wibracje przy 195km/h

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 21:19

tu ten przyklad.

czyli pinion angle wyjdzie ok, ale czy inne kąty tak wyjdą jak potrzeba???
Załączniki
my_axle_hmmm.JPG



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-30, 21:52

ja uwazam ze wejscie do dyfra musi isc do dolu -3 . jak ruszasz to zmniejsza sei kat do 1,5*



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 22:01

czyli musze jakby dzwignac na skrzyni, silnik z przodu do dolu i piniona do dolu, inaczej chyba nic z tego nie wyjdzie.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-30, 22:03

Zerknij tu jeszce - prosze .
http://translate.google.pl/translate?u= ... ISO-8859-1

Obrazek



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 22:22

thnx, poczytalem, czyli wg tego musialbym zrobic jak na drugin rysunku na dole by wyszlo, co nie za bardzo mi sie podoba..., b owal bedzie szedl do gory, czyli przy depnieciu w sumie pojdzie jeszcze bardziej i bedzie git.

caly problem w mierzeniu tego typu jest taki ze kat na u-joincie wyjdzie mi wtedy okolo 9 stopni z przodu i ok 6 (oba na -) z tylu, a wtedy U-Jointy sie rozpiernicza w drobny mak. Muszą myć oba w zakresie 1-3st, mogly byc nawet na -, ale oba wazne.

to wlasnie pokazuje, ze ustawianie samego pinion angle bez ustawien katow pomiedzy walem a pinionem i walem a walkiem ze skrzyni to nie jest dokladna droga.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-30, 22:37

fabrycznie mamy ustawiony tak :
Obrazek
i to jest ok.
Tak jak pisalem przy ruszaniu ma tendencje do ustawiania sei w kier osi do walu Dyfer ??

Po ustawieniu sprawdz poprawe - badz pogorszenie :wstyd:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 22:54

to calkowicie sie zgadza, tylko nikt nie mierzy podj jakim katem dzialaja krzyzaki, a to podobno ma mega znaczenie przy wyzszych predkosciach obrotowych. jak kat krzyzakow przy skrzyni i przy wale nie jest taki sam, kreca sie one (czy jakos tak) z roznymi predkosciami, bobiac roznice pomiedzy predkoscia obrotowa na wyjsciu ze skrzyni a wejsciu na wal, nie mowiac juz o ich max predkosci bez wibracji vs ich kat (i tak rowny dla obu).

wynika z tabelki ze dla 1500 rpm kat 11,5 nie bedzie powodowal wibracji, a juz dla 5000rpm wiekszy jak 3,2st bedzie ja powodowal.

u mnie te katy wychodza -3 i 0,3, czyli teoretycznie sa w tej tolerancji dla 5k rpm, ale maja przeciwne znaki, czyli roznica pomiedzy nimi to 3,3st, gdzie dopuszczalna roznica to max 1st.

mam wrazenie ze wlasnie z tego konkretnego powodu v6 ma ograniczenie dla 185:)

choc na fabrycznym przelozeniu 3,31 tez nic jeszcze sie nie dzieje przy ponad 220.

roznica w predkosciach walu np dla 190km/h na moich kolkach z 3.31 na 3.73 dla 190km/h to odpowienie 4992 i 5625, czyli ok 600-700 obrotów wału.

nie wspominająt tego ze wal na wieluwpuście na samym srodku z fabrycznym mysle luzem... chyba chinczycy to wymyslili...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-31, 15:27

tu jest dobrze rozpisane wszystko:

http://tekatlarge.com/Automobiles/Drive ... eline.html



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-02, 14:26

a kupilem taki pochylomierz:

http://postolarsku.pl/katomierz-pochylo ... -p-45.html

mam go w reku, fajna sztuka za te pieniadze.

wlasnie ustawilem kat 7st i jak na silnik to cos mi to za duzo wychodzi?

musze odkrecis wal i zmierzyc dopiero wtedy.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-02, 20:46

tak więc dostałem przyrząd - bardzo dobra jakość, po pomiarach nim mam tak:

skrzynia 3,5, wał 1,0 pinion -0,5, wszystko w wartościach absolutnych, czyli wynika ze mój pinion angle to dokładnie 4 stopnie.

