Domyślam się, że dekodowałeś mu już VIN? Dla pewności, mnie wyszło tak:
Warranty Number: 3F03Q241522
Year: 3 1973
Plant: F Dearborn, MI
Body Series: 03 Convertible
Engine: Q 351 4v V8
Unit: 241522 241522
Miscellaneous Vehicle Data
Body: 76D Convertible
Color: 4B Bright Green Gold Metallic
Trim: CG Avocado Vinyl and Lt. Avocado Vinyl, Comfortweave
Date:
D.S.O: 16 Philadelphia
Axle: S 3.50:1, Traction-Loc
Trans: 5 4-Speed Manual
Widać, że to była dobra wersja - opcje sportowe to manualna skrzynia i tylny most z dość sportowym przełożeniem 3.50:1 i blokadą mechanizmu różnicowego. Seryjny motor 351CJ (CobraJet) 4V jest niezły i dość rzadki, w 1973 roku miał coś ok. 250KM, przynajmniej na papierze. Był już trochę wykastrowany w porównaniu z rokiem 70tym ale z manualem powinien dawać sporo frajdy. Niestey w tym egzemplarzu, jak w większości przypadków, które widziałem koncepcja z CobraJet została wycięta - nie ma dolotu powietrza do filtra bezpośrenio z otwórów w masce. Pewnie da się do tego wrócić i można to potraktować jako fajne wyzwanie w czasie remontu.
Ten egzemplarz ma też jak widać wymienioną skrzynię a co do samego silnika to pewności mieć nie można ale ze zdjęcia wynika, że jest to raczej 351C (rura chodnicy wychodzi w górę z bloku) a więc może to być oryginalny motor. Możesz poszukac tabliczki z oznaczeniem silnika (gdzieś z prawej strony bloku gdy masz silnik przed sobą) ale to może być ciężko znaleźć.
Co do blacharki to po zdjęciach ciężko powiedzieć, wygląda to przyzwoicie a jeśli nie widać nigdzie rdzy ani bąbli to jest spora szansa, że będzie OK. Samochód na pewno był restaurowany, lakier też ma zmieniony kolor. To z kolei taka sobie wiadomość ale wszystko zalezy jak to było zrobione. Poza tym samochodów w oryginalnym stanie to już prawie nie można znaleźć.
Nie liczył bym na to, że zalejesz motor olejem, gaźnik benzyną, aku napełnisz prądem i zacznie działać bez problemów. Przyjmij że jakiś remont jednak będzie potrzebny - ekstra koszt rzędu 5-10 tys zł zależnie od tego co do zrobienia i czy przy okazji będzie jakis upgrade.
Jesli Ci się podoba to jest ciekawy egzemplarz i ja bym go wziąl jeżeli cena jest do przyjęcia.
przegląd cen tego modelu masz tutaj:
http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks ... 06.c0.m282" onclick="window.open(this.href);return false;
Biorąc pod uwagę stan i wyposażenie sensowna cena to by było coś około 8tys USD a więc po przeliczeniu na nasze warunki (koszty sprowadzenia) to bedzie ok. 30 do 35 tys. zł. Znacznie więcej chyba nie warto.
pozdrawiam,