wiec jesli to marketing i jakas umowa miedzy chevroletem a Mobilem to ja sie na ten marketing nabralem bo nalałem dokladnie taki jak zalecaja
Olej - kilka pytań
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Koral
 - Forumowicz
 - Posty: 2277
 - Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
 - Model: GT CS8 +500HP
 - Silnik: V8 4.6
 - Kontakt:
 
Re: Olej - kilka pytań
czyli ze dobrze zrobilem lejac do SS doklandie taki olej jak zaleca producent ? tu tez podejrzewam marketing ,znow ze strony Mobila, wiesz,kupujesz camaro, szykujesz sie do wy miany,a na korku jak byk masz napisane Mobile 1 5W30 
 
wiec jesli to marketing i jakas umowa miedzy chevroletem a Mobilem to ja sie na ten marketing nabralem bo nalałem dokladnie taki jak zalecaja
 
 ale sie zastanawialem czy Mobile 1, Royal Purple czy valvoline ..
			
									
									wiec jesli to marketing i jakas umowa miedzy chevroletem a Mobilem to ja sie na ten marketing nabralem bo nalałem dokladnie taki jak zalecaja
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Olej - kilka pytań
Z racji, ze teraz mam też GT, to coś się wypowiem, 
Olej 0w30. 5w20 fabrycznie jest zalewany z tylko i wyłącznie jednego powodu - Ford musiał osiągnąć odpowiedni wskaźnik jeżeli chodzi o emisję (zużycie).
W australii, mexico czy canadzie do mustanga w książce jest wpisany 5w30 - taki sam jak w v6.
Dlaczego 0w30 - 0 dlatego ze u nas zimniej, 30 bo również bywa gorąco i często konie męczymy.
Jaki? Ja zalewam do wszystkich pojazdów Redline.
Dlaczego nie RP czy AMSOil czy Mobil1 czyl inne kupowane w PL?
1. Dlatego że Redline deklaruje przebiegi 15-18k mil i nie naciska na wymianę co rok
2. Dlatego, że AMSOil deklaruje przebiegi ponad 20k-30 mil, ale koniecznie zaleca wymiany co rok - tyle w doku nie robię
3. RP nie deklaruje co ile zmianiać olej, zazwyczaj pisze ze z zaleceniami producenta.
4. Dlaczego nie Mobil1? Jeżeli już to tylko import z US, na rynku PL chyba wszystkie marki są podrabiane, nawet sukinsyny skupują puste opakowania po 10-15 zł,
oleje z US to 100% pewności, że oryginał.
Aktualnie zrobiłem 10k i zmieniał będę gdy mi stuknie 20k km.
Filtr do tego Ford Racing, nie dlatego że rajdowy czy coś, ale ma większą pojemność na syf i jest long life, long life robi jeszcze RP, niewiele tańszy i AMSOIL, podobna cena.
Skrzynia manualna - testowałem wiele na v6 kończąc na Redline MTL - gęstościowo taki jak ATF, czyli nadaje się do łożysk igiełkowych, do synchronizatorów Carbon Fiber, typowy olej do skrzyni manualnych tego typu. ATF obo jaki - zdecydowanie gorzej, mercon V, redline d4, mobil, testowałem nawet 75w90, ale zbyt gęsty i w -20 już nie to co ATF czy MTL.
Teraz z racji, ze Tremec miał wiele reklamacji i problemy ze skrzyniami są bardzo powszechne, doszli do wniosku, ze jedyny olej nadający się do tych skrzyń to GM Synchromax (14$ za litr), taki teraz mam zalany, skrzynia chodzi jeszcze lepiej niż na MTLu. I co najważniejsze, nie zalewać tyle ile zaleca instrukcja, a max 1 litry (3,2 quart), tak zaleca Tremec.
Automat - tu filozofii nie ma, ATF o parametrach jak Mercon V, np Redline D4F.
Most - tu nie ma się co za bardzo rozpisywać, std wg instrukcji w zasadzie obo jakiego producenta robi robotę + friction modifier. Dla mocno męczonych koników można Redline Lightwave shockproof, a tam gdzie max się dzieje heavy shockproof, oba mają niespotykane właściwości anty stukowe i film jaki się nie spotyka w innych olejach.
			
