przekładnia

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

przekładnia

Post autor: pudel » 2010-01-27, 23:30

Kto jest w stanie w jakiś "łopatologiczny" sposób wytłumaczyć prostemu człowiekowi czym się różni 3.73 od 4.10 i jeszcze pytanko jaka jest w standardzie i jaka lepsza?

http://www.stage3motorsports.com/catego ... rivetrain/


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Post autor: RadAg! » 2010-01-27, 23:37

Byc moze moja informacja nie do konca jest prawdziwa, sam niedawno probowalem sie dowiedziec co to jest przelozenie mostu no wiec...
3.73 i 4.10 oznacza liczbe ile razy mosi obrocic silnik zeby dac jeden obrot na kola pedne. Czyli 4.10 daje ci lepsze przyspieszenie ale zmniejsza predkosc maxymalna. nie mam pojecia jak to sie ma do momentu...


www.roadrunners.pl

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-01-27, 23:40

dzięki i właśnie dokładnie o to mi chodziło


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-28, 00:38

V6 od 1999 ma seryjnie 3.27:1



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-22, 22:12

Czy ktoś z klubowiczów potrafiłby wymienić przełożenie? lub zna kogoś kto by potrafił???


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-23, 13:06

W każdym pierwszym lepszym warsztacie Ci wymienią ;) Pamiętaj tylko żeby zalać dobry, dedykowany olej. Aha no i pamiętaj, że 4.10 to już na prawdę nie zabawa bo nawet i na 4 biegu potrafi zamielić. No i ogólnie 4.10 do jazdy na co dzień niezbyt się nadaje - dragi i open day'e owszem. Jeśli już kupowałbym 3,73 ;) Pozdrawiam



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-23, 14:18

a specjalistyczne uæádzenie do ustawiania zbieznosci zebatek czy cos takiego posiada wieskszosc zakladow?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-04-23, 14:27

weź pod uwagę, że jak to zmieniasz to się opłaca od razu zrobić szperę (jeśli nie masz), oszczędzisz na robociznie bo to grzebanie w tym samym miejscu.
pudel pisze:a specjalistyczne uæádzenie do ustawiania zbieznosci zebatek czy cos takiego posiada wieskszosc zakladow?
wątpie, pytaj RedHorneta, on coś wie o tym, o ile się nie mylę.
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 15:08 przez kaes, łącznie zmieniany 1 raz.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-04-23, 15:03

Powiem tak mam 4.10 fabrycznie jest 3,55, Bullit ma 3,73 i da się na tym spokoje jeździć.
Odnośnie instalacji wydaję się prosta ale jedyny polecany mi zakład w katowicach robiący mosty różne od 25 lat dwa razy mi składał i działa ale buczy i kruszy nieco krawędzie zębów ataku.
Problemem takich zakładów jest to, że mino iż są bardzo dobre działają na podstawie doświadczenia a nie maja żadnego w np mostach forda 8.8 nie wspominając o urządzeniach pomiarowych dedykowanych do tego mostu.
Podstawa dobrego złożenia mostu to:
1. Lista wszystkich specyfikacji - znacznie odbiegające od europejskich. Mosty amerykańskich musclecarów są luźne i takie maja być inaczej padną z przegrzania
2. Ustawienie grubości podkładki pod atakiem - bez przyrządu bardzo trudne
3. Ustawienie prawidłowego wzoru na zębach i skoku zebów czyli backlash'u
4. Ustawienie prawidłowego oporu łożysk na ataku.

Przy wymianie zaleca się od razu wymienić komplet łożysk i uszczelniaczy

Za niedługo mam trzecie podejście do mostu nowe łożyska nowe zębatki + nowy wzmocniony kosz Eaton'a. Tym razem będę to robił sam razem z mechanikiem i tym razem z pomiarem podkładki pod atak.
Mam nadzieje ze damy radę ;)

Na przykładzie mojego doświadczenia można stwierdzić, że lepiej nie tykać tego gówna :hyhy: .


