GT 2006 Problem z ASB

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-02, 23:59

No to prawie po roku Koń się znarowił. Nie chce cwałować, co tam cwałować, nie da rady zmusić go nawet do stępa. I tak raptem, po krótkiej przerwie w stajni po małej przejażdżce. Silnik chodzi, wkręca się na obroty, kontrolki żadne się nie świecą, błąd P2100 (błąd silnika przepustnicy)- jedyny jaki się pojawił, wykasowany i dalej ASB milczy. Jako że elektronik ze mnie żaden, moje podejrzenia idą w stronę mechaniki, czyli konwerter. Miał już ktoś coś podobnego? Zostanie chyba tylko poszukać fachmana w pomorskim od konwerterów i ASB, konia na lawetę i jazda! Macie kogoś sprawdzonego, wartego polecenia od tej przypadłości?


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-05, 16:42

Po 12 h odpoczynku Mustang cudownie ozdrowiał! Pozwoliło mi to więc na samodzielną (na własnych kołach) wizytę w lecznicy. Po wykonaniu diagnostyki komputerowej ASB okazało się, że problem nie był z gatunku mechanicznych. Układ jest OK. Zostaje zatem przeglądnięcie, sprawdzenie, oczyszczenie styków, łączy i konserwacja całej magistrali elektrycznej układu. Mam nadzieję, że w trakcie prac znajdzie się sprawca tej chwilowej niedyspozycji, a ja osiągnę względny spokój ducha w tym temacie - czy gdzieś nie stanę po drodze.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: pudel » 2014-07-07, 13:39

sorry może głupie pytanie ale co to jest ASB?

pudel


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: celibad » 2014-07-07, 13:40

Automatyczna skrzynia biegów :)


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-07, 22:58

Stachu_ xjr - nie trzeba myśleć 100 lat. Trzeba wrócić do źródeł, do języka polskiego, nie zaśmieconego obcymi językami. ASB to po prostu skrót od polskiej nazwy urządzenia Automatyczna Skrzynia Biegów. :D
A swoją drogą to sam jestem ciekaw jak to brzmi u Kaszubów.

Z ostatniej chwili: po dzisiejszym galopowaniu i powrocie do stajni Koń znów odmówił posłuszeństwa. Istna loteria -ruszy , nie ruszy. A w gry losowe typu Lotto zawsze byłem słaby.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: stang232 » 2014-07-08, 07:03

empi1955 pisze:Stachu_ xjr - nie trzeba myśleć 100 lat. Trzeba wrócić do źródeł, do języka polskiego, nie zaśmieconego obcymi językami. ASB to po prostu skrót od polskiej nazwy urządzenia Automatyczna Skrzynia Biegów. :D
A swoją drogą to sam jestem ciekaw jak to brzmi u Kaszubów.

Z ostatniej chwili: po dzisiejszym galopowaniu i powrocie do stajni Koń znów odmówił posłuszeństwa. Istna loteria -ruszy , nie ruszy. A w gry losowe typu Lotto zawsze byłem słaby.
Czyli od dziś masz problem KZOP :P


Obrazek

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: Macc » 2014-07-08, 16:31

o! CHWDP CHyba Walnę Dzisiaj Piwko :)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: pudel » 2014-07-08, 16:44

W MSB KNOP.
(W Manualnej Skrzyni Biegow Kon Nie Odmawia Posluszenstwa)


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-08, 21:19

Kasztaniarze! ;) Ja tu LŁ (leje łzy) a Wy JSR (jaja sobie robicie). :zalamany:


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: caniggia » 2014-07-10, 12:28

Trzeba komputerem zrobić test własny, wtedy sprawdza wszystkie czujniki, wszystko próbuje załączyć/przełączyć, może wyjdzie mu wtedy co konkretnie nie działa.

Teraz za drugim razem wywalił jakiś błąd?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-10, 13:59

Teraz oprócz P1000 nie było żadnego innego błędu. Po odstaniu około 10h (wystygnięciu silnika) ponownie wszystko działa. Jako, że wszystko co z prądem jest dla mnie czarną magią staram się tego nie tykać, żeby nie popsuć bardziej. Mam co prawda ScanXL z rozszerzeniem Forda o diagnostykę skrzyni , airbag itp. Ale nie za bardzo się w tym poruszam. Pewno można zrobić diagnostykę ustawiając jakieś PID-y ale do końca nie "kumam" tego. Ot taka przypadłość.
W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie instalacji do serwisu automatycznych skrzyń. Podobno może być to duperela typu zaśniedziałe styki, brak masy, itp. No ale trzeba wiedzieć gdzie i jak przyłożyć miernik. Czarne opcje, które mi kreślą to awaria któregoś z elektrozaworów albo komputera sterowania skrzyni.
No i nie ma żadnej gwarancji że coś wyjdzie, teraz kiedy znów wszystko chodzi. Nie mam pojęcia- może jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni szwankuje i odcina całą automatykę. Nawet nie wiem czy jest coś takiego.
A tak z ciekawości jak zrobić test własny.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: caniggia » 2014-07-10, 14:02

SCANXLem tego nie zrobisz, trzeba mieć fordowskiego IDSa.
Nie ma osobnego komputera do skrzyni w tym modelu. Skrzynią steruje PCM.

Czyli objaw jest taki, że ruszasz dźwignią od biegów, możesz dodawać gazu, a auto nie rusza?



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-10, 14:26

Dokładnie tak. Przesunięcie dźwigni z P na inny poziom R;N;D;3:2:1 odblokowuje skrzynię i mogę auto swobodnie przetaczać do przodu i do tyłu. Brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Silnik bez ograniczeń wchodzi na obroty.
Czy PCM można ew. wymienić?


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: caniggia » 2014-07-10, 14:32

Można wymienić, musi mieć taki sam numer.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: pavlito » 2014-07-10, 22:46

Miałem kiedyś taki sam objaw w innym Fordzie przy przegrzewaniu skrzyni biegów. Zero reakcji na gaz aż do wystudzenia.



ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”