układ chłodzenia?

chłodnica, nagrzewnica i okolica, samochód mi się gotuje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-20, 19:15

Szuba pisze:Wlasnie bylem zlokalizowac dokladnie miejsce wycieku i wyglada jakby lecialo za alternatorem.
Z tamtego miejsca jak leci, to może być to najgorsze czyli uszczelka pod głowicą :(
Rozumiem, że to nie są pozostałości po tym jak ostatnio ci płyn wywaliło.
Sprawdź, czy olej jest czysty?
Czy układ chłodzenia się zapowietrza?
Żeby mieć pewność co to jest, bo jak już rozbierzesz to trzeba będzie wymieniać uszczelki.

Komplet uszczelek góry silnika to pewnie min 600 - 700zł ( zależy od producenta)
Dojdzie robocizna i planowanie głowic. I koszt zabawy skończy się w okolicach 1500zł.
Szuba pisze:fotel kierowcy nie chodzi w przod-tyl.
A słychać silniczek? Bo jak tak to mogły się pokrzywić prowadnice, od jazdy fotela z pełnym obciążeniem ( znaczy ja tak swoje wykończyłem :wstyd: ) Trzeba zdemontować fotel, odkręcić je i naprostować.
Jak nie jeździ także góra- dół, to spalił się bezpiecznik.
Szuba pisze:Posiada ktos instrukcje do tego modelu?

Mam HAYNESA na drugim kompie ale muszę poszukać. Ma ktoś chłopaki linka do ściągnięcia - byłoby szybciej :)


Obrazek

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-20, 19:44

tu masz linka do oryginalnej fordowskiej książeczki która powinna być przy aucie
http://rapidshare.com/files/167063840/M ... Manual.zip
hasło: manualspace.com


Obrazek

Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Post autor: Szuba » 2010-03-20, 19:57

Niestety ale to sa pozostalosci po tym jak gdzies pod cisnieniem caly plyn wylecial :( Silnik bedzie myty, tylko czekam az temp sie ustabilizuje. Olej byl wymieniany i od tego czasu auto zrobilo moze z 15km. Dzisiaj znow pojechalo do mechanika. Mam nadzieje, ze to nie uszczelka pod glowica. Na zdjeciu widac jakis bialy koreczek, jakas okragla uszczelka tez tam plywala ale nie widac jej na foto, wiec mogl strzelic przewod.

Odnosnie fotela to silniczek slychac, ale nic sie nie dzieje. Gora-dol chodzi bez problemu, ale przod-tyl ani drgnie. W przyszly piatek ma isc do elektryka to zobaczy co to jest.

Od czego jest pomaranczowa kontrolka z wentylatorem, bo swiecila mi sie wczoraj ale pozniej zgasla.

Dziekoweczka za instrukcje :)



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-03-22, 14:54



Obrazek

odiss

Re:

Post autor: odiss » 2011-07-27, 11:48

stang232 pisze:Linka do instrukcji HAYNESA
http://hotfile.com/dl/34018529/6b38800/ ... 7.pdf.html
Jeśli powyższy link już wygaszony, to tu jest aktualny

Ford Mustang Automotive Repair Manual 1994 thru 1997.
http://www.wrzuc.to/tnRt2n.wt" onclick="window.open(this.href);return false;



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: układ chłodzenia?

Post autor: Alexander25 » 2011-07-27, 23:37

W v6tkach leci uszczelka pod glowica. W v8 raczej nie. Moze byc uszczelka pod glowica ale nie musi. Moze byl zapowietrzony uklad chlodzenia albo bylo za duzo plynu to moga tez walnac:) gumowe przewody. przed kupnem w moim gt jakis baran zalal plyn pod korek i efekt byl podobny. jak auto stoi i wentylato zalacza sie rowno miedzy literka r a m to jest ok. Jesli potem to niestety cos jest nie tak termostat czujnik temperatury czy kabel idacy do deski od czujnika. jak nie wywala plynu przez wydech to powinno byc ok. Sprawdz czy w zbiorniczku na plyn jest czysto i nie ma kawowego/rudego osadu z oleju na sciankach.jak jest to uszczelki pod glowica moga faktycznie przepuszczac. u mnie bylo tak ze wydech nie wyrzucal plynu a zbiorniczek byl zanieczysczony olejem i dopiero jak auto mocno sie raz nagrzalo to sie zapowietrzylo i wywalil tez plyn przez wydech;/ Z mustangow ktore ogladalem to tylko w jednym zapalala sie kontrolka zolta co wygladala jak silnik/wentylator. I tab bylo to spowodowane wlasnie uszczelka pod glowica bo do cylindra dostawa sie plyn i powodowal ze silnik zle pracowal telepiac sie na boki;)
Sprawdzilbym tez weze gumowe bo jak auto stalo 3 lata to mogly sparciec i sie powietrze moze dostawac do ukladu.... To tyle z mojej strony:)