na ręcznym hamulcu próbowałem zdusić auta na max i udało mi się podnieść piniona o tylko 1 stopień, czyli nawet przy burnoucie mogę liczyć na max 2-3 stopnie, ale przy burnoucie wał się kręci powoli, a przy max speed nie ma obciązenia więc pewnie różnica w kątach to ok 3 stopnie - czyli kicha, przy hamowaniu pinion idzia na dół, czyli zwiększa się pewnie jeszcze nawet do 5 stopni - to już wogóle dno, więc jutro przerabiam UCA na mniejsze ciaśniejsze tulejki (likwidacja wheelhop - na wzór mocowania rush), dokładam regulacje i ustawiam piniona na -1.

tym sposobem będę mial max różnicę 1 stopnia w kątach pomiędzy wałem a skrzynią i wałem a pinionem, kąt 2,5 i 1.5 przedni i tylny bez obciążenia, i te same kąty przód tył ok 2.5 stopnia na max speed z małym obciążeniem. czyli książkowo.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-03, 21:38

zrobiłem to:

http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?p=47717#47717

ale niestety na wibracje pomogło tyle, że nie ma do 210 (tyle tylko dam rade na obwodnicy)
ale nadal są po odpuszczeniu gazu.
ewidentnie wał jest do dupy z frezem na samym środku na którym fabrycznie jest luz.

wał do zmiany na alu wkrrótce...



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Wal Napedowy Mustang S197

Post autor: AluStar » 2010-09-05, 19:10

Oprócz ustawienia kata duza wada stosowanych walow jest ich waga ( S197 ).

http://www.cherod.com/mus...driveshaft.html

Warto takze :Wal Aluminiowy lub Karbonowy.

Obrazek

Fidanza 3,5-calowy aluminiowy wał napędowy do 2005 r. i do Ford Mustang

Najsłabsze Ogniwo - Najsłabsze ogniwo między silnika pojazdu i jego koła jest wał napędowy. napędowe Fabryczne waly Moga łatwo zarządzać kilkaset Mechanicznych koni, ale ograniczenie fabryki odnosnie oszczednosci tu sa gora..Na szczęście, ROZWIĄZANIA ma Fidanza - nowe Wały napędowe aluminiowe 2005-2007 Ford Mustang (GT, Shelby GT500, 5-6 prędkości).

Fidanza zaprojektowal wal o srednicy 3,5". Dedykowane sa dwa rodzaje do mocy (#586486) 600 KM i (# 586489) 900 KM. Nowy wal dla zwiekszenia stabilnosci obrotowej wazy zaledwie 16 kg 32 lbs. fabryczny dla porownania okolo 25 kg. Nowe waly eliminuja takze problem drgan i efektu wieszaka podczas gwaltownych przyspieszen.
Dostepne sa takze stalowe 3" takze do takich mocy - 20kg.
Mustang V6 5-biegowa (# 586466)

Dlatego zmiana tej zcesci znacznei moze poprawic wzros mocy a nasz samochod bedzie mogl wykorzystac moc i przeniesc ja na kola. Jest to jeden z najtanszych sposobow zwiekszenai i poprawy dynamiki naszego samochodu.



ABY uzyskać więcej Informacji,www.fidanza.com



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-05, 20:50

za miesiąc kupie.

a tymczasem idealna konstrukcja wału v6:
Załączniki
1189353535.jpeg



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-05, 21:00

Też się zastanawiam nad zmianą wału,jest jakaś różnica pomiędzy Steeda a Fidanza oprócz ceny?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-05, 21:03

boleknh pisze:Też się zastanawiam nad zmianą wału,jest jakaś różnica pomiędzy Steeda a Fidanza oprócz ceny?
Uwazam ze raczej nie - trzeba raczej wybierac wyspecjalizowane firmy co zajmuja sie produkcja walow. Sadze ze nie .. :wstyd:

Ostatnio pojawily sie waly 2-czesciowe ( jak ktos by sie obawial 1-czesciowego ) narazie kosztuja ponad
1 000$ bo nowosc .

Ostatnio Madasek instalowal aluminiowy - Podobno Mega zadowolony . :wstyd:
Na pewno bedzie to moj zakup w przyszlosci.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”