór mocowania rush), dokładam regulacje i ustawiam piniona na -1.
tym sposobem będę mial max różnicę 1 stopnia w kątach pomiędzy wałem a skrzynią i wałem a pinionem, kąt 2,5 i 1.5 przedni i tylny bez obciążenia, i te same kąty przód tył ok 2.5 stopnia na max speed z małym obciążeniem. czyli książkowo.
skrzynia 3,5, wał 1,0 pinion -0,5, wszystko w wartościach absolutnych, czyli wynika ze mój pinion angle to dokładnie 4 stopnie.
na ręcznym hamulcu próbowałem zdusić auta na max i udało mi się podnieść piniona o tylko 1 stopień, czyli nawet przy burnoucie mogę liczyć na max 2-3 stopnie, ale przy burnoucie wał się kręci powoli, a przy max speed nie ma obciązenia więc pewnie różnica w kątach to ok 3 stopnie - czyli kicha, przy hamowaniu pinion idzia na dół, czyli zwiększa się pewnie jeszcze nawet do 5 stopni - to już wogóle dno, więc jutro przerabiam UCA na mniejsze ciaśniejsze tulejki (likwidacja wheelhop - na wzór mocowania rush), dokładam regulacje i ustawiam piniona na -1.
tym sposobem będę mial max różnicę 1 stopnia w kątach pomiędzy wałem a skrzynią i wałem a pinionem, kąt 2,5 i 1.5 przedni i tylny bez obciążenia, i te same kąty przód tył ok 2.5 stopnia na max speed z małym obciążeniem. czyli książkowo.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
zrobiłem to:
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?p=47717#47717
ale niestety na wibracje pomogło tyle, że nie ma do 210 (tyle tylko dam rade na obwodnicy)
ale nadal są po odpuszczeniu gazu.
ewidentnie wał jest do dupy z frezem na samym środku na którym fabrycznie jest luz.
wał do zmiany na alu wkrrótce...
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?p=47717#47717
ale niestety na wibracje pomogło tyle, że nie ma do 210 (tyle tylko dam rade na obwodnicy)
ale nadal są po odpuszczeniu gazu.
ewidentnie wał jest do dupy z frezem na samym środku na którym fabrycznie jest luz.
wał do zmiany na alu wkrrótce...
Wal Napedowy Mustang S197
Oprócz ustawienia kata duza wada stosowanych walow jest ich waga ( S197 ).
http://www.cherod.com/mus...driveshaft.html
Warto takze :Wal Aluminiowy lub Karbonowy.
Fidanza 3,5-calowy aluminiowy wał napędowy do 2005 r. i do Ford Mustang
Najsłabsze Ogniwo - Najsłabsze ogniwo między silnika pojazdu i jego koła jest wał napędowy. napędowe Fabryczne waly Moga łatwo zarządzać kilkaset Mechanicznych koni, ale ograniczenie fabryki odnosnie oszczednosci tu sa gora..Na szczęście, ROZWIĄZANIA ma Fidanza - nowe Wały napędowe aluminiowe 2005-2007 Ford Mustang (GT, Shelby GT500, 5-6 prędkości).
Fidanza zaprojektowal wal o srednicy 3,5". Dedykowane sa dwa rodzaje do mocy (#586486) 600 KM i (# 586489) 900 KM. Nowy wal dla zwiekszenia stabilnosci obrotowej wazy zaledwie 16 kg 32 lbs. fabryczny dla porownania okolo 25 kg. Nowe waly eliminuja takze problem drgan i efektu wieszaka podczas gwaltownych przyspieszen.
Dostepne sa takze stalowe 3" takze do takich mocy - 20kg.
Mustang V6 5-biegowa (# 586466)
Dlatego zmiana tej zcesci znacznei moze poprawic wzros mocy a nasz samochod bedzie mogl wykorzystac moc i przeniesc ja na kola. Jest to jeden z najtanszych sposobow zwiekszenai i poprawy dynamiki naszego samochodu.
ABY uzyskać więcej Informacji,www.fidanza.com
http://www.cherod.com/mus...driveshaft.html
Warto takze :Wal Aluminiowy lub Karbonowy.

Fidanza 3,5-calowy aluminiowy wał napędowy do 2005 r. i do Ford Mustang
Najsłabsze Ogniwo - Najsłabsze ogniwo między silnika pojazdu i jego koła jest wał napędowy. napędowe Fabryczne waly Moga łatwo zarządzać kilkaset Mechanicznych koni, ale ograniczenie fabryki odnosnie oszczednosci tu sa gora..Na szczęście, ROZWIĄZANIA ma Fidanza - nowe Wały napędowe aluminiowe 2005-2007 Ford Mustang (GT, Shelby GT500, 5-6 prędkości).
Fidanza zaprojektowal wal o srednicy 3,5". Dedykowane sa dwa rodzaje do mocy (#586486) 600 KM i (# 586489) 900 KM. Nowy wal dla zwiekszenia stabilnosci obrotowej wazy zaledwie 16 kg 32 lbs. fabryczny dla porownania okolo 25 kg. Nowe waly eliminuja takze problem drgan i efektu wieszaka podczas gwaltownych przyspieszen.
Dostepne sa takze stalowe 3" takze do takich mocy - 20kg.
Mustang V6 5-biegowa (# 586466)
Dlatego zmiana tej zcesci znacznei moze poprawic wzros mocy a nasz samochod bedzie mogl wykorzystac moc i przeniesc ja na kola. Jest to jeden z najtanszych sposobow zwiekszenai i poprawy dynamiki naszego samochodu.
ABY uzyskać więcej Informacji,www.fidanza.com
Uwazam ze raczej nie - trzeba raczej wybierac wyspecjalizowane firmy co zajmuja sie produkcja walow. Sadze ze nie ..boleknh pisze:Też się zastanawiam nad zmianą wału,jest jakaś różnica pomiędzy Steeda a Fidanza oprócz ceny?

Ostatnio pojawily sie waly 2-czesciowe ( jak ktos by sie obawial 1-czesciowego ) narazie kosztuja ponad
1 000$ bo nowosc .
Ostatnio Madasek instalowal aluminiowy - Podobno Mega zadowolony .

Na pewno bedzie to moj zakup w przyszlosci.