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-04-23, 16:47

a u mnie akurat wręcz przeciwnie :]

dyfer zmieniałem w 2008 roku od tego czasu mam zrobione jakieś 30-35 tys kilometrów, most rozkręcałem tej zimy i wszystko wygląda prawie jak nowe :) tym bardziej,że most ten nie ma ze mną za lekko i ze sporo większą mocą jak w serii :)
Zmieniałem wtedy seryjne 3.08 na 3.73 co z perspektywy czasu uwazam było bardzo dobrym wyborem.
Oczywiście przy zmianie przełożenia dałem wszystkie nowe łożyska,oraz sprawdziłem luz który nie wymagał podkładek, o ile dobrze pamiętam to miało być w przedziale między 0,1-0,25mm


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-04-23, 21:29

michal@ pisze:a u mnie akurat wręcz przeciwnie :]

dyfer zmieniałem w 2008 roku od tego czasu mam zrobione jakieś 30-35 tys kilometrów, most rozkręcałem tej zimy i wszystko wygląda prawie jak nowe :) tym bardziej,że most ten nie ma ze mną za lekko i ze sporo większą mocą jak w serii :)
Zmieniałem wtedy seryjne 3.08 na 3.73 co z perspektywy czasu uwazam było bardzo dobrym wyborem.
Oczywiście przy zmianie przełożenia dałem wszystkie nowe łożyska,oraz sprawdziłem luz który nie wymagał podkładek, o ile dobrze pamiętam to miało być w przedziale między 0,1-0,25mm
Może to kwestia szczęścia mi go chyba brakło. A może jak się robi samemu to wychodzi lepiej - niejednokrotnie już ta zasada się potwierdziła.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-23, 21:36

michal@ pisze:a u mnie akurat wręcz przeciwnie :]

dyfer zmieniałem w 2008 roku od tego czasu mam zrobione jakieś 30-35 tys kilometrów, most rozkręcałem tej zimy i wszystko wygląda prawie jak nowe :) tym bardziej,że most ten nie ma ze mną za lekko i ze sporo większą mocą jak w serii :)
Zmieniałem wtedy seryjne 3.08 na 3.73 co z perspektywy czasu uwazam było bardzo dobrym wyborem.
Oczywiście przy zmianie przełożenia dałem wszystkie nowe łożyska,oraz sprawdziłem luz który nie wymagał podkładek, o ile dobrze pamiętam to miało być w przedziale między 0,1-0,25mm
poczytałem trochę i zalecają przedkładać od razu na 4.10 ponieważ z 3.08 na 3.73 to takie jak by jeszcze nie to. Ja sam nie pykam nigdzie 180 po autostradach raczej non stop w mieście tak że wolałbym mieć zrywniejsze autko. myślę nad tym już od dłuższego czasu ale jakoś nie potrafię się zdecydować w co inwestować...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-04-23, 22:51

RedHornet pisze: A może jak się robi samemu to wychodzi lepiej - niejednokrotnie już ta zasada się potwierdziła.

potwierdzam ja od urodzenia grzebie sam i jakoś zawsze mi wychodzi, jak wymiana rozrząd w mojej poprzedniej pumie 1,7 VTC po ocenach na forum spora mechaników nie podołała temu zadaniu, a ja zupełnie nie mając o tym pojęciu w 2 godzinki zrobiłem i jeszcze troszkę podkręciłem :rotfl:

co do przekładni to nie wiem jak to będzie jeździć... ma ktoś może porównania przyspieszenia, bo według mnie po pierwsze bez dobrej szpery to trochę będzie lipa bo jak się chce szybko przyspieszyć to jedno koło mieli a nie jedzie a co dopiero przy zmianie przełożenia, po za tym silnik będzie trzeba bardziej żyłować by w tej samej prędkości latać przez to spalanie wzrośnie... więc ciężka sprawa

ile trzeba dać za przekładnie 4,10


Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-24, 06:13

tu masz taką do naszych kucyków...

http://www.stage3motorsports.com/produc ... -Ford.html


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-04-24, 08:16

tak to jest panowie wszystko najlepiej robić samemu :P
od kilku lat sam naprawiam swoje samochody i przynajmniej jak coś "popsuje" to mogę mieć pretensje tylko do siebie a nie do mechanika któremu jeszcze dodatkowo trzeba zapłacić :kwasny:

Miałem kiedyś taką historię z moim mechanikiem którą jak teraz sobie wspomnę to pękam ze śmiechu;

