Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Kilka osób prosiło mnie o informacje na temat zmian technicznych w moim Mustangu z 1970r, kóre pozwoliły mi na osiąganie na torze wyników porównywalnych z najlepszymi współczesnymi Mustangami. Żebyście już nie musieli wygniatać kolan podglądając moje zawieszenie postarałem się o kilka zdjęć i opis tego co zmieniłem. Chętnie i z przyjemnością się dzielę tymi informacjami z nadzieją, że w końcu będę miał jakiegoś kolegę na torze w podobnym wieku
http://www.muarah.pl/?page_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Najłatwiej było mi zrobić to na mojej własnej stronie ale może uda się umieścić skrócony artykuł na ten temat na naszej stronie głównej, poracuję nad tym..
Moim marzeniem jest, żebyśmy w końcu mieli przynajmniej kilka klasycznych Mustangów pojawiających się regularnie na nielicznych torach wyścigowych w Polsce. Zaczynamy pracę nad naszym flagowym Race Carem ale liczę, ze pojawią się też indywidualni śmiałkowie, których porwie nasza idea!
Może wygląd tego zawieszenia, w znacznej cześci mojej konstrukcji, trochę rozczarowuje (wybaczcie, że nie umyłem podwozie do zdjęć) ale sprawuje sie ono naprawdę nieźle. Jeżdżę na co dzień całkiem nowym Stangiem więc mam porównanie i uwierzcie mi, że mój starszek wcale nie prowadzi sie gorzej niż najnowszy model. Uważa, że wcale nie ma potrzeby wynieniać wszystkich części na najnowsze wynalazki, lepszym wyzwaniem jest dopracować i uzupełnić stare rozwiązania w sposób taki jak to się robiło 40 i więcej lat temu w Ameryce.
http://www.muarah.pl/?page_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;
Najłatwiej było mi zrobić to na mojej własnej stronie ale może uda się umieścić skrócony artykuł na ten temat na naszej stronie głównej, poracuję nad tym..
Moim marzeniem jest, żebyśmy w końcu mieli przynajmniej kilka klasycznych Mustangów pojawiających się regularnie na nielicznych torach wyścigowych w Polsce. Zaczynamy pracę nad naszym flagowym Race Carem ale liczę, ze pojawią się też indywidualni śmiałkowie, których porwie nasza idea!
Może wygląd tego zawieszenia, w znacznej cześci mojej konstrukcji, trochę rozczarowuje (wybaczcie, że nie umyłem podwozie do zdjęć) ale sprawuje sie ono naprawdę nieźle. Jeżdżę na co dzień całkiem nowym Stangiem więc mam porównanie i uwierzcie mi, że mój starszek wcale nie prowadzi sie gorzej niż najnowszy model. Uważa, że wcale nie ma potrzeby wynieniać wszystkich części na najnowsze wynalazki, lepszym wyzwaniem jest dopracować i uzupełnić stare rozwiązania w sposób taki jak to się robiło 40 i więcej lat temu w Ameryce.
muarah
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Oczywiście podobne rozwiązania (ale nie wszystkie) będziemy chcieli wykorzystać przy budowie naszego klubowego Race Car'a, stąd nieco dwuznaczny tytuł tego postu.
muarah
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Super;D
Od razu wrzucam coś w temacie:
http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiedziałem, że w 66 montowano Superchargery do mustangów. Planujecie coś takiego w mustang race car??
Od razu wrzucam coś w temacie:
http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiedziałem, że w 66 montowano Superchargery do mustangów. Planujecie coś takiego w mustang race car??
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Tak, Arek od białego GT350 ma ten sprzęt w garażu ale nie instalował bo jak mówił bał się o życie jechałem tym samochodem bez kompresora i muszę przyznać, że to nie przesadzone obawy
muarah
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
No zważywszy, że przyrost mocy jest około 30%-70% procent to mogłoby być ostro.
BTW. Słyszałeś o imprezie King of Germany?? W tym roku królowały chevrolety:/ Polacy pojechali Corvettą i Camaro a Niemiec Bel Air( kosmos jak dla mnie to Bel Air;D)
http://corvette.vtg.pl/wygralismy-king-of-germany-2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Co myślisz o specyfikacji tej Corvetty?? fabrycznie miała 350KM a teraz 1600KM!!!!
http://corvette.vtg.pl/projekt" onclick="window.open(this.href);return false;
BTW. Słyszałeś o imprezie King of Germany?? W tym roku królowały chevrolety:/ Polacy pojechali Corvettą i Camaro a Niemiec Bel Air( kosmos jak dla mnie to Bel Air;D)
http://corvette.vtg.pl/wygralismy-king-of-germany-2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Co myślisz o specyfikacji tej Corvetty?? fabrycznie miała 350KM a teraz 1600KM!!!!