									
									Olej 0w30. 5w20 fabrycznie jest zalewany z tylko i wyłącznie jednego powodu - Ford musiał osiągnąć odpowiedni wskaźnik jeżeli chodzi o emisję (zużycie).
W australii, mexico czy canadzie do mustanga w książce jest wpisany 5w30 - taki sam jak w v6.
Dlaczego 0w30 - 0 dlatego ze u nas zimniej, 30 bo również bywa gorąco i często konie męczymy.
Jaki? Ja zalewam do wszystkich pojazdów Redline.
Dlaczego nie RP czy AMSOil czy Mobil1 czyl inne kupowane w PL?
1. Dlatego że Redline deklaruje przebiegi 15-18k mil i nie naciska na wymianę co rok
2. Dlatego, że AMSOil deklaruje przebiegi ponad 20k-30 mil, ale koniecznie zaleca wymiany co rok - tyle w doku nie robię
3. RP nie deklaruje co ile zmianiać olej, zazwyczaj pisze ze z zaleceniami producenta.
4. Dlaczego nie Mobil1? Jeżeli już to tylko import z US, na rynku PL chyba wszystkie marki są podrabiane, nawet sukinsyny skupują puste opakowania po 10-15 zł,
oleje z US to 100% pewności, że oryginał.
Aktualnie zrobiłem 10k i zmieniał będę gdy mi stuknie 20k km.
Filtr do tego Ford Racing, nie dlatego że rajdowy czy coś, ale ma większą pojemność na syf i jest long life, long life robi jeszcze RP, niewiele tańszy i AMSOIL, podobna cena.
Skrzynia manualna - testowałem wiele na v6 kończąc na Redline MTL - gęstościowo taki jak ATF, czyli nadaje się do łożysk igiełkowych, do synchronizatorów Carbon Fiber, typowy olej do skrzyni manualnych tego typu. ATF obo jaki - zdecydowanie gorzej, mercon V, redline d4, mobil, testowałem nawet 75w90, ale zbyt gęsty i w -20 już nie to co ATF czy MTL.
Teraz z racji, ze Tremec miał wiele reklamacji i problemy ze skrzyniami są bardzo powszechne, doszli do wniosku, ze jedyny olej nadający się do tych skrzyń to GM Synchromax (14$ za litr), taki teraz mam zalany, skrzynia chodzi jeszcze lepiej niż na MTLu. I co najważniejsze, nie zalewać tyle ile zaleca instrukcja, a max 1 litry (3,2 quart), tak zaleca Tremec.
Automat - tu filozofii nie ma, ATF o parametrach jak Mercon V, np Redline D4F.
Most - tu nie ma się co za bardzo rozpisywać, std wg instrukcji w zasadzie obo jakiego producenta robi robotę + friction modifier. Dla mocno męczonych koników można Redline Lightwave shockproof, a tam gdzie max się dzieje heavy shockproof, oba mają niespotykane właściwości anty stukowe i film jaki się nie spotyka w innych olejach.
- Tom.Tom
 - Forumowicz
 - Posty: 1309
 - Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
 - Model: X-CHARGED
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: bordo + czarny mat
 - Lokalizacja:: Trójmiasto
 - Stajnia: Stajnia Pomorze
 
Re: Olej - kilka pytań
No to ja jeszcze dopytam, bo już prawie zdecydowałem się na RP, ale pogadałem z kolesiem w lokalnym serwisie amerykańców i on też powiedział, że w stanach robi się bydle jakie oleje, bo tam jest filozofia częstego wymieniania, więc po co olej ma być wysokiej klasy...? podobno w Europie zaczyna się coraz częściej stosować oleje typu 0W50 i wymianę po kilkudziesięciu tysiącach 
 
Mam dostęp do przedstawiciela TEXACO z gwarancją, że olej nie był po drodze mieszany, z drugiej strony wszyscy chwalą MOTUL i VALVOLINE (u mnie teraz jest Castrol Edge 5W30) i teraz znowu nie wiem co wybrać...
Czy ten zachwyt RP jest aby nie przesadzony?
			