Jakieś 8 lat temu miałem mondeo 1.8 benz. które nie wiedzieć czemu podczas normalnej jazdy spod maski pewnego dnia zaczęło niemiłosiernie stukać,auto odstawiłem do mojego mechanika który po kilku godzinach oznajmił mi ,że panewka główna na wale się obróciła co jak widomo wiąże się z rozebraniem silnika nowymi uszczelkami,panewkami i oddaniem wału do szlifu z dokładnością do setnych milimetra.
Jako,że samochód chciałem sprzedać i nie miałem zamiaru w niego inwestować nie mając pojęcia zbytnio o mechanice prosiłem mojego majstra aby zrobił coś z tym aby to jeżdziło oczywiście bez wyciągania silnika z samochodu.
Dał się namówić i powiedział "już kiedyś coś takiego robiłem" kazał mi kupić 2 panewki dorobione na wymiar, zmierzone przez niego SUWMIARKA, a on na moich oczach wziął 3 cm. pasek papieru ściernego przełożył go przez czop wału i szlifował,szlifował i szlifował obracając przy tym wałem co jakiś czas :padam:
W końcu po złożeniu motoru chwila prawdy odpalenie.. silnik zabanglał od razu i pięknie pracował,więc rozliczyłem się z moim cudotwórcą mechanikiem i pojechałem do domu wsiadłem w auto i po 3 metrach jazdy zaczęło spod maski tak walić,że głowa boli.
Silnik do remontu nie udało się....co jest dzisiaj dla mnie oczywiste,że nie mogło się udać,ale jak mechanik mógł pomyśleć,że to będzie chodziło :zawstydzony:

:rotfl:




Jeśli chodzi o zmianę z 3.08 na 3.73 to moim zdaniem jest to najlepsze rozwiązanie ponieważ uzyskujesz "teoretyczne" 20% więcej momentu na kołach oraz bardzo fajnie kończą się prędkości na danych biegach przede wszystkim 2-gi bieg kręcąc silnik do 6000 rpm masz dokładnie 100km/h a nie 120 jak na seryjnym przełożeniu co daje nieco urwać w czasie przespieszania do 100 :hyhy:


3.08 (6000 rpm)........ 3.73 (6000rpm)...........4.10 (6000rpm) .............4.56 (6000rpm)

1- 71km/h .............1- 59km/h ..............1- 53km/h .....................1- 48km/h
2- 120km/h ............2- 99,6km/h .............. 2-90km/h ..................... 2- 81km/h
3- 180km/h .......... 3- 149km/h ...............3- 135km/h....................3- 121km/h
4- 240km/h ...........4- 198km/h ...............4-180km/h .....................4- 162km/h
5- 350km/h .......... 5- 291km/h ...............5- 265km/h ....................5-238km/h


powyzej masz prędkości na biegach jakie będą na każdym z dostępnych dyfrów jest jeszcze 3.55, który też jest dobrym wyborem.

wydaje mi się,że zmiana z 3.08 na 4.10 czy 4.56 jest lekką przesadą ponieważ napewno odbije się to na spalaniu ale także auto stanie się bardzo nie przyjemne podczas jazdy nawet w mieście tak krótkie przelożenie spowoduje,że będziesz musiał bez przerwy machać lewarkiem aby w ogóle samochód przyspieszał z auta zrobi ci się diesel w którym jest sporo momentu obrotowego który daje wrażenie podczas przyspieszania (chwilowe uderzenie) a w rzeczywistości jedzie słabo bo bez aby osiągnąć chociażby 100km/h trzeba wbić trzy czasem nawe cztery biegi. a cały "ogromny" moment obrotowy tego diesela jest w bardzo wąskim przedziale i niskich obr. stąd tak krótkie przełożenia w dieselkach :hyhy:
Co innego jeśli zadlubiesz silnik i zakręcisz go do powiedzmy 7 tys rpm. wtedy warto wziąć np. 4.10 bo prędkości na danych biegach się zwiększą

Mając założone przełożenie 3.73 możesz fajnie zaszaleć i założyć sobie jakieś ogromne koła 19' lub 20" z oponami o dużym obwodzie powiedzmy 255/40/19" bez obawy,że auto zacznie ci "mulić"

Przełożenie 4.10 i 4.56 są raczej dla dragów gdzie montuje się mega szerokie opony i przede wszystkim bardzo wysokim profilu np. 33x16.5x15" gdzie 33" to wysokość czyli 33x2,54=83,8mm x 3,14=262cm obwodu to do seryjnego 205cm masz w takim dragu przy przelożeniu z serii 3.08 na 4,10 przez tak sporą różnicę w obwodzie koła masz w zasadzie takie same prędkości na poszczególnych biegach,ale za to spory profil opony czyli bardzo duuuużo miękkiej gumy która na starcie rozłoży się jak naleśnik na asfalcie i da mega trakcję :P co przy seryjnym dyfrze i powiedzmy podobnej oponie w 18" czy 19" nigdy nie będzie tak "kleić" jak wcześniej opisane.....dlatego właśnie są krótsze dyfry ;) sa


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”