302 HOooooo

Awatar użytkownika
Szuba
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2010-03-13, 20:38
Model: GT 1996r
Silnik: V8 4.6
Kolor: Royal Blue
Kontakt:

Re: układ chłodzenia?

Post autor: Szuba » 2011-07-28, 02:28

Alexander25 pisze:W v6tkach leci uszczelka pod glowica. W v8 raczej nie. Moze byc uszczelka pod glowica ale nie musi. Moze byl zapowietrzony uklad chlodzenia albo bylo za duzo plynu to moga tez walnac:) gumowe przewody. przed kupnem w moim gt jakis baran zalal plyn pod korek i efekt byl podobny. jak auto stoi i wentylato zalacza sie rowno miedzy literka r a m to jest ok. Jesli potem to niestety cos jest nie tak termostat czujnik temperatury czy kabel idacy do deski od czujnika. jak nie wywala plynu przez wydech to powinno byc ok. Sprawdz czy w zbiorniczku na plyn jest czysto i nie ma kawowego/rudego osadu z oleju na sciankach.jak jest to uszczelki pod glowica moga faktycznie przepuszczac. u mnie bylo tak ze wydech nie wyrzucal plynu a zbiorniczek byl zanieczysczony olejem i dopiero jak auto mocno sie raz nagrzalo to sie zapowietrzylo i wywalil tez plyn przez wydech;/ Z mustangow ktore ogladalem to tylko w jednym zapalala sie kontrolka zolta co wygladala jak silnik/wentylator. I tab bylo to spowodowane wlasnie uszczelka pod glowica bo do cylindra dostawa sie plyn i powodowal ze silnik zle pracowal telepiac sie na boki;)
Sprawdzilbym tez weze gumowe bo jak auto stalo 3 lata to mogly sparciec i sie powietrze moze dostawac do ukladu.... To tyle z mojej strony:)
Powodem wycieku byl pekniety kolektor ssacy. Probowalem go dac do sklejenia, ale udalo sie znalezc uzywany z aluminiowym crossover'em od kolegi z forum :) Wszystko chodzi bez problemu, tylko raz na jakis dluzszy czas musze dolac plynu, ale to chyba normalne?



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: układ chłodzenia?

Post autor: Alexander25 » 2011-08-30, 21:47

Wiesz jak dluzszy czas oznacza 5-6 miechow to tak a jak tydzien to raczej nie. Sprawdz wszystkie te grube przewody bo tam lubi uciekac plyn. Mi w 4.6 v8 uciekalo tak ze co tydzien musialem dolewac. temperatura idealna zero bialego dymu z wydechu:) pewnego dnia zalalem na maxa polozylem sie na podjezdzie obok auta i czekalem poczekalem 5 min i skubaniec zaczal puszczac bo gumowy przewod byl ok ale rura metalowa w ktora wchodzil juz skorodowala i tak kapalo troche i wykapywal caly plyn. Takie rzeczy sie lubia dziac jak autko dlugo stoi:) Spadek poziomu plynu chlodniczego jest dopuszczalny w mustangu 3.8 V6 1994-1996 bo tam w zaleznosci od fabryki lub widzimisie kogos kto skladal dawali czasem zbiornik na plyn chlodniczy bez szczelnego zamkniecia i polaczony duza przerwa w sciance ze zbiornikiem wyrownawczym stojac pare tygodni moglo sporo wyparowac. Jutro wrzuce fote spodu gdzie przeciekala ta v8ka moze Ci to cos pomoze:D


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „2 układ chłodzenia”