									
									Mam dostęp do przedstawiciela TEXACO z gwarancją, że olej nie był po drodze mieszany, z drugiej strony wszyscy chwalą MOTUL i VALVOLINE (u mnie teraz jest Castrol Edge 5W30) i teraz znowu nie wiem co wybrać...
Czy ten zachwyt RP jest aby nie przesadzony?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Olej - kilka pytań
nikt Ci więcej nie powie ile napisane, wątków jest kilka, na świecie to samo.
			
									
									Re: Olej - kilka pytań
Olej jak ma na etykiecie takie same oznaczenie klasy jakości i lepkości to to znaczy że to jest TAKI SAM olej i nieważne gdzie go kupisz na świecie to i tak będzie to samo bo normy dla tych klas są takie same na całym świecie.
nie lej 0w/50 bo to jest jak woda. W bardzo ciepłe dni może gorzej smarować bo jak każdy olej jak sie nagrzewa to się staje jeszcze rzadszy. No ale fakt przy -35 nawet odpalisz bez problemu (bo zakres temp to ma -40 = +~50). Masz zalany dobry (5w/30). Ja jeżdzę na takim samym. Jedyne lepsze wyjscie to zalac taki jak podaje producent. I ja tak zrobię u siebie na pewno. Czyli zajeje jakiś 5w/20.
Synetyki są słabe w chłodzeniu, smarowaniu elementów przy dużym i długim obciążeniu (tor, długa trasa + dawanie w palnik) - "męczy się" taki olej,. Im bardziej specjalistyczny olej tym krócej powinien pracować (częściej być wymianiany). Syntetyk szybko traci wsoje właściwości w extremalnym exploatowaniu. Dlatego jak ktoś jeździ na tor często to powinien skrócić czas wymniny o nawet połowę (dotyczy to też skrzyń i dyfrów).
O olejach to można pisać i pisać..... grunt aby się nie pogubić nie ulec reklamie
			
									
									nie lej 0w/50 bo to jest jak woda. W bardzo ciepłe dni może gorzej smarować bo jak każdy olej jak sie nagrzewa to się staje jeszcze rzadszy. No ale fakt przy -35 nawet odpalisz bez problemu (bo zakres temp to ma -40 = +~50). Masz zalany dobry (5w/30). Ja jeżdzę na takim samym. Jedyne lepsze wyjscie to zalac taki jak podaje producent. I ja tak zrobię u siebie na pewno. Czyli zajeje jakiś 5w/20.
Synetyki są słabe w chłodzeniu, smarowaniu elementów przy dużym i długim obciążeniu (tor, długa trasa + dawanie w palnik) - "męczy się" taki olej,. Im bardziej specjalistyczny olej tym krócej powinien pracować (częściej być wymianiany). Syntetyk szybko traci wsoje właściwości w extremalnym exploatowaniu. Dlatego jak ktoś jeździ na tor często to powinien skrócić czas wymniny o nawet połowę (dotyczy to też skrzyń i dyfrów).
O olejach to można pisać i pisać..... grunt aby się nie pogubić nie ulec reklamie
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Olej - kilka pytań
sorry kolego, ale jakieś herezje wypisujesz.
Ze środkową częścią zdania to uff..., z końcową to oczywiście samo przez się się rozumie.
			
