Przed rejestracją zamiana świateł etc.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2008-08-07, 09:53

[quote:c0502f6428="Olaf"]No z diodami z tyłu jako kierunki "przebijające czerwony kosz" to fajny pomysł[/quote:c0502f6428]

Ostatnio widziałem w Wawie srebrnego GT który tak chyba miał zrobione, bardzo dobry efekt, ale skuterem akurat pomykałem i nie zdołałem go złapać i wypytać co i jak ;) Natomiast częstotliwość miał dobrą, znaczy dobrze to wykombinował.


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-07, 10:00

[quote:5ab00460a2="alfatech"]Ciekawe te ledy ............... ale to nie są HP to jakieś SMD ja myślałem o takich i takie mam teraz w lampach z tyłu w Cougarze


[url=http://www.netsun.republika.pl/ba15s/BA ... g:2x1lhmi9]Obrazek[/url:2x1lhmi9]

a wtyczki przerabiałeś czy masz oryginalne ?[/quote:5ab00460a2]

Ściągnąłem te żarówki z USA i niewiele się różnią w świeceniu od tych polskich 30 ledowych choinek. Przy tych polskich światło jest ostrzejsze ale nie rozkłada się równomiernie po kloszu przy tych ze zdjęcia jest bledsze ale troszkę lepiej pokrywa klosz - w sumie to nie wiem które lepsze :zalamany:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-09-04, 11:36

Znalazłem coś takiego https://www.europasvt.com/MUSTANG_PARTS ... U_127.html - przerywacz i niby do roczników od 2005. Więc może jednak sterowanie kierunkami jest po staremu, na przekaźniku. :zdziwko:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-04, 12:24

[quote:3fda75b115="andronik"]Znalazłem coś takiego https://www.europasvt.com/MUSTANG_PARTS ... U_127.html" onclick="window.open(this.href);return false; - przerywacz i niby do roczników od 2005. Więc może jednak sterowanie kierunkami jest po staremu, na przekaźniku. :zdziwko:[/quote:3fda75b115]

hmm .. kurde pokazali by go z frontu, żeby były opisy można by go wtedy spróbowac jakoś namierzyć.
Mam schemat instalacji z Haynsa i tam nie widać żadnego blinkera :zdegustowany:
Bedzie u mnie elektryk w sobotę polukamy tu i tam i bedziemy znowu próbować z opornikami.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-09-04, 12:35

[quote:72febd04c9="SeaBiscuit"]kurde pokazali by go z frontu, żeby były opisy można by go wtedy spróbowac jakoś namierzyć.[/quote:72febd04c9]

Właśnie o tym samym myślałem, żeby chociaż nr części było widać. Ciekawe jest też, że to jest oryginał od Motorcrafta.

Może do nich napisać, że zgubiłem, albo nie odstałem instrukcji montażu wtedy może by coś podesłali.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

kierunkowskazy

Post autor: celibad » 2008-09-04, 13:43

macie problemy z kierunkami , to piszcie , jestem elektrykiem .... pomoge


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-09-04, 15:35

No to piszemy - w Couagarze wsadziłem LEDy w kierunki, a żeby miganie było normalne zmieniłem pojemność kondensatora z pary RC, która sterowała czasem pracy przekażnika. Chciałem podobną rzecz zrobić w Mustangu, ale podobno tu nie ma przekaźnika tylko sygnał jet gdzieś w ECU generowany, a sam dźwięk wydobywa się z głośniczka (tak pisał [b:740b602666]SeaBiscuit[/b:740b602666]).
Dzisiaj ta teoria się podłamała, ponieważ znalazłem moduł przerywacza. Pytanie jak jest naprawdę i jak najlepiej przerobić elektrykę żeby wsadzić LEDy do kierunkowskazów.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2008-09-04, 16:18

moduł może znalazłeś , ale na płycie jest powiązane ze stopem i tego nie zlikwidujesz , myśle ze szkoda czasu , wyjmij zarówkę orginalną i niech sobie świeci w bagazniku a w lampe włóż Ledke , bedzie migało ok


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-04, 16:42

[quote:81c23ba04f="celibad"]moduł może znalazłeś , ale na płycie jest powiązane ze stopem i tego nie zlikwidujesz , myśle ze szkoda czasu , wyjmij zarówkę orginalną i niech sobie świeci w bagazniku a w lampe włóż Ledke , bedzie migało ok[/quote:81c23ba04f]

Ja tak zrobiłem tyle że odciekłem stopy z kierunkami bo mi wtyczki były potrzebne, kierunki pociągnąłem z frontu no i migało szybciej miało prawo bo przecież oryginały były odcięte. Kupiłem oporniki 50 ohm i chciałem podłączyć w te odcięte oryginalne a tu dupa sygnał kierunku z nich zniknął :kwasny:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2008-09-07, 01:51

[quote:81d60af80e="SeaBiscuit"]Można też zakupić w Anglii europejskie tyły ale mi się nie podobają[/quote:81d60af80e]

Kwestia gustu - moim zdaniem wyglądają lnawet epiej niż oryginalne (w których drażni mnie mały, przeroczysty kawałek plastiku czyli światła cofania - calusieńkie czerwone byłyby OK), szczególnie w wersjach z pasami idącymi przez całą karoserię pasami (racing stripes). Odpowiednie rezystorki mają wbudowane więc problem częstotliwości mrygania odpada. Zaletą jest także używanie standardowych, europejskich dwuwłóknowych żarówek 5/21W.