http://corvette.vtg.pl/projekt" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
http://www.detroitspeed.com/1964-1970-M ... ducts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
- bart.knop
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Windveil Blue
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
motyla noga, a mowilem mojej zonie ze kupimy klasyka i zrobimy z niego rakiete
a teraz bede musial montowac rakiete na roczniku 2005
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Piotrek- DetroitSpeed jest bardzo respektowany tutaj. są nie daleko od mojego domu. To jest ich najnowszy produkt, wyścigowe części do klasycznych Mustangów. Więcej technologii, aby zaktualizować klasyka
Bartek- zdecydowałeś który supercharger?
Bartek- zdecydowałeś który supercharger?
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
bart.knop pisze:Rick - chyba Saleen 500HP Supershaker
zbieram $$$
fajny
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Moc, wiecej mocy;)
A może by tak dla odmiany nad masa popracować?
Natomiast te graty do klasyków to jak dla mnie za ostra przerobka. Zawias w całości wymontowany z jakiegoś współczesnego auta - nie moj styl Amigos;)
A może by tak dla odmiany nad masa popracować?
Natomiast te graty do klasyków to jak dla mnie za ostra przerobka. Zawias w całości wymontowany z jakiegoś współczesnego auta - nie moj styl Amigos;)
muarah
- bart.knop
- Forumowicz
- Posty: 289
- Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Windveil Blue
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
aj tam muarah, ma to swoje zalety - skorupa klasyczna ale osprzet nowoczesny.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Tylko dodać trochę więcej informacji. Moje koledzy byli w Michigan w weekend na wyścigach szosowych. Wiele firmy co możesz o nich czytać w magazynach byłi. Widać na zdjęciach, wszystkie klasyczne samochody są modyfikowane do wyścigów. Można zobaczyć oni sie ścigaja się z nowemi samochodów. Możesz zobaczyć, jak płasko samochody są na zakrętach. Nie będzie mozna tak z oryginalnym stylu zawieszeniem
Nie próbuje dla nikogo zmieniać myśly, tylko pokazuje różnicę
kolegi są w 3 i 4 zdjęcia w '69 Torino. silnik i zawieszenie od 2003 Cobra, hamulce od Roush
http://www.detroitspeed.com/projects/ds ... -pg-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jak klikniesz na international po lewej stronie, można przeczytać po polsku
http://www.motorstate.com/mschallenge.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie próbuje dla nikogo zmieniać myśly, tylko pokazuje różnicę
kolegi są w 3 i 4 zdjęcia w '69 Torino. silnik i zawieszenie od 2003 Cobra, hamulce od Roush
http://www.detroitspeed.com/projects/ds ... -pg-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jak klikniesz na international po lewej stronie, można przeczytać po polsku
http://www.motorstate.com/mschallenge.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- muarah
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1330
- Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
- Model: Mustang 351C, 1970
- Silnik: inny V8
- Kolor: hulla blue
- Kontakt:
Re: Budowa klasycznego Mustanga I generacji na tor
Zobacz jak to robią w Maier Racing. Ci ludzie od lat ściagają się starymi mustangami i teraz oferują zastawy do tuningu zawieszeń. Wszystko bazuje na starych częściach tylko lekko poprawionych, żeby np. dało się większy zakres regulacji uzyskać i bardziej obniżeć zawieszenie. Dodajemy do tego kilka elementów jakich jak Panhard Rod, Trancion Bar, zakładamy twarde sprężyny i wyczynowe amortyzatory i taki stary mustang może niejeden nowy samochód zaskoczyć:
Efekt można zobaczyć np. na tym filmie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
trudno zawuważyć jakiekolwiek przechyły zawieszenia;)
Z mojego doświadczenie mogę potwierdzić, że mój stary mustang na torze lepiej się trzyma niż ten nowy, przynajmniej na przyczepnej nawierzchni. Wciąż mam przy tym za słabe amotryzatory i za miękkie zawieszenie jak na potrzeby torowej jazdy. Oczywiście ten nowy mustang jest o wiele bardziej komfortowy.
Efekt można zobaczyć np. na tym filmie:
" onclick="window.open(this.href);return false;
trudno zawuważyć jakiekolwiek przechyły zawieszenia;)
Z mojego doświadczenie mogę potwierdzić, że mój stary mustang na torze lepiej się trzyma niż ten nowy, przynajmniej na przyczepnej nawierzchni. Wciąż mam przy tym za słabe amotryzatory i za miękkie zawieszenie jak na potrzeby torowej jazdy. Oczywiście ten nowy mustang jest o wiele bardziej komfortowy.
muarah