									
									To po co kupować drogie oleje jak wg Ciebie np Lotos to jest to samo?gover pisze:Olej jak ma na etykiecie takie same oznaczenie klasy jakości i lepkości to to znaczy że to jest TAKI SAM olej i nieważne gdzie go kupisz na świecie to i tak będzie to samo bo normy dla tych klas są takie same na całym świecie.
ufff...gover pisze: nie lej 0w/50 bo to jest jak woda
ufffffff....gover pisze: W bardzo ciepłe dni może gorzej smarować bo jak każdy olej jak sie nagrzewa to się staje jeszcze rzadszy
uffffffffffffffffffff...... (im dalej, tym lepiej)gover pisze: Synetyki są słabe w chłodzeniu, smarowaniu elementów przy dużym i długim obciążeniu (tor, długa trasa + dawanie w palnik) - "męczy się" taki olej,.
tu się zgodzę z pierwszą częścią zdania, ale nie dlatego że syntetyk, tylko specjalistyczny, bo on ma całkowicie inne zadanie.gover pisze: Im bardziej specjalistyczny olej tym krócej powinien pracować (częściej być wymianiany). Syntetyk szybko traci wsoje właściwości w extremalnym exploatowaniu. Dlatego jak ktoś jeździ na tor często to powinien skrócić czas wymniny o nawet połowę (dotyczy to też skrzyń i dyfrów).
Ze środkową częścią zdania to uff..., z końcową to oczywiście samo przez się się rozumie.
Re: Olej - kilka pytań
To że tak piszesz to znaczy że jesteś mądry. Brawo. To podziel się swoją wiedzą. Napisz podział na klasy lepkości i jakośći, scharakteryzuj poszeczgólne z nich (wszystkie), opisz dodatki do olejów - wyjaśnij ich działanie, Dorzuć podział olei przekładniowych  ich klasy jakości i lepkośći (bo pewnie większość myśli że silnikowe klasy i przekłdaniowe to to samo) - mam nadzieję że nie Ty. Scharakteryzuj po krótce przekładniowce.
Wówczas uwierzę że post wyżej masz rację. Ale problem w tym że jej nie masz. Bo ja potrafię to zrobić co w/w mam taką wiedzę - nie z forum, nie z internetu - zbieraninę opini użytnowników którzy nie mają pojęcia co wybrać i dobierają nieodpowiedni olej a potem na forum piszą że "szit". Potem ktoś czyta i się roznosi. Jak masz taką wiedzę co napisałem to wówcas wiesz wszystko o oleju co powinieneś wiedzieć i nie czytasz co producent napisał tylko przeczytasz klasę jakośći i lepkości na etykiecie i wszystko jasne. Więce Ci nie trzeba.
Jeśli mi nie wierzysz - nie musisz, ale nie rób z tego snesacji tylko wyjaśnij problem. Tylko nie podpieraj się opiniami z internetu bo w to ja nie uwierzę. Bo ja teraz czuję się dziwnie. Nie chce mi się tego kometować dalej ciągnąć sporu - bo to o to się opiera.
Reasumując:
Podstawowy problem z olejami jest taki czy producenci tworząc olej z danymi parametrami naprawdę przestrzegają ich i wypuszcaają olej taki jak być powinein. Tylko rzetelność producentów powinna zastanawiać. Czy olej dany naprawdę spełnia normy te które są na nim napisane - tylko to jest problemem. Czy każdy producent nie oszczędza na konsumentach i nie wypuszcza oleju o klasę niższego ana etykiecie napisze że to klasa wyżej? sam tego nie weim! Bo nabijanie ludzi w butelkę z powodu braku wiedzy o olejach to takie pospolite że głowa opada. Wystarczy pierwszy lepszy sklep.....
			
