1967,3.3 pisze: ↑2021-04-20, 16:55
W końcu udało mi się znaleźć czas na dokonanie kilku pomiarów, ogólnie jak na warunki garażowe, to odległość po prawej stronie między piastami wyszła mi o 1 cm krótsza niż po lewej, zmierzyłem również odległość między mocowaniami resorów tylnych i wynik jest podobny po prawej jest 1 cm mniej niż po lewej, a wiem, że podczas prac blacharskich nic z tym nie było robione, bo było wszystko w dobrym stanie z tyłu, jedynie końcówka prawej przedniej podłużnicy była wymieniana, więc ewentualnie coś chyba musiało być kombinowane przed sprowadzeniem do Polski.
No to nie jest dobrze. Niemniej naprawa tego to spory problem. Ale sądzę że jest jeszcze jeden kłopot. Ale to niżej...
1967,3.3 pisze: ↑2021-04-20, 16:55
W wolnej chwili zmierzę również przekątne, a jako punkty pomiarowe również przyjąć środek piast?
Teoretycznie powinieneś mierzyć ramę w określonych punktach - wrzuciłem Ci właśnie plik z wartościami. Niestety '67 nie jest mi super dobrze znany i nie weryfikowałem tych wartości, ale sądzę że w razie wątpliwości Koledzy pomogą.
Orientacyjnie na potrzeby ustalenia przyczyn w zupełności możesz złapać dowolne punkty i mierzyć. Polecam natomiast zrobić tak:
- pomiar przekątnych "ramy" - czyli łapiesz identyczne punkty na ramie np na podłużnicach
- pomiar przekątnych zawieszenia - czyli np piasty, albo jakaś śruba w wahaczu, cokolwiek.
W ten sposób dowiemy się czy masz krzywą "ramę" czy też coś pogięte lub źle ustawione w zawieszeniu
1967,3.3 pisze: ↑2021-04-20, 16:55
Ściąganie występuje podczas standardowej jazdy na wprost, podczas zwykłego przyspieszania.
Najpewniej znam przyczynę tego stanu.
Słuchaj zrób bardzo porządnie test w 3 scenariuszach....
1. Jazda na luzie... położenie kierownicy traktujemy jako punkt "0" - zakładam że podczas jazdy na luzie nie ściąga - potwierdź!!
2. Przyspieszanie - w którą ucieka kierownica?
3. Hamowanie - w którą ucieka kierownica?
Jeżeli okaże się, że w punktach 2 i 3 kierownica ucieka Ci na przeciwne kierunki to mamy podejrzanego. Chodzi o drążki reakcyjne.
Jedziesz sobie na na - tym razem już lepszą - stację diagnostyczną, która ma możliwość szarpania kołami wzdłużnie - przód/tył. Wchodzisz pod auto i patrzysz jak pracują gumy na drążkach reakcyjnych. Jeżeli jedna strona ugina się na tych gumach bardziej niż druga to masz przyczynę. Można będzie zacząć leczyć
Także zanim zabierzesz się za prostowanie auta na ramie tnąc go szlifierką zrób jak proszę test. Tylko bardzo solidnie.
Powodzenia!