Znam w Polsce jedno auta z takimi światłami (Shelby GT500KR, niebieskie, niestety nie moje :( ) i uważam, że wygląda zajefajnie. Spróbuję jutro zrobić zdjęcie i wkleić.

Układ konwertujący światła z amerykańskiego na europejski robi się na kilku przekaźnikach i podłącza bezpośrednio do reflektorów z tyłu, jedyne co trzeba przeciągnąć to +12V włączające przeciwmgielne oraz (jeżeli ktoś nie ma w bagażniku) +12V grubym kablem bezpośrednio z akumulatora (żeby nie popalić fabrycznej instalacji środkowego światła stop). Jako sygnały wejściowe wykorzystuje się wszystkie trzy stopy (lewy, środkoy, prawy), zaś na wyjściu dostajemy europejskie kierunkowskazy i stopy.

I tyle.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-07, 09:42

[quote:e5b7c9d328="malutki_567"][quote:e5b7c9d328="SeaBiscuit"]Można też zakupić w Anglii europejskie tyły ale mi się nie podobają[/quote:e5b7c9d328]

Kwestia gustu - moim zdaniem wyglądają lnawet epiej niż oryginalne (w których drażni mnie mały, przeroczysty kawałek plastiku czyli światła cofania - calusieńkie czerwone byłyby OK), szczególnie w wersjach z pasami idącymi przez całą karoserię pasami (racing stripes). Odpowiednie rezystorki mają wbudowane więc problem częstotliwości mrygania odpada. Zaletą jest także używanie standardowych, europejskich dwuwłóknowych żarówek 5/21W.

Znam w Polsce jedno auta z takimi światłami (Shelby GT500KR, niebieskie, niestety nie moje :( ) i uważam, że wygląda zajefajnie. Spróbuję jutro zrobić zdjęcie i wkleić.

Układ konwertujący światła z amerykańskiego na europejski robi się na kilku przekaźnikach i podłącza bezpośrednio do reflektorów z tyłu, jedyne co trzeba przeciągnąć to +12V włączające przeciwmgielne oraz (jeżeli ktoś nie ma w bagażniku) +12V grubym kablem bezpośrednio z akumulatora (żeby nie popalić fabrycznej instalacji środkowego światła stop). Jako sygnały wejściowe wykorzystuje się wszystkie trzy stopy (lewy, środkoy, prawy), zaś na wyjściu dostajemy europejskie kierunkowskazy i stopy.

I tyle.[/quote:e5b7c9d328]

Chciałbym zobaczyć schemat do tego albo zdjęcia co gdzie się podłącza. Z tego co pamiętam elektryk miał problem bo stopy i kierunki były sterowane jedne masą inne plusem.
Egon - swoje lampy dostałeś wraz z przekaźnikami i cała wiązką?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2008-09-07, 10:44

[quote:1f4a4ee585="SeaBiscuit"]Chciałbym zobaczyć schemat do tego albo zdjęcia co gdzie się podłącza. Z tego co pamiętam elektryk miał problem bo stopy i kierunki były sterowane jedne masą inne plusem.[/quote:1f4a4ee585]

Nie ma sprawy, jak wrócę do kraju (za tydzień, po Hiszpanii się teraz bujam) rozrysuję, zeskanuję i prześlę. Sam to wymyśliłem i założyłem właśnie w tym Shelby GT500, o którym pisałem.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-07, 16:10

[quote:d5dba19f01="malutki_567"][quote:d5dba19f01="SeaBiscuit"]Chciałbym zobaczyć schemat do tego albo zdjęcia co gdzie się podłącza. Z tego co pamiętam elektryk miał problem bo stopy i kierunki były sterowane jedne masą inne plusem.[/quote:d5dba19f01]

Nie ma sprawy, jak wrócę do kraju (za tydzień, po Hiszpanii się teraz bujam) rozrysuję, zeskanuję i prześlę. Sam to wymyśliłem i założyłem właśnie w tym Shelby GT500, o którym pisałem.[/quote:d5dba19f01]

No to super - czekam z niecierpliwością :)


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-07, 17:45

[quote:ac7f38b0a3="malutki_567"]Nie ma sprawy, jak wrócę do kraju (za tydzień, po Hiszpanii się teraz bujam) rozrysuję, zeskanuję i prześlę. Sam to wymyśliłem i założyłem właśnie w tym Shelby GT500, o którym pisałem.[/quote:ac7f38b0a3] również jestem bardzo ciekaw ........... myślę że inni też tylko są nieśmiali i nic nie piszą :hyhy:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-09-08, 20:24

witam. nie mogę się doczekać tego opisu.
Od czerwca jeżdze stangiem 2 letnim na oryginalnych US światłach i tylko czekam aż mnie zhaltują. Na razie nie miałem jeszcze kontroli - czas pokaże.
podoba mi sie pomysł z przerobieniem skrajnych tylnych odblasków na migacze. Swoją drogą te obok można by przerobić na P. M. Wszystko wymaga jednak poważnej interwencji elektryka (czego chciałbym uniknąć). Ingerencja w wygląd tylnych lamp odpada (włącznie ze zmianą cofek na migi) - wolę ryzykować. Układ konwertujący światła brzmi ciekawie ale mało realnie - nie mogę sie jednak doczekać.
pytanie 1. co z przerabianiem przednich migów (pulsujące pozycyjne).
pytanie 2. co jak sie ktoś przy .... do świateł? - zabierają odwód za pokwitowaniem i można jechać. Czy też :( zabierają i stanga trzeba wciągać na lawete i wieść do mechanika??

RA



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”