									
									Wówczas uwierzę że post wyżej masz rację. Ale problem w tym że jej nie masz. Bo ja potrafię to zrobić co w/w mam taką wiedzę - nie z forum, nie z internetu - zbieraninę opini użytnowników którzy nie mają pojęcia co wybrać i dobierają nieodpowiedni olej a potem na forum piszą że "szit". Potem ktoś czyta i się roznosi. Jak masz taką wiedzę co napisałem to wówcas wiesz wszystko o oleju co powinieneś wiedzieć i nie czytasz co producent napisał tylko przeczytasz klasę jakośći i lepkości na etykiecie i wszystko jasne. Więce Ci nie trzeba.
Jeśli mi nie wierzysz - nie musisz, ale nie rób z tego snesacji tylko wyjaśnij problem. Tylko nie podpieraj się opiniami z internetu bo w to ja nie uwierzę. Bo ja teraz czuję się dziwnie. Nie chce mi się tego kometować dalej ciągnąć sporu - bo to o to się opiera.
Reasumując:
Podstawowy problem z olejami jest taki czy producenci tworząc olej z danymi parametrami naprawdę przestrzegają ich i wypuszcaają olej taki jak być powinein. Tylko rzetelność producentów powinna zastanawiać. Czy olej dany naprawdę spełnia normy te które są na nim napisane - tylko to jest problemem. Czy każdy producent nie oszczędza na konsumentach i nie wypuszcza oleju o klasę niższego ana etykiecie napisze że to klasa wyżej? sam tego nie weim! Bo nabijanie ludzi w butelkę z powodu braku wiedzy o olejach to takie pospolite że głowa opada. Wystarczy pierwszy lepszy sklep.....
Re: Olej - kilka pytań
co do 1 Twojego cytatu - to jest właśnie granie na niewiedzy kupującego - między innymi na Tobie. Bo ten kto ma wiedzę nie da się nabrać. To jest polityka koncernów handlu olejami.
			
									
									- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Olej - kilka pytań
ufff, znaczy kompletnie nie zgadza się z prawdą, co mam Ci jeszcze wyjaśnić.
skoro piszesz, ze 0w50 to woda i jak się zagrzeje to będzie jeszcze większa woda niż 5w20, to życzę Ci powodzenia w Twoich teoriach z praktyki.
EDIT (aby było bardziej czytelne)
przykład vs 5w20
0 oznacza, że jest rzadszy przy niższych temperaturach niż 5, 50 oznacza, że przy 100st jest bardziej gęsty niż 20,, więcej już chyba tłumaczyć .
			
													skoro piszesz, ze 0w50 to woda i jak się zagrzeje to będzie jeszcze większa woda niż 5w20, to życzę Ci powodzenia w Twoich teoriach z praktyki.
EDIT (aby było bardziej czytelne)
przykład vs 5w20
0 oznacza, że jest rzadszy przy niższych temperaturach niż 5, 50 oznacza, że przy 100st jest bardziej gęsty niż 20,, więcej już chyba tłumaczyć .
					Ostatnio zmieniony 2012-03-10, 19:12 przez caniggia, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									Re: Olej - kilka pytań
Zapomniałem o najważniejszym - jeśli chodzi o xcytaty 2-4 - napisz czym różni się syntetyk o minerału (olej). Będą wdzieczni forumowicze a ja przyponę sobie niektóre rzeczy. A jak się dowiesz tego to napisz na furum - wtedy sam zobaczysz i się zdziwisz że mam rację. A przy okazji wszyscy skorzystają.
Życzę powodzneia
			
									
									Życzę powodzneia
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Re: Olej - kilka pytań
dam Ci przykład na przykładzie mojego motocykla i kilku wariantów, gdzie czujnik ciśnienia jest zaraz za pompą:
1. Olej mineralny 20w50
ciśnienie przy starcie 10st 60psi, co oznacza, ze im dalej, tym gorsze smarowanie, jak się zagrzeje do 80st, 20psi i to jest OK, ale jak się zmęczy i zagrzeje ponad 100st, to na wolnych pada do 0-2psi, podczas jazdy do 10psi.
2. taki sam 20w50, ale syntetyk
ciśnienie ze startu 40psi przy 10st, jak się zagrzeje do 50 st zostaje na 20psi i trzyma te 20 psi nawet do 120stopni
co oznacza, że na zimnym jest lepsze smarowanie dalej od pompy
3. syntetyk 15w50
ciśnienie ze startu 30 psi, przy 40st już jest 20psi i takie się utrzymuje do nawet 120stopni, co oznacza idealne dobranie oleju.
Motocykl jest exktremalnie stuningowany, posiada 152 RWHP z dwóch baniaków i 2,1 ltr pojemności,
wnioski wyciągnij sam i nie mieszaj ludziom w głowie.
			
									
									1. Olej mineralny 20w50
ciśnienie przy starcie 10st 60psi, co oznacza, ze im dalej, tym gorsze smarowanie, jak się zagrzeje do 80st, 20psi i to jest OK, ale jak się zmęczy i zagrzeje ponad 100st, to na wolnych pada do 0-2psi, podczas jazdy do 10psi.
2. taki sam 20w50, ale syntetyk
ciśnienie ze startu 40psi przy 10st, jak się zagrzeje do 50 st zostaje na 20psi i trzyma te 20 psi nawet do 120stopni
co oznacza, że na zimnym jest lepsze smarowanie dalej od pompy
3. syntetyk 15w50
ciśnienie ze startu 30 psi, przy 40st już jest 20psi i takie się utrzymuje do nawet 120stopni, co oznacza idealne dobranie oleju.
Motocykl jest exktremalnie stuningowany, posiada 152 RWHP z dwóch baniaków i 2,1 ltr pojemności,
wnioski wyciągnij sam i nie mieszaj ludziom w głowie.
- RAFAŁ (GROSZEK)
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 2453
 - Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
 - Model: był SN95 jest GT2011
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: SREBRNY
 
Re: Olej - kilka pytań
5w/20 w wysokiej temp. jak się rozgrzeje to wtedy jest woda a 0w/50 wytrzymuje wysokie temp i nie robi się woda 
gover twoje wypowiedzi to przewinołem z góry na dół bez czytania a racje ma caniggia
			
									
									gover twoje wypowiedzi to przewinołem z góry na dół bez czytania a racje ma caniggia
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
Ile koń zużywa oleju i czy jest to zależne od samego oleju
Taka sytuacja, v6 jeździłem od samego początku do końca na redline, nie brał ani grama oleju, czy to zima czy lato.
GT kupiłem zaraz po wymianie na Royal Purple przez poprzedniego właściciela, 3 miesiące temu go zmieniałem po 10kkm, był na minimum.
Mówię, większy silnik, to może bierze, jeszcze zima była w dodatku.
I tu nie miałem żadnych podejrzeń jeszcze, dopóki nie zadzwonił do mnie inny kolega z GT, który był zdziwiony, że koń mu od wymiany do wymiany wdupił olej, a wcześniej mu nie brał oleju. Zauważył to dokładnie po zmianie na Royal Purple, wcześniej jeździł na motorcraft.
Jakie są Wasze obserwacje w tym temacie?
Tak czy inaczej z przywiązania do marki zalałem Redline 0w30, póki co nic nie ubywa (2k) i jest czysty jak oryginał, ale zobaczymy przy wymianie.
			
									
									GT kupiłem zaraz po wymianie na Royal Purple przez poprzedniego właściciela, 3 miesiące temu go zmieniałem po 10kkm, był na minimum.
Mówię, większy silnik, to może bierze, jeszcze zima była w dodatku.
I tu nie miałem żadnych podejrzeń jeszcze, dopóki nie zadzwonił do mnie inny kolega z GT, który był zdziwiony, że koń mu od wymiany do wymiany wdupił olej, a wcześniej mu nie brał oleju. Zauważył to dokładnie po zmianie na Royal Purple, wcześniej jeździł na motorcraft.
Jakie są Wasze obserwacje w tym temacie?
Tak czy inaczej z przywiązania do marki zalałem Redline 0w30, póki co nic nie ubywa (2k) i jest czysty jak oryginał, ale zobaczymy przy wymianie.
Re: Ile koń zużywa oleju i czy jest to zależne od samego ole
Taka sytuacja jest znana jak ulega zmianei 5W30 na 5w20 
Najczesciej dzieje sie to jak sie jezdzi na 5W20.
Hans redhornet tak samo mieli i po problemie.
			
									
									Najczesciej dzieje sie to jak sie jezdzi na 5W20.
Hans redhornet tak samo mieli i po problemie.
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
			